O autorce
Úvod: Základy výukových technologií, o nichž by měl přemýšlet každý učitel ve věku umělé inteligence
Dvanáct základních věcí
Propojení se standardy ISTE (International Society for Technology in Education; Mezinárodní společnost pro výukové technologie)
Zdroje, které vám pomohou na vaší cestě k využití technologií při výuce
1 Pohybujte se efektivně v online prostoru
Proč je to důležité?
Prozkoumávání
Celý obsah
O autorce
Úvod: Základy výukových technologií, o nichž by měl přemýšlet každý učitel ve věku umělé inteligence
Dvanáct základních věcí
Propojení se standardy ISTE (International Society for Technology in Education; Mezinárodní společnost pro výukové technologie)
Zdroje, které vám pomohou na vaší cestě k využití technologií při výuce
1 Pohybujte se efektivně v online prostoru
Proč je to důležité?
Prozkoumávání důležitých součástí digitálního světa
Buďte svým studentům průvodcem při vyhledávání online
Hledání odpovědí pomocí chatbotů
Uspořádání informací
Syntéza informací
Logistika
Zamyšlení na závěr
2 Shromažďujte a vybírejte zdroje, abyste podpořili každého studenta
Proč je to důležité?
Kurátorství důležitých zdrojů
Uspořádání a distribuce obsahu
Zamyšlení na závěr
3 Generujte nápady a zdroje pomocí umělé inteligence
Proč je to důležité?
Co je generativní umělá inteligence?
Využití chatbotů ke generování nápadů a zdrojů
Generování obrázků pomocí umělé inteligence
Pracovat efektivněji, ne pilněji
A co s umělou inteligencí dále
Zamyšlení na závěr
4 Při hodnocení digitálního obsahu mějte na paměti existenci umělé inteligence
Proč je to důležité?
Přezkoumání digitálního obsahu
Důraz na proces tvorby artefaktů
Procvičení digitálního občanství
Zamyšlení na závěr
5 Jak s žáky objevovat svět
Proč je to důležité?
Zkoumání světa za účelem lépe mu porozumět
Budování empatie
Úloha společenského a emočního učení
VR a AR: Objevujte svět
Videokonference
Virtuální exkurze a podpora zvídavosti
Zamyšlení na závěr
6 Spolupracujte v digitálním prostoru
Proč je to důležité?
Modely spolupráce
Zpětná vazba od kolegů
Produktivní online diskuse
Spolupráce s chatboty
Zamyšlení na závěr
7 Vytvářejte multimodální výstupy z učení
Proč je to důležité?
Kreativita ve věku umělé inteligence
Typy technologicky pokročilých žákovských prací
Pokrytí odlišných potřeb díky různým procesům a produktům
Vybavte žáky nástroji pro úspěšnou tvorbu
Zamyšlení na závěr
8 Hodnoťte, abyste posoudili porozumění u žáků a mohli udělat obrat ve výuce
Proč je to důležité?
Formativní hodnocení
Jak zasahovat pomocí technologicky přívětivých postupů
Použití umělé inteligence k obratu ve výuce
Zamyšlení na závěr
9 Sdílejte výtvory žáků v malém i velkém
Proč je to důležité?
Hovořit v digitálních prostorech
Sdílení velkých i malých věcí v průběhu školního roku
Sdílení ve veřejných prostorech
Studentská značka
Zamyšlení na závěr
10 Propojte žáky s autentickým publikem
Proč je to důležité?
Začněme tím, že budeme mít na mysli publikum
Sociální spravedlnost a jednání
Autorův záměr: přesvědčit, pobavit, informovat
Vytvoření publika pro každodenní výuku
Dbejte na relevanci
Zamyšlení na závěr
11 Přenos dovedností v digitálních prostorech
Proč je to důležité?
Budování samostatnosti a nezávislosti
Názorné příklady, jak řešit problémy
Myslet jako vývojář
Jak se naučit řešit problémy
Naučit se umění přizpůsobit se
Informatické myšlení bez počítačů
Zamyšlení na závěr
12 Připravujte výuku tak, aby si z ní studenti odnesli bohaté zkušenosti s technologiemi
Proč je to důležité?
Tvorba vize ohledně výukových technologií a jejich poslání
Identifikujte okamžiky, do nichž je vhodné „zapojit technologie“
Budování vašeho arzenálu s výukovou technologií
Příprava na posuny ve výukových modelech
Co s obavami ohledně rovnosti a přístupu k technologiím
Uvědomění si významu mediální gramotnosti a digitálního občanství
Přípravy z perspektivy umělé inteligence
Zamyšlení na závěr
Příloha A: Základy versus něco navíc
Příloha B: Zdroje k okamžitému využití
Příloha C: Moničiny nejoblíbenější prompty pro chatboty
Příloha D: 100+1 nástrojů výukových technologií a zdrojů pro žáky a učitele
Studijní příručka k druhému vydání Základů výukových technologií: 12 strategií pro každou třídu v éře umělé inteligence
Příloha E: Dodatečné zdroje
Seznam literatury
Další tituly od autorky Moniky Burns
Skrýt obsah