0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dějiny filozofie výchovy

- 20 % z DMOC
Dějiny filozofie výchovy
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254  203  -20 %
Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27140206r: 12956
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  239  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 28. 03. 2024 14:49
i: 43253 n: 27135608r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.

Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Dějiny filozofie výchovy

Úvod

1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců

2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero

3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius

4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham

5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart

6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci

7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey

Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.21MB | 7.85MB | 4.82MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.

„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 20 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Dějiny filozofie výchovy

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.21 MB | 7.85 MB | 4.82 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Dějiny filozofie výchovy

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254  203  -20 %
Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27140206r: 12956
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  239  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 28. 03. 2024 14:49
i: 43253 n: 27135608r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.

Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Dějiny filozofie výchovy

Úvod

1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců

2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero

3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius

4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham

5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart

6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci

7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey

Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík

Recenze

„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.

„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.

O Autorovi

Šarníková Gabriela

Gabriela Šarníková se narodila v Prešově, městě na východním Slovensku. Je absolventkou střední pedagogické školy a pedagogické fakulty v Prešově a filozofické fakulty v polském Lublinu. Vystudovala slovenský jazyk a literaturu, pedagogiku a filozofii a na Duquesne University v Pittsburghu absolvovala kurz angličtiny. V současnosti bydlí v Bratislavě a působí na Univerzitě Palackého v Olomouci a jako lektorka ve vzdělávací instituci Inšpirácia se sídlem v Bratislavě.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 367  -20 %
E-kniha 312  -20 %
Tištěná 343  -20 %
E-kniha 292  -20 %
Tištěná 207  -20 %
E-kniha 176  -20 %
Tištěná 479  -20 %
E-kniha 407  -20 %
Tištěná 343  -20 %
E-kniha 292  -20 %
Tištěná 231  -20 %
E-kniha 197  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.