Dítě a mateřská škola
Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
356 Kč 320 KčIhned ke stažení
i: 20162 n: 24793405r: 7383Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
419 Kč 356 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 03. 11. 2024 1:15
i: 20161 n: 24744353r: 7383Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
419 Kč 251 KčSkladem
i: 38473 n: 24744353_Dr: 7383 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jste rodiči dětí předškolního věku, anebo je vyučujete v mateřské škole? Pak je tato užitečná publikace určena právě vám. Je přínosem jak pro učitele, tak pro rodiče, protože právě jejich spolupráce je pro děti mimořádně důležitá.
Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:• adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy• možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy• připravenost dítěte na základní školu• komplexní analýza běžných mateřských škol• základní směřování alternativních programů. Kromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Dítě a mateřská škola
Úvod
1. Dítě předškolního věku v rodinném prostředí
1.1 Vrůstání dítěte do rodiny
Poporodní přijetí
První rok – skrytý základ
1.2 Čím je pro nás dítě mezi prvním až čtvrtým rokem
1.2.1 Dítě jako objevitel
Objevuje prostor a jeho uspořádání
Objevuje přes svoje smysly
Objevuje materiály a ovlivňuje tvary
Objevuje své pohybové možnosti
Objevuje řeč a svoji schopnost se vyjádřit
Objevuje sebe a druhé lidi
1.2.2 Rodící se osobnost
Malý tyran
1.2.3 Příjemce pravidel a stylu života
Ženská a mužská role
Soužití a jídlo
Sourozenectví
Bázlivost a úzkostnost
V čem spočívá označení „moje dítě“
Co nemusíme v rodině odhadnout
1.3 Starší předškolák – dítě pěti- až šestileté
1.3.1 Dítě a širší společnost
Potřebuje vrstevníky
Je soutěživé i žárlivé
Přijímá, rozumí a začleňuje se
Zapouští kořínky v místě, kde žije
Má první zájmy
Trápí ho stud, obavy a může být ohrožené
1.3.2 Dítě jako občan
Jak přijímá odlišnosti
Je altruistické?
Mezníky v sociálním začleňování
Vstup do mateřské a základní školy – iniciační význam
2. Úvaha rodičů o mateřské škole
2.1 O čem přemýšlet při volbě mateřské školy?
Děti se speciálními potřebami
Hyperaktivní dítě
Různé typy mateřských škol
2.2 Očekávání a změny
Jak dítě na mateřskou školu připravit
Doporučující desatero
2.3 Co udělat pro dobrou adaptaci
Jak může dítě v adaptační fázi reagovat
Provázanost pocitů rodičů a dětí
3. Současná mateřská škola
Pohled do budoucnosti školy
3.1 Jaké jsou mateřské školy
Jak vidí učitelky současnou mateřskou školu
Jak vidí učitelky dítě předškolního věku
3.2 O co se jednotlivé mateřské školy snaží
Spolupráce s rodinou
3.2.1 Nedirektivní přístupy
Akceptace
Empatie
Autenticita
Aktivní naslouchání
Empatický rozhovor
Pozitivní školní klima
3.3 Vlastní školní vzdělávací programy
3.3.1 Třídní programy
Výchovně-vzdělávací cíle
Adaptační fáze v práci s novou skupinou
Členění programu
Hra jako respektovaná potřeba i metoda
Pohoda, péče, tvořivost a poznávání
3.3.2 Příprava na základní školu
Školní zralost
Školní připravenost
Děti s odkladem školní docházky
3.3.3 Klima školy vytvářejí učitelé
Role v pracovní skupině
Překážky pro příznivé vztahy
Kvalitní klima ve společné komunitě rodičů a učitelů
4. Pohled do obsahu předškolního vzdělávání
4.1 Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání
4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo
Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika
Vzdělávací oblast: Dítě a ten druhý
Vzdělávací oblast: Dítě a společnost
Vzdělávací oblast: Dítě a svět
Podmínky předškolního vzdělávání
4.3 Komplexně zaměřené vzdělávání
Pedagogická diagnostika
Tematické celky a projekty
Význam hry
Jak můžeme přispět ke kvalitní hře
4.3.1 Osobnostní a sociální rozvoj
Prosociální chování
Dramatická výchova
Interkulturní výchova
4.3.2 Skupinové soužití dětí
Věkově smíšené třídy
Věkově stejnorodé třídy
4.4 Některé alternativně zaměřené programy mateřských škol
4.4.1 Waldorfská mateřská škola
4.4.2 Mateřská škola Marie Montessori
4.4.3 Daltonská mateřská škola
4.4.4 Mateřská škola Začít spolu
4.4.5 Mateřská škola s Programem podpory zdraví
4.4.6 Lesní mateřské školy
Jak společně pracovat ve prospěch rozvoje svého dítěte
Vzájemné uznání a podpora
Zpětné vazby pro učitele a rodiče
Závěr
Literatura
Recenze
Velice zajímavé a přínosné pro adaptaci dítěte i práci učitelky jsou příklady z praxe, kde se řeší různé problémy, které mohou při nástupu dítěte do mateřské školy nastat, to jak na ně nahlížet, správně je vyřešit ke spokojenosti rodičů i dětí.
Kniha je zajímavá, nabitá užitečnými informacemi. Líbila se mi. Určitě stojí za přečtení. Je v ní řada zajímavých rad i informací týkající se předškolní výchovy.
Celá recenze na Kritiky.cz
O Autorovi
Koťátková SoňaDlouhodobě se zabývá vybranými oblastmi pedagogiky ve vztahu k předškolnímu a primárnímu vzdělávání, především se zaměřuje na rozvoj osobnosti učitele a žáka, na komunikaci a pracovní klima ve škole. V předškolní pedagogice se orientuje na základní znak dětství - hru, na sociální učení, na projektové plánování v práci pedagoga a multikulturní možnosti výchovy.