Dějiny českých médií
Od počátku do současnosti, 2., upravené a doplněné vydání
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
424 Kč 382 KčIhned ke stažení
i: 36445 n: 27111459r: 9687 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
499 Kč 249 Kč Výjimečná cenaPoslední kusy
i
Poslední aktualizace skladu 09. 10. 2024 7:41
i: 35533 n: 27105533r: 9687 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha přináší chronologický přehled historie českých médií na pozadí světových dějin. Zachycuje sociální a kulturní aspekty proměn tisku, vysílání a síťových médií a hlavní technologické inovace, které se na jejich vývoji podílely. V řadě samostatných medailonků připomíná významné osobnosti, jež jsou s médii neodmyslitelně spjaty.
Noviny, časopisy, agenturní žurnalistika, filmy, rozhlasové a televizní vysílání, velká část internetové produkce (internetová verze tradičních médií, zpravodajské portály a blogy, mluvené slovo, filmy a hudba pro reprodukci či ukládání) a některé síťové služby jsou součástí jak naší každodennosti, tak ekonomické existence společnosti a politického rozhodování. Jsou také významným zdrojem kulturní produkce. V druhém vydání knihy došlo k velkým změnám především v kapitolách o médiích v meziválečném Československu a po roce 1989. Poslední kapitola zachycuje nástup internetové komunikace a digitalizaci českých médií.
Publikace je určena zejména studentům vysokých a vyšších odborných škol, učitelům mediální výchovy, dějepisu a české literatury i všem, kdo potřebují či chtějí rozvíjet svou znalost masových médií a povědomí o jejich historickém vývoji.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod: Masová média v proměnách času a společnosti
1. Masová média jako historické téma
1.1 Co jsou masová média
1.1.1 Tisk
1.1.2 Film a kinematografie
1.1.3 Vysílací média
1.1.4 Internet
1.1.5 Vztah masových médií a žurnalistiky
1.1.6 Žurnalistika jako povolání
1.2 Přístupy k dějinám masových médií
1.2.1 Masová média jako součást vývoje lidské komunikace
1.2.2 Sociálně historický přístup k dějinám médií
1.3 Periodizace dějin českých médií
2. Počátky rozvoje tištěných médií. Od poloviny 15. století do osmdesátých let 18. století
2.1 Evropa od Gutenbergova vynálezu k Velké francouzské revoluci
2.1.1 Vznik moderních společností
2.1.2 Od renesance k osvícenství
2.1.3 Počáteční rozvoj tisku od poloviny 15. století
2.1.4 Počátky periodického tisku
2.2 České země od Jiřího z Poděbrad po josefínské reformy
2.2.1 Od pozdní gotiky k humanismu
2.2.2 Rozvoj tištěných médií v českých zemích do sklonku 18. století
2.2.3 Jan Amos Komenský: zárodky reflexe médií
3. Tisk jako faktor národního sebeuvědomování. Od devadesátých let 18. století do čtyřicátých let 19. století
3.1 Evropa a svět Velké francouzské revoluce, Napoleona a první poloviny 19. století
3.1.1 Sebeuvědomování evropských národů
3.1.2 Preromantismus
3.1.3 Romantismus
3.1.4 Počátky realismu
3.1.5 Tisk v 19. století
3.2 České země v období počátků moderního národního vědomí
3.2.1 Národní sebeuvědomování v českých zemích
3.2.2 Kulturní život v českém prostředí
3.3 Český periodický tisk od Krameria k Havlíčkovi
3.3.1 Odborné a vědecké časopisy
4. Vznik a rozvoj politického tisku v Čechách. Od sklonku čtyřicátých let do počátku devadesátých let 19. století
4.1 Evropa a svět v roce 1848 a ve druhé polovině 19. století
4.1.1 Rok 1848
4.1.2 Druhá polovina 19. století v Evropě a ve světě
4.2 České země od roku 1848 do přelomu osmdesátých a devadesátých let 19. století
4.2.1 Kulturní a umělecký život ve druhé polovině 19. století
4.3 Tisk v českých zemích ve druhé polovině 19. století
4.3.1 Tisk v českých zemích během revolučních let a jejich dozvuků
4.3.2 Tisk v době neoabsolutistické represe 1851–1860 5
4.3.3 Český tisk a česká žurnalistika v letech 1860–1889
5. Rozvoj tisku politických stran. Od devadesátých let 19. století do vzniku Československa v říjnu 1918
5.1 Evropa a svět od zlaté éry technického rozvoje ke světové válce
5.1.1 Rozvoj techniky
5.1.2 Velká válka
5.1.3 Fin de siècle
5.1.4 Secese
5.1.5 Tisk jako průmyslové odvětví
5.1.6 Nástup kinematografie
5.1.7 Masová média a masová společnost
5.2 Od punktací ke vzniku samostatného státu
5.2.1 Kulturní život na počátku nového století
5.3 Česká média na přelomu století
5.3.1 Tisk národně liberálního tábora
5.3.2 Tisk sociálnědemokratického tábora
5.3.3 Tisk katolického tábora
5.3.4 Tisk agrárního tábora
5.3.5 Tisk národně sociálního tábora
5.3.6 Český tisk mimo české země 9
5.3.7 Média v období první světové války
6. Média v meziválečném Československu. Od roku 1918 do roku 1938
6.1 Evropa a svět mezi dvěma válkami
6.1.1 Kultura a umění po válce a proti válce
6.1.2 Nástup rozhlasového vysílání
6.2 Dvě desetiletí samostatného Československa
6.2.1 Kulturní život první republiky
6.3 Česká média v meziválečném období
6.3.1 Struktura tištěných médií v meziválečném Československu
6.3.2 Velké vydavatelské koncerny první republiky
6.3.3 Bulvární tisk
6.3.4 Tiskové kanceláře v samostatném Československu
6.3.5 Novinářské organizace
6.3.6 Rozvoj rozhlasového vysílání
6.3.7 Počátky televizního přenosu obrazu
6.3.8 Rozvoj odborného zájmu o média
7. Média během druhé republiky a protektorátu. Od roku 1938 do roku 1945
7.1 Evropa a svět od Mnichova do jara 1945 7.1.1 Postavení médií během druhé světové války
7.2 Druhá republika a protektorátní období
7.2.1 Období druhé republiky
7.2.2 Období protektorátu
7.3 Česká média v období druhé republiky
7.4 Média v době protektorátu Čechy a Morava
7.4.1 Cenzura protektorátního tisku
7.4.2 Legální tisk a aktivističtí novináři
7.4.3 Rozhlas v protektorátu Čechy a Morava
7.4.4 Domácí ilegální tisk
7.4.5 Média působící v zahraničí a ze zahraničí
8. Média v procesu společenské obnovy a politické polarizace. Od roku 1945 do 1948
8.1 Evropa a svět po roce 1945
8.1.1 Kultura a literatura po roce 1945
8.1.2 Poválečná obnova médií
8.2 Necelé a krátké tři roky obnoveného Československa
8.3 Média v obnoveném Československu
8.3.1 Personální očista českých médií
8.3.2 Organizační a strukturní změny po roce 1945
8.3.3 Média v politickém zápase třetí republiky
9. Média ve službách budování socialismu a studené války. Od roku 1948 do začátku druhé poloviny padesátých let 20. století
9.1 Evropa a svět rozdělené mezi Východ a Západ
9.1.1 Padesátá léta v umění
9.1.2 Poválečný film
9.1.3 Televize a politika
9.2 Československo mezi únorovým převratem a polovinou padesátých let
9.2.1 Budovatelské umění
9.2.2 Umělecké alternativy
9.3 Média v období budování socialismu
9.3.1 Role médií v únoru 1948
9.3.2 Změny v médiích po únoru 1948
9.3.3 Vývoj periodického tisku
9.3.4 Rozhlasové vysílání od února 1948 do poloviny padesátých let
9.3.5 Počátky televizního vysílání
9.3.6 Exilová periodika a vysílání ze zahraničí
10. Liberalizace médií a veřejného života. Od druhé poloviny padesátých let 20. století do roku 1969
10.1 Evropa a svět v zajetí studené války, snů a nadějí
10.1.1 Umění a nový životní styl
10.1.2 Odpovědnost umělce
10.1.3 Film šedesátých let
10.1.4 Rozvoj televize
10.1.5 Rozvoj studia médií
10.2 Československo na cestě k pražskému jaru a jeho konci
10.2.1 Kulturní život v období uvolňování
10.3 Česká média v období „tání“
10.3.1 Proměny periodického tisku od druhé poloviny padesátých let do roku 1967
10.3.2 Vývoj rozhlasového a televizního vysílání do roku 1967
10.3.3 Žurnalistika na cestě k profesionalizaci
10.4 Demokratizace médií v době pražského jara 10.4.1 Mediální politika ÚV KSČ a média
10.4.2 Média v období pražského jara a po invazi
11. Média jako výraz i nástroj normalizace. Sedmdesátá a osmdesátá léta 20. století
11.1 Evropa a svět od letu na Měsíc ke konci studené války
11.1.1 Nástup postmodernismu v umění
11.1.2 Masová média sedmdesátých a osmdesátých let
11.2 Československo v době normalizace
11.3 Média v ČSSR od potlačení pražského jara do roku 1989
11.3.1 Nástup normalizace v médiích
11.3.2 Média v „bezčasí“ konsolidovaných poměrů
12. Vývoj médií po roce 1989. Poslední dekáda 20. století a výhled do 21. století
12.1 Evropa a svět po pádu železné opony
12.1.1 Nástup internetové komunikace
12.1.2 Kultura a umění devadesátých let
12.1.3 Masová média po roce 1990
12.2 Československo a Česká republika ve sjednocující se Evropě
12.2.1 Proměny kulturního života po roce 1989
12.3 Česká média v devadesátých letech
12.3.1 Česká média ve fázi transformace
12.3.2 Konsolidace českých médií od poloviny devadesátých let do závěru první dekády 21. století
12.3.3 Internetizace a digitalizace českých médií
12.3.4 Závěrem: hlavní rysy současných českých médií
Summary
Seznam vyobrazení zařazených do textu
Použitá literatura
Jmenný rejstřík
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 18.10.2019
Katalogové číslo: 24045
ISBN: 978-80-271-0553-3
Formát / stran: 167×240, 456 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 10.56MB | 10.56MB | 19.06MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 18.10.2019
Katalogové číslo: 24045
ISBN: 978-80-271-0553-3
Formát / stran: 167×240, 456 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 10.56 MB | 10.56 MB | 19.06 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Dějiny českých médií
Od počátku do současnosti, 2., upravené a doplněné vydání
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
424 Kč 382 KčIhned ke stažení
i: 36445 n: 27111459r: 9687 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
499 Kč 249 Kč Výjimečná cenaPoslední kusy
i
Poslední aktualizace skladu 09. 10. 2024 7:41
i: 35533 n: 27105533r: 9687 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha přináší chronologický přehled historie českých médií na pozadí světových dějin. Zachycuje sociální a kulturní aspekty proměn tisku, vysílání a síťových médií a hlavní technologické inovace, které se na jejich vývoji podílely. V řadě samostatných medailonků připomíná významné osobnosti, jež jsou s médii neodmyslitelně spjaty.
Noviny, časopisy, agenturní žurnalistika, filmy, rozhlasové a televizní vysílání, velká část internetové produkce (internetová verze tradičních médií, zpravodajské portály a blogy, mluvené slovo, filmy a hudba pro reprodukci či ukládání) a některé síťové služby jsou součástí jak naší každodennosti, tak ekonomické existence společnosti a politického rozhodování. Jsou také významným zdrojem kulturní produkce. V druhém vydání knihy došlo k velkým změnám především v kapitolách o médiích v meziválečném Československu a po roce 1989. Poslední kapitola zachycuje nástup internetové komunikace a digitalizaci českých médií.
Publikace je určena zejména studentům vysokých a vyšších odborných škol, učitelům mediální výchovy, dějepisu a české literatury i všem, kdo potřebují či chtějí rozvíjet svou znalost masových médií a povědomí o jejich historickém vývoji.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Dějiny českých médií
Úvod: Masová média v proměnách času a společnosti
1. Masová média jako historické téma
1.1 Co jsou masová média
1.1.1 Tisk
1.1.2 Film a kinematografie
1.1.3 Vysílací média
1.1.4 Internet
1.1.5 Vztah masových médií a žurnalistiky
1.1.6 Žurnalistika jako povolání
1.2 Přístupy k dějinám masových médií
1.2.1 Masová média jako součást vývoje lidské komunikace
1.2.2 Sociálně historický přístup k dějinám médií
1.3 Periodizace dějin českých médií
2. Počátky rozvoje tištěných médií. Od poloviny 15. století do osmdesátých let 18. století
2.1 Evropa od Gutenbergova vynálezu k Velké francouzské revoluci
2.1.1 Vznik moderních společností
2.1.2 Od renesance k osvícenství
2.1.3 Počáteční rozvoj tisku od poloviny 15. století
2.1.4 Počátky periodického tisku
2.2 České země od Jiřího z Poděbrad po josefínské reformy
2.2.1 Od pozdní gotiky k humanismu
2.2.2 Rozvoj tištěných médií v českých zemích do sklonku 18. století
2.2.3 Jan Amos Komenský: zárodky reflexe médií
3. Tisk jako faktor národního sebeuvědomování. Od devadesátých let 18. století do čtyřicátých let 19. století
3.1 Evropa a svět Velké francouzské revoluce, Napoleona a první poloviny 19. století
3.1.1 Sebeuvědomování evropských národů
3.1.2 Preromantismus
3.1.3 Romantismus
3.1.4 Počátky realismu
3.1.5 Tisk v 19. století
3.2 České země v období počátků moderního národního vědomí
3.2.1 Národní sebeuvědomování v českých zemích
3.2.2 Kulturní život v českém prostředí
3.3 Český periodický tisk od Krameria k Havlíčkovi
3.3.1 Odborné a vědecké časopisy
4. Vznik a rozvoj politického tisku v Čechách. Od sklonku čtyřicátých let do počátku devadesátých let 19. století
4.1 Evropa a svět v roce 1848 a ve druhé polovině 19. století
4.1.1 Rok 1848
4.1.2 Druhá polovina 19. století v Evropě a ve světě
4.2 České země od roku 1848 do přelomu osmdesátých a devadesátých let 19. století
4.2.1 Kulturní a umělecký život ve druhé polovině 19. století
4.3 Tisk v českých zemích ve druhé polovině 19. století
4.3.1 Tisk v českých zemích během revolučních let a jejich dozvuků
4.3.2 Tisk v době neoabsolutistické represe 1851–1860 5
4.3.3 Český tisk a česká žurnalistika v letech 1860–1889
5. Rozvoj tisku politických stran. Od devadesátých let 19. století do vzniku Československa v říjnu 1918
5.1 Evropa a svět od zlaté éry technického rozvoje ke světové válce
5.1.1 Rozvoj techniky
5.1.2 Velká válka
5.1.3 Fin de siècle
5.1.4 Secese
5.1.5 Tisk jako průmyslové odvětví
5.1.6 Nástup kinematografie
5.1.7 Masová média a masová společnost
5.2 Od punktací ke vzniku samostatného státu
5.2.1 Kulturní život na počátku nového století
5.3 Česká média na přelomu století
5.3.1 Tisk národně liberálního tábora
5.3.2 Tisk sociálnědemokratického tábora
5.3.3 Tisk katolického tábora
5.3.4 Tisk agrárního tábora
5.3.5 Tisk národně sociálního tábora
5.3.6 Český tisk mimo české země 9
5.3.7 Média v období první světové války
6. Média v meziválečném Československu. Od roku 1918 do roku 1938
6.1 Evropa a svět mezi dvěma válkami
6.1.1 Kultura a umění po válce a proti válce
6.1.2 Nástup rozhlasového vysílání
6.2 Dvě desetiletí samostatného Československa
6.2.1 Kulturní život první republiky
6.3 Česká média v meziválečném období
6.3.1 Struktura tištěných médií v meziválečném Československu
6.3.2 Velké vydavatelské koncerny první republiky
6.3.3 Bulvární tisk
6.3.4 Tiskové kanceláře v samostatném Československu
6.3.5 Novinářské organizace
6.3.6 Rozvoj rozhlasového vysílání
6.3.7 Počátky televizního přenosu obrazu
6.3.8 Rozvoj odborného zájmu o média
7. Média během druhé republiky a protektorátu. Od roku 1938 do roku 1945
7.1 Evropa a svět od Mnichova do jara 1945 7.1.1 Postavení médií během druhé světové války
7.2 Druhá republika a protektorátní období
7.2.1 Období druhé republiky
7.2.2 Období protektorátu
7.3 Česká média v období druhé republiky
7.4 Média v době protektorátu Čechy a Morava
7.4.1 Cenzura protektorátního tisku
7.4.2 Legální tisk a aktivističtí novináři
7.4.3 Rozhlas v protektorátu Čechy a Morava
7.4.4 Domácí ilegální tisk
7.4.5 Média působící v zahraničí a ze zahraničí
8. Média v procesu společenské obnovy a politické polarizace. Od roku 1945 do 1948
8.1 Evropa a svět po roce 1945
8.1.1 Kultura a literatura po roce 1945
8.1.2 Poválečná obnova médií
8.2 Necelé a krátké tři roky obnoveného Československa
8.3 Média v obnoveném Československu
8.3.1 Personální očista českých médií
8.3.2 Organizační a strukturní změny po roce 1945
8.3.3 Média v politickém zápase třetí republiky
9. Média ve službách budování socialismu a studené války. Od roku 1948 do začátku druhé poloviny padesátých let 20. století
9.1 Evropa a svět rozdělené mezi Východ a Západ
9.1.1 Padesátá léta v umění
9.1.2 Poválečný film
9.1.3 Televize a politika
9.2 Československo mezi únorovým převratem a polovinou padesátých let
9.2.1 Budovatelské umění
9.2.2 Umělecké alternativy
9.3 Média v období budování socialismu
9.3.1 Role médií v únoru 1948
9.3.2 Změny v médiích po únoru 1948
9.3.3 Vývoj periodického tisku
9.3.4 Rozhlasové vysílání od února 1948 do poloviny padesátých let
9.3.5 Počátky televizního vysílání
9.3.6 Exilová periodika a vysílání ze zahraničí
10. Liberalizace médií a veřejného života. Od druhé poloviny padesátých let 20. století do roku 1969
10.1 Evropa a svět v zajetí studené války, snů a nadějí
10.1.1 Umění a nový životní styl
10.1.2 Odpovědnost umělce
10.1.3 Film šedesátých let
10.1.4 Rozvoj televize
10.1.5 Rozvoj studia médií
10.2 Československo na cestě k pražskému jaru a jeho konci
10.2.1 Kulturní život v období uvolňování
10.3 Česká média v období „tání“
10.3.1 Proměny periodického tisku od druhé poloviny padesátých let do roku 1967
10.3.2 Vývoj rozhlasového a televizního vysílání do roku 1967
10.3.3 Žurnalistika na cestě k profesionalizaci
10.4 Demokratizace médií v době pražského jara 10.4.1 Mediální politika ÚV KSČ a média
10.4.2 Média v období pražského jara a po invazi
11. Média jako výraz i nástroj normalizace. Sedmdesátá a osmdesátá léta 20. století
11.1 Evropa a svět od letu na Měsíc ke konci studené války
11.1.1 Nástup postmodernismu v umění
11.1.2 Masová média sedmdesátých a osmdesátých let
11.2 Československo v době normalizace
11.3 Média v ČSSR od potlačení pražského jara do roku 1989
11.3.1 Nástup normalizace v médiích
11.3.2 Média v „bezčasí“ konsolidovaných poměrů
12. Vývoj médií po roce 1989. Poslední dekáda 20. století a výhled do 21. století
12.1 Evropa a svět po pádu železné opony
12.1.1 Nástup internetové komunikace
12.1.2 Kultura a umění devadesátých let
12.1.3 Masová média po roce 1990
12.2 Československo a Česká republika ve sjednocující se Evropě
12.2.1 Proměny kulturního života po roce 1989
12.3 Česká média v devadesátých letech
12.3.1 Česká média ve fázi transformace
12.3.2 Konsolidace českých médií od poloviny devadesátých let do závěru první dekády 21. století
12.3.3 Internetizace a digitalizace českých médií
12.3.4 Závěrem: hlavní rysy současných českých médií
Summary
Seznam vyobrazení zařazených do textu
Použitá literatura
Jmenný rejstřík