0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dějiny pedagogiky

E-kniha
PDF
254 
Ihned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 23.11.2019 2:45
i: 15938 n: 24724294r: 5086
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických. Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země.
   
Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Dějiny pedagogiky

Obsah
Předmluva
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského

    1.1 Komenský – poutník na prahu novověku
    1.2 Komenský jako protestant a české země
    1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“
    1.4 Komenský a novověká věda
    1.5 Komenského všenápravné snahy
    1.6 Komenského „Vševýchova“
    1.7 Komenského metoda učení
    1.8 Textová analýza
2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy
    2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období novověku
    2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti?
    2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii
    2.4 Locke a jeho politologické myšlení
    2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana
    2.6 Textová analýza
3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy
    3.1 J. J. Rousseau – filozof citu
    3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou
    3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova
    3.4 Textová analýza
4. Filantropisté a zbožnost ve výchově
    4.1 Osvícenství v Německu
    4.2 Znaky filantropismu
    4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“
    4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa
    4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar velkého srdce
5. Osvícenské reformy v českých zemích
    5.1 České země v době osvícenství
    5.2 Školské reformy
    5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza
    5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu
    5.5 Textová analýza
6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj pedagogiky jako vědy 
    
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích
    6.2 Hasnerův zákon
    6.3 Textová analýza
    6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy
    6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta
    6.6 Herbartova koncepce vyučování
7. Světové reformně pedagogické hnutí
    7.1 Reformní pedagogika
    7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé
    7.3 Pragmatická pedagogika
    7.4 Textová analýza
    7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech
    7.6 Německá reformně pedagogická tradice
8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
    8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
    8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
    8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
    8.4. Textová analýza
9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
    9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
    9.2 Moderní francouzská škola
10. Venkovské výchovné ústavy 
    10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
    10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
            10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
            10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
            10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
            10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů 11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu 11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
        
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec
12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
      12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
      12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
      12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
      12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
      12.5 Textová analýza
13. Peter Petrsen a jenský plán
     13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
     13.2 Rozvrhování učiva
14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR
     14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918
     14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR
     14.3 „Příhodovská“ reforma
     14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně
            14.4.1 Činná či produkční škola
            14.4.2 Koncentrace
            14.4.3 Diferenciace a individualizace
            14.4.4 Hodnocení a klasifikace
            14.4.5 Společenská škola
     14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR
     14.6 Textová analýza
Doporučená literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 06. 2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.19MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Dějiny pedagogiky
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 06. 2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.19 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
74% 10 hlasů

Dějiny pedagogiky

E-kniha
PDF
254 
Ihned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 23.11.2019 2:45
i: 15938 n: 24724294r: 5086
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických. Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země.
   
Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Dějiny pedagogiky

Obsah
Předmluva
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského

    1.1 Komenský – poutník na prahu novověku
    1.2 Komenský jako protestant a české země
    1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“
    1.4 Komenský a novověká věda
    1.5 Komenského všenápravné snahy
    1.6 Komenského „Vševýchova“
    1.7 Komenského metoda učení
    1.8 Textová analýza
2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy
    2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období novověku
    2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti?
    2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii
    2.4 Locke a jeho politologické myšlení
    2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana
    2.6 Textová analýza
3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy
    3.1 J. J. Rousseau – filozof citu
    3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou
    3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova
    3.4 Textová analýza
4. Filantropisté a zbožnost ve výchově
    4.1 Osvícenství v Německu
    4.2 Znaky filantropismu
    4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“
    4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa
    4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar velkého srdce
5. Osvícenské reformy v českých zemích
    5.1 České země v době osvícenství
    5.2 Školské reformy
    5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza
    5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu
    5.5 Textová analýza
6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj pedagogiky jako vědy 
    
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích
    6.2 Hasnerův zákon
    6.3 Textová analýza
    6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy
    6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta
    6.6 Herbartova koncepce vyučování
7. Světové reformně pedagogické hnutí
    7.1 Reformní pedagogika
    7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé
    7.3 Pragmatická pedagogika
    7.4 Textová analýza
    7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech
    7.6 Německá reformně pedagogická tradice
8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
    8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
    8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
    8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
    8.4. Textová analýza
9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
    9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
    9.2 Moderní francouzská škola
10. Venkovské výchovné ústavy 
    10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
    10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
            10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
            10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
            10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
            10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů 11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu 11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
        
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec
12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
      12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
      12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
      12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
      12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
      12.5 Textová analýza
13. Peter Petrsen a jenský plán
     13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
     13.2 Rozvrhování učiva
14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR
     14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918
     14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR
     14.3 „Příhodovská“ reforma
     14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně
            14.4.1 Činná či produkční škola
            14.4.2 Koncentrace
            14.4.3 Diferenciace a individualizace
            14.4.4 Hodnocení a klasifikace
            14.4.5 Společenská škola
     14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR
     14.6 Textová analýza
Doporučená literatura

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 339 
E-kniha 288 
E-kniha 254 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
E-kniha 229 
Tištěná 99  -74 %
E-kniha 322 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.