i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271 Kč 244 KčIhned ke stažení
i: 18260 n: 24770451r: 6481Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6481 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Výuka náboženství na základních a středních školách, teologické bádání na školách vysokých a zřizování církevních škol k obecné výuce všem předmětům se v posledních staletích stalo projevem náboženské svobody jednotlivce i různých náboženských společností a církví. Publikace, která je svým zaměřením na českém trhu ojedinělá, se věnuje dějinám církevního školství, výuce náboženství a postavení teologických fakult. Vychází z rozdílu mezi výukou náboženství jako učebního předmětu na školách a teologií jako vědou a všímá si též rozdílu mezi školní výukou náboženství, k níž má přístup každý zájemce bez ohledu na vyznání, a náboženskou přípravou uvnitř církví, která je určena věřícím.Kniha seznamuje studenty pedagogických, filozofických a teologických fakult s organizací významné části českého školství, s jejím vývojem a s rolí, kterou v ní hrají církve.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
ZKRATKY
ÚVOD: OBSAHOVÉ A ČASOVÉ VYMEZENÍ
Církve a školství
Náboženská svoboda a školství
Tři oblasti uplatňování náboženské svobody ve školství
Církevní školství
Vyučování náboženství
Výuka teologie
Geografické a časové vymezení
PRÁVNÍ POSTAVENÍ CÍRKEVNÍHO ŠKOLSTVÍ V ČESKÝCH ZEMÍCH
1.1 Důvody ke zřizování církevního školství v historickém pohledu
1.2 Církevní školství 1918–1939
1.2.1 Církevní školství a vzdělávací ústavy v oblasti národního školství
1.2.2 Církevní školství a vzdělávací ústavy na úrovni středních škol
1.2.3 Přehled vybraných katolických církevních škol a výchovných zařízení
1.2.4 Evangelické církevní školy a vzdělávací ústavy
1.2.5 Židovské školy
1.2.6 Změny v českém pohraničí po jeho okupaci z 1. 10. 1938
1.3 České církevní školství 1939–1945
1.3.1 Postihy směřující proti českému školství jako celku
1.3.2 Některá specifika týkající se církevních škol
1.3.3 Protižidovské zásahy
1.4 České církevní školství 1945–1948
1.5 České církevní školství v době likvidace 1948–1950
1.5.1 Zákon o jednotné škole
1.5.2 Ústava z 9. května 1948
1.5.3 Církevní školy ve školních letech 1948/1949 a 1949/1950
1.6 Obnova církevního školství po roce 1989
1.6.1 Mezinárodněprávní předpoklady
1.6.2 Iniciativy zasazující se o vznik nových církevních škol
1.6.3 Právní zajištění církevního školství 1989–1992
1.6.4 Založení prvních církevních škol
1.7 Právní úprava církevního školství v letech 1993–2010
1.7.1 Proměny právní úpravy v letech 1993–2010
1.7.2 Školství a výchova v předpisech církví a náboženských společností
1.7.3 Církevní školy v současném školském systému ČR
1.7.4 Financování církevních škol a církevních školských zařízení
1.7.5 Právní postavení učitelů a dalších pedagogických pracovníků
1.7.6 Právní postavení dětí, žáků a studentů 9
VYUČOVÁNÍ NÁBOŽENSTVÍ VE ŠKOLE A JEHO PRÁVNÍ ÚPRAVA
2.1 Náboženství v letech 1918–1939
2.1.1 Ústavní listina z roku 1920
2.1.2 Státem uznané církve a náboženské společnosti
2.1.3 Statistické údaje o náboženském vyznání a školách
2.1.4 Náboženství v národních školách
2.1.5 Náboženství ve středních školách
2.2 Náboženství v letech 1939–1945
2.3 Náboženství v letech 1945–1948
2.4 Náboženství v letech 1948–1989
2.4.1 Vývoj v letech 1948–1952
2.4.2 Specifika školního roku 1952/1953
2.4.3 Vývoj v letech 1953–1968
2.4.4 Intermezzo 1968–1971
2.4.5 Pookupační „normalizace“ a vývoj do roku 1989
2.4.6 Statistické údaje o výuce náboženství 1950–1989
2.5 Náboženství od roku 1989 do současnosti
2.5.1 Přehodnocení dosavadních přepisů 1989–1991
2.5.2 Vývoj v letech 1991–2004
2.5.3 Úprava od účinnosti školského zákona z roku 2004
2.5.4 Soudobé modely výuky náboženství ve školách
PRÁVNÍ POSTAVENÍ TEOLOGICKÝCH FAKULT A SEMINÁŘŮ
3.1 Podoby teologického studia obecně
3.1.1 Teologické fakulty
3.1.2 Teologické semináře
3.1.3 Spojitost právní úpravy postavení teologických fakult a seminářů
3.2 Teologické studium 1918–1938
3.2.1 Bohoslovecké fakulty
3.2.2 Semináře
3.3 Teologické studium 1938–1945 a 1945–1950
3.3.1 Od září 1938 do března 1939
3.3.2 Od března 1939 do listopadu 1939
3.3.3 Výuka teologie po uzavření českých vysokých škol
3.3.4 Bohoslovecké fakulty a semináře 1945–1950
3.4 Teologické studium v letech 1950–1990
3.4.1 Změny v roce 1950
3.4.2 Další vývoj postavení bohosloveckých fakult do roku 1990
3.5 Teologické studium od proměn na jaře 1990 do současnosti
3.5.1 Teologické fakulty 1990–1998
3.5.2 Teologické fakulty od roku 1998 do současnosti
3.5.3 Teologické fakulty a jejich současné působení
ZÁVĚR: VÝHLED DO BUDOUCNOSTI
SUMMARY
PRAMENY
LITERATURA
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.60MB | 4.60MB | 2.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.60 MB | 4.60 MB | 2.59 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Církve a české školství
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271 Kč 244 KčIhned ke stažení
i: 18260 n: 24770451r: 6481Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6481 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Výuka náboženství na základních a středních školách, teologické bádání na školách vysokých a zřizování církevních škol k obecné výuce všem předmětům se v posledních staletích stalo projevem náboženské svobody jednotlivce i různých náboženských společností a církví. Publikace, která je svým zaměřením na českém trhu ojedinělá, se věnuje dějinám církevního školství, výuce náboženství a postavení teologických fakult. Vychází z rozdílu mezi výukou náboženství jako učebního předmětu na školách a teologií jako vědou a všímá si též rozdílu mezi školní výukou náboženství, k níž má přístup každý zájemce bez ohledu na vyznání, a náboženskou přípravou uvnitř církví, která je určena věřícím.Kniha seznamuje studenty pedagogických, filozofických a teologických fakult s organizací významné části českého školství, s jejím vývojem a s rolí, kterou v ní hrají církve.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Církve a české školství
ZKRATKY
ÚVOD: OBSAHOVÉ A ČASOVÉ VYMEZENÍ
Církve a školství
Náboženská svoboda a školství
Tři oblasti uplatňování náboženské svobody ve školství
Církevní školství
Vyučování náboženství
Výuka teologie
Geografické a časové vymezení
PRÁVNÍ POSTAVENÍ CÍRKEVNÍHO ŠKOLSTVÍ V ČESKÝCH ZEMÍCH
1.1 Důvody ke zřizování církevního školství v historickém pohledu
1.2 Církevní školství 1918–1939
1.2.1 Církevní školství a vzdělávací ústavy v oblasti národního školství
1.2.2 Církevní školství a vzdělávací ústavy na úrovni středních škol
1.2.3 Přehled vybraných katolických církevních škol a výchovných zařízení
1.2.4 Evangelické církevní školy a vzdělávací ústavy
1.2.5 Židovské školy
1.2.6 Změny v českém pohraničí po jeho okupaci z 1. 10. 1938
1.3 České církevní školství 1939–1945
1.3.1 Postihy směřující proti českému školství jako celku
1.3.2 Některá specifika týkající se církevních škol
1.3.3 Protižidovské zásahy
1.4 České církevní školství 1945–1948
1.5 České církevní školství v době likvidace 1948–1950
1.5.1 Zákon o jednotné škole
1.5.2 Ústava z 9. května 1948
1.5.3 Církevní školy ve školních letech 1948/1949 a 1949/1950
1.6 Obnova církevního školství po roce 1989
1.6.1 Mezinárodněprávní předpoklady
1.6.2 Iniciativy zasazující se o vznik nových církevních škol
1.6.3 Právní zajištění církevního školství 1989–1992
1.6.4 Založení prvních církevních škol
1.7 Právní úprava církevního školství v letech 1993–2010
1.7.1 Proměny právní úpravy v letech 1993–2010
1.7.2 Školství a výchova v předpisech církví a náboženských společností
1.7.3 Církevní školy v současném školském systému ČR
1.7.4 Financování církevních škol a církevních školských zařízení
1.7.5 Právní postavení učitelů a dalších pedagogických pracovníků
1.7.6 Právní postavení dětí, žáků a studentů 9
VYUČOVÁNÍ NÁBOŽENSTVÍ VE ŠKOLE A JEHO PRÁVNÍ ÚPRAVA
2.1 Náboženství v letech 1918–1939
2.1.1 Ústavní listina z roku 1920
2.1.2 Státem uznané církve a náboženské společnosti
2.1.3 Statistické údaje o náboženském vyznání a školách
2.1.4 Náboženství v národních školách
2.1.5 Náboženství ve středních školách
2.2 Náboženství v letech 1939–1945
2.3 Náboženství v letech 1945–1948
2.4 Náboženství v letech 1948–1989
2.4.1 Vývoj v letech 1948–1952
2.4.2 Specifika školního roku 1952/1953
2.4.3 Vývoj v letech 1953–1968
2.4.4 Intermezzo 1968–1971
2.4.5 Pookupační „normalizace“ a vývoj do roku 1989
2.4.6 Statistické údaje o výuce náboženství 1950–1989
2.5 Náboženství od roku 1989 do současnosti
2.5.1 Přehodnocení dosavadních přepisů 1989–1991
2.5.2 Vývoj v letech 1991–2004
2.5.3 Úprava od účinnosti školského zákona z roku 2004
2.5.4 Soudobé modely výuky náboženství ve školách
PRÁVNÍ POSTAVENÍ TEOLOGICKÝCH FAKULT A SEMINÁŘŮ
3.1 Podoby teologického studia obecně
3.1.1 Teologické fakulty
3.1.2 Teologické semináře
3.1.3 Spojitost právní úpravy postavení teologických fakult a seminářů
3.2 Teologické studium 1918–1938
3.2.1 Bohoslovecké fakulty
3.2.2 Semináře
3.3 Teologické studium 1938–1945 a 1945–1950
3.3.1 Od září 1938 do března 1939
3.3.2 Od března 1939 do listopadu 1939
3.3.3 Výuka teologie po uzavření českých vysokých škol
3.3.4 Bohoslovecké fakulty a semináře 1945–1950
3.4 Teologické studium v letech 1950–1990
3.4.1 Změny v roce 1950
3.4.2 Další vývoj postavení bohosloveckých fakult do roku 1990
3.5 Teologické studium od proměn na jaře 1990 do současnosti
3.5.1 Teologické fakulty 1990–1998
3.5.2 Teologické fakulty od roku 1998 do současnosti
3.5.3 Teologické fakulty a jejich současné působení
ZÁVĚR: VÝHLED DO BUDOUCNOSTI
SUMMARY
PRAMENY
LITERATURA
O Autorovi
Horák ZábojOdborný asistent na Katedře právních dějin Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Věnuje se právním dějinám, církevnímu právu, konfesnímu právu, tj. právní regulaci vztahu státu a církví, a římskému právu. Je místopředsedou Společnosti pro církevní právo a členem redakční rady Revue církevního práva.