Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí
Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280 Kč 252 KčIhned ke stažení
i: 37119 n: 27115785r: 11590Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329 Kč 280 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 16. 10. 2024 5:02
i: 36327 n: 27110452r: 11590Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329 Kč 197 KčSkladem
i: 41366 n: 27110452_Dr: 11590 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra.
První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro prvňáčky s nerovnoměrným výkonem ve vzdělávání.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí
Předmluva
Teoretická část
Dílčí funkce
Co jsou to dílčí funkce?
Kde dílčí funkce hledat a jak?
Co s nimi?
Co dokáže deficit dílčích funkcí
Deficity dílčích funkcí
Pojem dílčí funkce
Definice dílčích funkcí
Deficity dílčích funkcí (též dílčí oslabení výkonu)
Definice deficitů dílčích funkcí
Etiologie deficitů dílčích funkcí
Promítání deficitů dílčích funkcí
Kompenzace deficitů dílčích funkcí
Psychologické aspekty vývoje dítěte v předškolním věku
Socializace a dětská identita
Poznávací procesy v předškolním věku
Kresba
Vyprávění
Hra
Pojem času
Pojem čísla
Řeč
Nástup do školy
Školní zralost
Školní připravenost
Jak pracovat s knihou
Pomocník či pomocnice
Pomůcky
Práce s přílohami
Doporučení
Praktická část
1. lekce – Anička a Evička
Zrakové a sluchové vnímání a rozlišení konkrétních tvarů – předmět, figura, podnícení slovní pohotovosti a řečového apetitu
2. lekce – Anička a kouzelník
Zrakové a sluchové vnímání a rozlišení abstraktních tvarů, pohotovost mluvidel, podnícení slovní pohotovosti a řečového apetitu, dějová posloupnost, pohybová koordinace
3. lekce – Anička jede na výlet
Cvičení pro rozvoj jemné motoriky, zrakové paměti, zrakové orientace a rozlišení, koordinace pohybu oka a ruky a prostorové orientace
4. lekce – Anička ve městě
Rozvoj zrakového rozlišení (figura na pozadí), sluchového rozlišení a pohybová koordinace
5. lekce – Anička a medvídek
Procvičení a upevnění prostorových představ a orientace, rozvoj fonematického sluchu, rozvoj spojení sluchových, zrakových a pohybových vjemů, koordinace pohybu, rozvoj jemné motoriky
6. lekce – Anička jede k babičce
Procvičení slovní pohotovosti, sluchové paměti, sluchového rozlišení, zrakového rozlišení, pohybové pohotovosti a sluchové pozornosti
7. lekce – Když venku pršelo
Sluchové rozlišení a paměť, zraková paměť pro konkrétní a abstraktní tvary, zrakové rozlišení, pohybová koordinace
8. lekce – Anička a strašidlo
Cvičení zaměřené na rozvoj pohyblivosti mluvidel, uvědomění tělesného schématu, zrakového a sluchového vnímání
9. lekce – Anička a tatínkova kniha
Sluchové rozlišení, zrakové rozlišení, zraková paměť, pohybová koordinace a koordinace činnosti oka a ruky
10. lekce – Dopis od Ivanky
Koordinace zrakových a sluchových podnětů, sluchové rozlišení, zrakové rozlišení, jemná motorika ruky
Použitá a doporučená literatura
Přílohy
Seznam obrázků
Recenze
V knize se pracuje s myšlenou, že i za neposedností nebo zlobivostí dětí mohou stát dílčí funkce, a proto je třeba je rozvíjet a také pracovat s jejich případnými deficity. A to jde u dětí nejlépe hrou. V knize tedy najdete spoustu praktických úkolů a aktivit, při kterých se děti zabaví, ale zároveň také rozvíjí své schopnosti a dovednosti. Pro lepší pochopení a motivaci dětí navíc celou knížkou provází holčička Anička a její příběhy. Kniha je vhodná hlavně pro pedagogy a další pracovníky, kteří pracuji s dětmi v kolektivu.
Celá recenze na Maminkoutek.cz
O Autorovi
Ficová Theodora LenkaLenka Theodora Ficová (*1967) vyrůstala na Moravě v milující vícegenerační rodině. Pod laskavým vedením jejích členů se pro okolí jevila jako zlobivé dítě, malá rebelka, která se už v mateřské škole neostýchala klást řadu otázek, nezdráhala se vyjadřovat svůj názor a pídit se po odpovědích. Při nástupu do první třídy už uměla číst i počítat a výuka ji zprvu vůbec nebavila. To však změnila její osvícená paní učitelka, která vhodně zvoleným přístupem dívce ze školy udělala ráj. Ne nadarmo J. A. Komenský říkával, že prvních osm let vývoje dítěte ovlivňuje zbytek jeho života.
Jelikož Lenka pocházela z rodiny, která se k tehdejšímu režimu stavěla odmítavě, neměla po absolvování gymnázia příliš možností na výběr a na pozici učitelky v mateřské škole se ocitla jenom proto, že se o ni tehdy nikdo jiný neucházel. Po revoluci vystudovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně speciální pedagogiku a oboru zůstala věrná 37 let. Zkušenosti z dětství ji vedly k tomu, aby také ona k dětem přistupovala individuálně, vždy pátrala po příčinách jejich chování a dala dětem prostor k rozletu, jako to pro ni udělala její rodina.
Pedagogický um a vhled uplatnila na pozicích v mateřské škole, v logopedické třídě, v základní škole i ve výchovném ústavu. Ve volném čase organizovala kulturní a naučné akce pro děti a věnovala se dobrovolnické práci pro děti s postižením či onemocněním. Nasbírané zkušenosti již dvacet let na kurzech předává dalším pedagogům i veřejnosti a nadále se zaměřuje především na podporu přirozeného rozvoje dětí. Prostřednictvím nakladatelství Grada nyní oslovuje také mnohé čtenáře.
Přestože byla nominována na prestižní pedagogickou cenu Global Teacher Prize, za největší životní úspěch Lenka Theodora Ficová považuje výchovu svých tří dětí a možnost těšit se z vnoučat. Jako největší odměnu za své pedagogické působení vnímá to, že děti, které kdysi v rozvoji vedla, se k ní nyní vracejí s dětmi vlastními.