0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Efektivní vzdělávání zaměstnanců

2., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
319
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 23.11.2017 11:43
i: 18296 n: 24736518r: 6499
E-kniha
PDF
217 -20 %
Ihned ke stažení
i: 18297 n: 24773407r: 6499
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se v dnešní době neobejde žádná firma, která chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Manažeři a personalisté se v této praktické a srozumitelné knize dozví, jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání tak, aby více a lépe přispívalo k rozvoji jednotlivců, týmů, organizačních jednotek a celého podniku, a tím pomohlo úspěšně realizovat strategii firmy. Majitelům firem a manažerům kniha pomůže při rozhodování o investicích do lidského kapitálu a při navrhování rozvojových vzdělávacích projektů. Nové vydání této úspěšné knihy je doplněno například o problematiku intelektuálního, sociálního a strukturálního kapitálu a efektivní využívání lidského kapitálu, nově přibližuje doplňkové efekty vzdělávání na kulturu organizace. Autoři dále obohatili a rozvinuli přístup v hodnocení investic do rozvoje lidí pomocí ROI, nově se zabývají vzděláváním jako nástrojem v řízení talentů (talent management) nebo investicemi do lidského kapitál
u a jejich vlivem na konkurenceschopnost firmy či významem vzdělávání v období hospodářské krize. Kniha nabízí nejaktuálnější myšlenky a přístupy pro určení potřeb vzdělávání a pro návrh, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Podrobně charakterizuje jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po realizaci vzdělávání. Zvláštní důraz je kladen na vyhodnocování dopadů vzdělávacích programů, což je důležité pro zvýšení efektivnosti investovaných prostředků do vzdělávání. Autoři v knize vycházejí ze svých zkušeností lektorů a konzultantů, dlouholeté praxe ve firemní sféře, zahraničních zkušeností a působení na univerzitní půdě. Kniha je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem.

Z obsahu knihy Efektivní vzdělávání zaměstnanců

O autorech
Názory odborníků na knihu
Předmluva k druhému vydání
Úvod
1. Východiska
1.1 Důvody pro tvorbu modelu rozvoje lidského kapitálu
1.2 Vytváření tržní hodnoty podniku
1.3 Intelektuální kapitál
1.3.1 Měření intelektuálního kapitálu
1.4 Sociální kapitál
2. Lidský kapitál a lidské zdroje
2.1 Lidský kapitál
2.1.1 Měření a efektivní využívání lidského kapitálu
2.1.2 Investice do lidského kapitálu
2.2 Lidské zdroje
2.2.1 Řízení lidských zdrojů
2.2.2 Strategické řízení lidských zdrojů
2.2.3 Personální strategie
3. Metodika Balanced Scorecard
3.1 Charakteristika metodiky Balanced Scorecard
3.2 Balanced Scorecard a učící se organizace
3.3 Perspektivy metodiky BSC
3.4 Synergie využívající nehmotných aktiv jako zdrojů
4. Podnikové vzdělávání
4.1 Kompetence
4.2 Znalosti, dovednosti, standardy
4.3 Výchova a vzdělávání
4.4 Charakteristiky podnikového vzdělávání
4.5 Identifikace a analýza potřeb vzdělávání
4.5.1 Analýza výkonnostních problémů
4.5.2 Sběr údajů
4.5.3 Analýza údajů
4.6 Plánování vzdělávání
4.7 Realizace vzdělávání
4.7.1 Cíle vzdělávacího procesu
4.7.2 Program
4.7.3 Motivace
4.7.4 Účastníci
4.7.5 Metody vzdělávání
4.7.6 Lektoři
4.8 Fotografie na dokreslení situace a atmosféry při vzdělávání tréninkovou formou
5. Vyhodnocování vzdělávání
5.1 Charakteristiky vyhodnocování vzdělávání
5.1.1 Nevýhody a výhody vyhodnocování
5.1.2 Rizika vyhodnocování
5.1.3 Kdy realizovat vyhodnocování
5.1.4 Subjekty vyhodnocování
5.2 Rozhodování o realizaci vyhodnocování
5.2.1 Kritéria vyhodnocování
5.3 Přístupy a modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.1 Modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.2 Pětiúrovňový aplikační model vyhodnocování
5.3.2.1 Vyhodnocování reakcí
5.3.2.2 Vyhodnocování nárůstu vědomostí
5.3.2.3 Vyhodnocování pracovní výkonnosti jednotlivce
5.3.2.4 Vyhodnocování dopadu na výkonnost podniku
5.3.2.5 Vyhodnocování změn v kultuře podniku
5.4 Výběr nástrojů vyhodnocování
5.5 Objektivizace vyhodnocování - aplikace multivariantní analýzy
5.5.1 Postup při aplikaci multivariantní analýzy
5.6 Posuzování efektivnosti vzdělávacích programů
5.6.1 Náklady na vzdělávání
5.6.2 Přínosy vzdělávání
5.6.3 Faktory ovlivňující efektivnost investic do vzdělávání
5.6.4 Přístupy k posuzování efektivnosti vzdělávání
5.6.4.1 Běžné metody
5.6.4.2 Metoda 7 kroků
5.6.4.3 Statický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.4 Dynamický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.5 Systematické posuzování efektivnosti
investic do vzdělávání
5.7 Propojení strategie a lidského kapitálu
5.7.1 Model rozvoje lidského kapitálu
5.8 Vliv investic do lidského kapitálu na konkurenceschopnost podniků
6. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost podniků
6.1 Vzdělávání v období hospodářské krize
6.2 Interní marketing podnikového vzdělávání
6.3 Kontext talent managementu a vzdělávání
Závěr
Přílohy
Příloha 1: Klíčové oblasti stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 2: Některé otázky pro rozhovor se zaměstnanci v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 3: Formulář k záznamu skutečností zjištěných v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 4: Matice priorit
Příloha 5: Dotazník k vyhodnocení vzdělávací aktivity a příprava
k tvorbě akčního plánu
Příloha 6: Záměr a cíle vzdělávací akce
Příloha 7: Dotazník zpětné vazby
Příloha 8: Dotazník před začátkem vzdělávacích aktivit
Příloha 9: Sebehodnotící dotazník po vzdělávací aktivitě
Příloha 10: Zpětná vazba ke vzdělávací aktivitě
Příloha 11: Východisko ke strukturovanému rozhovoru
Příloha 12: Hodnotící formulář tréninku stanovování cílů:
Příloha 13: Strukturovaný rozhovor se zaměstnancem
Příloha 14: Dotazník zpětné vazby
Příloha 15: Dotazník zpětné vazby
Příloha 16: 360° zpětná vazba - dotazník pro kolegu
Příloha 17: Dotazník k rámcovému vyhodnocení vzdělávacího
rozvojového projektu
Příloha 18: Matice nákladů na vzdělávací vstupy
Summary
Seznam použitých zkratek
Literatura
Web
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 14. 03. 2011
Katalogové číslo: 3766
ISBN: 978-80-247-3651-8
Formát / stran: 167×240, 240 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Efektivní vzdělávání zaměstnanců
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 14. 03. 2011
Katalogové číslo: 3766
ISBN: 978-80-247-3651-8
Formát / stran: 167×240, 240 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Efektivní vzdělávání zaměstnanců

2., aktualizované a rozšířené vydání
Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se v dnešní době neobejde žádná firma, která chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Manažeři a personalisté se v této praktické a srozumitelné knize dozví, jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání tak, aby více a lépe přispívalo k rozvoji jednotlivců, týmů, organizačních jednotek a celého podniku, a tím pomohlo úspěšně realizovat strategii firmy. Majitelům firem a manažerům kniha pomůže při rozhodování o investicích do lidského kapitálu a při navrhování rozvojových vzdělávacích projektů. Nové vydání této úspěšné knihy je doplněno například o problematiku intelektuálního, sociálního a strukturálního kapitálu a efektivní využívání lidského kapitálu, nově přibližuje doplňkové efekty vzdělávání na kulturu organizace. Autoři dále obohatili a rozvinuli přístup v hodnocení investic do rozvoje lidí pomocí ROI, nově se zabývají vzděláváním jako nástrojem v řízení talentů (talent management) nebo investicemi do lidského kapitál
u a jejich vlivem na konkurenceschopnost firmy či významem vzdělávání v období hospodářské krize. Kniha nabízí nejaktuálnější myšlenky a přístupy pro určení potřeb vzdělávání a pro návrh, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Podrobně charakterizuje jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po realizaci vzdělávání. Zvláštní důraz je kladen na vyhodnocování dopadů vzdělávacích programů, což je důležité pro zvýšení efektivnosti investovaných prostředků do vzdělávání. Autoři v knize vycházejí ze svých zkušeností lektorů a konzultantů, dlouholeté praxe ve firemní sféře, zahraničních zkušeností a působení na univerzitní půdě. Kniha je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
319
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 23.11.2017 11:43
i: 18296 n: 24736518r: 6499
E-kniha
PDF
217 -20 %
Ihned ke stažení
i: 18297 n: 24773407r: 6499

Soubory ke stažení

Z obsahu knihy Efektivní vzdělávání zaměstnanců

O autorech
Názory odborníků na knihu
Předmluva k druhému vydání
Úvod
1. Východiska
1.1 Důvody pro tvorbu modelu rozvoje lidského kapitálu
1.2 Vytváření tržní hodnoty podniku
1.3 Intelektuální kapitál
1.3.1 Měření intelektuálního kapitálu
1.4 Sociální kapitál
2. Lidský kapitál a lidské zdroje
2.1 Lidský kapitál
2.1.1 Měření a efektivní využívání lidského kapitálu
2.1.2 Investice do lidského kapitálu
2.2 Lidské zdroje
2.2.1 Řízení lidských zdrojů
2.2.2 Strategické řízení lidských zdrojů
2.2.3 Personální strategie
3. Metodika Balanced Scorecard
3.1 Charakteristika metodiky Balanced Scorecard
3.2 Balanced Scorecard a učící se organizace
3.3 Perspektivy metodiky BSC
3.4 Synergie využívající nehmotných aktiv jako zdrojů
4. Podnikové vzdělávání
4.1 Kompetence
4.2 Znalosti, dovednosti, standardy
4.3 Výchova a vzdělávání
4.4 Charakteristiky podnikového vzdělávání
4.5 Identifikace a analýza potřeb vzdělávání
4.5.1 Analýza výkonnostních problémů
4.5.2 Sběr údajů
4.5.3 Analýza údajů
4.6 Plánování vzdělávání
4.7 Realizace vzdělávání
4.7.1 Cíle vzdělávacího procesu
4.7.2 Program
4.7.3 Motivace
4.7.4 Účastníci
4.7.5 Metody vzdělávání
4.7.6 Lektoři
4.8 Fotografie na dokreslení situace a atmosféry při vzdělávání tréninkovou formou
5. Vyhodnocování vzdělávání
5.1 Charakteristiky vyhodnocování vzdělávání
5.1.1 Nevýhody a výhody vyhodnocování
5.1.2 Rizika vyhodnocování
5.1.3 Kdy realizovat vyhodnocování
5.1.4 Subjekty vyhodnocování
5.2 Rozhodování o realizaci vyhodnocování
5.2.1 Kritéria vyhodnocování
5.3 Přístupy a modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.1 Modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.2 Pětiúrovňový aplikační model vyhodnocování
5.3.2.1 Vyhodnocování reakcí
5.3.2.2 Vyhodnocování nárůstu vědomostí
5.3.2.3 Vyhodnocování pracovní výkonnosti jednotlivce
5.3.2.4 Vyhodnocování dopadu na výkonnost podniku
5.3.2.5 Vyhodnocování změn v kultuře podniku
5.4 Výběr nástrojů vyhodnocování
5.5 Objektivizace vyhodnocování - aplikace multivariantní analýzy
5.5.1 Postup při aplikaci multivariantní analýzy
5.6 Posuzování efektivnosti vzdělávacích programů
5.6.1 Náklady na vzdělávání
5.6.2 Přínosy vzdělávání
5.6.3 Faktory ovlivňující efektivnost investic do vzdělávání
5.6.4 Přístupy k posuzování efektivnosti vzdělávání
5.6.4.1 Běžné metody
5.6.4.2 Metoda 7 kroků
5.6.4.3 Statický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.4 Dynamický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.5 Systematické posuzování efektivnosti
investic do vzdělávání
5.7 Propojení strategie a lidského kapitálu
5.7.1 Model rozvoje lidského kapitálu
5.8 Vliv investic do lidského kapitálu na konkurenceschopnost podniků
6. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost podniků
6.1 Vzdělávání v období hospodářské krize
6.2 Interní marketing podnikového vzdělávání
6.3 Kontext talent managementu a vzdělávání
Závěr
Přílohy
Příloha 1: Klíčové oblasti stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 2: Některé otázky pro rozhovor se zaměstnanci v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 3: Formulář k záznamu skutečností zjištěných v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 4: Matice priorit
Příloha 5: Dotazník k vyhodnocení vzdělávací aktivity a příprava
k tvorbě akčního plánu
Příloha 6: Záměr a cíle vzdělávací akce
Příloha 7: Dotazník zpětné vazby
Příloha 8: Dotazník před začátkem vzdělávacích aktivit
Příloha 9: Sebehodnotící dotazník po vzdělávací aktivitě
Příloha 10: Zpětná vazba ke vzdělávací aktivitě
Příloha 11: Východisko ke strukturovanému rozhovoru
Příloha 12: Hodnotící formulář tréninku stanovování cílů:
Příloha 13: Strukturovaný rozhovor se zaměstnancem
Příloha 14: Dotazník zpětné vazby
Příloha 15: Dotazník zpětné vazby
Příloha 16: 360° zpětná vazba - dotazník pro kolegu
Příloha 17: Dotazník k rámcovému vyhodnocení vzdělávacího
rozvojového projektu
Příloha 18: Matice nákladů na vzdělávací vstupy
Summary
Seznam použitých zkratek
Literatura
Web
Rejstřík

O Autorovi

Vodák Josef

Vystudoval obor kybernetika na Vysoké škole dopravní v Žilině (1980). Po ukončení studia pracoval jako odborný asistent výzkumu v oblasti informačních technologií na vývoji softwarových nástrojů. Poté pracoval postupně na různých manažerských pozicích výrobního podniku. Během působení v těchto manažerských funkcích rozvíjel své schopnosti studiem (The Open University, Libra). Absolvoval projekt př ípravy trenérů managementu, realizovaný s podporou The British Know How Fund (1993-1999). Dosáhl zde mezinárodního certifikátu londýnské Thames Valley University v tréninku učení a rozvoje. Aktivně pů sobil v různých projektech Phare, WIFI a The British Know How Fund. V současné době působí jako docent na katedře manažerských teorií Fakulty řízení a informatiky Žilinské univerzity. Věnuje se proble matice managementu a marketingu. Zaměřuje se na střední podniky s důrazem na výkonnostní management, manažerské vzdělávání a lidský kapitál. Je členem Asociace trenérů managementu SR, působí jako konz ultant a lektor rozvoje manažerských dovedností a tvorby podnikové kultury v různých podnicích na Slovensku a v České republice.

Kucharčíková Alžbeta

V roce 1990 ukončila studium na Vysoké škole ekonomické (dnes Ekonomická univerzita), obor národohospodářské plánování v Bratislavě. Poté pracovala jako ekonomka v oblasti kultury. V letech 1994-1999 absolvovala vzdělávací program realizovaný za podpory The British Council a The Know How Fund. Je držitelkou mezinárodního a několika domácích certifikátů orientovaných na rozvoj manažerských dovednos tí. Od roku 1995 působila na katedře makro- a mikroekonomiky Fakulty řízení a informatiky na Žilinské univerzitě jako vysokoškolská učitelka a od roku 2005 zde působí jako docentka. Ve výzkumné a publ ikační činnosti se orientuje především na oblast ekonomické teorie, nezaměstnanosti, efektivního využívání výrobních faktorů, efektivního rozvoje a investic do lidského kapitálu a na oblast podnikovéh o vzdělávání. Doktorandské studium a habilitaci absolvovala na Fakultě provozu a ekonomiky dopravy a spojů na Žilinské univerzitě. Zároveň působí jako lektorka manažerských dovedností různých vzděláva cích programů na Slovensku a v České republice i jako konzultantka v oblasti stanovování a analýzy vzdělávacích potřeb firem.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 999
E-kniha 679 -20 %
Tištěná 269
E-kniha 183 -20 %
Tištěná 495
E-kniha 337 -20 %
Tištěná 249
E-kniha 170 -20 %
Tištěná 249
E-kniha 170 -20 %

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace