0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Didaktika pro vysokoškolské učitele

Vybrané kapitoly
Podlahová Libuše a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7163
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212
Ihned ke stažení
i: 19728 n: 24781020r: 7163
Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.

Z obsahu knihy Didaktika pro vysokoškolské učitele

OBSAH

ÚVOD
1. DIDAKTIKA V PRÁCI VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE
1.1 Pedagogická kompetence
1.2 Pojetí didaktiky jako vědy
1.3 Vznik didaktiky a vývoj jejího pojetí
1.4 Významné osobnosti v historii didaktiky
1.5 Proč tedy didaktika?
2. OBSAH A CÍLE VZDĚLÁNÍ
2.1 Obsah vzdělání
2.2 Obsah a kurikulum
2.3 Typy pojetí kurikula
2.3.1 Filozofické pojetí
2.3.2 Empirické a praktické pojetí
2.4 Vzdělávací standardy
2.5 Formy existence kurikula
2.6 Cíle výchovy a vzdělání
2.7 Dilemata cílů výchovy
3. VÝUKOVÉ CÍLE A JEJICH STRUKTURA
3.1 Požadavky na vlastnosti cílů výuky
3.2 Formulace cílů
3.3 Učební úlohy ve výuce
3.4 Formulace úloh
4. ORGANIZAČNÍ FORMY VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY
4.1 Přednáška
4.2 Příprava přednášky
4.3 Seminář
4.4 Příprava na seminář (cvičení)
4.5 Samostatné studium
4.6 Praxe
5. DIDAKTICKÉ (VYUČOVACÍ) METODY
5.1 Klasifikace metod
5.2 Výklad
5.3 Ukázka, demonstrace
5.4 Metody participativní, kooperativní
5.5 Procvičování
5.6 Dialogické metody
5.6.1 Rozhovor
5.6.2 Diskuse
5.7 Učení se z textu a vyhledávání informací
5.8 Skupinová práce
5.9 Projekty a samostatné práce
5.9.1 Projekty
5.9.2 Samostatná práce
5.10 Kompozice - esej, seminární práce
5.11 Tvůrčí práce - tvůrčí psaní
5.12 Učení se ze zkušenosti (praxe)
5.13 Exkurze
5.14 Brainstorming
5.15 Situační metoda
5.16 Inscenační metoda
5.17 Výuka podporovaná počítačem
6. DIDAKTICKÉ ZÁSADY
6.1 Význam a vývoj didaktických zásad
6.2 Základní didaktické zásady
6.2.1 Zásada komplexního rozvoje osobnosti studenta
6.2.2 Zásada vědeckosti
6.2.3 Zásada individuálního přístupu
6.2.4 Zásada spojení teorie s praxí
6.2.5 Zásada uvědomělosti a aktivity
6.2.6 Zásada názornosti
6.2.7 Zásada přiměřenosti
6.2.8 Zásada soustavnosti
6.2.9 Zásada trvalosti
7. DIDAKTICKÁ DIAGNOSTIKA
7. 1 Charakteristické problémy hodnocení
7. 2 Diagnostické metody používané při hodnocení
7.2.1 Pozorování
7.2.2 Rozhovor
7.2.3 Analýza výsledků činnosti
7.2.4 Zkoušení (ústní zkouška)
7.2.5 Didaktický test
7.3 Klasifikace
7.4 Další metody hodnocení
7.4.1 Slovní hodnocení
7.4.2 Alternativní formy hodnocení
8. TVORBA STUDIJNÍHO A VÝUKOVÉHO TEXTU
8.1 Typologie textů
8.2 Charakter textu
8.2.1 Studijní text
8.2.2 Metodický text
8.2.3 Distanční text
8.3 Obecné zásady při tvorbě učebního textu
8.4 Vyjadřování
8.5 Fáze tvorby textu
8.5.1 Východiska pro tvorbu textu
8.5.2 Studium odborné literatury
8.5.3 Osnova
8.5.4 Samotný text a jeho struktura
8.5.5 Korektury a recenzní řízení
8.5.6 Formální náležitosti
9. E-LEARNING A JEHO UPLATNĚNÍ NA VYSOKÉ ŠKOLE
9.1 Vymezení pojmu e-learning a jeho složky
9.2 LMS systém jako nástroj pro realizaci efektivního e-learningu
9.2.1 Charakteristika LMS systému
9.2.2 Struktura a funkce LMS systému
9.3 Moderní typy realizace e-learningu
9.3.1 M-learning
9.3.2 Blended learning
9.3.3 E-twinning

DOSLOV
RESUMÉ
SUMMARY
PŘÍLOHA 1 - Aktivní slovesa pro formulaci výukových cílů a učebních úloh
PŘÍLOHA 2 - Slovníček základních pedagogických a didaktických pojmů
SEZNAM LITERATURY
REJSTŘÍK

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5MB | 2.4MB | 1.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Didaktika pro vysokoškolské učitele

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5MB | 2.4MB | 1.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Didaktika pro vysokoškolské učitele

Vybrané kapitoly
Podlahová Libuše a kolektiv
Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7163
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212
Ihned ke stažení
i: 19728 n: 24781020r: 7163

Z obsahu knihy Didaktika pro vysokoškolské učitele

OBSAH

ÚVOD
1. DIDAKTIKA V PRÁCI VYSOKOŠKOLSKÉHO UČITELE
1.1 Pedagogická kompetence
1.2 Pojetí didaktiky jako vědy
1.3 Vznik didaktiky a vývoj jejího pojetí
1.4 Významné osobnosti v historii didaktiky
1.5 Proč tedy didaktika?
2. OBSAH A CÍLE VZDĚLÁNÍ
2.1 Obsah vzdělání
2.2 Obsah a kurikulum
2.3 Typy pojetí kurikula
2.3.1 Filozofické pojetí
2.3.2 Empirické a praktické pojetí
2.4 Vzdělávací standardy
2.5 Formy existence kurikula
2.6 Cíle výchovy a vzdělání
2.7 Dilemata cílů výchovy
3. VÝUKOVÉ CÍLE A JEJICH STRUKTURA
3.1 Požadavky na vlastnosti cílů výuky
3.2 Formulace cílů
3.3 Učební úlohy ve výuce
3.4 Formulace úloh
4. ORGANIZAČNÍ FORMY VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY
4.1 Přednáška
4.2 Příprava přednášky
4.3 Seminář
4.4 Příprava na seminář (cvičení)
4.5 Samostatné studium
4.6 Praxe
5. DIDAKTICKÉ (VYUČOVACÍ) METODY
5.1 Klasifikace metod
5.2 Výklad
5.3 Ukázka, demonstrace
5.4 Metody participativní, kooperativní
5.5 Procvičování
5.6 Dialogické metody
5.6.1 Rozhovor
5.6.2 Diskuse
5.7 Učení se z textu a vyhledávání informací
5.8 Skupinová práce
5.9 Projekty a samostatné práce
5.9.1 Projekty
5.9.2 Samostatná práce
5.10 Kompozice - esej, seminární práce
5.11 Tvůrčí práce - tvůrčí psaní
5.12 Učení se ze zkušenosti (praxe)
5.13 Exkurze
5.14 Brainstorming
5.15 Situační metoda
5.16 Inscenační metoda
5.17 Výuka podporovaná počítačem
6. DIDAKTICKÉ ZÁSADY
6.1 Význam a vývoj didaktických zásad
6.2 Základní didaktické zásady
6.2.1 Zásada komplexního rozvoje osobnosti studenta
6.2.2 Zásada vědeckosti
6.2.3 Zásada individuálního přístupu
6.2.4 Zásada spojení teorie s praxí
6.2.5 Zásada uvědomělosti a aktivity
6.2.6 Zásada názornosti
6.2.7 Zásada přiměřenosti
6.2.8 Zásada soustavnosti
6.2.9 Zásada trvalosti
7. DIDAKTICKÁ DIAGNOSTIKA
7. 1 Charakteristické problémy hodnocení
7. 2 Diagnostické metody používané při hodnocení
7.2.1 Pozorování
7.2.2 Rozhovor
7.2.3 Analýza výsledků činnosti
7.2.4 Zkoušení (ústní zkouška)
7.2.5 Didaktický test
7.3 Klasifikace
7.4 Další metody hodnocení
7.4.1 Slovní hodnocení
7.4.2 Alternativní formy hodnocení
8. TVORBA STUDIJNÍHO A VÝUKOVÉHO TEXTU
8.1 Typologie textů
8.2 Charakter textu
8.2.1 Studijní text
8.2.2 Metodický text
8.2.3 Distanční text
8.3 Obecné zásady při tvorbě učebního textu
8.4 Vyjadřování
8.5 Fáze tvorby textu
8.5.1 Východiska pro tvorbu textu
8.5.2 Studium odborné literatury
8.5.3 Osnova
8.5.4 Samotný text a jeho struktura
8.5.5 Korektury a recenzní řízení
8.5.6 Formální náležitosti
9. E-LEARNING A JEHO UPLATNĚNÍ NA VYSOKÉ ŠKOLE
9.1 Vymezení pojmu e-learning a jeho složky
9.2 LMS systém jako nástroj pro realizaci efektivního e-learningu
9.2.1 Charakteristika LMS systému
9.2.2 Struktura a funkce LMS systému
9.3 Moderní typy realizace e-learningu
9.3.1 M-learning
9.3.2 Blended learning
9.3.3 E-twinning

DOSLOV
RESUMÉ
SUMMARY
PŘÍLOHA 1 - Aktivní slovesa pro formulaci výukových cílů a učebních úloh
PŘÍLOHA 2 - Slovníček základních pedagogických a didaktických pojmů
SEZNAM LITERATURY
REJSTŘÍK

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 699
E-kniha 594
Tištěná 369
E-kniha 314
Tištěná 329
E-kniha 280
E-kniha 339
Tištěná 355
E-kniha 302

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace