0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Výukové metody v pedagogice

S praktickými ukázkami
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7037
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
195
Ihned ke stažení
i: 24554 n: 24778464r: 7037
Jedinečný didaktický text se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky. Publikace patří k základní výbavě každého studenta učitelských oborů a každého pedagoga.

Z obsahu knihy Výukové metody v pedagogice

Úvod
1. Výuka
1.1 Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky
2. Vyučovací metody
2.1 Klasifikace výukových metod
2.2 Vývoj vyučovacích metod
2.2.1 Antické školství
2.2.2 Středověká škola
2.2.3 Renesance
2.2.4 Jan Ámos Komenský
2.2.5 Johann Friedrich Herbart
2.2.6 Reformní pedagogika
2.2.7 Pragmatická škola
2.2.8 Pracovní škola
2.2.9 Činná škola
2.2.10 Alternativní školství
2.3 Kritéria volby metod
2.4 Preference výukových metod dnešními učiteli
3. Metody tradičního vyučování
3.1 Výhody a nevýhody tradičních a inovativních výukových metod
3.2 Klasické výukové metody
3.3 Metody slovní
3.3.1 Metody slovní - monologické
3.3.2 Metody slovní - dialogické
3.4 Metody názorně demonstrační
3.4.1 Předvádění a pozorování
3.4.2 Instruktáž
3.5 Metody dovednostně praktické
4. Inovativní výukové metody
4.1 Metody diskusní
4.2 Metody situační
4.3 Metody inscenační
4.4 Didaktická hra
4.4.1 Interakční didaktické hry
4.4.2 Simulační didaktické hry
4.4.3 Scénické didaktické hry
4.4.4 Další hlediska pro klasifikaci didaktických her
4.5 Metody heuristické, řešení problémů
4.6 Individualizovaná forma výuky
4.6.1 Systémy individualizované výuky
4.7 Samostatná práce žáků
4.8 Diferencované vyučování
4.9 Skupinová výuka
4.9.1 Kooperativní výuka
4.10 Projektová výuka
4.10.1 Učení v životních situacích
4.10.2 Otevřené vyučování
4.11 Týmové vyučování
4.12 Výuka dramatem
4.13 Metody kritického myšlení
4.13.1 Třífázový model učení
4.13.2 Brainstorming
4.13.3 Myšlenková mapa
4.13.4 Metoda I. N. S. E. R. T.
4.13.5 Pětilístek
4.13.6 Předvídání
4.13.7 Řízené čtení
4.13.8 Zpřeházené věty
4.13.9 Volné psaní
4.13.10 Vím - Chci se dozvědět - Dozvěděl jsem se
4.13.11 Podvojný deník
Závěr
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.43MB | 1.46MB | 1.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Výukové metody v pedagogice

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.43MB | 1.46MB | 1.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Výukové metody v pedagogice

S praktickými ukázkami
Jedinečný didaktický text se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky. Publikace patří k základní výbavě každého studenta učitelských oborů a každého pedagoga.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7037
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
195
Ihned ke stažení
i: 24554 n: 24778464r: 7037

Z obsahu knihy Výukové metody v pedagogice

Úvod
1. Výuka
1.1 Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky
2. Vyučovací metody
2.1 Klasifikace výukových metod
2.2 Vývoj vyučovacích metod
2.2.1 Antické školství
2.2.2 Středověká škola
2.2.3 Renesance
2.2.4 Jan Ámos Komenský
2.2.5 Johann Friedrich Herbart
2.2.6 Reformní pedagogika
2.2.7 Pragmatická škola
2.2.8 Pracovní škola
2.2.9 Činná škola
2.2.10 Alternativní školství
2.3 Kritéria volby metod
2.4 Preference výukových metod dnešními učiteli
3. Metody tradičního vyučování
3.1 Výhody a nevýhody tradičních a inovativních výukových metod
3.2 Klasické výukové metody
3.3 Metody slovní
3.3.1 Metody slovní - monologické
3.3.2 Metody slovní - dialogické
3.4 Metody názorně demonstrační
3.4.1 Předvádění a pozorování
3.4.2 Instruktáž
3.5 Metody dovednostně praktické
4. Inovativní výukové metody
4.1 Metody diskusní
4.2 Metody situační
4.3 Metody inscenační
4.4 Didaktická hra
4.4.1 Interakční didaktické hry
4.4.2 Simulační didaktické hry
4.4.3 Scénické didaktické hry
4.4.4 Další hlediska pro klasifikaci didaktických her
4.5 Metody heuristické, řešení problémů
4.6 Individualizovaná forma výuky
4.6.1 Systémy individualizované výuky
4.7 Samostatná práce žáků
4.8 Diferencované vyučování
4.9 Skupinová výuka
4.9.1 Kooperativní výuka
4.10 Projektová výuka
4.10.1 Učení v životních situacích
4.10.2 Otevřené vyučování
4.11 Týmové vyučování
4.12 Výuka dramatem
4.13 Metody kritického myšlení
4.13.1 Třífázový model učení
4.13.2 Brainstorming
4.13.3 Myšlenková mapa
4.13.4 Metoda I. N. S. E. R. T.
4.13.5 Pětilístek
4.13.6 Předvídání
4.13.7 Řízené čtení
4.13.8 Zpřeházené věty
4.13.9 Volné psaní
4.13.10 Vím - Chci se dozvědět - Dozvěděl jsem se
4.13.11 Podvojný deník
Závěr
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

O Autorovi

Zormanová Lucie

Odbornice v oblasti pedagogiky a didaktiky. Vystudovala Ostravskou Univerzitu, obor Učitelství pro ZŠ, občanská výchova a zeměpis a Masarykovou Univerzitu, obor pedagogika. Dlouhodobě se zabývá problematikou výukových metod a problematikou genderu ve škole. Působí na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity, na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity a ve společnosti Rovné příležitosti

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 369
E-kniha 314
Tištěná 269
E-kniha 229
E-kniha 144
Tištěná 429
E-kniha 365
Tištěná 355
E-kniha 302

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace