0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Turismus a veřejná správa

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6737
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
237  201 
Ihned ke stažení
i: 18787 n: 24770864r: 6737
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se jako první na našem trhu uceleně zabývá rolí a možnostmi veřejné správy v oblasti turismu v ČR, a to v kontextu reformy veřejné správy a členství České republiky v Evropské unii. Kromě hlavního tématu se zaměřuje i na analýzu koncepcí státní politiky turismu a na problémy při jejich implementaci. Pozornost je věnována činnostem veřejné správy při naplňování strategických vizí a cílů, hlavním subjektům a jejich kompetencím i hodnocení dopadů na rozvoj turismu. Dále se kniha zabývá možnostmi využití turismu pro ekonomizaci kulturního a přírodního dědictví. Součástí je aplikace metody interakčního scénáře a systémového přístupu k objasnění problémů a jejich praktického řešení vzhledem k zájmům jednotlivých skupin aktérů z veřejnoprávního, podnikatelského a neziskového sektoru s využitím jejich možností a zkušeností. Publikace je určena studentům vysokých, vyšších odborných a středních škol zaměřených na turismus i pracovníkům a institucím veřejného a sou
kromého sektoru v oblasti turismu.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Turismus a veřejná správa

O autorce 8
Úvod 9
1 Politika turismu 11
1.1 Role státu při formulaci cílů politiky turismu 13
1.2 Koncepty politiky turismu 14
1.3 Nositelé politiky turismu 17
1.4 Cíle politiky turismu 19
1.5 Shrnutí a úkoly 19
2 Politika turismu Evropské unie 21
2.1 Rámec evropské politiky turismu 21
2.1.1 Institucionální struktura EU 21
2.1.2 Vývoj evropské politiky turismu 23
2.1.3 Socioekonomický rámec evropské politiky turismu 24
2.2 Strategické dokumenty 25
2.2.1 Společná práce pro budoucnost turismu v Evropě 26
2.2.2 Základní orientace na udržitelnost evropského turismu 33
2.2.3 Obnovená politika EU v oblasti turismu: Vstříc silnějšímu partnerství pro evropský turismus 34
2.2.4 Agenda pro udržitelný a konkurenceschopný evropský turismus 42
2.2.5 Evropský Parlament: Zpráva o obnovené politice EU v oblasti turismu 43
2.2.6 Evropa jako přední světová destinace turismu - nový politický rámec pro evropský turismus 45
2.3 Shrnutí a úkoly 46
3 Turismus a veřejná správa 49
3.1 Reforma veřejné správy a její dopady na rezort turismu 50
3.2 Základy organizace a činnosti veřejné správy s důrazem na oblast turismu 54
3.2.1 Parlament 54
3.2.2 Vláda České republiky 55
3.2.3 Ministerstva 56
3.2.4 Kraje 57
3.2.5 Obce 59
3.3 Shrnutí a úkoly 61
4 Politika turismu v České republice 63
4.1 Politika turismu do roku 1989 63
4.2 Politika turismu v České republice po roce 1989 64
4.2.1 Vývoj politiky turismu v období 1989-1999 65
4.2.2 Vývoj politiky turismu v období 1999-2004 67
4.2.3 Vývoj politiky turismu v období 2004-2013 71
4.3 Nositelé politiky turismu v ČR 77
4.3.1 Veřejnoprávní nositelé 78
4.3.2 Privátní nositelé 83
4.3.3 Smíšené formy 85
4.4 Základní problémy současné politiky turismu 86
4.4.1 Legislativa 87
4.4.2 Kompetence 88
4.4.3 Strategické dokumenty 88
4.4.4 Realizace politiky turismu - financování 90
4.4.5 Realizace politiky turismu - monitoring, hodnocení 90
4.5 Úvaha místo shrnutí a úkoly 92
5 Koncepce státní politiky turismu 94
5.1 Koncepce státní politiky cestovního ruchu České republiky (1999) 94
5.1.1 Širší rámec politiky turismu 95
5.1.2 Legislativní rámec a kompetence 95
5.1.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 95
5.1.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 96
5.1.5 Cíle a opatření 98
5.2 Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2002-2007 99
5.2.1 Širší rámec politiky turismu 100
5.2.2 Legislativní rámec a kompetence 102
5.2.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 102
5.2.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 103
5.2.5 Cíle a opatření 105
5.3 Postup realizace a aktualizace Koncepce státní politiky cestovního ruchu
v České republice do roku 2006 106
5.3.1 Širší rámec politiky turismu 106
5.3.2 Legislativní rámec a kompetence 107
5.3.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 107
5.3.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 107
5.3.5 Cíle a opatření 109
5.4 Koncepce státní politiky České republiky pro období 2007-2013 109
5.4.1 Širší rámec politiky turismu pro období 2007-2013 109
5.4.2 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 110
5.4.3 Legislativní rámec 111
5.4.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 112
5.4.5 Cíle a opatření 114
5.5 Shrnutí a úkoly 117
6 Turismus a kultura 119
6.1 Kulturní sektor 120
6.1.1 Vymezení kulturního sektoru 121
6.1.2 Kulturní sektor v České republice 124
6.2 Kultura a ekonomika 124
6.3 Kulturní potenciál a turismus 128
6.3.1 Kulturní dědictví 128
6.3.2 Kulturní dědictví a turismus 128
6.4 Kulturní politika České republiky 130
6.4.1 Strategie účinnější státní podpory kultury (kulturní politika) 130
6.4.2 Koncepční oborové dokumenty 132
6.4.3 Pozice sektoru kultury ve strategických dokumentech na národní úrovni
(výběr) 133
6.4.4 Regionální úroveň kulturní politiky - Programy rozvoje krajů a krajské
kulturní koncepce 135
6.4.5 Státní kulturní politika na léta 2009-2014 135
6.5 Kultura a turismus 139
6.5.1 Vymezení pojmů a definic kulturního turismu 139
6.5.2 Role kultury v místním rozvoji 141
6.5.3 Role kultury v rozvoji turismu 142
6.5.4 Základní předpoklady pro management kulturního turismu v destinaci 144
6.6 Shrnutí a úkoly 152
7 Organizování a řízení turismu ve veřejném sektoru
České republiky: systémové pojetí 156
7.1 Veřejná správa a řízení veřejné správy 156
7.1.1 Východiska pro definování řízení veřejné správy 157
7.1.2 Manažerské přístupy ve veřejném sektoru 158
7.2 Systémový přístup jako možné východisko pro management veřejné správy 159
7.2.1 Přístupy k vymezení účelového systému politiky turismu v České republice 161
7.2.2 Možnosti uplatnění metody interakčního scénáře k řešení problémů
při realizaci státní politiky turismu 162
7.3 Shrnutí a úkoly 186
Závěr 189
Shrnutí/Summary 190
Přílohy 191
Příloha 1 Návrh konstrukce Fondu na podporu rozvoje turismu v České republice 191
Příloha 2 Časový harmonogram realizace opatření Koncepce státní politiky
cestovního ruchu České republiky z roku 1999 192
Příloha 3 Priority Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2007-2013 193
Příloha 4 Plnění opatření 1.2 Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2007-2013 (výběr) 195
Příloha 5 Subjekty a programy pro realizaci cílů a priorit Strategie regionálního rozvoje ČR - PO7 Kultura 196

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.04MB | 2.25MB | 1.92MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Turismus a veřejná správa

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.04 MB | 2.25 MB | 1.92 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Turismus a veřejná správa

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6737
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
237  201 
Ihned ke stažení
i: 18787 n: 24770864r: 6737
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se jako první na našem trhu uceleně zabývá rolí a možnostmi veřejné správy v oblasti turismu v ČR, a to v kontextu reformy veřejné správy a členství České republiky v Evropské unii. Kromě hlavního tématu se zaměřuje i na analýzu koncepcí státní politiky turismu a na problémy při jejich implementaci. Pozornost je věnována činnostem veřejné správy při naplňování strategických vizí a cílů, hlavním subjektům a jejich kompetencím i hodnocení dopadů na rozvoj turismu. Dále se kniha zabývá možnostmi využití turismu pro ekonomizaci kulturního a přírodního dědictví. Součástí je aplikace metody interakčního scénáře a systémového přístupu k objasnění problémů a jejich praktického řešení vzhledem k zájmům jednotlivých skupin aktérů z veřejnoprávního, podnikatelského a neziskového sektoru s využitím jejich možností a zkušeností. Publikace je určena studentům vysokých, vyšších odborných a středních škol zaměřených na turismus i pracovníkům a institucím veřejného a sou
kromého sektoru v oblasti turismu.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Turismus a veřejná správa

O autorce 8
Úvod 9
1 Politika turismu 11
1.1 Role státu při formulaci cílů politiky turismu 13
1.2 Koncepty politiky turismu 14
1.3 Nositelé politiky turismu 17
1.4 Cíle politiky turismu 19
1.5 Shrnutí a úkoly 19
2 Politika turismu Evropské unie 21
2.1 Rámec evropské politiky turismu 21
2.1.1 Institucionální struktura EU 21
2.1.2 Vývoj evropské politiky turismu 23
2.1.3 Socioekonomický rámec evropské politiky turismu 24
2.2 Strategické dokumenty 25
2.2.1 Společná práce pro budoucnost turismu v Evropě 26
2.2.2 Základní orientace na udržitelnost evropského turismu 33
2.2.3 Obnovená politika EU v oblasti turismu: Vstříc silnějšímu partnerství pro evropský turismus 34
2.2.4 Agenda pro udržitelný a konkurenceschopný evropský turismus 42
2.2.5 Evropský Parlament: Zpráva o obnovené politice EU v oblasti turismu 43
2.2.6 Evropa jako přední světová destinace turismu - nový politický rámec pro evropský turismus 45
2.3 Shrnutí a úkoly 46
3 Turismus a veřejná správa 49
3.1 Reforma veřejné správy a její dopady na rezort turismu 50
3.2 Základy organizace a činnosti veřejné správy s důrazem na oblast turismu 54
3.2.1 Parlament 54
3.2.2 Vláda České republiky 55
3.2.3 Ministerstva 56
3.2.4 Kraje 57
3.2.5 Obce 59
3.3 Shrnutí a úkoly 61
4 Politika turismu v České republice 63
4.1 Politika turismu do roku 1989 63
4.2 Politika turismu v České republice po roce 1989 64
4.2.1 Vývoj politiky turismu v období 1989-1999 65
4.2.2 Vývoj politiky turismu v období 1999-2004 67
4.2.3 Vývoj politiky turismu v období 2004-2013 71
4.3 Nositelé politiky turismu v ČR 77
4.3.1 Veřejnoprávní nositelé 78
4.3.2 Privátní nositelé 83
4.3.3 Smíšené formy 85
4.4 Základní problémy současné politiky turismu 86
4.4.1 Legislativa 87
4.4.2 Kompetence 88
4.4.3 Strategické dokumenty 88
4.4.4 Realizace politiky turismu - financování 90
4.4.5 Realizace politiky turismu - monitoring, hodnocení 90
4.5 Úvaha místo shrnutí a úkoly 92
5 Koncepce státní politiky turismu 94
5.1 Koncepce státní politiky cestovního ruchu České republiky (1999) 94
5.1.1 Širší rámec politiky turismu 95
5.1.2 Legislativní rámec a kompetence 95
5.1.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 95
5.1.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 96
5.1.5 Cíle a opatření 98
5.2 Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2002-2007 99
5.2.1 Širší rámec politiky turismu 100
5.2.2 Legislativní rámec a kompetence 102
5.2.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 102
5.2.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 103
5.2.5 Cíle a opatření 105
5.3 Postup realizace a aktualizace Koncepce státní politiky cestovního ruchu
v České republice do roku 2006 106
5.3.1 Širší rámec politiky turismu 106
5.3.2 Legislativní rámec a kompetence 107
5.3.3 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 107
5.3.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 107
5.3.5 Cíle a opatření 109
5.4 Koncepce státní politiky České republiky pro období 2007-2013 109
5.4.1 Širší rámec politiky turismu pro období 2007-2013 109
5.4.2 Rámec finanční podpory turismu v době přípravy koncepce 110
5.4.3 Legislativní rámec 111
5.4.4 Základní makroekonomické a mikroekonomické ukazatele 112
5.4.5 Cíle a opatření 114
5.5 Shrnutí a úkoly 117
6 Turismus a kultura 119
6.1 Kulturní sektor 120
6.1.1 Vymezení kulturního sektoru 121
6.1.2 Kulturní sektor v České republice 124
6.2 Kultura a ekonomika 124
6.3 Kulturní potenciál a turismus 128
6.3.1 Kulturní dědictví 128
6.3.2 Kulturní dědictví a turismus 128
6.4 Kulturní politika České republiky 130
6.4.1 Strategie účinnější státní podpory kultury (kulturní politika) 130
6.4.2 Koncepční oborové dokumenty 132
6.4.3 Pozice sektoru kultury ve strategických dokumentech na národní úrovni
(výběr) 133
6.4.4 Regionální úroveň kulturní politiky - Programy rozvoje krajů a krajské
kulturní koncepce 135
6.4.5 Státní kulturní politika na léta 2009-2014 135
6.5 Kultura a turismus 139
6.5.1 Vymezení pojmů a definic kulturního turismu 139
6.5.2 Role kultury v místním rozvoji 141
6.5.3 Role kultury v rozvoji turismu 142
6.5.4 Základní předpoklady pro management kulturního turismu v destinaci 144
6.6 Shrnutí a úkoly 152
7 Organizování a řízení turismu ve veřejném sektoru
České republiky: systémové pojetí 156
7.1 Veřejná správa a řízení veřejné správy 156
7.1.1 Východiska pro definování řízení veřejné správy 157
7.1.2 Manažerské přístupy ve veřejném sektoru 158
7.2 Systémový přístup jako možné východisko pro management veřejné správy 159
7.2.1 Přístupy k vymezení účelového systému politiky turismu v České republice 161
7.2.2 Možnosti uplatnění metody interakčního scénáře k řešení problémů
při realizaci státní politiky turismu 162
7.3 Shrnutí a úkoly 186
Závěr 189
Shrnutí/Summary 190
Přílohy 191
Příloha 1 Návrh konstrukce Fondu na podporu rozvoje turismu v České republice 191
Příloha 2 Časový harmonogram realizace opatření Koncepce státní politiky
cestovního ruchu České republiky z roku 1999 192
Příloha 3 Priority Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2007-2013 193
Příloha 4 Plnění opatření 1.2 Koncepce státní politiky cestovního ruchu pro období 2007-2013 (výběr) 195
Příloha 5 Subjekty a programy pro realizaci cílů a priorit Strategie regionálního rozvoje ČR - PO7 Kultura 196

O Autorovi

Tittelbachová Šárka
V roce 1982 absolvovala Obchodní fakultu Vysoké školy ekonomické obor Ekonomika služeb a cestovního ruchu. Pracovala v Pražské informační službě a v incomingových cestovních kancelářích v Praze a Plzni. Poté byla místostarostkou ve Starém Plzenci a věnovala se rozvoji turismu v Plzeňském kraji. Od roku 2004 pracovala na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR na pozici vedoucí samostatného oddělení kongresového cestovního ruchu a učila na Západočeské univerzitě turismus na katedře marketingu, obchodu a služeb. V současné době je vedoucí katedry cestovního ruchu na Vysoké škole obchodní v Praze, přednáší v oblasti vysokého školství a celoživotního vzdělávání, věnuje se expertní a konzultační činnosti při realizaci projektů v oblasti turismu. Podílí se na domácích a mezinárodních výzkumných projektech.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 382 
E-kniha 325 
Tištěná 149 
E-kniha 216 
Tištěná 297 
E-kniha 252 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.