Package eu.pedu.lib20s.canvasmanager
Class Text
java.lang.Object
eu.pedu.lib20s.canvasmanager.Text
- All Implemented Interfaces:
ICMPaintable
,IMovable
,IColorable
,ICopyable
public class Text extends java.lang.Object implements IMovable, ICopyable, IColorable, ICMPaintable
Instance třídy
Text
.reprezentují texty
zobrazitelné na plátně spravovaném správcem plátna.
Jsou definovány zobrazovaným textem, jeho pozicí a barvou.
Pozicí instance se přitom rozumí
pozice levého horního rohu opsaného obdélníku.-
Field Summary
Fields Modifier and Type Field Description static int
BOLD
Konstanta označující text vysazený tučným, nekurzivním písmem.static NamedColor
DEFAULT_COLOR
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro textNamedColor.BLACK
.static int
ITALIC
Konstanta označující text vysazený netučným, kurzivním písmem.static int
PLAIN
Konstanta označující text vysazený netučným, nekurzivním písmem. -
Constructor Summary
Constructors Constructor Description Text(int x, int y, NamedColor color, java.lang.String text)
Vytvoří novou instanci se zadanou pozicí a barvou.Text(int x, int y, java.lang.String text)
Vytvoří novou instanci se zadanou pozicí a implicitní barvou vysazena implicitním písmem (tučným 12bodovým písmem Dialog).Text(Position position, NamedColor color, java.lang.String text)
Připraví novou instanci se zadanou pozicí a barvou.Text(Position position, java.lang.String text)
Vytvoří novou instanci se zadanou polohou, implicitní barvou a implicitním písmem (bude vysazen tučným 12bodovým písmem Dialog).Text(java.lang.String text)
Připraví novou instanci s implicitním umístěním a barvou.Text(java.lang.String text, int x, int y)
Připraví novou instanci se zadanou pozicí a implicitní barvou vysazovanou implicitním písmem (tučným 12bodovým písmem Dialog). -
Method Summary
Modifier and Type Method Description Text
copy()
Vrátí kopii dané instance, tj. instance zobrazující stejný text se stejnou velikostí, pozicí i barvou.NamedColor
getColor()
Vrátí aktuální barvu instance.java.awt.Font
getFont()
Vrátí font, kterým se bude daný text sázet.java.lang.String
getName()
Vrátí název instance, tj. zobrazovaný text.int
getX()
Vrátí x-ovou (vodorovnou) souřadnici pozice instance, tj. vodorovnou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku.int
getY()
Vrátí y-ovou (svislou) souřadnici pozice instance, tj. svislou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku.void
paint(Painter painter)
Prostřednictvím zadaného kreslítka vykreslí obraz instance na plátno.void
setColor(NamedColor color)
Nastaví novou barvu instance.void
setFont(java.lang.String name, int style, int size)
Nastaví font, kterým se bude daný text sázet.void
setPosition(int x, int y)
Přemístí instanci na zadanou pozici.java.lang.String
toString()
Returns the string representation of the object (object's signature).Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait
Methods inherited from interface eu.pedu.lib20s.geom.IMovable
getPosition, moveDown, moveRight, setPosition, setX, setY
-
Field Details
-
PLAIN
public static final int PLAINKonstanta označující text vysazený netučným, nekurzivním písmem.- See Also:
- Constant Field Values
-
BOLD
public static final int BOLDKonstanta označující text vysazený tučným, nekurzivním písmem.- See Also:
- Constant Field Values
-
ITALIC
public static final int ITALICKonstanta označující text vysazený netučným, kurzivním písmem.- See Also:
- Constant Field Values
-
DEFAULT_COLOR
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro textNamedColor.BLACK
.
-
-
Constructor Details
-
Text
public Text(java.lang.String text)Připraví novou instanci s implicitním umístěním a barvou. Instance bude umístěna v levém horním rohu plátna a bude mít implicitní barvu, a vysazena implicitním písmem (tučným 12bodovým písmem Dialog).- Parameters:
text
- Vypisovaný text
-
Text
public Text(java.lang.String text, int x, int y)Připraví novou instanci se zadanou pozicí a implicitní barvou vysazovanou implicitním písmem (tučným 12bodovým písmem Dialog).- Parameters:
text
- Vypisovaný textx
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolů
-
Text
public Text(int x, int y, java.lang.String text)Vytvoří novou instanci se zadanou pozicí a implicitní barvou vysazena implicitním písmem (tučným 12bodovým písmem Dialog).- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůtext
- Vypisovaný text
-
Text
Vytvoří novou instanci se zadanou polohou, implicitní barvou a implicitním písmem (bude vysazen tučným 12bodovým písmem Dialog).- Parameters:
position
- Pozice vytvářené instancetext
- Vypisovaný text
-
Text
Připraví novou instanci se zadanou pozicí a barvou.- Parameters:
position
- Pozice vytvářené instancecolor
- Barva vytvářené instancetext
- Vypisovaný text
-
Text
Vytvoří novou instanci se zadanou pozicí a barvou.- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůcolor
- Barva vytvářené instancetext
- Vypisovaný text
-
-
Method Details
-
getColor
Vrátí aktuální barvu instance.- Specified by:
getColor
in interfaceIColorable
- Returns:
- Aktuální barva instance
-
setColor
Nastaví novou barvu instance.- Specified by:
setColor
in interfaceIColorable
- Parameters:
color
- Požadovaná nová barva
-
getName
public java.lang.String getName()Vrátí název instance, tj. zobrazovaný text.- Returns:
- Název instance = zobrazovaný text
-
getFont
public java.awt.Font getFont()Vrátí font, kterým se bude daný text sázet.- Returns:
- Požadovaný font
-
setFont
public void setFont(java.lang.String name, int style, int size)Nastaví font, kterým se bude daný text sázet.- Parameters:
name
- Název fontu - je možno zadat jeden z názvů: "Dialog", "DialogInput", "Monospaced", "Serif", "SansSerif".style
- Je možno zadat některý z řezů: Text.PLAIN, Text.BOLD, Text.ITALIC, případně Text.BOLD|Text.ITALICsize
- Velikost písma v bodech.
-
getX
public int getX()Vrátí x-ovou (vodorovnou) souřadnici pozice instance, tj. vodorovnou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku. -
getY
public int getY()Vrátí y-ovou (svislou) souřadnici pozice instance, tj. svislou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku. -
setPosition
public void setPosition(int x, int y)Přemístí instanci na zadanou pozici. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku.- Specified by:
setPosition
in interfaceIMovable
- Parameters:
x
- Nově nastavovaná vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Nově nastavovaná svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolů
-
copy
Vrátí kopii dané instance, tj. instance zobrazující stejný text se stejnou velikostí, pozicí i barvou. -
paint
Prostřednictvím zadaného kreslítka vykreslí obraz instance na plátno.- Specified by:
paint
in interfaceICMPaintable
- Parameters:
painter
- Kreslítko schopné nakreslit instanci
-
toString
public java.lang.String toString()Returns the string representation of the object (object's signature). It is used mainly by the debugging.- Overrides:
toString
in classjava.lang.Object
- Returns:
- Name of the instance followed by its coordinates, dimensions and color
-