Package eu.pedu.lib20s.canvas
Class Triangle
java.lang.Object
eu.pedu.lib20s.canvas.Triangle
- All Implemented Interfaces:
ICanvasPaintable
,ICanvasShape
,IDirectable
,IFlexible
,IChangeable
,IMovable
,IResizable
,IShape
,IColorable
,ICopyable
public class Triangle extends java.lang.Object implements ICanvasShape, IColorable, IDirectable
Instance třídy
Trojúhelník
představují trojúhelníky
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty.
Instance jsou definované svojí pozicí, rozměrem, barvou a směrem.
Pozicí instance se přitom rozumí
pozice levého horního rohu opsaného obdélníku
a rozměrem rozměr tohoto obdélníku.
Směr trojúhelníku je pak definován jako směr,
do nějž je natočen jeho hlavní vrchol.-
Field Summary
Fields Modifier and Type Field Description static NamedColor
DEFAULT_COLOR
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro elipsuNamedColor.GREEN
.static Direction8
DEFAULT_DIRECTION
Směr, kam bude ukazovat vrchol trojúhelníku v případě, když uživatel žádný preferovaný směr nezadá.protected int
height
Výška instance.protected int
width
Šířka instance. -
Constructor Summary
Constructors Constructor Description Triangle()
Vytvoří instanci s implicitním umístěním, rozměry, barvou a natočením.Triangle(int x, int y, int width, int height)
Vytvoří instanci se zadanou pozicí a rozměry a implicitní barvou a směrem natočení.Triangle(int x, int y, int width, int height, Direction8 direction)
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry a směrem natočení a s implicitní barvou.Triangle(int x, int y, int width, int height, NamedColor color)
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry a barvou.Triangle(int x, int y, int width, int height, NamedColor color, Direction8 direction)
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry, barvou, i směrem natočení.Triangle(Area area, NamedColor color, Direction8 direction)
Vytvoří instanci vyplňující zadanou oblast a mající zadanou barvu a směr natočení.Triangle(Position position, Size size, NamedColor color, Direction8 direction)
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry, barvou, i směrem natočení. -
Method Summary
Modifier and Type Method Description Triangle
copy()
Vrátí kopii dané instance, tj. stejně velkou, umístěnou a natočenou instanci stejné barvy.NamedColor
getColor()
Vrátí aktuální barvu instance.Direction8
getDirection()
Vrátí směr, do nějž je instance otočena.int
getHeight()
Vrátí výšku instance v bodech.java.lang.String
getName()
Vrátí název instance.int
getWidth()
Vrátí šířku instance v bodech.int
getX()
Vrátí x-ovou (vodorovnou) souřadnici pozice instance, tj. vodorovnou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku.int
getY()
Vrátí y-ovou (svislou) souřadnici pozice instance, tj. svislou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku.void
paint()
Zobrazí svoji instanci, tj.vykreslí její obraz na plátno.void
rubOut()
Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna).void
setColor(NamedColor color)
Nastaví novou barvu instance.void
setDirection(Direction8 direction)
Otočí instanci do zadaného směru.void
setName(java.lang.String name)
Nastaví nový název instance.void
setPosition(int x, int y)
Přemístí instanci na zadanou pozici.void
setSize(int width, int height)
Nastaví nové rozměry instance.java.lang.String
toString()
Vrátí textový podpis instance, tj. její řetězcovou reprezentaci.Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait
Methods inherited from interface eu.pedu.lib20s.geom.IMovable
getPosition, moveDown, moveRight, setPosition, setX, setY
-
Field Details
-
DEFAULT_COLOR
Počáteční barva nakreslené instance v případě, kdy uživatel žádnou požadovanou barvu nezadá - pro elipsuNamedColor.GREEN
. -
DEFAULT_DIRECTION
Směr, kam bude ukazovat vrchol trojúhelníku v případě, když uživatel žádný preferovaný směr nezadá. -
width
protected int widthŠířka instance. -
height
protected int heightVýška instance.
-
-
Constructor Details
-
Triangle
public Triangle()Vytvoří instanci s implicitním umístěním, rozměry, barvou a natočením. Instance bude umístěna v levém horním rohu plátna a bude mít implicitní barvu, výšku rovnu kroku a šířku dvojnásobku kroku plátna a bude natočena vrcholem na sever. -
Triangle
public Triangle(int x, int y, int width, int height)Vytvoří instanci se zadanou pozicí a rozměry a implicitní barvou a směrem natočení. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku, a rozměr instance jako rozměr tohoto obdélníku.- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůwidth
- Šířka vytvářené instance, šířka >= 0height
- Výška vytvářené instance, výška >= 0
-
Triangle
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry a barvou. Směr natočení bude implicitní, tj. na sever. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku, a rozměr instance jako rozměr tohoto obdélníku. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž má být natočen jeho hlavní vrchol.- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůwidth
- Šířka vytvářené instance, šířka >= 0height
- Výška vytvářené instance, výška >= 0color
- Barva vytvářené instance
-
Triangle
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry a směrem natočení a s implicitní barvou. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku, a rozměr instance jako rozměr tohoto obdélníku. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž má být natočen jeho hlavní vrchol.- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůwidth
- Šířka vytvářené instance, šířka >= 0height
- Výška vytvářené instance, výška >= 0direction
- Směr, do nějž má být natočen hlavní vrchol
-
Triangle
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry, barvou, i směrem natočení. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku, a rozměr instance jako rozměr tohoto obdélníku. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž má být natočen jeho hlavní vrchol.- Parameters:
x
- Vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolůwidth
- Šířka vytvářené instance, šířka >= 0height
- Výška vytvářené instance, výška >= 0color
- Barva vytvářené instancedirection
- Směr, do nějž má být natočen hlavní vrchol
-
Triangle
Vytvoří instanci se zadanou pozicí, rozměry, barvou, i směrem natočení. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku, a rozměr instance jako rozměr tohoto obdélníku. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž má být natočen jeho hlavní vrchol.- Parameters:
position
- Pozice vytvářené instancesize
- Rozměr vytvářené instancecolor
- Barva vytvářené instancedirection
- Směr, do nějž má být natočen hlavní vrchol
-
Triangle
Vytvoří instanci vyplňující zadanou oblast a mající zadanou barvu a směr natočení. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž má být natočen jeho hlavní vrchol.- Parameters:
area
- Oblast, kterou má vytvářená instance zaujmoutcolor
- Barva vytvářené instancedirection
- Směr, do nějž má být natočen hlavní vrchol
-
-
Method Details
-
getColor
Vrátí aktuální barvu instance.- Specified by:
getColor
in interfaceIColorable
- Returns:
- Instance třídy
NamedColor
definující aktuálně nastavenou barvu
-
setColor
Nastaví novou barvu instance.- Specified by:
setColor
in interfaceIColorable
- Parameters:
color
- Požadovaná nová barva
-
getDirection
Vrátí směr, do nějž je instance otočena. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž je natočen jeho hlavní vrchol.- Specified by:
getDirection
in interfaceIDirectable
- Returns:
- Instance třídy
Direction8
definující aktuálně nastavený směr
-
setDirection
Otočí instanci do zadaného směru. Směr trojúhelníku je definován jako směr, do nějž je natočen jeho hlavní vrchol.- Specified by:
setDirection
in interfaceIDirectable
- Parameters:
direction
- Nastavovaný směr
-
getName
public java.lang.String getName()Vrátí název instance. Výchozí podoba názvu názvu sestává z názvu třídy následovaného znakem podtržení a ID instance. Název je ale možné kdykoliv změnit.- Returns:
- Název instance
-
setName
public void setName(java.lang.String name)Nastaví nový název instance.- Parameters:
name
- Nový název instance
-
getX
public int getX()Vrátí x-ovou (vodorovnou) souřadnici pozice instance, tj. vodorovnou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku. -
getY
public int getY()Vrátí y-ovou (svislou) souřadnici pozice instance, tj. svislou souřadnici levého horního rohu opsaného obdélníku. -
setPosition
public void setPosition(int x, int y)Přemístí instanci na zadanou pozici. Pozice instance je přitom definována jako pozice levého horního rohu opsaného obdélníku.- Specified by:
setPosition
in interfaceIMovable
- Parameters:
x
- Nově nastavovaná vodorovná (x-ová) souřadnice instance, x=0 má levý okraj plátna, souřadnice roste dopravay
- Nově nastavovaná svislá (y-ová) souřadnice instance, y=0 má horní okraj plátna, souřadnice roste dolů
-
getWidth
public int getWidth()Vrátí šířku instance v bodech. Šířka instance jsou přitom definována jako šířka opsaného obdélníku.- Specified by:
getWidth
in interfaceIResizable
- Returns:
- Aktuální šířka instance v bodech
-
getHeight
public int getHeight()Vrátí výšku instance v bodech. Výška instance jsou přitom definována jako výška opsaného obdélníku.- Specified by:
getHeight
in interfaceIResizable
- Returns:
- Aktuální výška instance v bodech
-
setSize
public void setSize(int width, int height)Nastaví nové rozměry instance. Rozměry instance jsou přitom definovány jako rozměry opsaného obdélníku. Nastavované rozměry musí být nezáporné, místo nulového rozměru se nastaví rozměr rovný jedné.- Specified by:
setSize
in interfaceIResizable
- Parameters:
width
- Nově nastavovaná šířka; šířka >= 0height
- Nově nastavovaná výška; výška >= 0
-
copy
Vrátí kopii dané instance, tj. stejně velkou, umístěnou a natočenou instanci stejné barvy. -
toString
public java.lang.String toString()Vrátí textový podpis instance, tj. její řetězcovou reprezentaci. Používá se především při ladění.- Overrides:
toString
in classjava.lang.Object
- Returns:
- Název instance následovaný jejími souřadnicemi, rozměry a barvou
-
paint
public void paint()Zobrazí svoji instanci, tj.vykreslí její obraz na plátno.- Specified by:
paint
in interfaceICanvasPaintable
-
rubOut
public final void rubOut()Smaže obraz své instance z plátna (nakreslí ji barvou pozadí plátna).- Specified by:
rubOut
in interfaceICanvasPaintable
-