0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

MgA. Alena Špačková

MgA. Alena Špačková

MgA. Alena Špačková učí od začátku devadesátých let rétoriku a hlasovou výchovu na Vyšší odborné škole herecké v Praze a kulturu mluveného projevu na Husitské teologické fakultě UK. Jako lektorka kurzů moderní rétoriky (obchodní nebo osobní prezentace, telefonování, společenské vystupování, neverbální komunikace) trénuje v komunikačních dovednostech skupiny a jednotlivce soukromých firem i státních institucí. V odborných konzultacích se snaží o individuální přístup a důraz klade na praktické uplatnění jednotlivých komunikačních technik.

Vzpomínáte si, jaký byl první impulz k napsání Vaší první knihy, resp. všech Vašich knih?

Na jednom kurzu rétoriky se mě zeptal jeden z účastníků, ve které mé knížce by si vše probírané mohl přečíst. Jak jsem byla „v ráži“, odpověděla jsem, že už jednu publikaci chystám k vydání, přestože to nebyla pravda. Ovšem svědomí mě trápilo, a tak jsem se nakonec pustila do psaní. Svou třetí knížku vydávám ze dvou důvodů: Za prvé na českém trhu v současné době není ucelená tréninková učebnice techniky mluveného projevu, a za druhé tím vzdávám hold své učitelce a tvůrkyni metodiky Haně Makovičkové.

Proč jste se rozhodla pro nakladatelství GRADA?

Poprvé proto, že mi toto nakladatelství nabídlo nejbližší termín vydání. A pak už jsem jen zůstala věrná.

Co Vás při psaní nejvíce motivuje a inspiruje?

Praktické potřeby a zájmy mých klientů a studentů.

Která fáze při psaní knihy je pro Vás nejtěžší?

Při psaní je to vždycky „rozjezd“ nové kapitoly, při spolupráci s redaktorkou jsou pro mě hodně nezábavná korekturní čtení.

Kdy obvykle píšete a jak vypadá tvůrčí proces?

Píšu zásadně o prázdninách, na chaloupce, kde mě nikdo neruší a můžu se téměř absolutně soustředit. Po ránu se vždycky trošku přemlouvám, ale pak dokážu psát jen s malými přestávkami až do noci.

Bez čeho nebo koho se při psaní neobejdete.

Bez počítače, dnes už si neumím představit, že bych knížku psala na psacím stroji, nebo dokonce pouze rukou.

Máte svůj vzor mezi ostatními autory, jemuž byste se chtěla vyrovnat?

O vzorech nepřemýšlím. Mám ale touhu psát čtivě, názorně a návodně, aby měl čtenář dojem, že spolu reálně konzultujeme – pak si ve své mluvní praxi dokáže poradit sám.

Najdete si také čas na čtení? Pokud ano, po jaké knize nejraději sáhnete?

Velice ráda se inspiruji v publikacích věnovaných problematice rétoriky – ráda bych osobně poznala např. Christine Scharlau, Williama Uryho nebo Franka Paola. V poslední době mě pohladilo po duši vyprávění Salmana Rushdieho Hárún a moře příběhů.

Jaké jméno nebo název Vám vytane na mysli, když se řekne nejoblíbenější kniha?

Spontánně mě napadla Babička Boženy Němcové – svou vlastní babičku jsem totiž velmi milovala a jmenovaná knížka mi ji vždycky připomínala. Ve skutečnosti si však často čtu v Bibli. A když začnu hodně přemýšlet, tak Vám na tuto otázku asi neodpovím, abych některé knížce neublížila.

Váš vzkaz pro čtenáře?

Děkuji vám, že se do mých knížek s důvěrou začtete. Zároveň vás prosím, abyste přečtená doporučení konfrontovali se svými znalostmi a zkušenostmi. Opakovaně je ověřujte ve své mluvní praxi. Díky tomu objevíte své vlastní postupy. A to nejdůležitější: vše, co se v oblasti rétoriky naučíte, využívejte vždy jen proto, abyste se s druhými lidmi snáz domluvili a vzájemně si porozuměli.

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.