0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Společenská odpovědnost organizace

CSR v praxi a jak s ním dál

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
269  229 
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 29. 03. 2024 5:56
i: 17283 n: 24731575r: 5991
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
229  195 
Ihned ke stažení
i: 17284 n: 24766485r: 5991
Poškozená kniha i
Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
269  161 
Skladem
i: 38177 n: 24731575_Dr: 5991
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace se věnuje aktuálnímu a respektovanému tématu CSR - společenské odpovědnosti organizací. Je určena manažerům v komerční sféře, ve veřejné správě a studentům především vysokých škol. Srozumitelně, čtivě a prakticky seznamuje s přístupy v oblasti CSR, se současnou praxí a případovými studiemi a projekty CSR z České republiky. Přináší postupy a návody pro přípravu a realizaci CSR strategie v organizacích a snaží se i odpovědět na možnosti dalšího směrování tématu CSR v budoucnosti. Autoři knihy nahlížejí téma CSR z různých úhlů pohledu. Díky rozsahu svých dosavadních pracovních aktivit představují téma jak z perspektivy poradenské firmy nabízející služby v oblasti CSR, tak ze strany veřejné správy, která především využívá přínosů ze CSR aktivit, ale i z pohledu institucí akademické půdy, které analyzují dané téma a sledují jeho další vývoj.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Společenská odpovědnost organizace

O autorech 9
Slovo úvodem 13
Úvod 15
1 Základní vymezení CSR 17
1.1 Pojem CSR 18
1.2 Souvislosti vzniku CSR 20
1.3 Teorie CSR 22
1.4 Oblasti CSR 25
1.5 Přínosy CSR 28
2 Společenská odpovědnost v organizacích 35
2.1 Etika podnikání v ČR 36
2.2 Aktéři v oblasti CSR 37
2.2.1 Soukromé firmy (korporace) 38
2.2.2 Investoři 39
2.2.3 Státy (veřejný sektor) 39
2.2.4 Organizace občanského sektoru 40
2.2.5 Ratingové agentury 43
2.2.6 Evropská unie 44
2.3 Aktivity organizací v oblasti CSR 45
2.3.1 Sponzorství a dárcovství 45
2.3.2 Nadace a podnikové nadační fondy 46
2.3.3 Sociální marketing 46
2.3.4 Reportování společenské odpovědnosti 47
2.3.5 Další formy podpory 48
2.4 Přístupy k CSR v různých organizacích 48
2.4.1 Přístup organizace k CSR podle její velikosti 48
2.4.2 Přístup organizace k CSR dle závislosti jejího zisku
na dobré pověsti u zákazníků 53
2.4.3 Přístup organizace k CSR podle jejího vlastnictví 54
3 Zavádění CSR koncepce v organizacích 61
3.1 Motivace organizace ke společensky odpovědnému chování 62
3.1.1 CSR a ziskovost organizace 63
3.1.2 CSR a loajalita zákazníků 64
3.1.3 CSR a motivace zaměstnanců 64
3.1.4 CSR a image firmy 64
3.1.5 CSR a dostupnost kapitálu 65
3.2 Zavádění CSR v organizaci 65
3.3 Tvorba CSR koncepce v organizaci 67
3.3.1 Zjištění hlavních motivačních faktorů pro tvorbu CSR koncepce 67
3.3.2 Identifikace klíčových CSR vizí organizace 69
3.3.3 Zhodnocení současného stavu CSR v organizaci 72
3.3.4 Vnitřní analýza - sebehodnocení organizace 73
3.3.5 Analýza vnějšího okolí 75
3.3.6 Stakeholdeři 76
3.3.7 Stanovení hlavních CSR témat a cílů 80
3.3.8 Vytvoření akčního plánu CSR aktivit 82
3.3.9 Návrh způsobu monitorování výsledků realizovaných CSR aktivit 87
3.3.10 Reporty 89
3.4 Komunikace CSR 91
3.4.1 Důvody a výhody komunikace o společenské odpovědnosti 91
3.4.2 Cílové skupiny CSR aktivit 92
3.4.3 Obsah komunikace CSR aktivit 93
3.4.4 Forma komunikace CSR aktivit 94
4 Hodnocení CSR 99
4.1 Způsoby měření CSR 100
4.1.1 Exaktní metody hodnocení CSR 100
4.1.2 Indexové a benchmarkingové metody hodnocení CSR 106
5 Současná praxe a trendy v CSR 109
5.1 Současný stav konceptu CSR v ČR 110
5.2 Návrh pro vytvoření systémových podmínek k posílení CSR v ČR 110
5.2.1 Přijetí jednotné strategie CSR 111
5.2.2 Zdůvodnění potřebnosti nové strategie konceptu CSR 112
5.2.3 Koncept CSR v době recese 118
5.2.4 Propagace konceptu CSR - jeho smyslu a efektů pro budoucí generace 120
5.2.5 Podpora konceptu CSR 120
5.2.6 Uznání a ocenění společensky odpovědných firem a jejich partnerů
v oblasti CSR 123
5.2.7 Posilování transparentnosti a důvěryhodnosti o konceptu CSR 124
5.2.8 Přijetí normy pro oblast CSR 125
5.2.9 Spolupráce s ostatními státy v oblasti CSR 126
Závěr 127


Příloha A
Výzkum v oblasti CSR v ČR 129
Výzkumný problém a cíle výzkumu 129
Použité metody výzkumu 130
Kvalitativní výzkum 131
Kvantitativní výzkum 132
Hlavní závěry a výsledky výzkumu 133

Příloha B
Příklad uplatňování CSR ve firemní praxi - skupina Czech Coal 151
Identifikace klíčových stakeholderů a zjišťování jejich očekávání 152
Stanovení cílů v jednotlivých oblastech udržitelného rozvoje 153
Naplňování cílů udržitelného rozvoje 154
Poskytování pracovních míst a péče o zaměstnance 155
Podpora zkvalitnění života obyvatel regionu 156
Monitoring a reporting udržitelného rozvoje 157
Nefinanční reporting 157
Stakeholder engagement 158
Sociologický výzkum názorů zaměstnanců 158
Výzkum značky 159
Program Monitoring faktorů udržitelného rozvoje 159
Publikace a komunikace výsledků udržitelného rozvoje 161
Přínosy reportu v marketingu (zákazníci) a u dalších skupin
stakeholderů 162

Literatura 165
Internetové zdroje 169

Tištěná kniha

Datum vydání: 14.04.2010
Katalogové číslo: 3464
ISBN: 978-80-247-3157-5
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Manažer
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.37MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Společenská odpovědnost organizace
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 14.04.2010
Katalogové číslo: 3464
ISBN: 978-80-247-3157-5
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Manažer
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.37 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Společenská odpovědnost organizace

CSR v praxi a jak s ním dál

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
269  229 
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 29. 03. 2024 5:56
i: 17283 n: 24731575r: 5991
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
229  195 
Ihned ke stažení
i: 17284 n: 24766485r: 5991
Poškozená kniha i
Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
269  161 
Skladem
i: 38177 n: 24731575_Dr: 5991
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se věnuje aktuálnímu a respektovanému tématu CSR - společenské odpovědnosti organizací. Je určena manažerům v komerční sféře, ve veřejné správě a studentům především vysokých škol. Srozumitelně, čtivě a prakticky seznamuje s přístupy v oblasti CSR, se současnou praxí a případovými studiemi a projekty CSR z České republiky. Přináší postupy a návody pro přípravu a realizaci CSR strategie v organizacích a snaží se i odpovědět na možnosti dalšího směrování tématu CSR v budoucnosti. Autoři knihy nahlížejí téma CSR z různých úhlů pohledu. Díky rozsahu svých dosavadních pracovních aktivit představují téma jak z perspektivy poradenské firmy nabízející služby v oblasti CSR, tak ze strany veřejné správy, která především využívá přínosů ze CSR aktivit, ale i z pohledu institucí akademické půdy, které analyzují dané téma a sledují jeho další vývoj.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Společenská odpovědnost organizace

O autorech 9
Slovo úvodem 13
Úvod 15
1 Základní vymezení CSR 17
1.1 Pojem CSR 18
1.2 Souvislosti vzniku CSR 20
1.3 Teorie CSR 22
1.4 Oblasti CSR 25
1.5 Přínosy CSR 28
2 Společenská odpovědnost v organizacích 35
2.1 Etika podnikání v ČR 36
2.2 Aktéři v oblasti CSR 37
2.2.1 Soukromé firmy (korporace) 38
2.2.2 Investoři 39
2.2.3 Státy (veřejný sektor) 39
2.2.4 Organizace občanského sektoru 40
2.2.5 Ratingové agentury 43
2.2.6 Evropská unie 44
2.3 Aktivity organizací v oblasti CSR 45
2.3.1 Sponzorství a dárcovství 45
2.3.2 Nadace a podnikové nadační fondy 46
2.3.3 Sociální marketing 46
2.3.4 Reportování společenské odpovědnosti 47
2.3.5 Další formy podpory 48
2.4 Přístupy k CSR v různých organizacích 48
2.4.1 Přístup organizace k CSR podle její velikosti 48
2.4.2 Přístup organizace k CSR dle závislosti jejího zisku
na dobré pověsti u zákazníků 53
2.4.3 Přístup organizace k CSR podle jejího vlastnictví 54
3 Zavádění CSR koncepce v organizacích 61
3.1 Motivace organizace ke společensky odpovědnému chování 62
3.1.1 CSR a ziskovost organizace 63
3.1.2 CSR a loajalita zákazníků 64
3.1.3 CSR a motivace zaměstnanců 64
3.1.4 CSR a image firmy 64
3.1.5 CSR a dostupnost kapitálu 65
3.2 Zavádění CSR v organizaci 65
3.3 Tvorba CSR koncepce v organizaci 67
3.3.1 Zjištění hlavních motivačních faktorů pro tvorbu CSR koncepce 67
3.3.2 Identifikace klíčových CSR vizí organizace 69
3.3.3 Zhodnocení současného stavu CSR v organizaci 72
3.3.4 Vnitřní analýza - sebehodnocení organizace 73
3.3.5 Analýza vnějšího okolí 75
3.3.6 Stakeholdeři 76
3.3.7 Stanovení hlavních CSR témat a cílů 80
3.3.8 Vytvoření akčního plánu CSR aktivit 82
3.3.9 Návrh způsobu monitorování výsledků realizovaných CSR aktivit 87
3.3.10 Reporty 89
3.4 Komunikace CSR 91
3.4.1 Důvody a výhody komunikace o společenské odpovědnosti 91
3.4.2 Cílové skupiny CSR aktivit 92
3.4.3 Obsah komunikace CSR aktivit 93
3.4.4 Forma komunikace CSR aktivit 94
4 Hodnocení CSR 99
4.1 Způsoby měření CSR 100
4.1.1 Exaktní metody hodnocení CSR 100
4.1.2 Indexové a benchmarkingové metody hodnocení CSR 106
5 Současná praxe a trendy v CSR 109
5.1 Současný stav konceptu CSR v ČR 110
5.2 Návrh pro vytvoření systémových podmínek k posílení CSR v ČR 110
5.2.1 Přijetí jednotné strategie CSR 111
5.2.2 Zdůvodnění potřebnosti nové strategie konceptu CSR 112
5.2.3 Koncept CSR v době recese 118
5.2.4 Propagace konceptu CSR - jeho smyslu a efektů pro budoucí generace 120
5.2.5 Podpora konceptu CSR 120
5.2.6 Uznání a ocenění společensky odpovědných firem a jejich partnerů
v oblasti CSR 123
5.2.7 Posilování transparentnosti a důvěryhodnosti o konceptu CSR 124
5.2.8 Přijetí normy pro oblast CSR 125
5.2.9 Spolupráce s ostatními státy v oblasti CSR 126
Závěr 127


Příloha A
Výzkum v oblasti CSR v ČR 129
Výzkumný problém a cíle výzkumu 129
Použité metody výzkumu 130
Kvalitativní výzkum 131
Kvantitativní výzkum 132
Hlavní závěry a výsledky výzkumu 133

Příloha B
Příklad uplatňování CSR ve firemní praxi - skupina Czech Coal 151
Identifikace klíčových stakeholderů a zjišťování jejich očekávání 152
Stanovení cílů v jednotlivých oblastech udržitelného rozvoje 153
Naplňování cílů udržitelného rozvoje 154
Poskytování pracovních míst a péče o zaměstnance 155
Podpora zkvalitnění života obyvatel regionu 156
Monitoring a reporting udržitelného rozvoje 157
Nefinanční reporting 157
Stakeholder engagement 158
Sociologický výzkum názorů zaměstnanců 158
Výzkum značky 159
Program Monitoring faktorů udržitelného rozvoje 159
Publikace a komunikace výsledků udržitelného rozvoje 161
Přínosy reportu v marketingu (zákazníci) a u dalších skupin
stakeholderů 162

Literatura 165
Internetové zdroje 169

O Autorovi

Pavlík Marek
V roce 1997 absolvoval Fakultu podnikohospodářskou na Vysoké škole ekonomické v Praze. Po studiu pracoval v oddělení marketingu a komunikace ve společnosti Pražské vodovody a kanalizace, a. s., kde se později také věnoval expanzní a akviziční politice firmy.

Roku 2003 spojil své další působení s poradenskou a vzdělávací společností M. C. TRITON, spol. s r. o., kde působil jako konzultant a manažer pro veřejnou správu. Zabýval se především velkými změnovými projekty v různých segmentech organizací s cílem racionalizovat a modernizovat řízení organizací. Od začátku roku 2014 byl obchodním ředitelem, od roku 2018 ředitelem strategie.

Od léta 2019 je konzultantem na volné noze a externím přednášejícím na Univerzitě Stanford (USa).
Absolvoval několik zahraničních stáží (Holandsko, Německo, Švédsko, Oregon – USa), kde získal zkušenosti v oblasti modernizace samospráv.

V roce 2009 obhájil na VŠE v Praze disertační práci na téma „Moderní přístupy v řízení organizací veřejné správy se zaměřením na projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru“ a získal titul Ph.D. v oboru podniková ekonomika a management.

Kromě své poradenské práce také přednáší na vysoké škole CEVRO Institut o moderních trendech v řízení veřejné správy. Dále působí jako místopředseda Klubu veřejné správy ČMa a člen správní rady HESTIa – Centrum pro dobrovolnictví.

Je autorem řady publikací, mimo jiné Společenská odpovědnost organizací, Jak úspěšně řídit obec a region nebo Podpora lokální ekonomiky. Pravidelně přispívá do odborných časopisů, například Veřejná správa a Moderní obec.

V roce 2017 získal s fi rmou M. C. TRITON vítězství v soutěži „Chytrá města pro budoucnost“ v kategorii Vize. Dnes je v této soutěži porotcem. V roce 2017 byl rovněž nominován na Osobnost Smart City.

Pro Českou televizi připravuje pořad Srdce regionu, který má ukázat skryté potenciály regionů v ČR a napomoci rozvoji konkurenceschopnosti našich regionů prostřednictvím podpory lokální ekonomiky.

Ve volném čase se spolu s manželkou věnují dvěma synům, turistice a cestování.
Bělčík Martin
Narodil se v roce 1968. Fakultu obrany ekonomiky státu na Vysoké vojenské škole ve Vyškově absolvoval v roce 1994. Po studiu pracoval v ekonomickém úseku Armády České republiky a Ministerstva obrany ČR. V letech 1997 až 2001 absolvoval postgraduální studium na Vysoké škole ekonomické v Praze a Vojenské akademii v Brně se zaměřením na management, marketing a strategické řízení. V roce 2003 byl ustanoven do pozice náměstka ministra obrany, kde se postupně zabýval problematikou reformy ozbrojených sil a obrannou politikou. Od roku 2007 působí jako konzultant v oblasti strategického řízení, řízení procesů a řízení velkých změnových projektů. V rámci této praxe se podílel na popularizaci společenské odpovědnosti firem v oblasti veřejné správy a realizaci dílčích projektů v oblasti společenské odpovědnosti. V současné době působí jako ředitel Kanceláře Asociace krajů České republiky. Je autorem řady odborných článků o společenské odpovědnosti organizací.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 297 
E-kniha 252 
Tištěná 331 
E-kniha 281 
Poškozená 354 
E-kniha 427 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 305 
E-kniha 259 
Tištěná 169 
E-kniha 144 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.