0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Edukace seniorů

Geragogika a gerontodidaktika
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
199 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.10.2018 8:12
i: 22320 n: 24754468r: 8567
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
305 
Ihned ke stažení
i: 22321 n: 24799179r: 8567
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Stárnutí populace je jedním z významných demografických trendů současnosti, který se v celosvětovém měřítku stává problémem 21. století. Lidé nad 65 let tvoří přibližně 15 % obyvatelstva České republiky a jejich počet se bude pomalu, ale jistě zvyšovat. Proto vzrůstá naléhavost požadavku celoživotního učení a vzdělávání.
Kniha poskytuje odpovědi na řadu otázek spojených se vzdělávacími intervencemi, které se zaměřují na tuto věkovou kategorii, například:
• Kdo je vlastně aktérem edukace seniorů?
• Jak by měla edukace seniorů konkrétně vypadat?
• Jaká jsou specifika tohoto vzdělávání?
• Má vzdělávání seniorů nějaké limity?
• Jaké jsou funkce, cíle a prostředky vzdělávání seniorů?
Publikace je určena především lektorům, vzdělavatelům dospělých a seniorů, animátorům, aktivizačním a osvětovým pracovníkům, odborníkům z oblasti andragogiky, sociální práce, geragogiky, gerontologie, pedagogiky, zejména sociální pedagogiky a speciální pedagogiky, včetně studentů těchto oborů.

Z obsahu knihy Edukace seniorů

Úvod
1. Stárnutí populace jako výzva pro edukaci
1.1 Demografický kontext a aktivní stárnutí
1.2 Sociální kontext
1.3 Politický kontext
2. Geragogika
2.1 Vymezení pojmu „geragogika“
2.2 Hlavní zdroje geragogiky
2.3 Další zdroje geragogiky
2.4 Charakter geragogiky
2.5 Historický kontext geragogiky
2.6 Dimenze geragogiky
3. Předmět geragogiky
3.1 Cíle geragogiky
3.2 Edukace seniorů jako předmět geragogiky
3.3 Funkce edukace seniorů
3.4 Teorie stárnutí v kontextu edukace seniorů
3.5 Edukace seniorů jako prostředek a/nebo cíl
3.5.1 Edukace seniorů jako příprava na stáří
3.5.2 Edukace seniorů jako druhý životní program
3.5.3 Edukace seniorů jako cesta ke kvalitě života ve stáří
4. Objekt geragogiky
4.1 Senior
4.2 Starý člověk
4.3 Důchodce
4.4 Postproduktivní věk
4.5 Třetí věk
4.6 Účastník vzdělávání
5. Specifika seniorů jako účastníků vzdělávání
5.1 Stárnutí, stáří a koncept úspěšného stárnutí
5.2 Fyzické změny ve vyšším věku
5.3 Psychické změny ve vyšším věku
5.4 Sociální změny
6. Specifika vzdělávání seniorů
6.1 Motivace seniorů ke vzdělávání
6.2 Podmínky a prostředky vzdělávání seniorů
6.3 Znaky učení seniorů
6.4 Bariéry ve vzdělávání seniorů
6.5 Předsudky a stereotypy o stáří jako bariéra vzdělávání seniorů
6.6 Témata pro edukaci seniorů
7. Vzdělávání seniorů v České republice
7.1 Univerzity třetího věku
7.1.1 Příklad dobré praxe – Univerzita třetího věku při UP v Olomouci
7.2 Akademie třetího věku
7.3 Univerzity volného času
7.4 Experimentální univerzity pro prarodiče a vnoučata
7.5 Virtuální univerzita třetího věku
7.5.1 Příklad dobré praxe – Virtuální univerzita třetího věku
7.6 Kluby seniorů
7.7 Další možnosti edukace seniorů
7.8 Trénování paměti seniorů
8. Vzdělávání seniorů v zahraničí
8.1 Slovensko
8.2 Polsko
8.3 Německo
8.4 Rakousko
8.5 Maďarsko
8.6 Holandsko
8.7 Švýcarsko
8.8 Velká Británie
8.9 Finsko
8.10 Spojené státy americké a Kanada
8.11 Austrálie
8.12 Jihoafrická republika
8.13 Zhodnocení vzdělávání seniorů v zahraničí
9. Gerontodidaktika
9.1 Didaktický proces a psychodidaktika
9.2 Základní didaktické kategorie
9.2.1 Cíle
9.2.2 Metody
Vyprávění
Vysvětlování
Přednáška
Práce s textem
Vennův diagram
Rozhovor
Diskusní metody
Metoda problémového výkladu
Heuristická metoda
Sokratovská metoda
Dramatizace
Didaktické hry
Kazuistika
Situační metoda
Brainstorming
Brainwriting (6–3–5)
Synektika (Gordonova metoda)
Laterální myšlení (Bonova metoda)
Rybí kost
9.2.3 Formy a prostředky
9.2.4 Didaktické zásady
Zásada zaměření na sebeaktualizaci osobnosti seniora
Zásada partnerského přístupu
Zásada nepřetržité zpětné vazby
Zásada systematičnosti
Zásada redukce
Zásada rekonstrukce
Zásada uvědomělosti a aktivity
Zásada operativnosti
Zásada názornosti
Zásada zajímavosti
Zásada přiměřenosti
Zásada trvalosti
9.3 Didaktické přístupy k edukaci
9.4 Fáze didaktického procesu
9.4.1 Motivační fáze
9.4.2 Expoziční fáze
9.4.3 Fixační fáze
9.4.4 Diagnostická fáze
9.4.5 Aplikační fáze
10. Lektor ve vzdělávání seniorů
10.1 Profesní kompetence a kompetenční model
10.2 Sebereflexe lektora a její význam
10.3 Profesionalizace v kontextu vzdělávání vzdělavatelů
11. Komunikace v geragogice
11.1 Na osobu (seniora) orientovaný přístup
11.1.1 Respekt
11.1.2 Autentičnost
11.1.3 Empatie
11.1.4 Aktivní naslouchání
11.1.5 Důvěra
11.1.6 Důvěryhodnost
Závěr
O autorkách
Shrnutí
Summary
Literatura
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 01. 10. 2015
Katalogové číslo: 27051
ISBN: 978-80-247-5446-8
Formát / stran: 167×240, 232 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.5MB | 7.8MB | 3.5MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Špatenková Naděžda

Naděžda Špatenková, roz. Kubíčková vystudovala jednooborovou psychologii a sociologii -andragogiku v profilaci na sociální práci. Působila jako sociální pracovnice v rodinné poradně, externí pracovník a odborný garant linky SOS ve Zlíně, středoškolská učitelka, ale také např. jako specialista personalistiky v eBance. V současné době je odborným asistentem na Ostravské univerzitě a na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde také vede Univerzitu třetího věku. Věnuje se lektorské činnosti a spolupracuje s řadou institucí, např. Hospicovým hnutím-Vysočina, občanským sdružením InternetPoradna.cz apod.

Edukace seniorů

Tištěná kniha

Datum vydání: 01. 10. 2015
Katalogové číslo: 27051
ISBN: 978-80-247-5446-8
Formát / stran: 167×240, 232 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.5MB | 7.8MB | 3.5MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Edukace seniorů

Geragogika a gerontodidaktika
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
199 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.10.2018 8:12
i: 22320 n: 24754468r: 8567
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
305 
Ihned ke stažení
i: 22321 n: 24799179r: 8567
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Stárnutí populace je jedním z významných demografických trendů současnosti, který se v celosvětovém měřítku stává problémem 21. století. Lidé nad 65 let tvoří přibližně 15 % obyvatelstva České republiky a jejich počet se bude pomalu, ale jistě zvyšovat. Proto vzrůstá naléhavost požadavku celoživotního učení a vzdělávání.
Kniha poskytuje odpovědi na řadu otázek spojených se vzdělávacími intervencemi, které se zaměřují na tuto věkovou kategorii, například:
• Kdo je vlastně aktérem edukace seniorů?
• Jak by měla edukace seniorů konkrétně vypadat?
• Jaká jsou specifika tohoto vzdělávání?
• Má vzdělávání seniorů nějaké limity?
• Jaké jsou funkce, cíle a prostředky vzdělávání seniorů?
Publikace je určena především lektorům, vzdělavatelům dospělých a seniorů, animátorům, aktivizačním a osvětovým pracovníkům, odborníkům z oblasti andragogiky, sociální práce, geragogiky, gerontologie, pedagogiky, zejména sociální pedagogiky a speciální pedagogiky, včetně studentů těchto oborů.

Z obsahu knihy Edukace seniorů

Úvod
1. Stárnutí populace jako výzva pro edukaci
1.1 Demografický kontext a aktivní stárnutí
1.2 Sociální kontext
1.3 Politický kontext
2. Geragogika
2.1 Vymezení pojmu „geragogika“
2.2 Hlavní zdroje geragogiky
2.3 Další zdroje geragogiky
2.4 Charakter geragogiky
2.5 Historický kontext geragogiky
2.6 Dimenze geragogiky
3. Předmět geragogiky
3.1 Cíle geragogiky
3.2 Edukace seniorů jako předmět geragogiky
3.3 Funkce edukace seniorů
3.4 Teorie stárnutí v kontextu edukace seniorů
3.5 Edukace seniorů jako prostředek a/nebo cíl
3.5.1 Edukace seniorů jako příprava na stáří
3.5.2 Edukace seniorů jako druhý životní program
3.5.3 Edukace seniorů jako cesta ke kvalitě života ve stáří
4. Objekt geragogiky
4.1 Senior
4.2 Starý člověk
4.3 Důchodce
4.4 Postproduktivní věk
4.5 Třetí věk
4.6 Účastník vzdělávání
5. Specifika seniorů jako účastníků vzdělávání
5.1 Stárnutí, stáří a koncept úspěšného stárnutí
5.2 Fyzické změny ve vyšším věku
5.3 Psychické změny ve vyšším věku
5.4 Sociální změny
6. Specifika vzdělávání seniorů
6.1 Motivace seniorů ke vzdělávání
6.2 Podmínky a prostředky vzdělávání seniorů
6.3 Znaky učení seniorů
6.4 Bariéry ve vzdělávání seniorů
6.5 Předsudky a stereotypy o stáří jako bariéra vzdělávání seniorů
6.6 Témata pro edukaci seniorů
7. Vzdělávání seniorů v České republice
7.1 Univerzity třetího věku
7.1.1 Příklad dobré praxe – Univerzita třetího věku při UP v Olomouci
7.2 Akademie třetího věku
7.3 Univerzity volného času
7.4 Experimentální univerzity pro prarodiče a vnoučata
7.5 Virtuální univerzita třetího věku
7.5.1 Příklad dobré praxe – Virtuální univerzita třetího věku
7.6 Kluby seniorů
7.7 Další možnosti edukace seniorů
7.8 Trénování paměti seniorů
8. Vzdělávání seniorů v zahraničí
8.1 Slovensko
8.2 Polsko
8.3 Německo
8.4 Rakousko
8.5 Maďarsko
8.6 Holandsko
8.7 Švýcarsko
8.8 Velká Británie
8.9 Finsko
8.10 Spojené státy americké a Kanada
8.11 Austrálie
8.12 Jihoafrická republika
8.13 Zhodnocení vzdělávání seniorů v zahraničí
9. Gerontodidaktika
9.1 Didaktický proces a psychodidaktika
9.2 Základní didaktické kategorie
9.2.1 Cíle
9.2.2 Metody
Vyprávění
Vysvětlování
Přednáška
Práce s textem
Vennův diagram
Rozhovor
Diskusní metody
Metoda problémového výkladu
Heuristická metoda
Sokratovská metoda
Dramatizace
Didaktické hry
Kazuistika
Situační metoda
Brainstorming
Brainwriting (6–3–5)
Synektika (Gordonova metoda)
Laterální myšlení (Bonova metoda)
Rybí kost
9.2.3 Formy a prostředky
9.2.4 Didaktické zásady
Zásada zaměření na sebeaktualizaci osobnosti seniora
Zásada partnerského přístupu
Zásada nepřetržité zpětné vazby
Zásada systematičnosti
Zásada redukce
Zásada rekonstrukce
Zásada uvědomělosti a aktivity
Zásada operativnosti
Zásada názornosti
Zásada zajímavosti
Zásada přiměřenosti
Zásada trvalosti
9.3 Didaktické přístupy k edukaci
9.4 Fáze didaktického procesu
9.4.1 Motivační fáze
9.4.2 Expoziční fáze
9.4.3 Fixační fáze
9.4.4 Diagnostická fáze
9.4.5 Aplikační fáze
10. Lektor ve vzdělávání seniorů
10.1 Profesní kompetence a kompetenční model
10.2 Sebereflexe lektora a její význam
10.3 Profesionalizace v kontextu vzdělávání vzdělavatelů
11. Komunikace v geragogice
11.1 Na osobu (seniora) orientovaný přístup
11.1.1 Respekt
11.1.2 Autentičnost
11.1.3 Empatie
11.1.4 Aktivní naslouchání
11.1.5 Důvěra
11.1.6 Důvěryhodnost
Závěr
O autorkách
Shrnutí
Summary
Literatura
Rejstřík

O Autorovi

Špatenková Naděžda

Naděžda Špatenková, roz. Kubíčková vystudovala jednooborovou psychologii a sociologii -andragogiku v profilaci na sociální práci. Působila jako sociální pracovnice v rodinné poradně, externí pracovník a odborný garant linky SOS ve Zlíně, středoškolská učitelka, ale také např. jako specialista personalistiky v eBance. V současné době je odborným asistentem na Ostravské univerzitě a na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde také vede Univerzitu třetího věku. Věnuje se lektorské činnosti a spolupracuje s řadou institucí, např. Hospicovým hnutím-Vysočina, občanským sdružením InternetPoradna.cz apod.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 259 
E-kniha 220 
Tištěná 449 
E-kniha 382 
E-kniha 186 
Tištěná 99 
E-kniha 212 
Tištěná 239 
E-kniha 203 
Tištěná 249 
E-kniha 212 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.