0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy

Nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů

E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195  176 
Ihned ke stažení
i: 23685 n: 24762982r: 4728
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4728
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Srozumitelná publikace nabízí ucelený přehled o současných možnostech efektivního využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve firmách a jiných organizacích. Manažeři, podnikatelé, studenti VŠ a další uživatelé informačních systémů (IS) se seznámí s možnými přístupy k aktualizaci IS a ICT, s klíčovými aplikacemi, s informačními systémy pro řízení podniků, aplikacemi pro ukládání a analýzu dat, se zajišťováním datové kvality a významu metadat. Autorka se věnuje i problematice CRM a CPM systémů. Kniha dále informuje o možnostech rozvoje podnikání s ICT, o e-businessu, o základní klasifikaci a očekávaných trendech, a také o bezpečnosti IS, o aktuálních hrozbách a o přípravě bezpečnostní politiky firmy. Velkou předností knihy je srozumitelná, ucelená a přitom stručná deskripce dané problematiky tak, aby byla pochopitelná studentům a uživatelům bez hlubších znalostí informatiky, kteří mají zájem o zvýšení kvality podnikatelských a obchodních procesů využitím ICT.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy

Obsah
O autorce 9
Úvod 11
ČÁST I: Organizační předpoklady řízení IS 15
1. Informační systém, jeho struktura a vztah k systému řízení 17
1.1 Úvod do terminologie 17
1.2 Vztah informačního systému k systému řízení 20
2. Role informačního manažera a tvorba informační strategie 25
2.1 Informační manažer 25
2.2 Příprava informační strategie firmy 27
3. Možné přístupy k aktualizaci informačního systému a informačních a komunikačních technologií 35
3.1 Možnosti inovace IS/ICT 35
3.2 Využití systémové integrace 40
3.3 Outsourcing 42
3.4 Pronajímání aplikací, služeb a hostování na webu 43
4.Řízení efektů z investic do informačních a komunikačních technologií 47
4.1 Odhad nákladů a tvorba matice přínosů 48
4.2 Využití měření při sledování přínosů 49
4.3 Neformalizovaný přístup k hodnocení možných přínosů 50
4.3.1 Matice přínosů 54
ČÁST II: Klíčové aplikace současnosti 59
5. Správa dokumentů a její podpora ICT 61
5.1 Základní komponenty systémů pro správu dokumentů 62
5.1.1 Získávání 63
5.1.2 Správa dokumentů a skupinová spolupráce 66
5.1.3 Ukládání dokumentů, jejich zabezpečení a integrace 68
5.1.4 Doručení dokumentů, automatizace firemních procesů a bezpečnost dokumentů 69
5.2 Typy systémů pro práci s dokumenty 71
5.2.1 Systémy pro správu dokumentů 71
5.2.2 Systémy pro zpracování elektronických formulářů 73
5.2.3 Systémy pro řízení oběhu dokumentů pomocí definovaných pravidel 74
5.2.4 Elektronická výměna dat 78
5.3 Kritéria výběru systémů pro práci s dokumenty 81
5.4 Dlouhodobá archivace digitálních dokumentů 82
5.4.1 Strategie archivace digitálních dokumentů 84
6. Podnikové informační systémy (ERP) 87
6.1 Základní komponenty ERP 88
6.2 Typy ERP systémů 91
6.3 Současné ERP systémy - ERP druhé generace 92
6.3.1 Rysy moderního ERP systému 93
6.3.2 Inovace ERP systémů 94
7. Nástroje byznys inteligence, jejich struktura a důvody pro užívání 95
7.1 Manažerské aplikace EIS 97
7.1.1 Postavení EIS v informačním systému organizace 97
7.1.2 Charakteristika EIS 98
7.1.3 Multidimenzionalita EIS 99
7.1.4 Důvody pro EIS 102
7.2 Aplikace pro získávání, transformaci, čištění a nahrávání dat 103
7.2.1 Nástroje pro výběr, transformaci a přenos dat 103
7.2.2 Integrační charakter nástrojů BI a systémy pro integraci aplikací 106
7.3 Aplikace pro ukládání dat 107
7.3.1 Datové sklady 108
7.3.2 Nezávislá datová tržiště (virtuální DS) 110
7.3.3 Operativní datová úložiště 111
7.3.4 Dočasná úložiště dat 113
7.4 Aplikace pro analýzu dat 114
7.4.1 OLAP nástroje 114
7.4.2 Dolování dat 116
7.5 Datová kvalita 117
7.6 Metadata 119
8. CRM a CPM systémy 123
8.1 Charakteristiky aplikací pro řízení vztahů se zákazníky - CRM 123
8.1.1 Problematika CRM 125
8.1.2 Struktura CRM 126
8.1.3 Možnosti nasazení CRM 128
8.1.4 Implementace CRM 130
8.2 Řízení výkonnosti firem a institucí CPM 132
ČÁST III: Rozvoj podnikání s podporou ICT 135
9. Podpora e-podnikání 137
9.1 Typy nástrojů e-podnikání 138
9.2 Základní klasifikace e-podnikání 140
9.3 Přínosy a nevýhody e-podnikání 146
9.4 Současné podmínky uplatnění koncepce e-podnikání 150
9.5 Očekávané důsledky dalšího rozvoje e-podnikání 152
10. Bezpečnost informačních systémů 155
10.1 Aktuální hrozby pro informační bezpečnost 155
10.2 Bezpečnost jednotlivých komponent IS 158
10.2.1 Útoky na informační technologie 159
10.2.2 Ochrana uživatele 160
10.2.3 Vliv reálného světa na bezpečnost informačních systémů 161
10.3 Bezpečnostní politika 162
Seznam zkratek 167
Literatura 169
Rejstřík 172

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.78MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.78 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: SX.BookLanguage.
Nakladatel: Grada

Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy

Nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů

E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195  176 
Ihned ke stažení
i: 23685 n: 24762982r: 4728
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4728
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Srozumitelná publikace nabízí ucelený přehled o současných možnostech efektivního využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve firmách a jiných organizacích. Manažeři, podnikatelé, studenti VŠ a další uživatelé informačních systémů (IS) se seznámí s možnými přístupy k aktualizaci IS a ICT, s klíčovými aplikacemi, s informačními systémy pro řízení podniků, aplikacemi pro ukládání a analýzu dat, se zajišťováním datové kvality a významu metadat. Autorka se věnuje i problematice CRM a CPM systémů. Kniha dále informuje o možnostech rozvoje podnikání s ICT, o e-businessu, o základní klasifikaci a očekávaných trendech, a také o bezpečnosti IS, o aktuálních hrozbách a o přípravě bezpečnostní politiky firmy. Velkou předností knihy je srozumitelná, ucelená a přitom stručná deskripce dané problematiky tak, aby byla pochopitelná studentům a uživatelům bez hlubších znalostí informatiky, kteří mají zájem o zvýšení kvality podnikatelských a obchodních procesů využitím ICT.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy

Obsah
O autorce 9
Úvod 11
ČÁST I: Organizační předpoklady řízení IS 15
1. Informační systém, jeho struktura a vztah k systému řízení 17
1.1 Úvod do terminologie 17
1.2 Vztah informačního systému k systému řízení 20
2. Role informačního manažera a tvorba informační strategie 25
2.1 Informační manažer 25
2.2 Příprava informační strategie firmy 27
3. Možné přístupy k aktualizaci informačního systému a informačních a komunikačních technologií 35
3.1 Možnosti inovace IS/ICT 35
3.2 Využití systémové integrace 40
3.3 Outsourcing 42
3.4 Pronajímání aplikací, služeb a hostování na webu 43
4.Řízení efektů z investic do informačních a komunikačních technologií 47
4.1 Odhad nákladů a tvorba matice přínosů 48
4.2 Využití měření při sledování přínosů 49
4.3 Neformalizovaný přístup k hodnocení možných přínosů 50
4.3.1 Matice přínosů 54
ČÁST II: Klíčové aplikace současnosti 59
5. Správa dokumentů a její podpora ICT 61
5.1 Základní komponenty systémů pro správu dokumentů 62
5.1.1 Získávání 63
5.1.2 Správa dokumentů a skupinová spolupráce 66
5.1.3 Ukládání dokumentů, jejich zabezpečení a integrace 68
5.1.4 Doručení dokumentů, automatizace firemních procesů a bezpečnost dokumentů 69
5.2 Typy systémů pro práci s dokumenty 71
5.2.1 Systémy pro správu dokumentů 71
5.2.2 Systémy pro zpracování elektronických formulářů 73
5.2.3 Systémy pro řízení oběhu dokumentů pomocí definovaných pravidel 74
5.2.4 Elektronická výměna dat 78
5.3 Kritéria výběru systémů pro práci s dokumenty 81
5.4 Dlouhodobá archivace digitálních dokumentů 82
5.4.1 Strategie archivace digitálních dokumentů 84
6. Podnikové informační systémy (ERP) 87
6.1 Základní komponenty ERP 88
6.2 Typy ERP systémů 91
6.3 Současné ERP systémy - ERP druhé generace 92
6.3.1 Rysy moderního ERP systému 93
6.3.2 Inovace ERP systémů 94
7. Nástroje byznys inteligence, jejich struktura a důvody pro užívání 95
7.1 Manažerské aplikace EIS 97
7.1.1 Postavení EIS v informačním systému organizace 97
7.1.2 Charakteristika EIS 98
7.1.3 Multidimenzionalita EIS 99
7.1.4 Důvody pro EIS 102
7.2 Aplikace pro získávání, transformaci, čištění a nahrávání dat 103
7.2.1 Nástroje pro výběr, transformaci a přenos dat 103
7.2.2 Integrační charakter nástrojů BI a systémy pro integraci aplikací 106
7.3 Aplikace pro ukládání dat 107
7.3.1 Datové sklady 108
7.3.2 Nezávislá datová tržiště (virtuální DS) 110
7.3.3 Operativní datová úložiště 111
7.3.4 Dočasná úložiště dat 113
7.4 Aplikace pro analýzu dat 114
7.4.1 OLAP nástroje 114
7.4.2 Dolování dat 116
7.5 Datová kvalita 117
7.6 Metadata 119
8. CRM a CPM systémy 123
8.1 Charakteristiky aplikací pro řízení vztahů se zákazníky - CRM 123
8.1.1 Problematika CRM 125
8.1.2 Struktura CRM 126
8.1.3 Možnosti nasazení CRM 128
8.1.4 Implementace CRM 130
8.2 Řízení výkonnosti firem a institucí CPM 132
ČÁST III: Rozvoj podnikání s podporou ICT 135
9. Podpora e-podnikání 137
9.1 Typy nástrojů e-podnikání 138
9.2 Základní klasifikace e-podnikání 140
9.3 Přínosy a nevýhody e-podnikání 146
9.4 Současné podmínky uplatnění koncepce e-podnikání 150
9.5 Očekávané důsledky dalšího rozvoje e-podnikání 152
10. Bezpečnost informačních systémů 155
10.1 Aktuální hrozby pro informační bezpečnost 155
10.2 Bezpečnost jednotlivých komponent IS 158
10.2.1 Útoky na informační technologie 159
10.2.2 Ochrana uživatele 160
10.2.3 Vliv reálného světa na bezpečnost informačních systémů 161
10.3 Bezpečnostní politika 162
Seznam zkratek 167
Literatura 169
Rejstřík 172

O Autorovi

Tvrdíková Milena
Pracuje jako docentka na katedře aplikované informatiky Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Vyučuje rovněž na WSB v Poznani a v MBA studiu (Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava a Liverpool John Moores University) pro program Managing information. Je předsedkyní Moravskoslezské sekce ČSSI, členkou redakční rady mezinárodní knižní edice Management v informační společnosti (Grada Publishing), členkou redakční rady časopisu Systémová integrace, garantkou celostátního semináře Informační technologie pro praxi. Je také členkou výkonného výboru sdružení EUNIS-CZ (Evropské univerzitní informační systémy) a řešitelkou mnoha projektů z oblasti informačních systémů a informačních technologií.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 280 
E-kniha 252 
E-kniha 298 
E-kniha 201 
E-kniha 125 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.