i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
305 Kč 275 KčIhned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
359 Kč 305 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 10. 2024 14:54
i: 15938 n: 24724294r: 5086Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
359 Kč 215 KčSkladem
i: 38083 n: 24724294_Dr: 5086 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických. Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země.
Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Obsah
Předmluva
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského
1.1 Komenský – poutník na prahu novověku
1.2 Komenský jako protestant a české země
1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“
1.4 Komenský a novověká věda
1.5 Komenského všenápravné snahy
1.6 Komenského „Vševýchova“
1.7 Komenského metoda učení
1.8 Textová analýza
2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy
2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období novověku
2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti?
2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii
2.4 Locke a jeho politologické myšlení
2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana
2.6 Textová analýza
3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy
3.1 J. J. Rousseau – filozof citu
3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou
3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova
3.4 Textová analýza
4. Filantropisté a zbožnost ve výchově
4.1 Osvícenství v Německu
4.2 Znaky filantropismu
4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“
4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa
4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar velkého srdce
5. Osvícenské reformy v českých zemích
5.1 České země v době osvícenství
5.2 Školské reformy
5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza
5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu
5.5 Textová analýza
6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj pedagogiky jako vědy
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích
6.2 Hasnerův zákon
6.3 Textová analýza
6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy
6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta
6.6 Herbartova koncepce vyučování
7. Světové reformně pedagogické hnutí
7.1 Reformní pedagogika
7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé
7.3 Pragmatická pedagogika
7.4 Textová analýza
7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech
7.6 Německá reformně pedagogická tradice
8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
8.4. Textová analýza
9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
9.2 Moderní francouzská škola
10. Venkovské výchovné ústavy
10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů 11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu 11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec
12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
12.5 Textová analýza
13. Peter Petrsen a jenský plán
13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
13.2 Rozvrhování učiva
14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR
14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918
14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR
14.3 „Příhodovská“ reforma
14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně
14.4.1 Činná či produkční škola
14.4.2 Koncentrace
14.4.3 Diferenciace a individualizace
14.4.4 Hodnocení a klasifikace
14.4.5 Společenská škola
14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR
14.6 Textová analýza
Doporučená literatura
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 11.06.2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.19MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 11.06.2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.19 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Dějiny pedagogiky
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
305 Kč 275 KčIhned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
359 Kč 305 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 10. 2024 14:54
i: 15938 n: 24724294r: 5086Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
359 Kč 215 KčSkladem
i: 38083 n: 24724294_Dr: 5086 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických. Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země.
Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Dějiny pedagogiky
Obsah
Předmluva
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského
1.1 Komenský – poutník na prahu novověku
1.2 Komenský jako protestant a české země
1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“
1.4 Komenský a novověká věda
1.5 Komenského všenápravné snahy
1.6 Komenského „Vševýchova“
1.7 Komenského metoda učení
1.8 Textová analýza
2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy
2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období novověku
2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti?
2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii
2.4 Locke a jeho politologické myšlení
2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana
2.6 Textová analýza
3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy
3.1 J. J. Rousseau – filozof citu
3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou
3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova
3.4 Textová analýza
4. Filantropisté a zbožnost ve výchově
4.1 Osvícenství v Německu
4.2 Znaky filantropismu
4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“
4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa
4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar velkého srdce
5. Osvícenské reformy v českých zemích
5.1 České země v době osvícenství
5.2 Školské reformy
5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza
5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu
5.5 Textová analýza
6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj pedagogiky jako vědy
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích
6.2 Hasnerův zákon
6.3 Textová analýza
6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy
6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta
6.6 Herbartova koncepce vyučování
7. Světové reformně pedagogické hnutí
7.1 Reformní pedagogika
7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé
7.3 Pragmatická pedagogika
7.4 Textová analýza
7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech
7.6 Německá reformně pedagogická tradice
8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
8.4. Textová analýza
9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
9.2 Moderní francouzská škola
10. Venkovské výchovné ústavy
10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů 11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu 11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec
12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
12.5 Textová analýza
13. Peter Petrsen a jenský plán
13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
13.2 Rozvrhování učiva
14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR
14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918
14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR
14.3 „Příhodovská“ reforma
14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně
14.4.1 Činná či produkční škola
14.4.2 Koncentrace
14.4.3 Diferenciace a individualizace
14.4.4 Hodnocení a klasifikace
14.4.5 Společenská škola
14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR
14.6 Textová analýza
Doporučená literatura