0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Interkulturní psychologie

Vybrané kapitoly

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 23. 04. 2024 19:36
i: 22174 n: 24754147r: 8504
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 22175 n: 27190157r: 8504
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Pokuste se pomocí této knihy zorientovat v dnešním překotně se měnícím světě! Její autoři fundovaným, ale přitom přehledným a přístupným způsobem přinášejí odpovědi na řadu otázek, které před námi v současnosti vyvstávají. Snaží se jít pod povrch běžného obrazu reality, který nám předkládají média. Kladou důraz na aktuální témata, relevantní i v českém prostředí: radikální náboženské proudy, imigraci do EU či ČR, etnické konflikty, zvládání kulturně odlišných situací.

Publikace představuje interkulturní psychologii jako mezioborovou disciplínu, kterou nelze oddělit od sociologie, politologie, bezpečnostních studií, sociální antropologie, etnologie a dalších oborů. Poslouží nejen jako zdroj základních informací, ale i jako vhodný základ pro následné aplikace a výzkumy. Je určena čtenářům, kteří se zaměřují na oblast interkulturní psychologie, diplomacie, cestovního ruchu, státní správy, nevládního sektoru. Nalezne však odezvu i u studentů psychologie a dalších humanitních oborů a u všech, kdo se zajímají o současnou situaci u nás i ve světě.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Interkulturní psychologie

Poděkování O autorech Úvod 1. Vymezení disciplíny interkulturní psychologie 1.1 Co je interkulturní psychologie? 1.2 Tři perspektivy interkulturní psychologie 1.3 Historie a vývoj interkulturní psychologie 2. Základní pojmy interkulturní psychologie¨ 2.1 Kultura 2.2 Kontaktní událost 2.3 Imigrace 2.4 Akulturace 2.5 Enkulturace 2.6 Akomodace 2.7 Segregace a separace 2.8 Asimilace 2.9 Amalgamace 2.10 Kulturní relativismus a kulturní etnocentrismus 2.11 Kulturní konvergence a divergence 2.12 Multikulturalismus 3. Zkoumání rozdílů mezi kulturami v interkulturní psychologii: dimenzionální přístup 3.1 Dimenzionální přístup 3.2 Kulturní syndromy 3.3 Dimenze národních kultur 3.3.1 Univerzální hodnoty Shaloma H. Schwartze 3.3.2 Dilemata jako nástroj zkoumání kultur 3.3.3 Kritika dimenzionálního přístupu 3.4 Další přístupy ke konceptualizaci vztahu mezi sociokulturním kontextem a psychikou 4. Metodologie interkulturní psychologie 4.1 Výzkum, průzkum, šetření, metoda 4.2 Zásady a cíle výzkumu v interkulturní psychologii 4.3 Kvantitativní a kvalitativní výzkum v interkulturní psychologii 4.4 Teorie, konstrukty, koncepty 4.5 Proměnné 4.6 Hypotézy 4.7 Výběr výzkumného vzorku 4.8 Techniky sběru dat 4.8.1 Pozorování 4.8.2 Škálování 4.8.3 Dotazníky 4.8.4 Interview (rozhovor) 4.8.5 Experimenty 4.9 Obsahová analýza 4.10 Problematika překladu 4.11 Etické aspekty výzkumů v interkulturní psychologii 5. Interkulturní rozdíly ve vnímání 5.1 Proces čití a vnímání 5.2 Role zkušenosti ve vnímání 5.3 Prostředí jako determinant vnímání 5.3.1 Vnímání 3D prostoru: 3D – 2D – 3D transformace 5.3.2 Segallovy hypotézy o vztahu prostředí a vnímání 5.4 Vliv sociálních faktorů na vnímání 5.4.1 Závislost a nezávislost na poli 5.4.2 Holistický a analytický kognitivní styl 5.5 Vnímání barev 6. Interkulturní specifika myšlení a inteligence 6.1 Definice inteligence 6.2 Teorie inteligence 6.2.1 Teorie g (Charles Spearman) 6.2.2 Teorie mnohočetné inteligence (Howard Gardner) 6.2.3 Triarchická teorie inteligence (Robert Sternberg) 6.2.4 Rozdíly v IQ ve světě 6.2.5 Flynnův efekt a Lynnův odhad hodnot IQ v jednotlivých zemích 6.3 Faktory ovlivňující kognitivní schopnosti 6.4 Myšlení 6.4.1 Logické a intuitivní myšlení 6.4.2 Řešení logických rozporů 7. Emoce a jejich prožívání v interkulturním kontextu 7.1 Dimenzionální přístupy k výzkumu emocí 7.2 Komponentní přístupy k výzkumu emocí 7.3 Emoce a jazyk 7.3.1 Kulturně-specifické emoce 7.4 Sapir-Whorfova hypotéza 7.5 Projevy emocí a jejich kontrola 7.5.1 Projevy emocí 7.5.2 Kontrola a regulace emocí 8. Identity a konflikty z pohledu interkulturní psychologie 8.1 Předsudky 8.2 Stereotypy 8.3 Xenofobie 8.4 Eugenika 8.5 Rasa a rasismus 8.5.1 Rasa 8.5.2 Rasismus 8.5.3 Hnutí proti rasismu 8.6 Politická korektnost 8.7 Antisemitismus 8.8 Diskriminace 8.9 Etnikum 8.10 Etnicita a etnické konflikty 8.11 Národ a nacionalismus 8.12 Kolonizace a dekolonizace 8.13 Střet civilizací, globální terorismus a „aféra šátků“ Závěr Summary Literatura Věcný rejstřík Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 22.01.2016
Katalogové číslo: 2371
ISBN: 978-80-247-5414-7
Formát / stran: 144×207, 312 stran
Edice: Psyché
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.33MB | 6.31MB | 2.09MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Interkulturní psychologie

Tištěná kniha

Datum vydání: 22.01.2016
Katalogové číslo: 2371
ISBN: 978-80-247-5414-7
Formát / stran: 144×207, 312 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.33 MB | 6.31 MB | 2.09 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Interkulturní psychologie

Vybrané kapitoly

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 23. 04. 2024 19:36
i: 22174 n: 24754147r: 8504
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 22175 n: 27190157r: 8504
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Pokuste se pomocí této knihy zorientovat v dnešním překotně se měnícím světě! Její autoři fundovaným, ale přitom přehledným a přístupným způsobem přinášejí odpovědi na řadu otázek, které před námi v současnosti vyvstávají. Snaží se jít pod povrch běžného obrazu reality, který nám předkládají média. Kladou důraz na aktuální témata, relevantní i v českém prostředí: radikální náboženské proudy, imigraci do EU či ČR, etnické konflikty, zvládání kulturně odlišných situací.

Publikace představuje interkulturní psychologii jako mezioborovou disciplínu, kterou nelze oddělit od sociologie, politologie, bezpečnostních studií, sociální antropologie, etnologie a dalších oborů. Poslouží nejen jako zdroj základních informací, ale i jako vhodný základ pro následné aplikace a výzkumy. Je určena čtenářům, kteří se zaměřují na oblast interkulturní psychologie, diplomacie, cestovního ruchu, státní správy, nevládního sektoru. Nalezne však odezvu i u studentů psychologie a dalších humanitních oborů a u všech, kdo se zajímají o současnou situaci u nás i ve světě.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Interkulturní psychologie

Poděkování O autorech Úvod 1. Vymezení disciplíny interkulturní psychologie 1.1 Co je interkulturní psychologie? 1.2 Tři perspektivy interkulturní psychologie 1.3 Historie a vývoj interkulturní psychologie 2. Základní pojmy interkulturní psychologie¨ 2.1 Kultura 2.2 Kontaktní událost 2.3 Imigrace 2.4 Akulturace 2.5 Enkulturace 2.6 Akomodace 2.7 Segregace a separace 2.8 Asimilace 2.9 Amalgamace 2.10 Kulturní relativismus a kulturní etnocentrismus 2.11 Kulturní konvergence a divergence 2.12 Multikulturalismus 3. Zkoumání rozdílů mezi kulturami v interkulturní psychologii: dimenzionální přístup 3.1 Dimenzionální přístup 3.2 Kulturní syndromy 3.3 Dimenze národních kultur 3.3.1 Univerzální hodnoty Shaloma H. Schwartze 3.3.2 Dilemata jako nástroj zkoumání kultur 3.3.3 Kritika dimenzionálního přístupu 3.4 Další přístupy ke konceptualizaci vztahu mezi sociokulturním kontextem a psychikou 4. Metodologie interkulturní psychologie 4.1 Výzkum, průzkum, šetření, metoda 4.2 Zásady a cíle výzkumu v interkulturní psychologii 4.3 Kvantitativní a kvalitativní výzkum v interkulturní psychologii 4.4 Teorie, konstrukty, koncepty 4.5 Proměnné 4.6 Hypotézy 4.7 Výběr výzkumného vzorku 4.8 Techniky sběru dat 4.8.1 Pozorování 4.8.2 Škálování 4.8.3 Dotazníky 4.8.4 Interview (rozhovor) 4.8.5 Experimenty 4.9 Obsahová analýza 4.10 Problematika překladu 4.11 Etické aspekty výzkumů v interkulturní psychologii 5. Interkulturní rozdíly ve vnímání 5.1 Proces čití a vnímání 5.2 Role zkušenosti ve vnímání 5.3 Prostředí jako determinant vnímání 5.3.1 Vnímání 3D prostoru: 3D – 2D – 3D transformace 5.3.2 Segallovy hypotézy o vztahu prostředí a vnímání 5.4 Vliv sociálních faktorů na vnímání 5.4.1 Závislost a nezávislost na poli 5.4.2 Holistický a analytický kognitivní styl 5.5 Vnímání barev 6. Interkulturní specifika myšlení a inteligence 6.1 Definice inteligence 6.2 Teorie inteligence 6.2.1 Teorie g (Charles Spearman) 6.2.2 Teorie mnohočetné inteligence (Howard Gardner) 6.2.3 Triarchická teorie inteligence (Robert Sternberg) 6.2.4 Rozdíly v IQ ve světě 6.2.5 Flynnův efekt a Lynnův odhad hodnot IQ v jednotlivých zemích 6.3 Faktory ovlivňující kognitivní schopnosti 6.4 Myšlení 6.4.1 Logické a intuitivní myšlení 6.4.2 Řešení logických rozporů 7. Emoce a jejich prožívání v interkulturním kontextu 7.1 Dimenzionální přístupy k výzkumu emocí 7.2 Komponentní přístupy k výzkumu emocí 7.3 Emoce a jazyk 7.3.1 Kulturně-specifické emoce 7.4 Sapir-Whorfova hypotéza 7.5 Projevy emocí a jejich kontrola 7.5.1 Projevy emocí 7.5.2 Kontrola a regulace emocí 8. Identity a konflikty z pohledu interkulturní psychologie 8.1 Předsudky 8.2 Stereotypy 8.3 Xenofobie 8.4 Eugenika 8.5 Rasa a rasismus 8.5.1 Rasa 8.5.2 Rasismus 8.5.3 Hnutí proti rasismu 8.6 Politická korektnost 8.7 Antisemitismus 8.8 Diskriminace 8.9 Etnikum 8.10 Etnicita a etnické konflikty 8.11 Národ a nacionalismus 8.12 Kolonizace a dekolonizace 8.13 Střet civilizací, globální terorismus a „aféra šátků“ Závěr Summary Literatura Věcný rejstřík Jmenný rejstřík

O Autorovi

Smolík Josef
Působí jako odborný asistent Oddělení bezpečnostních a strategických studií katedry politologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity. Od roku 2004 vyučuje kurz týkající se subkultur mládeže. Profesně se zaměřuje na bezpečnostní politiku, subkultury mládeže, radikální politické strany a politickou psychologii. Pravidelně navštěvuje koncerty nejrůznějších hudebních žánrů a fotbalová utkání domácích i zahraničních soutěží. Je také výkonným redaktorem recenzovaného časopisu Rexter

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 1 529 
E-kniha 1 300 
Tištěná 365 
E-kniha 310 
Tištěná 356 
E-kniha 303 
Tištěná 509 
E-kniha 433 
Tištěná 424 
E-kniha 360 
Tištěná 254 
E-kniha 216 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.