0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele

25%
SLEVA
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8599
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212  159  -25 %
Ihned ke stažení
i: 22372 n: 24796130r: 8599
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se jako jediná na našem trhu podrobně věnuje chování spotřebitelů základních bankovních služeb a problému asymetrie informací, jehož negativními dopady (ekonomickou ztrátou) jsou spotřebitelé stiženi.

Autoři zkoumají příčiny tohoto jevu a provádějí jeho analýzu na trhu Evropské unie. Na základě výsledků navrhují vlastní řešení, které by přispělo k tomu, aby si spotřebitel mohl zvolit základní bankovní služby za optimální cenu vzhledem ke svým potřebám. V závěru je provedeno modelování cen těchto služeb v aktuálním prostředí asymetrické informace v komparaci se situací po realizaci navrženého řešení pro zpřehlednění trhu.

Autoři vycházejí z rešerše a vlastních empirických šetření spotřebitelského chování v ČR za účasti více než 20 000, ve druhém šetření více než 8 000 spotřebitelů. Šetření a i další výsledky jsou založeny na dlouhodobé spolupráci autorů s tematickým webem bankovnipoplatky.com.

Dnes SLEVA 25 % na vše!

Z obsahu knihy Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele

O autorech 7
Předmluva 9
Cíl 11
Metodika 13
Seznam použitých zkratek 15
Úvod 19
1 Maloobchodní základní bankovní služby v Evropské unii 21
1.1 Charakteristika na základě služeb 21
1.2 Povinný základní bankovní účet 24
1.3 Typické profily užívání RCBS v České republice a vývoj v posledních letech 31
1.4 Ekonomická charakteristika 37
2 Asymetrie informací na trhu maloobchodních základních bankovních služeb 41
2.1 Problém informace o ceně a adverzní výběr 42
2.2 Morální hazard 55
2.3 Šetření EU v oblasti asymetrie informací RCBS 59
2.4 Vlastní šetření asymetrie informací 66
3 Dosavadní snahy o řešení 81
3.1 Tržní mechanismy 81
3.2 Legislativní zásahy 91
4 Navrhované řešení 103
4.1 Návrh na legislativní řešení 104
4.2 Návrh na tržní řešení 117
4.3 Komparace deterministického a stochastického přístupu 132
Závěr 137
Souhrn 141
Summary 143
Seznam použitých obrázků 145
Seznam použitých tabulek 147
Zdroje 149
Rejstřík 157

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.72MB | 2.6MB | 1.5MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele
25%
SLEVA

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.72 MB | 2.6 MB | 1.5 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8599
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212  159  -25 %
Ihned ke stažení
i: 22372 n: 24796130r: 8599
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se jako jediná na našem trhu podrobně věnuje chování spotřebitelů základních bankovních služeb a problému asymetrie informací, jehož negativními dopady (ekonomickou ztrátou) jsou spotřebitelé stiženi.

Autoři zkoumají příčiny tohoto jevu a provádějí jeho analýzu na trhu Evropské unie. Na základě výsledků navrhují vlastní řešení, které by přispělo k tomu, aby si spotřebitel mohl zvolit základní bankovní služby za optimální cenu vzhledem ke svým potřebám. V závěru je provedeno modelování cen těchto služeb v aktuálním prostředí asymetrické informace v komparaci se situací po realizaci navrženého řešení pro zpřehlednění trhu.

Autoři vycházejí z rešerše a vlastních empirických šetření spotřebitelského chování v ČR za účasti více než 20 000, ve druhém šetření více než 8 000 spotřebitelů. Šetření a i další výsledky jsou založeny na dlouhodobé spolupráci autorů s tematickým webem bankovnipoplatky.com.

Dnes SLEVA 25 % na vše!

Z obsahu knihy Základní bankovní služby a asymetrie informací z hlediska spotřebitele

O autorech 7
Předmluva 9
Cíl 11
Metodika 13
Seznam použitých zkratek 15
Úvod 19
1 Maloobchodní základní bankovní služby v Evropské unii 21
1.1 Charakteristika na základě služeb 21
1.2 Povinný základní bankovní účet 24
1.3 Typické profily užívání RCBS v České republice a vývoj v posledních letech 31
1.4 Ekonomická charakteristika 37
2 Asymetrie informací na trhu maloobchodních základních bankovních služeb 41
2.1 Problém informace o ceně a adverzní výběr 42
2.2 Morální hazard 55
2.3 Šetření EU v oblasti asymetrie informací RCBS 59
2.4 Vlastní šetření asymetrie informací 66
3 Dosavadní snahy o řešení 81
3.1 Tržní mechanismy 81
3.2 Legislativní zásahy 91
4 Navrhované řešení 103
4.1 Návrh na legislativní řešení 104
4.2 Návrh na tržní řešení 117
4.3 Komparace deterministického a stochastického přístupu 132
Závěr 137
Souhrn 141
Summary 143
Seznam použitých obrázků 145
Seznam použitých tabulek 147
Zdroje 149
Rejstřík 157

O Autorovi

Soukal Ivan
Narodil se v roce 1983. Vystudoval na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové, titul Ph.D. získal v roce 2012 na Fakultě informatiky a managementu UHK v oblasti informační a znalostní management. V součas nosti působí na katedře ekonomie Fakulty informatiky a managementu UHK a na katedře filozofie a společenských věd Filozofické fakulty UHK. Ve své vědecké publikační činnosti se zaměřuje především na základní bankovní služby, asymetrii informací a další otázky v bankovnictví. Dále se angažuje v projektech zlepšujících postavení spotřebitelů a finanční gramotnost, a to jako navrhovatel a manažer projektu ESF OPVK, jako externí analytik bankovnipoplatky.com a také jako tvůrce a lektor kurzů v projektu klientské edukace Era, a.s., pro oblast východních Čech.
Draessler Jan
Narodil se v roce 1971. Vystudoval učitelství matematiky a fyziky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (dříve VŠP), titul Ph.D. získal v roce 2005 na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci v oblas ti matematické analýzy. V současnosti působí na katedře Informatiky a kvantitativních metod na Fakultě informatiky a managementu UHK. Publikační činnost autora za několik posledních let se týkala zejm éna analýzy spotřebitelských modelů a vytváření matematických a statistických modelů v oblasti základních bankovních služeb. Dále se externě podílel na analýzách zpracovávaných pro server bankovnipopl atky.com, participoval na několika projektech financovaných z ESF zaměřených zejména na další vzdělávání dospělých v pozicích projektového manažera i v odborných pozicích.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 202  -25 %
E-kniha 172  -25 %
Tištěná 224  -25 %
E-kniha 191  -25 %
Tištěná 224  -25 %
E-kniha 191  -25 %
Tištěná 202  -25 %
E-kniha 172  -25 %
Tištěná 157  -25 %
E-kniha 134  -25 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.