Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 22372 n: 24796130r: 8599Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8599 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se jako jediná na našem trhu podrobně věnuje chování spotřebitelů základních bankovních služeb a problému asymetrie informací, jehož negativními dopady (ekonomickou ztrátou) jsou spotřebitelé stiženi.
Autoři zkoumají příčiny tohoto jevu a provádějí jeho analýzu na trhu Evropské unie. Na základě výsledků navrhují vlastní řešení, které by přispělo k tomu, aby si spotřebitel mohl zvolit základní bankovní služby za optimální cenu vzhledem ke svým potřebám. V závěru je provedeno modelování cen těchto služeb v aktuálním prostředí asymetrické informace v komparaci se situací po realizaci navrženého řešení pro zpřehlednění trhu.
Autoři vycházejí z rešerše a vlastních empirických šetření spotřebitelského chování v ČR za účasti více než 20 000, ve druhém šetření více než 8 000 spotřebitelů. Šetření a i další výsledky jsou založeny na dlouhodobé spolupráci autorů s tematickým webem bankovnipoplatky.com.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele
O autorech 7
Předmluva 9
Cíl 11
Metodika 13
Seznam použitých zkratek 15
Úvod 19
1 Maloobchodní základní bankovní služby v Evropské unii 21
1.1 Charakteristika na základě služeb 21
1.2 Povinný základní bankovní účet 24
1.3 Typické profily užívání RCBS v České republice a vývoj v posledních letech 31
1.4 Ekonomická charakteristika 37
2 Asymetrie informací na trhu maloobchodních základních bankovních služeb 41
2.1 Problém informace o ceně a adverzní výběr 42
2.2 Morální hazard 55
2.3 Šetření EU v oblasti asymetrie informací RCBS 59
2.4 Vlastní šetření asymetrie informací 66
3 Dosavadní snahy o řešení 81
3.1 Tržní mechanismy 81
3.2 Legislativní zásahy 91
4 Navrhované řešení 103
4.1 Návrh na legislativní řešení 104
4.2 Návrh na tržní řešení 117
4.3 Komparace deterministického a stochastického přístupu 132
Závěr 137
Souhrn 141
Summary 143
Seznam použitých obrázků 145
Seznam použitých tabulek 147
Zdroje 149
Rejstřík 157
O Autorovi
Soukal IvanNarodil se v roce 1983. Vystudoval na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, titul Ph.D. získal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu UHK v oblasti informační a znalostní management. V součas nosti působí na katedře ekonomie Fakulty informatiky a managementu UHK a na katedře filozofie a společenských věd Filozofické fakulty UHK. Ve své vědecké publikační činnosti se zaměřuje především na základní bankovní služby, asymetrii informací a další otázky v bankovnictví. Dále se angažuje v projektech zlepšujících postavení spotřebitelů a finanční gramotnost, a to jako navrhovatel a manažer projektu ESF OPVK, jako externí analytik bankovnipoplatky.com a také jako tvůrce a lektor kurzů v projektu klientské edukace Era, a.s., pro oblast východních Čech.
Draessler JanNarodil se v roce 1971. Vystudoval učitelství matematiky a fyziky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (dříve VŠP), titul Ph.D. získal v roce 2005 na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oblas ti matematické analýzy. V současnosti působí na katedře Informatiky a kvantitativních metod na Fakultě informatiky a managementu UHK. Publikační činnost autora za několik posledních let se týkala zejm éna analýzy spotřebitelských modelů a vytváření matematických a statistických modelů v oblasti základních bankovních služeb. Dále se externě podílel na analýzách zpracovávaných pro server bankovnipopl atky.com, participoval na několika projektech financovaných z ESF zaměřených zejména na další vzdělávání dospělých v pozicích projektového manažera i v odborných pozicích.