0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dítě a mateřská škola

Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
349  297 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 17. 04. 2024 0:19
i: 20161 n: 24744353r: 7383
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  252 
Ihned ke stažení
i: 20162 n: 24793405r: 7383
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jste rodiči dětí předškolního věku, anebo je vyučujete v mateřské škole? Pak je tato užitečná publikace určena právě vám. Je přínosem jak pro učitele, tak pro rodiče, protože právě jejich spolupráce je pro děti mimořádně důležitá.

Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:• adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy• možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy• připravenost dítěte na základní školu• komplexní analýza běžných mateřských škol• základní směřování alternativních programů. Kromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
 

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Dítě a mateřská škola

Úvod
1. Dítě předškolního věku v rodinném prostředí

    1.1 Vrůstání dítěte do rodiny
          Poporodní přijetí
          První rok – skrytý základ
    1.2 Čím je pro nás dítě mezi prvním až čtvrtým rokem
          1.2.1 Dítě jako objevitel
                   Objevuje prostor a jeho uspořádání
                   Objevuje přes svoje smysly
                   Objevuje materiály a ovlivňuje tvary
                   Objevuje své pohybové možnosti
                   Objevuje řeč a svoji schopnost se vyjádřit
                   Objevuje sebe a druhé lidi
          1.2.2 Rodící se osobnost
                   Malý tyran
          1.2.3 Příjemce pravidel a stylu života
                   Ženská a mužská role
                   Soužití a jídlo
                   Sourozenectví
                   Bázlivost a úzkostnost
                   V čem spočívá označení „moje dítě“
                   Co nemusíme v rodině odhadnout
    1.3 Starší předškolák – dítě pěti- až šestileté
          1.3.1 Dítě a širší společnost
                   Potřebuje vrstevníky
                   Je soutěživé i žárlivé
                   Přijímá, rozumí a začleňuje se
                   Zapouští kořínky v místě, kde žije
                   Má první zájmy
                   Trápí ho stud, obavy a může být ohrožené
          1.3.2 Dítě jako občan
                   Jak přijímá odlišnosti
                   Je altruistické?
                   Mezníky v sociálním začleňování
                   Vstup do mateřské a základní školy – iniciační význam
2. Úvaha rodičů o mateřské škole
    2.1 O čem přemýšlet při volbě mateřské školy?
          Děti se speciálními potřebami
          Hyperaktivní dítě
          Různé typy mateřských škol
    2.2 Očekávání a změny
          Jak dítě na mateřskou školu připravit
          Doporučující desatero
    2.3 Co udělat pro dobrou adaptaci
          Jak může dítě v adaptační fázi reagovat
          Provázanost pocitů rodičů a dětí
3. Současná mateřská škola
    Pohled do budoucnosti školy
    3.1 Jaké jsou mateřské školy
          Jak vidí učitelky současnou mateřskou školu
          Jak vidí učitelky dítě předškolního věku
    3.2 O co se jednotlivé mateřské školy snaží
          Spolupráce s rodinou
          3.2.1 Nedirektivní přístupy
                   Akceptace
                   Empatie
                   Autenticita
                   Aktivní naslouchání
                   Empatický rozhovor
                   Pozitivní školní klima
    3.3 Vlastní školní vzdělávací programy
          3.3.1 Třídní programy
                   Výchovně-vzdělávací cíle
                   Adaptační fáze v práci s novou skupinou
                   Členění programu
                   Hra jako respektovaná potřeba i metoda
                   Pohoda, péče, tvořivost a poznávání
          3.3.2 Příprava na základní školu
                   Školní zralost
                   Školní připravenost
                   Děti s odkladem školní docházky
          3.3.3 Klima školy vytvářejí učitelé
                   Role v pracovní skupině
                   Překážky pro příznivé vztahy
                   Kvalitní klima ve společné komunitě rodičů a učitelů
4. Pohled do obsahu předškolního vzdělávání
    4.1 Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání
    4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
          Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo
          Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika
          Vzdělávací oblast: Dítě a ten druhý
          Vzdělávací oblast: Dítě a společnost
          Vzdělávací oblast: Dítě a svět
          Podmínky předškolního vzdělávání
    4.3 Komplexně zaměřené vzdělávání
          Pedagogická diagnostika
          Tematické celky a projekty
                Význam hry
                   Jak můžeme přispět ke kvalitní hře
          4.3.1 Osobnostní a sociální rozvoj
                   Prosociální chování
                   Dramatická výchova
                   Interkulturní výchova
          4.3.2 Skupinové soužití dětí
                   Věkově smíšené třídy
                   Věkově stejnorodé třídy
    4.4 Některé alternativně zaměřené programy mateřských škol
          4.4.1 Waldorfská mateřská škola
          4.4.2 Mateřská škola Marie Montessori
          4.4.3 Daltonská mateřská škola
          4.4.4 Mateřská škola Začít spolu
          4.4.5 Mateřská škola s Programem podpory zdraví
          4.4.6 Lesní mateřské školy
Jak společně pracovat ve prospěch rozvoje svého dítěte
Vzájemné uznání a podpora
Zpětné vazby pro učitele a rodiče
Závěr
Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.08.2014
Katalogové číslo: 27023
ISBN: 978-80-247-4435-3
Formát / stran: 137×207, 256 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13.21MB | 8.18MB | 4.48MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

Velice zajímavé a přínosné pro adaptaci dítěte i práci učitelky jsou příklady z praxe, kde se řeší různé problémy, které mohou při nástupu dítěte do mateřské školy nastat, to jak na ně nahlížet, správně je vyřešit ke spokojenosti rodičů i dětí.
Kniha je zajímavá, nabitá užitečnými informacemi. Líbila se mi. Určitě stojí za přečtení. Je v ní řada zajímavých rad i informací týkající se předškolní výchovy.
Celá recenze na Kritiky.cz

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Dítě a mateřská škola

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.08.2014
Katalogové číslo: 27023
ISBN: 978-80-247-4435-3
Formát / stran: 137×207, 256 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13.21 MB | 8.18 MB | 4.48 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Dítě a mateřská škola

Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
349  297 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 17. 04. 2024 0:19
i: 20161 n: 24744353r: 7383
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  252 
Ihned ke stažení
i: 20162 n: 24793405r: 7383
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jste rodiči dětí předškolního věku, anebo je vyučujete v mateřské škole? Pak je tato užitečná publikace určena právě vám. Je přínosem jak pro učitele, tak pro rodiče, protože právě jejich spolupráce je pro děti mimořádně důležitá.

Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:• adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy• možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy• připravenost dítěte na základní školu• komplexní analýza běžných mateřských škol• základní směřování alternativních programů. Kromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
 
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Dítě a mateřská škola

Úvod
1. Dítě předškolního věku v rodinném prostředí

    1.1 Vrůstání dítěte do rodiny
          Poporodní přijetí
          První rok – skrytý základ
    1.2 Čím je pro nás dítě mezi prvním až čtvrtým rokem
          1.2.1 Dítě jako objevitel
                   Objevuje prostor a jeho uspořádání
                   Objevuje přes svoje smysly
                   Objevuje materiály a ovlivňuje tvary
                   Objevuje své pohybové možnosti
                   Objevuje řeč a svoji schopnost se vyjádřit
                   Objevuje sebe a druhé lidi
          1.2.2 Rodící se osobnost
                   Malý tyran
          1.2.3 Příjemce pravidel a stylu života
                   Ženská a mužská role
                   Soužití a jídlo
                   Sourozenectví
                   Bázlivost a úzkostnost
                   V čem spočívá označení „moje dítě“
                   Co nemusíme v rodině odhadnout
    1.3 Starší předškolák – dítě pěti- až šestileté
          1.3.1 Dítě a širší společnost
                   Potřebuje vrstevníky
                   Je soutěživé i žárlivé
                   Přijímá, rozumí a začleňuje se
                   Zapouští kořínky v místě, kde žije
                   Má první zájmy
                   Trápí ho stud, obavy a může být ohrožené
          1.3.2 Dítě jako občan
                   Jak přijímá odlišnosti
                   Je altruistické?
                   Mezníky v sociálním začleňování
                   Vstup do mateřské a základní školy – iniciační význam
2. Úvaha rodičů o mateřské škole
    2.1 O čem přemýšlet při volbě mateřské školy?
          Děti se speciálními potřebami
          Hyperaktivní dítě
          Různé typy mateřských škol
    2.2 Očekávání a změny
          Jak dítě na mateřskou školu připravit
          Doporučující desatero
    2.3 Co udělat pro dobrou adaptaci
          Jak může dítě v adaptační fázi reagovat
          Provázanost pocitů rodičů a dětí
3. Současná mateřská škola
    Pohled do budoucnosti školy
    3.1 Jaké jsou mateřské školy
          Jak vidí učitelky současnou mateřskou školu
          Jak vidí učitelky dítě předškolního věku
    3.2 O co se jednotlivé mateřské školy snaží
          Spolupráce s rodinou
          3.2.1 Nedirektivní přístupy
                   Akceptace
                   Empatie
                   Autenticita
                   Aktivní naslouchání
                   Empatický rozhovor
                   Pozitivní školní klima
    3.3 Vlastní školní vzdělávací programy
          3.3.1 Třídní programy
                   Výchovně-vzdělávací cíle
                   Adaptační fáze v práci s novou skupinou
                   Členění programu
                   Hra jako respektovaná potřeba i metoda
                   Pohoda, péče, tvořivost a poznávání
          3.3.2 Příprava na základní školu
                   Školní zralost
                   Školní připravenost
                   Děti s odkladem školní docházky
          3.3.3 Klima školy vytvářejí učitelé
                   Role v pracovní skupině
                   Překážky pro příznivé vztahy
                   Kvalitní klima ve společné komunitě rodičů a učitelů
4. Pohled do obsahu předškolního vzdělávání
    4.1 Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání
    4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
          Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo
          Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika
          Vzdělávací oblast: Dítě a ten druhý
          Vzdělávací oblast: Dítě a společnost
          Vzdělávací oblast: Dítě a svět
          Podmínky předškolního vzdělávání
    4.3 Komplexně zaměřené vzdělávání
          Pedagogická diagnostika
          Tematické celky a projekty
                Význam hry
                   Jak můžeme přispět ke kvalitní hře
          4.3.1 Osobnostní a sociální rozvoj
                   Prosociální chování
                   Dramatická výchova
                   Interkulturní výchova
          4.3.2 Skupinové soužití dětí
                   Věkově smíšené třídy
                   Věkově stejnorodé třídy
    4.4 Některé alternativně zaměřené programy mateřských škol
          4.4.1 Waldorfská mateřská škola
          4.4.2 Mateřská škola Marie Montessori
          4.4.3 Daltonská mateřská škola
          4.4.4 Mateřská škola Začít spolu
          4.4.5 Mateřská škola s Programem podpory zdraví
          4.4.6 Lesní mateřské školy
Jak společně pracovat ve prospěch rozvoje svého dítěte
Vzájemné uznání a podpora
Zpětné vazby pro učitele a rodiče
Závěr
Literatura

Recenze

Velice zajímavé a přínosné pro adaptaci dítěte i práci učitelky jsou příklady z praxe, kde se řeší různé problémy, které mohou při nástupu dítěte do mateřské školy nastat, to jak na ně nahlížet, správně je vyřešit ke spokojenosti rodičů i dětí.
Kniha je zajímavá, nabitá užitečnými informacemi. Líbila se mi. Určitě stojí za přečtení. Je v ní řada zajímavých rad i informací týkající se předškolní výchovy.
Celá recenze na Kritiky.cz

O Autorovi

Koťátková Soňa
Dlouhodobě se zabývá vybranými oblastmi pedagogiky ve vztahu k předškolnímu a primárnímu vzdělávání, především se zaměřuje na rozvoj osobnosti učitele a žáka, na komunikaci a pracovní klima ve škole. V předškolní pedagogice se orientuje na základní znak dětství - hru, na sociální učení, na projektové plánování v práci pedagoga a multikulturní možnosti výchovy.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 86 
E-kniha 209 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.