0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dyslexie

Psychologické souvislosti

E-kniha
ePUB, Kindle
314 
Ihned ke stažení
i: 30074 n: 27124107r: 6845
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 25.5.2019 0:11
i: 29196 n: 24739502r: 6845
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie.

Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
   
První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie.

Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností.

Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k  odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu.

Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Dyslexie

Úvod
   

1. „Na počátku bylo slovo…“
1.1 Jak se učíme číst
      1.1.1 Technika čtení
      1.1.2 Porozumění čtení
1.2 Jak učíme číst
1.3 Intervenční postupy
1.4 Čtení podle kognitivní mapy

2. Učit se jinak
2.1 Definice dyslexie
   
3. Fonematické povědomí – a co dál?
3.1 Fonematické povědomí
3.2 Teorie dvojího deficitu
3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží
3.4 Magnocelulární teorie
3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí
   
4. Jak poznat, co potřebují
4.1 Diagnostika v předškolním věku
4.2 Diagnostika ve škole
      4.2.1 Diagnostika čtení
      4.2.2 Diagnostika psaní
      4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí
4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých
   
5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit
5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií
5.2 Rodina – zdroj podpory i stresu
5.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii
   
6. Kdo chce učit, musí se učit
   
7. Co se osvědčuje
7.1 Jednat okamžitě
7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice
7.3 Tři složky poradenské práce
7.4 Tři oblasti intervence
   
8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku
   
9. Dyslexie na prvním stupni ZŠ
9.1 Technika čtení – trénink
9.2 Porozumění čtení – trénink
9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl
9.4 Trénink fonematického povědomí
9.5 Další oblasti rozvoje
9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat
   
10. Dyslexie na druhém stupni ZŠ a na SŠ
10.1 Trénink čtení – „nekonečný příběh“
10.1.1 Systematický nácvik práce s texty
10.2 Pojmy ve výuce
10.3 Psaní souvislých textů
10.4 Alternativy čtení a psaní
10.5 Osvojování cizích jazyků
10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva
   
11. Dyslexie v dospělosti
11.1 Dyslexie na vysoké škole
11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých
   
Slovníček pojmů
Použitá literatura a další zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 01. 2019
Katalogové číslo: 27007
ISBN: 978-80-247-3950-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.16MB | 4.07MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Recenze

„Při naplňování požadavku kvalitní vzdělanosti celé populace představují poruchy učení nejčastější překážku. K pomoci rodičům, učitelům i dalším odborníkům jsou zapotřebí vhodné a aktuální podpůrné materiály. Autorka vychází ze své učitelské i poradenské psychologické praxe, z bohatých výzkumných aktivit i z hojných mezinárodních zkušeností. Kniha představuje velmi zdařilou symbiózu nejnovějších odborných poznatků zahraničních i domácích autorů a dobré poradenské a školní praxe, a to včetně konkrétních návodů.“
Z recenze PhDr. Václava Mertina

Dyslexie
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

ePub Kindle

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 01. 2019
Katalogové číslo: 27007
ISBN: 978-80-247-3950-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.16MB | 4.07MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Dyslexie

Psychologické souvislosti

E-kniha
ePUB, Kindle
314 
Ihned ke stažení
i: 30074 n: 27124107r: 6845
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 25.5.2019 0:11
i: 29196 n: 24739502r: 6845
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie.

Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
   
První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie.

Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností.

Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k  odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu.

Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Dyslexie

Úvod
   

1. „Na počátku bylo slovo…“
1.1 Jak se učíme číst
      1.1.1 Technika čtení
      1.1.2 Porozumění čtení
1.2 Jak učíme číst
1.3 Intervenční postupy
1.4 Čtení podle kognitivní mapy

2. Učit se jinak
2.1 Definice dyslexie
   
3. Fonematické povědomí – a co dál?
3.1 Fonematické povědomí
3.2 Teorie dvojího deficitu
3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží
3.4 Magnocelulární teorie
3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí
   
4. Jak poznat, co potřebují
4.1 Diagnostika v předškolním věku
4.2 Diagnostika ve škole
      4.2.1 Diagnostika čtení
      4.2.2 Diagnostika psaní
      4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí
4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých
   
5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit
5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií
5.2 Rodina – zdroj podpory i stresu
5.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii
   
6. Kdo chce učit, musí se učit
   
7. Co se osvědčuje
7.1 Jednat okamžitě
7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice
7.3 Tři složky poradenské práce
7.4 Tři oblasti intervence
   
8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku
   
9. Dyslexie na prvním stupni ZŠ
9.1 Technika čtení – trénink
9.2 Porozumění čtení – trénink
9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl
9.4 Trénink fonematického povědomí
9.5 Další oblasti rozvoje
9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat
   
10. Dyslexie na druhém stupni ZŠ a na SŠ
10.1 Trénink čtení – „nekonečný příběh“
10.1.1 Systematický nácvik práce s texty
10.2 Pojmy ve výuce
10.3 Psaní souvislých textů
10.4 Alternativy čtení a psaní
10.5 Osvojování cizích jazyků
10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva
   
11. Dyslexie v dospělosti
11.1 Dyslexie na vysoké škole
11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých
   
Slovníček pojmů
Použitá literatura a další zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Recenze

„Při naplňování požadavku kvalitní vzdělanosti celé populace představují poruchy učení nejčastější překážku. K pomoci rodičům, učitelům i dalším odborníkům jsou zapotřebí vhodné a aktuální podpůrné materiály. Autorka vychází ze své učitelské i poradenské psychologické praxe, z bohatých výzkumných aktivit i z hojných mezinárodních zkušeností. Kniha představuje velmi zdařilou symbiózu nejnovějších odborných poznatků zahraničních i domácích autorů a dobré poradenské a školní praxe, a to včetně konkrétních návodů.“
Z recenze PhDr. Václava Mertina

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 459 
E-kniha 390 
Tištěná 999 
E-kniha 849 
Tištěná 539 
E-kniha 458 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 229 
E-kniha 195 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.