All Classes

Class Description
AChangeable
Třída AChangeable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících interfejs IChangeable.
AModular
Třída AChangeable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících interfejs IChangeable.
AMovable
Třída AMovable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících interfejs IMovable.
ANamed
Instance třídy ANamed představují ...
Area
Instance třídy Area představují přepravky uchovávající informace o pozici a rozměrech objektu.
AShape
Třída AShape je společným rodičem grafických objektů zobrazitelné prostřednictvím správce plátna – instance třídy CanvasManager.
CallerReporter
Tovární třída CallerReporter poskytuje sadu metod umožňujících zjistit název a majitele (třídu, balíček) metody, která přímo či zprostředkovaně volala aktuální metodu, přesněji metodu volající některou z poskytovaných metod.
CallerReporter.Level
Výčtový typ specifikující podrobnost výpisu informace o volající metodě.
Canvas
Instance třídy Canvas (jedináček) slouží jako virtuální plátno, na něž mohou být kresleny jednotlivé obrazce.
CanvasManager
Třída CanvasManager slouží k jednoduchému kreslení na virtuální plátno a případné následné animaci nakreslených obrázků.
ContainerUtil
Knihovní třída ContainerUtil definuje sadu užitečných metod pro práci s různými druhy kontejnerů: přepravkami, kolekcemi a poli.
DBG
Knihovní třída DBG poskytuje metody pro podmíněný výstup ladicích tisků do předem zadaného proudu, kterým muže byt standardní výstup, standardní chybový výstup, libovolný proud typu PrintStream nebo soubor, který se v případě potřeby nejprve vytvoří.
Direction8
Třída Direction8 slouží jako výčtový typ pro 8 hlavních a vedlejších světových stran spolu se směrem NOWHERE pro situace, kdy není možno určit směr.
Ellipse
Instance třídy Elipsa představují elipsy určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty a definované svojí pozicí, rozměrem a barvou.
Ellipse
Instance třídy Elipsa představují elipsy určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –.
IAdaptable
Rozhraní IAdaptable je určeno pro instance, které chtějí být schopny reagovat na velikosti kroku (a tím i políčka) plátna po svém.
IAuthor
Instance rozhraní IAuthor umějí na požádání vrátit jméno a identifikační kód (login) autora/autorky své třídy.
IBroadcaster<Informant>
Instance rozhraní IBroadcaster představuji hlasatele oznamujícího přihlášeným posluchačům výskyt události, na niž čekají.
ICanvasPaintable
Instance interfejsu ICanvasPaintable představují objekty, které jsou schopny se nakreslit na plátno a opět se smazat.
ICanvasShape
Instance interfejsu ICanvasShape představují geometrické tvary, které se umějí nakreslit na plátno a které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a svoje rozměry.
ICMPaintable
Interfejs ICMPaintable musí implementovat všechny třídy, které chtějí, aby jejich instance byly přijaty do správy instance CanvasManager.
ICMShape
Instance interfejsu ICMShape představují objekty určené pro zobrazení na virtuálním plátně spravovaném správcem plátna.
IColorable
Instance interfejsu IColorable představují objekty, které jsou schopny prozradit a nastavit svoji barvu.
ICopyable
Instance interfejsu Interface dokáží vytvořit svoji hlubokou kopii.
IDirectable
Instance rozhraní IDirectable představují objekty, které umějí prozradit a nastavit svůj směr.
IFlexible
Instance interfejsu IFlexible představují objekty, které jsou schopny se měnit svoji velikost a pozici a přizpůsobovat se tak rozměrům prostředí, v němž se nacházejí.
IChangeable
Instance interfejsu IChangeable představují objekty, které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a svoje rozměry.
IListener<Informant>
Instance rozhraní IListener představují posluchače očekávající nějakou událost.
IModular
Instance interfejsu IModular představují geometrické objekty, které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a modul.
IMovable
Instance interfejsu IMovable představují objekty, které umějí prozradit a nastavit svoji pozici.
IMultimovable
Rozhraní doplňuje metody svého rodiče o metodu IMultimovable.moved(), kterou Multimover zavolá poté, co "dostrká" svěřený objekt do zadané cílové pozice.
IndentingPrintStream
Instance třídy IndentingPrintStream představují dekorátory, které "ozdobí" dekorované výstupní proudy schopností zapisovat vystupující informace tak, aby vynikla požadovaná hierarchie.
IndentingReporter
Instance třídy IndentingReporter představují zpravodaje, kteří jsou schopni získávat informace o volajících metodách a zapisovat požadované informace do zadaného výstupního proudu tak, aby vynikla hierarchie volání, případně jiná požadovaná hierarchie.
InputStreamUTF8Reader
Instance třídy InputStreamUTF8Reader představují dekorátory obalující zadaný vstupní proud typu InputStream a vytvářející znakový datový proud čtoucí texty kódované v UTF-8.
IO
Knihovní třída IO obsahuje sadu metod pro jednoduchý vstup a výstup prostřednictvím dialogových oken spolu s metodou zastavující běh programu na daný počet milisekund a metodu převádějící texty na ASCII jednoduchým odstraněním diakritiky.
IO.Correction
Třída Correction je knihovní třídou poskytující metody pro opravy nejrůznějších nesrovnalostí týkajících se práce s grafickým vstupem a výstupem.
IO.Informant
Instance třídy Informant obstarává komunikaci mezi testovanými a testovacími objekty.
IO.ITester
Instance rozhraní ITester představují testovací objekty, které chtějí být zpravovány o zajímavých událostech.
IO.WinAdapter
Instance třídy WindoewAdapter představují adaptéry umožňující snadněji zadávat reakce na události okna.
IResizable
Instance interfejsu IResizeable představují objekty, které umějí prozradit a nastavit svoje rozměry.
IShape
Instance interfejsu Interface představují objekty, které umějí prozradit a nastavit svoji velikost a pozici a které se navíc umějí i zkopírovat.
IStreamable<T>
Instance interfejsu IStreamable představují objekty umožňující získat datovod zadaného typu zavoláním jejich metody IStreamable.stream().
IStreamable.Impl<E>
Pomocná třída umožňující vytvoření objektů typu IStreamable i z instancí tříd, které toto rozhraní primárně neimplementují, ale mají metodu vracející datovod.
ITurnable4
Instance rozhraní ITurnable4 představují objekty, které se umějí otáčet do čtyř hlavních světových stran.
ITurnable8
Instance rozhraní ITurnable8 představují objekty, které se umějí otáčet do osmi hlavních a vedlejších světových stran.
Line
Instance třídy Line představují jednoduché čáry zobrazitelné na plátně spravovaném správcem plátna.
Mover
Instances of class Mover works as servants continuously moving the served instances implementing the interface IMovable.
Multimover
Instance třídy Multimover je jedináček sloužící k přesunu několika grafických objektů zároveň.
Multishape
Instance třídy Multishape představují složitější geometrické tvary určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
Multishape
Instance třídy Mnohotvar představují složitější geometrické tvary určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
NamedColor
Třída NamedColor definuje skupinu základních barev pro použití při kreslení tvarů.
Number2CZWords
Knihovní třída Number2CZWords slouží k převodu celých čísel na textové řetězce vyjadřující hodnotu zadaného čísla slovy v češtině.
Painter
Instances of class Painter mediates the posibility to paint the shapes on the canvas to the instances managed by a CanvasManager.
Painter.ImageObserver
Instance třídy ImageObserver slouží k předání informací o tom, že požadovaný obrázek je již načten.
Picture
Instance třídy Picture představují obrázky, které je možné načíst ze souborů nebo vytvořit z oblasti plátna.
Position
Instance třídy Pozice představují přepravky uchovávající informace o pozici objektu.
Printer
Knihovní třída Printer poskytuje metody pro podmíněný výstup ladicích tisků do předem zadaného proudu, kterým muže byt standardní výstup, standardní chybový výstup, libovolný proud typu PrintStream nebo soubor, který se v případě potřeby nejprve vytvoří.
Rectangle
Instance třídy Rectangle představují obdélníky určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
Rectangle
Instance třídy Rectangle představují obdélníky určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –.
Repeater
Instance třídy Repeater umožňují opakování zadaných akcí na pozadí, tj. bez čekání na jejich dokončení.
Resizer
Instance třídy Resizer představují objekty typu služebník, které jsou schopny plynule zvětšit nebo zmenšit velikost zadaného objektu.
Size
Instance třídy Rozměr představují přepravky uchovávající informace o rozměrech objektu.
Text
Instance třídy Text.reprezentují texty zobrazitelné na plátně spravovaném správcem plátna.
ThreadMessages
Instances of class $CLASSNAME represents ...
Triangle
Instance třídy Trojúhelník představují trojúhelníky určené pro práci na virtuálním plátně při prvním seznámení s třídami a objekty.
Triangle
Instance třídy Trojúhelník představují trojúhelníky určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –.
Util
Knihovní třída Util obsahuje sadu různých užitečných metod zastupujících obdobné avšak složitěji volané metody ze standardní knihovny, anebo nabízejících dodatečnou funkcionalitu využitelnou v úvodních kurzech.