0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Andragogika

2., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
259
Poslední kusyi
Ještě dnes předáme knihu
dopravci a zítra si ji můžete číst!

Poslední aktualizace skladu 26.2.2017 17:37
i: 21027 n: 24748245r: 7820
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
220
Ihned ke stažení
i: 21028 n: 24794594r: 7820
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Publikace vychází v druhém, aktualizovaném a podstatně rozšířeném vydání. Doplněny byly zejména části týkající se vývoje vzdělávání dospělých v ČR, andragogiky jako vědní disciplíny i didaktických otázek. Pozornost je věnována též rostoucímu významu dokumentů vzdělávací politiky – do knihy byly zařazeny kapitoly, které analyzují výchozí stanoviska těchto dokumentů, především teorii humánního kapitálu a koncept znalostní společnosti. Publikace zohledňuje zejména poznatky spojené se sociologickým pohledem na učení se dospělých. Kniha obsahuje kromě vysvětlení základních termínů například:* přehled hlavních směrů andragogických teorií* příklady organizace vzdělávání dospělých* cílové skupiny ve vzdělávání dospělých* profesní vzdělávání dospělých* andragogické profese a profesionalizace andragogické práce

Z obsahu knihy Andragogika

Úvod
1. Andragogické myšlení: vývoj a základní pojmy
1.1 Pojem „andragogika“ a jeho možné významy
1.2 Rozvoj myšlení o výchově a vzdělávání
1.3 Základní pedagogické a andragogické pojmy
2. Vznik, rozvoj a dnešní stav vzdělávání dospělých
2.1 Rozvoj vzdělávání dospělých
2.2 Sociální souvislosti moderního vzdělávání
2.3 Vzdělávání dospělých jako sociální hnutí
2.4 Kompenzační funkce vzdělávání dospělých
2.5 Lidová osvěta, vzdělávání dospělých, další vzdělávání
2.6 Vznik českého vzdělávání dospělých
2.6.1 Vzdělávání dospělých po vzniku Československa v roce 1918
2.6.2 Vzdělávání dospělých po roce 1948
2.7 Význam šedesátých a sedmdesátých let pro rozvoj vzdělávání dospělých
2.8 Současná situace ve vzdělávání dospělých
3. Andragogika jako věda
3.1 Důvody rozvoje andragogiky jako samostatné vědní disciplíny
3.2 Charakter andragogické vědy a její specifika
3.2.1 Andragogika a vědy o výchově
3.2.2 Andragogika M. Knowlese
3.2.3 Širší a užší pojetí andragogiky – integrální andragogika
3.2.4 Andragogické disciplíny a jejich stav v ČR
3.3 Předmět andragogických teorií a výzkumu
3.4 Andragogika a pedagogika
3.5 Andragogická teorie a andragogická praxe
4. Funkce vzdělávání dospělých – makrosociální pohled
4.1 Pohled ekonomických věd
4.1.1 Teorie humánního kapitálu
5. Institucionalizace vzdělávání a učení se dospělých
5.1 Měnící se vliv institucí
5.2 Instituce v andragogickém myšlení
5.3 Sebeřízené učení
6. Organizace vzdělávání dospělých
6.1 Problematika výzkumu organizací vzdělávání dospělých
6.2 Hranice tvorby systému vzdělávání dospělých
7. Dospělý a vzdělávání dospělých v socializačních teoriích
8. Dospělý v andragogice
8.1 Motivace k učení
9. Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých
10. Profesionalizace andragogické práce
10.1 Profesionalizace a zvyšování kvality andragogické práce
10.2 Dosavadní vývoj andragogických povolání
10.3 Andragogické kvalifikace a kompetence
10.4 Cesty k andragogickému povolání
10.5 Příprava andragoga v jednooborovém studiu na vysoké škole
10.6 Obsahové zaměření andragogického studia
10.7 Kvalifikace a kompetence v přípravě andragoga v rámci jednooborového studia na vysoké škole
10.8 Základní problémy vysokoškolského studia andragogiky
10.9 Shrnutí
11. Kurikulum a didaktika ve vzdělávání dospělých
11.1 Obecné úvahy
11.2 Kurikulum a obecné cíle vzdělávání dospělých
11.2.1 Problém zaměření na osobnost nebo na společenské požadavky při určování vzdělávacích cílů
11.2.2 Filozofické zdůvodnění cílů a realita současného vzdělávání dospělých
11.2.3 Současné preferované cíle vzdělávání dospělých
11.3 Didaktika a tvorba kurikula v andragogických tradicích
11.4 Trendy vývoje kurikula
12. Stát a vzdělávání dospělých
12.1 Historický vývoj
12.2 Směry intervenční politiky státu
12.3 Vliv politiky na andragogickou diskusi
12.3.1 Znalostní společnost
12.4 Kompetence v pojetí andragogiky a ve vzdělávací politice
13. Politické a občanské vzdělávání
14. Profesní vzdělávání dospělých
14.1 Svět práce v pedagogice a andragogice
14.2 Význam dalšího odborného vzdělávání
14.3 Přístupnost dalšího vzdělávání
14.4 Specifika vzdělávání určitých skupin
14.5 Trendy dalšího odborného vzdělávání
Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 09. 10. 2014
Katalogové číslo: 27038
ISBN: 978-80-247-4824-5
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: - | -
Druh ochrany: Adobe DRM
Andragogika
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

Tištěná kniha

Datum vydání: 09. 10. 2014
Katalogové číslo: 27038
ISBN: 978-80-247-4824-5
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: - | -
Druh ochrany: Adobe DRM

Andragogika

2., aktualizované a rozšířené vydání
Publikace vychází v druhém, aktualizovaném a podstatně rozšířeném vydání. Doplněny byly zejména části týkající se vývoje vzdělávání dospělých v ČR, andragogiky jako vědní disciplíny i didaktických otázek. Pozornost je věnována též rostoucímu významu dokumentů vzdělávací politiky – do knihy byly zařazeny kapitoly, které analyzují výchozí stanoviska těchto dokumentů, především teorii humánního kapitálu a koncept znalostní společnosti. Publikace zohledňuje zejména poznatky spojené se sociologickým pohledem na učení se dospělých. Kniha obsahuje kromě vysvětlení základních termínů například:* přehled hlavních směrů andragogických teorií* příklady organizace vzdělávání dospělých* cílové skupiny ve vzdělávání dospělých* profesní vzdělávání dospělých* andragogické profese a profesionalizace andragogické práce
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
259
Poslední kusyi
Ještě dnes předáme knihu
dopravci a zítra si ji můžete číst!

Poslední aktualizace skladu 26.2.2017 17:37
i: 21027 n: 24748245r: 7820
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
220
Ihned ke stažení
i: 21028 n: 24794594r: 7820

Z obsahu knihy Andragogika

Úvod
1. Andragogické myšlení: vývoj a základní pojmy
1.1 Pojem „andragogika“ a jeho možné významy
1.2 Rozvoj myšlení o výchově a vzdělávání
1.3 Základní pedagogické a andragogické pojmy
2. Vznik, rozvoj a dnešní stav vzdělávání dospělých
2.1 Rozvoj vzdělávání dospělých
2.2 Sociální souvislosti moderního vzdělávání
2.3 Vzdělávání dospělých jako sociální hnutí
2.4 Kompenzační funkce vzdělávání dospělých
2.5 Lidová osvěta, vzdělávání dospělých, další vzdělávání
2.6 Vznik českého vzdělávání dospělých
2.6.1 Vzdělávání dospělých po vzniku Československa v roce 1918
2.6.2 Vzdělávání dospělých po roce 1948
2.7 Význam šedesátých a sedmdesátých let pro rozvoj vzdělávání dospělých
2.8 Současná situace ve vzdělávání dospělých
3. Andragogika jako věda
3.1 Důvody rozvoje andragogiky jako samostatné vědní disciplíny
3.2 Charakter andragogické vědy a její specifika
3.2.1 Andragogika a vědy o výchově
3.2.2 Andragogika M. Knowlese
3.2.3 Širší a užší pojetí andragogiky – integrální andragogika
3.2.4 Andragogické disciplíny a jejich stav v ČR
3.3 Předmět andragogických teorií a výzkumu
3.4 Andragogika a pedagogika
3.5 Andragogická teorie a andragogická praxe
4. Funkce vzdělávání dospělých – makrosociální pohled
4.1 Pohled ekonomických věd
4.1.1 Teorie humánního kapitálu
5. Institucionalizace vzdělávání a učení se dospělých
5.1 Měnící se vliv institucí
5.2 Instituce v andragogickém myšlení
5.3 Sebeřízené učení
6. Organizace vzdělávání dospělých
6.1 Problematika výzkumu organizací vzdělávání dospělých
6.2 Hranice tvorby systému vzdělávání dospělých
7. Dospělý a vzdělávání dospělých v socializačních teoriích
8. Dospělý v andragogice
8.1 Motivace k učení
9. Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých
10. Profesionalizace andragogické práce
10.1 Profesionalizace a zvyšování kvality andragogické práce
10.2 Dosavadní vývoj andragogických povolání
10.3 Andragogické kvalifikace a kompetence
10.4 Cesty k andragogickému povolání
10.5 Příprava andragoga v jednooborovém studiu na vysoké škole
10.6 Obsahové zaměření andragogického studia
10.7 Kvalifikace a kompetence v přípravě andragoga v rámci jednooborového studia na vysoké škole
10.8 Základní problémy vysokoškolského studia andragogiky
10.9 Shrnutí
11. Kurikulum a didaktika ve vzdělávání dospělých
11.1 Obecné úvahy
11.2 Kurikulum a obecné cíle vzdělávání dospělých
11.2.1 Problém zaměření na osobnost nebo na společenské požadavky při určování vzdělávacích cílů
11.2.2 Filozofické zdůvodnění cílů a realita současného vzdělávání dospělých
11.2.3 Současné preferované cíle vzdělávání dospělých
11.3 Didaktika a tvorba kurikula v andragogických tradicích
11.4 Trendy vývoje kurikula
12. Stát a vzdělávání dospělých
12.1 Historický vývoj
12.2 Směry intervenční politiky státu
12.3 Vliv politiky na andragogickou diskusi
12.3.1 Znalostní společnost
12.4 Kompetence v pojetí andragogiky a ve vzdělávací politice
13. Politické a občanské vzdělávání
14. Profesní vzdělávání dospělých
14.1 Svět práce v pedagogice a andragogice
14.2 Význam dalšího odborného vzdělávání
14.3 Přístupnost dalšího vzdělávání
14.4 Specifika vzdělávání určitých skupin
14.5 Trendy dalšího odborného vzdělávání
Literatura

Zařazena v kategoriích

Recenze

Nejsou zde žádné recenze. Přihlaste se a napište první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace