Efektivní vzdělávání zaměstnanců
2., aktualizované a rozšířené vydání
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271 Kč 244 KčUšetříte 27 Kč
Ihned ke stažení
i: 18297 n: 24773407r: 6499Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319 Kč 271 KčUšetříte 48 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 10. 12. 2024 15:13
i: 18296 n: 24736518r: 6499 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se v dnešní době neobejde žádná firma, která chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Manažeři a personalisté se v této praktické a srozumitelné knize dozví, jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání tak, aby více a lépe přispívalo k rozvoji jednotlivců, týmů, organizačních jednotek a celého podniku, a tím pomohlo úspěšně realizovat strategii firmy. Majitelům firem a manažerům kniha pomůže při rozhodování o investicích do lidského kapitálu a při navrhování rozvojových vzdělávacích projektů. Nové vydání této úspěšné knihy je doplněno například o problematiku intelektuálního, sociálního a strukturálního kapitálu a efektivní využívání lidského kapitálu, nově přibližuje doplňkové efekty vzdělávání na kulturu organizace. Autoři dále obohatili a rozvinuli přístup v hodnocení investic do rozvoje lidí pomocí ROI, nově se zabývají vzděláváním jako nástrojem v řízení talentů (talent management) nebo investicemi do lidského kapitál
u a jejich vlivem na konkurenceschopnost firmy či významem vzdělávání v období hospodářské krize. Kniha nabízí nejaktuálnější myšlenky a přístupy pro určení potřeb vzdělávání a pro návrh, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Podrobně charakterizuje jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po realizaci vzdělávání. Zvláštní důraz je kladen na vyhodnocování dopadů vzdělávacích programů, což je důležité pro zvýšení efektivnosti investovaných prostředků do vzdělávání. Autoři v knize vycházejí ze svých zkušeností lektorů a konzultantů, dlouholeté praxe ve firemní sféře, zahraničních zkušeností a působení na univerzitní půdě. Kniha je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Z obsahu knihy Efektivní vzdělávání zaměstnanců
O autorech
Názory odborníků na knihu
Předmluva k druhému vydání
Úvod
1. Východiska
1.1 Důvody pro tvorbu modelu rozvoje lidského kapitálu
1.2 Vytváření tržní hodnoty podniku
1.3 Intelektuální kapitál
1.3.1 Měření intelektuálního kapitálu
1.4 Sociální kapitál
2. Lidský kapitál a lidské zdroje
2.1 Lidský kapitál
2.1.1 Měření a efektivní využívání lidského kapitálu
2.1.2 Investice do lidského kapitálu
2.2 Lidské zdroje
2.2.1 Řízení lidských zdrojů
2.2.2 Strategické řízení lidských zdrojů
2.2.3 Personální strategie
3. Metodika Balanced Scorecard
3.1 Charakteristika metodiky Balanced Scorecard
3.2 Balanced Scorecard a učící se organizace
3.3 Perspektivy metodiky BSC
3.4 Synergie využívající nehmotných aktiv jako zdrojů
4. Podnikové vzdělávání
4.1 Kompetence
4.2 Znalosti, dovednosti, standardy
4.3 Výchova a vzdělávání
4.4 Charakteristiky podnikového vzdělávání
4.5 Identifikace a analýza potřeb vzdělávání
4.5.1 Analýza výkonnostních problémů
4.5.2 Sběr údajů
4.5.3 Analýza údajů
4.6 Plánování vzdělávání
4.7 Realizace vzdělávání
4.7.1 Cíle vzdělávacího procesu
4.7.2 Program
4.7.3 Motivace
4.7.4 Účastníci
4.7.5 Metody vzdělávání
4.7.6 Lektoři
4.8 Fotografie na dokreslení situace a atmosféry při vzdělávání tréninkovou formou
5. Vyhodnocování vzdělávání
5.1 Charakteristiky vyhodnocování vzdělávání
5.1.1 Nevýhody a výhody vyhodnocování
5.1.2 Rizika vyhodnocování
5.1.3 Kdy realizovat vyhodnocování
5.1.4 Subjekty vyhodnocování
5.2 Rozhodování o realizaci vyhodnocování
5.2.1 Kritéria vyhodnocování
5.3 Přístupy a modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.1 Modely vyhodnocování vzdělávání
5.3.2 Pětiúrovňový aplikační model vyhodnocování
5.3.2.1 Vyhodnocování reakcí
5.3.2.2 Vyhodnocování nárůstu vědomostí
5.3.2.3 Vyhodnocování pracovní výkonnosti jednotlivce
5.3.2.4 Vyhodnocování dopadu na výkonnost podniku
5.3.2.5 Vyhodnocování změn v kultuře podniku
5.4 Výběr nástrojů vyhodnocování
5.5 Objektivizace vyhodnocování - aplikace multivariantní analýzy
5.5.1 Postup při aplikaci multivariantní analýzy
5.6 Posuzování efektivnosti vzdělávacích programů
5.6.1 Náklady na vzdělávání
5.6.2 Přínosy vzdělávání
5.6.3 Faktory ovlivňující efektivnost investic do vzdělávání
5.6.4 Přístupy k posuzování efektivnosti vzdělávání
5.6.4.1 Běžné metody
5.6.4.2 Metoda 7 kroků
5.6.4.3 Statický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.4 Dynamický postup výpočtu efektivnosti investice
5.6.4.5 Systematické posuzování efektivnosti
investic do vzdělávání
5.7 Propojení strategie a lidského kapitálu
5.7.1 Model rozvoje lidského kapitálu
5.8 Vliv investic do lidského kapitálu na konkurenceschopnost podniků
6. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost podniků
6.1 Vzdělávání v období hospodářské krize
6.2 Interní marketing podnikového vzdělávání
6.3 Kontext talent managementu a vzdělávání
Závěr
Přílohy
Příloha 1: Klíčové oblasti stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 2: Některé otázky pro rozhovor se zaměstnanci v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 3: Formulář k záznamu skutečností zjištěných v rámci
stanovení vzdělávacích potřeb
Příloha 4: Matice priorit
Příloha 5: Dotazník k vyhodnocení vzdělávací aktivity a příprava
k tvorbě akčního plánu
Příloha 6: Záměr a cíle vzdělávací akce
Příloha 7: Dotazník zpětné vazby
Příloha 8: Dotazník před začátkem vzdělávacích aktivit
Příloha 9: Sebehodnotící dotazník po vzdělávací aktivitě
Příloha 10: Zpětná vazba ke vzdělávací aktivitě
Příloha 11: Východisko ke strukturovanému rozhovoru
Příloha 12: Hodnotící formulář tréninku stanovování cílů:
Příloha 13: Strukturovaný rozhovor se zaměstnancem
Příloha 14: Dotazník zpětné vazby
Příloha 15: Dotazník zpětné vazby
Příloha 16: 360° zpětná vazba - dotazník pro kolegu
Příloha 17: Dotazník k rámcovému vyhodnocení vzdělávacího
rozvojového projektu
Příloha 18: Matice nákladů na vzdělávací vstupy
Summary
Seznam použitých zkratek
Literatura
Web
Rejstřík
O Autorovi
Vodák JosefVystudoval obor kybernetika na Vysoké škole dopravní v Žilině (1980). Po ukončení studia pracoval jako odborný asistent výzkumu v oblasti informačních technologií na vývoji softwarových nástrojů. Poté pracoval postupně na různých manažerských pozicích výrobního podniku. Během působení v těchto manažerských funkcích rozvíjel své schopnosti studiem (The Open University, Libra). Absolvoval projekt př ípravy trenérů managementu, realizovaný s podporou The British Know How Fund (1993-1999). Dosáhl zde mezinárodního certifikátu londýnské Thames Valley University v tréninku učení a rozvoje. Aktivně pů sobil v různých projektech Phare, WIFI a The British Know How Fund. V současné době působí jako docent na katedře manažerských teorií Fakulty řízení a informatiky Žilinské univerzity. Věnuje se proble matice managementu a marketingu. Zaměřuje se na střední podniky s důrazem na výkonnostní management, manažerské vzdělávání a lidský kapitál. Je členem Asociace trenérů managementu SR, působí jako konz ultant a lektor rozvoje manažerských dovedností a tvorby podnikové kultury v různých podnicích na Slovensku a v České republice.
Kucharčíková AlžbetaPůsobí jako docentka na Katedře makro- a mikroekonomiky Fakulty řízení a informatiky na Žilinské univerzitě. Ve výzkumné a publikační činnosti se orientuje především na oblast ekonomické teorie, makroekonomické a regionální produktivity a výkonnosti, nezaměstnanosti, efektivního rozvoje a investic do lidského kapitálu, podnikové vzdělávání. Je držitelkou certifikátů International certificate in Trainig, Learning and Development – Thames Valley University London, Train the train management, Interpersonálne komunikačné zručnosti, Facilitácia v tréningu – The British Council, The British Know How Fund. Zároveň působí jako lektorka manažerských dovedností různých vzdělávacích programů a jako konzultantka v oblasti identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb firem na Slovensku a v České republice.