0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Etické řízení ve firmě

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 5:53
i: 15204 n: 24716213r: 4191
Publikace přináší originální a ve firemní praxi ověřené informace pro manažery, podnikatele a studenty managementu, ekonomie a společenských věd o účinných nástrojích a metodách etického řízení ve firmě a o moderním způsobu zhodnocení etického a sociálního klimatu ve firmě včetně praktických aplikací a postupů. Etický a sociální audit je moderní nástroj kultivace firemního prostředí, který přináší firmě zpětnou vazbu, odkrývá rezervy rozvoje a růstu firmy, může přinést důležité informace obchodním partnerům a investorům. Zavádění tohoto auditu a nástrojů etického řízení podporujících dlouhodobou úspěšnost firmy vyžaduje informovanost, odbornost a ochotu managementu měnit zaběhnuté způsoby řízení. Kniha je jedinou publikací na našem trhu, která se zabývá etickým a sociálním auditem a reflektuje nejnovější přístupy etického řízení ve firmách a jiných organizacích.

Z obsahu knihy Etické řízení ve firmě

O autorech 8
Předmluva 10
1 PODNIKATELSKÁ ETIKA V TRŽNÍ EKONOMICE 12
1.1Charakteristika podnikatelské etiky 14
1.2Zdůvodnění studia podnikatelské etiky 15
1.3Vývoj podnikatelské etiky jako samostatné disciplíny 17
1.3.1 Situace v České republice 21
1.4 Rozdíly v evropském a americkém přístupu 24
1.5 Ekonomické důvody naplňování podnikatelské etiky v tržní ekonomice 26
1.6 Výzvy pro podnikatelskou etiku v globalizované ekonomice 28
2 ETICKÉ HODNOTY V EKONOMICKÉ PRAXI 34
2.1 Charakteristika morálky 36
2.1.1 Morálka a právo 38
2.1.2 Morálka a politika 38
2.1.3 Morálka a životní prostředí 40
2.2 Etika a vztah morálky a etiky 41
2.2.1 Etika ctnosti 44
2.2.2 Etika povinnosti 47
2.2.3 Etika užitku 49
2.2.4 Etika odpovědnosti 50
2.3 Klíčové hodnoty pro tržní ekonomiku 51
2.3.1 Svoboda jako nejdůležitější hodnota lidské praxe 53
2.3.2 Spravedlnost 55
2.3.3 Odpovědnost 55
2.3.4 Pokrok 59
2.4 Psychologie hodnot 60
2.4.1 Multikulturní pohled na hodnoty 61
2.4.2 Hodnoty jako motivační proměnné 62
3 PRINCIPY, NÁSTROJE A METODY ETICKÉHO ŘÍZENÍ 66
3.1 Zavedení etiky do strategie podniku 68
3.1.1 Regulativní idea a nástroje etického řízení 68
3.1.2 Typologie nástrojů etického řízení 70
3.2 Principy a nástroje etického řízení 71
3.2.1 Principy etického řízení 72
3.2.2 Podstata, členění a operacionalizace kodexů etiky 74
3.2.3 Etické vzory a jejich význam pro rozvoj podnikání 81
3.2.4 Vzdělávání a výcvik managementu a zaměstnanců k etickému jednání 82
3.2.5 Moderní nástroje etického řízení 83
3.3 Metody etického řízení 86
3.4 Etická infrastruktura podniku 87
4 ETICKÉ ŘÍZENÍ 90
4.1 Morální rozvoj podniku 92
4.1.1 Zisk z hlediska etiky 93
4.1.2 Model morálního rozvoje podniku 97
4.1.3 Důvody pro etické chování podniku 99
4.1.4 Institucionalizace platforem etického dialogu 100
4.2 Etické řízení 103
4.2.1 Integrované manažerské systémy 104
4.2.2 Podnikatelská správa, Corporate Governance 108
4.2.3 Teorie participujících skupin – Stakeholders 111
4.2.4 Sociální (společenská) odpovědnost podniku – Corporate Social Responsibility (CSR) 115
4.3 Rozhodování v rámci etického řízení 117
5 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM A JEJÍ VÝVOJ 124
5.1 Vývoj společenské odpovědnosti – cesta k etickému a sociálnímu auditu 126
5.1.1 Teoretické přístupy ke společenské odpovědnosti podnikání 126
5.2 Praktické otázky spojené se společenskou odpovědností 131
5.2.1 Důvody přijetí společenské odpovědnosti 131
5.2.2 Charakteristika CSR 132
5.3 Anglosaský a evropský přístup ke společenské odpovědnosti podnikání 135
5.3.1 CSR a nejbližší budoucnost 137
5.4 Zpravodajství CSR 138
5.4.1 Jak uplatňovat CSR 138
5.4.2 Standardy spojené se společenskou odpovědností firem 140
6 ETICKÝ A SOCIÁLNÍ AUDIT 142
6.1 Definice auditu 144
6.1.1 Charakteristika finančního a nefinančního auditu 144
6.2 Terminologie a kritéria etického a sociálního auditu 147
6.2.1 Kritéria a zdroje auditu 149
6.2.2 Zdroje auditu 150
6.3 Praktické otázky provádění auditu 150
6.3.1 Pozice etického a sociálního auditora 151
6.3.2 Kvalita a efektivita etického auditu 152
6.4 Překrývání nefinančních auditů 153
6.4.1 Mezinárodní standardy jakosti 153
6.4.2 Ostatní nefinanční audity 155
6.5 Možnosti zneužití etického a sociálního auditu 156
6.5.1 Únik informací 156
6.5.2 Vhodná doba pro provádění etického a sociálního auditu 156
6.6 Význam etického a sociálního auditu 157
6.7 Přínosy pro jednotlivé skupiny stakeholders 158
6.7.1 Budoucnost etického a sociálního auditu 159
Literatura 162

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 11. 2006
Katalogové číslo: 3399
ISBN: 978-80-247-1621-3
Formát / stran: 166×240, 168 stran
Etické řízení ve firmě

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 11. 2006
Katalogové číslo: 3399
ISBN: 978-80-247-1621-3
Formát / stran: 166×240, 168 stran

Etické řízení ve firmě

Publikace přináší originální a ve firemní praxi ověřené informace pro manažery, podnikatele a studenty managementu, ekonomie a společenských věd o účinných nástrojích a metodách etického řízení ve firmě a o moderním způsobu zhodnocení etického a sociálního klimatu ve firmě včetně praktických aplikací a postupů. Etický a sociální audit je moderní nástroj kultivace firemního prostředí, který přináší firmě zpětnou vazbu, odkrývá rezervy rozvoje a růstu firmy, může přinést důležité informace obchodním partnerům a investorům. Zavádění tohoto auditu a nástrojů etického řízení podporujících dlouhodobou úspěšnost firmy vyžaduje informovanost, odbornost a ochotu managementu měnit zaběhnuté způsoby řízení. Kniha je jedinou publikací na našem trhu, která se zabývá etickým a sociálním auditem a reflektuje nejnovější přístupy etického řízení ve firmách a jiných organizacích.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 5:53
i: 15204 n: 24716213r: 4191

Z obsahu knihy Etické řízení ve firmě

O autorech 8
Předmluva 10
1 PODNIKATELSKÁ ETIKA V TRŽNÍ EKONOMICE 12
1.1Charakteristika podnikatelské etiky 14
1.2Zdůvodnění studia podnikatelské etiky 15
1.3Vývoj podnikatelské etiky jako samostatné disciplíny 17
1.3.1 Situace v České republice 21
1.4 Rozdíly v evropském a americkém přístupu 24
1.5 Ekonomické důvody naplňování podnikatelské etiky v tržní ekonomice 26
1.6 Výzvy pro podnikatelskou etiku v globalizované ekonomice 28
2 ETICKÉ HODNOTY V EKONOMICKÉ PRAXI 34
2.1 Charakteristika morálky 36
2.1.1 Morálka a právo 38
2.1.2 Morálka a politika 38
2.1.3 Morálka a životní prostředí 40
2.2 Etika a vztah morálky a etiky 41
2.2.1 Etika ctnosti 44
2.2.2 Etika povinnosti 47
2.2.3 Etika užitku 49
2.2.4 Etika odpovědnosti 50
2.3 Klíčové hodnoty pro tržní ekonomiku 51
2.3.1 Svoboda jako nejdůležitější hodnota lidské praxe 53
2.3.2 Spravedlnost 55
2.3.3 Odpovědnost 55
2.3.4 Pokrok 59
2.4 Psychologie hodnot 60
2.4.1 Multikulturní pohled na hodnoty 61
2.4.2 Hodnoty jako motivační proměnné 62
3 PRINCIPY, NÁSTROJE A METODY ETICKÉHO ŘÍZENÍ 66
3.1 Zavedení etiky do strategie podniku 68
3.1.1 Regulativní idea a nástroje etického řízení 68
3.1.2 Typologie nástrojů etického řízení 70
3.2 Principy a nástroje etického řízení 71
3.2.1 Principy etického řízení 72
3.2.2 Podstata, členění a operacionalizace kodexů etiky 74
3.2.3 Etické vzory a jejich význam pro rozvoj podnikání 81
3.2.4 Vzdělávání a výcvik managementu a zaměstnanců k etickému jednání 82
3.2.5 Moderní nástroje etického řízení 83
3.3 Metody etického řízení 86
3.4 Etická infrastruktura podniku 87
4 ETICKÉ ŘÍZENÍ 90
4.1 Morální rozvoj podniku 92
4.1.1 Zisk z hlediska etiky 93
4.1.2 Model morálního rozvoje podniku 97
4.1.3 Důvody pro etické chování podniku 99
4.1.4 Institucionalizace platforem etického dialogu 100
4.2 Etické řízení 103
4.2.1 Integrované manažerské systémy 104
4.2.2 Podnikatelská správa, Corporate Governance 108
4.2.3 Teorie participujících skupin – Stakeholders 111
4.2.4 Sociální (společenská) odpovědnost podniku – Corporate Social Responsibility (CSR) 115
4.3 Rozhodování v rámci etického řízení 117
5 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM A JEJÍ VÝVOJ 124
5.1 Vývoj společenské odpovědnosti – cesta k etickému a sociálnímu auditu 126
5.1.1 Teoretické přístupy ke společenské odpovědnosti podnikání 126
5.2 Praktické otázky spojené se společenskou odpovědností 131
5.2.1 Důvody přijetí společenské odpovědnosti 131
5.2.2 Charakteristika CSR 132
5.3 Anglosaský a evropský přístup ke společenské odpovědnosti podnikání 135
5.3.1 CSR a nejbližší budoucnost 137
5.4 Zpravodajství CSR 138
5.4.1 Jak uplatňovat CSR 138
5.4.2 Standardy spojené se společenskou odpovědností firem 140
6 ETICKÝ A SOCIÁLNÍ AUDIT 142
6.1 Definice auditu 144
6.1.1 Charakteristika finančního a nefinančního auditu 144
6.2 Terminologie a kritéria etického a sociálního auditu 147
6.2.1 Kritéria a zdroje auditu 149
6.2.2 Zdroje auditu 150
6.3 Praktické otázky provádění auditu 150
6.3.1 Pozice etického a sociálního auditora 151
6.3.2 Kvalita a efektivita etického auditu 152
6.4 Překrývání nefinančních auditů 153
6.4.1 Mezinárodní standardy jakosti 153
6.4.2 Ostatní nefinanční audity 155
6.5 Možnosti zneužití etického a sociálního auditu 156
6.5.1 Únik informací 156
6.5.2 Vhodná doba pro provádění etického a sociálního auditu 156
6.6 Význam etického a sociálního auditu 157
6.7 Přínosy pro jednotlivé skupiny stakeholders 158
6.7.1 Budoucnost etického a sociálního auditu 159
Literatura 162

O Autorovi

Seknička Pavel

Absolvent oboru filozofie a ekonomie na Filozofické fakultě UK v Praze, v současnosti je vysokoškolským učitelem oboru národní hospodářství na Právnické fakultě UK v Praze. Od roku 1996 vyučuje na této fakultě předmět teorii národního hospodářství a jako výběrové předměty etiku v podnikání a vybrané otázky kapitálových trhů ČR. Odborně se zaměřuje na hospodářské a institucionální aspekty podnikání, finanční ekonomii, burzovnictví a burzovní právo a podnikatelskou etiku. Je autorem nebo spoluautorem několika publikací, například Úvodu do hospodářské etiky (1997, 2001), Vybraných otázek kapitálo vých trhů v ČR (2004) a řady odborných statí a článků. Spolupracuje s řadou výzkumných pracovišť a mezinárodních organizací v zahraničí. Je členem České ekonomické společnosti a členem výboru Společnosti pro etiku v ekonomice. V současnosti se podílí na činnosti řady expertních pracovních skupin v oblasti kapitálových a komoditních trhů a regionální ekonomiky. Absolvoval studijní pobyty v Německu, Velké Británii, Belgii, Francii. Publikuje doma i v zahraničí.

Putnová Anna

Docentka Fakulty podnikatelské VUTv Brně pro obor odvětvová ekonomika a management. Od roku 1996 vyučuje na této fakultě předmět etika podnikání. V roce 1997 ukončila studium a získala titul MBA na Nottingham Trent University ve Velké Británii. Během posledních deseti let byla řešitelkou nebo spoluřešitelkou 4 grantových projektů GAČR a řady dílčích výzkumných úkolů. Specializuje se především na otázky praktické aplikace nástrojů podnikatelské etiky do firemní praxe. Spolupracuje s mezinárodními organizacemi a výzkumnými pracovišti. V letech 2002-2003 byla členkou týmu expertů Evropské ekonomické komise OSN pro podnikání žen. Je členkou výboru Společnosti pro etiku v ekonomice, čestnou předsedkyní a zakladatelkou Moravské asociace podnikatelek a manažerek. Absolvovala studijní pobyty ve Finsku a Velké Británii. V rámci mezinárodní pedagogické činnosti vyučovala na vysokých školách v Rakousku, Portugalsku, Itálii a Řecku. Publikuje v domácím i zahraničním ekonomickém tisku.

Uhlář Pavel

Odborný asistent na katedře psychologie Filozofické fakulty UK v Praze. Vyučuje jednak obecnou psychologii, experimentální psychologii, účast při psychologickém výzkumu, dále se pak věnuje některým sp eciálnějším tématům v rámci výběrových přednášek, například rozhodování, psychologické metateorii a aplikovaným tématům se vztahem k personální psychologii, zejména počítačově podporovaná personálně p sychologická diagnostika. Je členem výkonné redakce časopisu Psychologie v ekonomické praxi. Absolvoval studijní a přednáškové pobyty v různých evropských zemích: Velká Británie, Německo, Francie, Pol sko, Portugalsko, Finsko, Nizozemí, Rakousko a v USA na východním pobřeží. Publikuje v domácím a zahraničním odborném tisku, včetně textů na téma etiky v ekonomice a podnikání.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 249
E-kniha 170 -20 %
Tištěná 2 290
E-kniha 1 558 -20 %
Tištěná 1 499
Tištěná 495
E-kniha 337 -20 %
Tištěná 298
E-kniha 202 -20 %
Tištěná 289
E-kniha 197 -20 %

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace