All Classes
Class | Description |
---|---|
AChangeable |
Třída AChangeable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících
interfejs IChangeable.
|
AModular |
Třída AChangeable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících
interfejs IChangeable.
|
AMovable |
Třída
AMovable je společnou rodičovskou třídou tříd implementujících
interfejs IMovable . |
ANamed |
Instance třídy
ANamed představují ... |
Area |
Instance třídy
Area představují přepravky uchovávající informace
o pozici a rozměrech objektu. |
AShape |
Třída
AShape je společným rodičem grafických objektů
zobrazitelné prostřednictvím správce plátna – instance třídy
CanvasManager . |
CallerReporter |
Tovární třída
CallerReporter poskytuje sadu metod umožňujících
zjistit název a majitele (třídu, balíček) metody,
která přímo či zprostředkovaně volala aktuální metodu,
přesněji metodu volající některou z poskytovaných metod. |
CallerReporter.Level |
Výčtový typ specifikující podrobnost výpisu informace o volající metodě.
|
Canvas |
Instance třídy
Canvas (jedináček) slouží jako virtuální plátno,
na něž mohou být kresleny jednotlivé obrazce. |
CanvasManager |
Třída
CanvasManager slouží k jednoduchému kreslení
na virtuální plátno a případné následné animaci nakreslených obrázků. |
ContainerUtil |
Knihovní třída
ContainerUtil definuje sadu užitečných metod
pro práci s různými druhy kontejnerů: přepravkami, kolekcemi a poli. |
DBG |
Knihovní třída
DBG poskytuje metody pro podmíněný výstup
ladicích tisků do předem zadaného proudu, kterým muže byt standardní výstup,
standardní chybový výstup, libovolný proud typu PrintStream
nebo soubor, který se v případě potřeby nejprve vytvoří. |
Direction8 |
Třída
Direction8 slouží jako výčtový typ pro 8 hlavních a vedlejších
světových stran spolu se směrem NOWHERE pro situace,
kdy není možno určit směr. |
Ellipse |
Instance třídy
Elipsa představují elipsy
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty
a definované svojí pozicí, rozměrem a barvou. |
Ellipse |
Instance třídy
Elipsa představují elipsy
určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –. |
IAdaptable |
Rozhraní
IAdaptable je určeno pro instance, které chtějí být schopny
reagovat na velikosti kroku (a tím i políčka) plátna po svém. |
IAuthor |
Instance rozhraní
IAuthor umějí na požádání vrátit
jméno a identifikační kód (login) autora/autorky své třídy. |
IBroadcaster<Informant> |
Instance rozhraní
IBroadcaster představuji hlasatele
oznamujícího přihlášeným posluchačům výskyt události, na niž čekají. |
ICanvasPaintable |
Instance interfejsu
ICanvasPaintable představují objekty,
které jsou schopny se nakreslit na plátno a opět se smazat. |
ICanvasShape |
Instance interfejsu
ICanvasShape představují geometrické tvary,
které se umějí nakreslit na plátno a
které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a svoje rozměry. |
ICMPaintable |
Interfejs
ICMPaintable musí implementovat všechny třídy, které chtějí,
aby jejich instance byly přijaty do správy instance CanvasManager . |
ICMShape |
Instance interfejsu
ICMShape představují objekty určené pro zobrazení
na virtuálním plátně spravovaném správcem plátna. |
IColorable |
Instance interfejsu
IColorable představují objekty,
které jsou schopny prozradit a nastavit svoji barvu. |
ICopyable |
Instance interfejsu
Interface dokáží
vytvořit svoji hlubokou kopii. |
IDirectable |
Instance rozhraní
IDirectable představují objekty,
které umějí prozradit a nastavit svůj směr. |
IFlexible |
Instance interfejsu
IFlexible představují objekty,
které jsou schopny se měnit svoji velikost a pozici
a přizpůsobovat se tak rozměrům prostředí, v němž se nacházejí. |
IChangeable |
Instance interfejsu
IChangeable představují objekty,
které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a svoje rozměry. |
IListener<Informant> |
Instance rozhraní
IListener představují posluchače
očekávající nějakou událost. |
IModular |
Instance interfejsu
IModular představují geometrické objekty,
které umějí prozradit a nastavit svoji pozici a modul. |
IMovable |
Instance interfejsu
IMovable představují objekty,
které umějí prozradit a nastavit svoji pozici. |
IMultimovable |
Rozhraní doplňuje metody svého rodiče o metodu
IMultimovable.moved() ,
kterou Multimover zavolá poté,
co "dostrká" svěřený objekt do zadané cílové pozice. |
IndentingPrintStream |
Instance třídy
IndentingPrintStream představují dekorátory,
které "ozdobí" dekorované výstupní proudy schopností
zapisovat vystupující informace tak, aby vynikla požadovaná hierarchie. |
IndentingReporter |
Instance třídy
IndentingReporter představují zpravodaje,
kteří jsou schopni získávat informace o volajících metodách
a zapisovat požadované informace do zadaného výstupního proudu tak,
aby vynikla hierarchie volání, případně jiná požadovaná hierarchie. |
InputStreamUTF8Reader |
Instance třídy
InputStreamUTF8Reader představují dekorátory
obalující zadaný vstupní proud typu InputStream
a vytvářející znakový datový proud čtoucí texty kódované v UTF-8. |
IO |
Knihovní třída
IO obsahuje sadu metod
pro jednoduchý vstup a výstup prostřednictvím dialogových oken
spolu s metodou zastavující běh programu na daný počet milisekund
a metodu převádějící texty na ASCII jednoduchým odstraněním diakritiky. |
IO.Correction |
Třída
Correction je knihovní třídou poskytující metody
pro opravy nejrůznějších nesrovnalostí týkajících se práce
s grafickým vstupem a výstupem. |
IO.Informant |
Instance třídy
Informant obstarává komunikaci mezi
testovanými a testovacími objekty. |
IO.ITester |
Instance rozhraní
ITester představují testovací objekty,
které chtějí být zpravovány o zajímavých událostech. |
IO.WinAdapter |
Instance třídy
WindoewAdapter představují adaptéry
umožňující snadněji zadávat reakce na události okna. |
IResizable |
Instance interfejsu
IResizeable představují objekty,
které umějí prozradit a nastavit svoje rozměry. |
IShape |
Instance interfejsu
Interface představují objekty,
které umějí prozradit a nastavit svoji velikost a pozici
a které se navíc umějí i zkopírovat. |
IStreamable<T> |
Instance interfejsu
IStreamable představují objekty
umožňující získat datovod zadaného typu zavoláním jejich metody
IStreamable.stream() . |
IStreamable.Impl<E> |
Pomocná třída umožňující vytvoření objektů typu
IStreamable
i z instancí tříd, které toto rozhraní primárně neimplementují,
ale mají metodu vracející datovod. |
ITurnable4 |
Instance rozhraní
ITurnable4 představují objekty,
které se umějí otáčet do čtyř hlavních světových stran. |
ITurnable8 |
Instance rozhraní
ITurnable8 představují objekty,
které se umějí otáčet do osmi hlavních a vedlejších světových stran. |
Line |
Instance třídy
Line představují jednoduché čáry
zobrazitelné na plátně spravovaném správcem plátna. |
Mover |
Instances of class
Mover works as servants
continuously moving the served instances implementing the interface
IMovable . |
Multimover |
Instance třídy
Multimover je jedináček sloužící
k přesunu několika grafických objektů zároveň. |
Multishape |
Instance třídy
Multishape představují složitější geometrické tvary
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty. |
Multishape |
Instance třídy
Mnohotvar představují složitější geometrické tvary
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty. |
NamedColor |
Třída
NamedColor definuje skupinu základních barev
pro použití při kreslení tvarů. |
Number2CZWords |
Knihovní třída
Number2CZWords slouží k převodu celých čísel
na textové řetězce vyjadřující hodnotu zadaného čísla slovy v češtině. |
Painter |
Instances of class
Painter mediates the posibility
to paint the shapes on the canvas to the instances
managed by a CanvasManager . |
Painter.ImageObserver |
Instance třídy ImageObserver slouží k předání informací o tom,
že požadovaný obrázek je již načten.
|
Picture |
Instance třídy
Picture představují obrázky,
které je možné načíst ze souborů nebo vytvořit z oblasti plátna. |
Position |
Instance třídy
Pozice představují přepravky uchovávající informace
o pozici objektu. |
Printer |
Knihovní třída
Printer poskytuje metody pro podmíněný výstup
ladicích tisků do předem zadaného proudu, kterým muže byt standardní výstup,
standardní chybový výstup, libovolný proud typu PrintStream
nebo soubor, který se v případě potřeby nejprve vytvoří. |
Rectangle |
Instance třídy
Rectangle představují obdélníky
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty. |
Rectangle |
Instance třídy
Rectangle představují obdélníky
určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –. |
Repeater |
Instance třídy
Repeater umožňují opakování zadaných akcí
na pozadí, tj. bez čekání na jejich dokončení. |
Resizer |
Instance třídy
Resizer představují objekty typu služebník,
které jsou schopny plynule zvětšit nebo zmenšit velikost zadaného objektu. |
Size |
Instance třídy
Rozměr představují přepravky uchovávající informace
o rozměrech objektu. |
Text |
Instance třídy
Text .reprezentují texty
zobrazitelné na plátně spravovaném správcem plátna. |
ThreadMessages |
Instances of class
$CLASSNAME represents ... |
Triangle |
Instance třídy
Trojúhelník představují trojúhelníky
určené pro práci na virtuálním plátně
při prvním seznámení s třídami a objekty. |
Triangle |
Instance třídy
Trojúhelník představují trojúhelníky
určené pro práci na plátně spravovaném správcem plátna –. |
Util |
Knihovní třída
Util obsahuje sadu různých užitečných metod
zastupujících obdobné avšak složitěji volané metody ze standardní knihovny,
anebo nabízejících dodatečnou funkcionalitu využitelnou v úvodních kurzech. |