0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Investiční horečka

iracionální nadšení na kapitálových trzích

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 5174
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

Kniha (v originálu Irrational Exuberance) je vyústěním celoživotní práce profesora ekonomie z Yale Roberta Shillera v oblasti nazývané behavioral finance a je i vlajkovou lodí jeho publikací. Dokonce podle ní nazval i internetové stránky (http://www.irrationalexuberance.com).V této knize prof. R. Shiller předpověděl vývoj světového hospodářství – recesi, uvádí kombinaci faktorů, které vyhnaly cenu akcií tak vysoko. Varuje investory před nesmyslným nadšením, nabádá je, aby uvažovali o diverzifikaci. Upozorňuje, že vnímané dlouhodobé riziko je velice nízké, emoce a zvýšený zájem o akciový trh vytváří touhu „dostat se do hry“. Varuje před nerozumnou rozjařeností v USA i na ostatních trzích. Kapitolu věnuje i vrtkavosti trhu s nemovitostmi. Kniha je napsána velmi čtivým stylem, je určena pro širokou veřejnost. Tento světový bestseller by si měl přečíst každý, kdo vsadil svou budoucnost na úspěch trhu.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Investiční horečka

Předmluva k českému vydání (Daniel Gladiš)
Předmluva autora k druhému vydání
Stručný přehled knihy
Předmluva autora k prvnímu vydání, 2000
Poděkování
Část I. Strukturální faktory
Kapitola 1
Historický pohled na akciový trh
Poměr mezi cenou a ziskem
Další období s vysokou hodnotou poměru P/E
Úrokové sazby
Obavy z iracionální exuberance
Kapitola 2
Realitní trh v historické perspektivě
Dlouhá historie cen bydlení
Neexistence významného dlouhodobého rostoucího trendu reálných cen bydlení
Proč neexistuje silný rostoucí trend reálných cen bydlení?
Iracionální exuberance tehdy a teď
Cesta odtud
Kapitola 3
Katalytické faktory: exploze kapitalismu, internet a další události
Dvanáct faktorů, které utvářely tržní bubliny
Exploze kapitalismu a vlastnické společnosti
Kulturní a politické změny podporující podnikatelský sektor
Nové informační technologie
Podpora monetární politiky a Greenspanova put opce
Exploze a kolaps populačního růstu a jejich domnělé dopady na trhy
Rozmach ekonomického zpravodajství ve sdělovacích prostředcích
Optimistické předpovědi analytiků
Rozvoj penzijního spoření
Rozvoj podílových fondů – mutual funds
Pokles inflace a dopady tzv. iluze peněz
Nárůst objemu obchodování: diskontní makléřské firmy, denní obchodování a čtyřiadvacetihodinový provoz burz
Rozvoj příležitostí hazardu
Shrnutí
Kapitola 4
Zesilovací mechanismy: přirozeně vznikající Ponziho systém
Změny v důvěře investorů
Několik úvah o důvěře investorů
Očekávání v průzkumech veřejného mínění
Několik úvah o očekávání investorů a o emocích
Pozornost veřejnosti věnovaná trhu
Bubliny a teorie zpětné vazby
Jak investoři vnímají existenci zpětné vazby a bublin
Ponziho systémy jako modely zpětné vazby a spekulativních bublin
Podvody, manipulace a dobře míněné lži
Spekulativní bubliny jako přirozeně se vyskytující Ponziho systémy nemovitostí
Iracionální exuberance a smyčky zpětné vazby: o čem jsme zatím hovořili
Část II. Kulturní faktory
Kapitola 5
Sdělovací prostředky
Role médií při přípravě půdy pro tržní pohyby
Rozvoj veřejné debaty v médiích
Zprávy o výhledu trhu
Přílišné zatížení rekordy
Jsou velké cenové změny skutečně výsledkem významných zpráv?
Parazitující zprávy
Absence významných událostí při velkých cenových změnách
Změny jako katalyzátory veřejné pozornosti
Zprávy v průběhu krachu v roce 1929
Zprávy o době krachu v roce 1987
Globální sdělovací prostředky
Úloha médií v propagaci spekulativních bublin
Kapitola 6
Ekonomické teorie nové éry
Optimismus roku 1901: vrchol 20. století
Optimismus dvacátých let 20. století
Teorie nové éry v padesátých a šedesátých letech
Teorie nové éry během býčího trhu devadesátých let
Některé teorie nové éry v realitních boomech
Konce nových ér
Kapitola 7
Bubliny a teorie nové éry ve světě
Nejvýznamnější nedávné události na akciových trzích
Zprávy spojované s velkými cenovými změnami
Konce nových ér a finanční krize
Růst (pokles) obvykle přechází v pád (růst)
Část III. Psychologické faktory
Kapitola 8
Psychologické kotvící mechanismy trhu
Kvantitativní záchytné body trhu
Morální záchytné body trhu
Přehnaná sebedůvěra a intuitivní rozhodování
Nedokonalosti záchytných bodů: problémy s myšlením dopředu a podmíněnými budoucími rozhodnutími
Kapitola 9
Chování davu a epidemie
Sociální vlivy a informace
Ekonomické teorie davového chování a informační kaskády
Zpracování informací člověkem a sdílení informací neformálními cestami (word-of-mouth)
Komunikace tváří v tvář versus mediální komunikace
Modely šíření epidemií aplikované na sdílení informací neformálními cestami
Lidská mysl jako místo společné existence protichůdných myšlenek
Společensky ovlivňované změny v pozornosti
Lidé nedokážou vysvětlit změny ve své pozornosti
K čemu jsme zatím dospěli
Část IV. Snahy o racionalizaci iracionální exuberance
Kapitola 10
Teorie efektivních trhů, náhodné procházky a bubliny
Základní argumenty efektivních trhů a náhodné procházky cen akcií
Úvahy o „smart“ investorech
Příklady „zjevného“ chybného ocenění
Omezení prodeje nakrátko a vytrvalost zjevných nadhodnocení
Statistická data a chybné ocenění
Změny zisků a změny cen
Historický vztah mezi poměrem P/E a následnými dlouhodobými výnosy
Změny dividend a změny cen
Nadměrná volatilita a celkový pohled
Kapitola 11
Investoři – procesy učení a odnaučování
„Vědomosti“ o riziku
Téma „vyšší výnosnosti akcií nad obligacemi“ v investiční kultuře
„Vědomosti“ o podílových fondech, diverzifi kaci a investování na dlouhé období
Učení a odnaučování
Část V. Výzva k činům
Kapitola 12
Spekulativní volatilita ve svobodné společnosti
Etika a profesionální standardy
Možné nové katalytické faktory
Problémy spravedlnosti a záště
Společné limity růstu
Co bychom měli tedy udělat?
V prvé řadě by investoři měli diverzifikovat
Měl by existovat účinný program pro zvyšování úspor
Penzijní systémy by měly být postaveny na solidnějších základech
Mělo by dojít ke zdokonalení systému sociálního zabezpečení
Monetární politika by měla mírně působit proti bublinám
Názoroví vůdci by měli nabízet stabilizační názory
Instituce by měly podporovat konstruktivní obchodování
Veřejnosti by mělo být napomáháno zajišťovat se proti rizikům
Závěr: reálná hodnota a reálná budoucnost
Doslov: Americká hypoteční krize (Josef Jílek)
Literatura

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.

Titul Investiční horečka byl doprodán, nabízíme vám tématicky podobné tituly

Tištěná 220 
E-kniha 187 
Tištěná 637 
E-kniha 541 
Tištěná 757 
E-kniha 643 
Tištěná 199  -46 %
E-kniha 267 
Tištěná 254 
E-kniha 216 
Tištěná 297 
E-kniha 252 

Investiční horečka

iracionální nadšení na kapitálových trzích

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 5174
Kniha (v originálu Irrational Exuberance) je vyústěním celoživotní práce profesora ekonomie z Yale Roberta Shillera v oblasti nazývané behavioral finance a je i vlajkovou lodí jeho publikací. Dokonce podle ní nazval i internetové stránky (http://www.irrationalexuberance.com).V této knize prof. R. Shiller předpověděl vývoj světového hospodářství – recesi, uvádí kombinaci faktorů, které vyhnaly cenu akcií tak vysoko. Varuje investory před nesmyslným nadšením, nabádá je, aby uvažovali o diverzifikaci. Upozorňuje, že vnímané dlouhodobé riziko je velice nízké, emoce a zvýšený zájem o akciový trh vytváří touhu „dostat se do hry“. Varuje před nerozumnou rozjařeností v USA i na ostatních trzích. Kapitolu věnuje i vrtkavosti trhu s nemovitostmi. Kniha je napsána velmi čtivým stylem, je určena pro širokou veřejnost. Tento světový bestseller by si měl přečíst každý, kdo vsadil svou budoucnost na úspěch trhu.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Investiční horečka

Předmluva k českému vydání (Daniel Gladiš)
Předmluva autora k druhému vydání
Stručný přehled knihy
Předmluva autora k prvnímu vydání, 2000
Poděkování
Část I. Strukturální faktory
Kapitola 1
Historický pohled na akciový trh
Poměr mezi cenou a ziskem
Další období s vysokou hodnotou poměru P/E
Úrokové sazby
Obavy z iracionální exuberance
Kapitola 2
Realitní trh v historické perspektivě
Dlouhá historie cen bydlení
Neexistence významného dlouhodobého rostoucího trendu reálných cen bydlení
Proč neexistuje silný rostoucí trend reálných cen bydlení?
Iracionální exuberance tehdy a teď
Cesta odtud
Kapitola 3
Katalytické faktory: exploze kapitalismu, internet a další události
Dvanáct faktorů, které utvářely tržní bubliny
Exploze kapitalismu a vlastnické společnosti
Kulturní a politické změny podporující podnikatelský sektor
Nové informační technologie
Podpora monetární politiky a Greenspanova put opce
Exploze a kolaps populačního růstu a jejich domnělé dopady na trhy
Rozmach ekonomického zpravodajství ve sdělovacích prostředcích
Optimistické předpovědi analytiků
Rozvoj penzijního spoření
Rozvoj podílových fondů – mutual funds
Pokles inflace a dopady tzv. iluze peněz
Nárůst objemu obchodování: diskontní makléřské firmy, denní obchodování a čtyřiadvacetihodinový provoz burz
Rozvoj příležitostí hazardu
Shrnutí
Kapitola 4
Zesilovací mechanismy: přirozeně vznikající Ponziho systém
Změny v důvěře investorů
Několik úvah o důvěře investorů
Očekávání v průzkumech veřejného mínění
Několik úvah o očekávání investorů a o emocích
Pozornost veřejnosti věnovaná trhu
Bubliny a teorie zpětné vazby
Jak investoři vnímají existenci zpětné vazby a bublin
Ponziho systémy jako modely zpětné vazby a spekulativních bublin
Podvody, manipulace a dobře míněné lži
Spekulativní bubliny jako přirozeně se vyskytující Ponziho systémy nemovitostí
Iracionální exuberance a smyčky zpětné vazby: o čem jsme zatím hovořili
Část II. Kulturní faktory
Kapitola 5
Sdělovací prostředky
Role médií při přípravě půdy pro tržní pohyby
Rozvoj veřejné debaty v médiích
Zprávy o výhledu trhu
Přílišné zatížení rekordy
Jsou velké cenové změny skutečně výsledkem významných zpráv?
Parazitující zprávy
Absence významných událostí při velkých cenových změnách
Změny jako katalyzátory veřejné pozornosti
Zprávy v průběhu krachu v roce 1929
Zprávy o době krachu v roce 1987
Globální sdělovací prostředky
Úloha médií v propagaci spekulativních bublin
Kapitola 6
Ekonomické teorie nové éry
Optimismus roku 1901: vrchol 20. století
Optimismus dvacátých let 20. století
Teorie nové éry v padesátých a šedesátých letech
Teorie nové éry během býčího trhu devadesátých let
Některé teorie nové éry v realitních boomech
Konce nových ér
Kapitola 7
Bubliny a teorie nové éry ve světě
Nejvýznamnější nedávné události na akciových trzích
Zprávy spojované s velkými cenovými změnami
Konce nových ér a finanční krize
Růst (pokles) obvykle přechází v pád (růst)
Část III. Psychologické faktory
Kapitola 8
Psychologické kotvící mechanismy trhu
Kvantitativní záchytné body trhu
Morální záchytné body trhu
Přehnaná sebedůvěra a intuitivní rozhodování
Nedokonalosti záchytných bodů: problémy s myšlením dopředu a podmíněnými budoucími rozhodnutími
Kapitola 9
Chování davu a epidemie
Sociální vlivy a informace
Ekonomické teorie davového chování a informační kaskády
Zpracování informací člověkem a sdílení informací neformálními cestami (word-of-mouth)
Komunikace tváří v tvář versus mediální komunikace
Modely šíření epidemií aplikované na sdílení informací neformálními cestami
Lidská mysl jako místo společné existence protichůdných myšlenek
Společensky ovlivňované změny v pozornosti
Lidé nedokážou vysvětlit změny ve své pozornosti
K čemu jsme zatím dospěli
Část IV. Snahy o racionalizaci iracionální exuberance
Kapitola 10
Teorie efektivních trhů, náhodné procházky a bubliny
Základní argumenty efektivních trhů a náhodné procházky cen akcií
Úvahy o „smart“ investorech
Příklady „zjevného“ chybného ocenění
Omezení prodeje nakrátko a vytrvalost zjevných nadhodnocení
Statistická data a chybné ocenění
Změny zisků a změny cen
Historický vztah mezi poměrem P/E a následnými dlouhodobými výnosy
Změny dividend a změny cen
Nadměrná volatilita a celkový pohled
Kapitola 11
Investoři – procesy učení a odnaučování
„Vědomosti“ o riziku
Téma „vyšší výnosnosti akcií nad obligacemi“ v investiční kultuře
„Vědomosti“ o podílových fondech, diverzifi kaci a investování na dlouhé období
Učení a odnaučování
Část V. Výzva k činům
Kapitola 12
Spekulativní volatilita ve svobodné společnosti
Etika a profesionální standardy
Možné nové katalytické faktory
Problémy spravedlnosti a záště
Společné limity růstu
Co bychom měli tedy udělat?
V prvé řadě by investoři měli diverzifikovat
Měl by existovat účinný program pro zvyšování úspor
Penzijní systémy by měly být postaveny na solidnějších základech
Mělo by dojít ke zdokonalení systému sociálního zabezpečení
Monetární politika by měla mírně působit proti bublinám
Názoroví vůdci by měli nabízet stabilizační názory
Instituce by měly podporovat konstruktivní obchodování
Veřejnosti by mělo být napomáháno zajišťovat se proti rizikům
Závěr: reálná hodnota a reálná budoucnost
Doslov: Americká hypoteční krize (Josef Jílek)
Literatura

O Autorovi

Shiller Robert J.
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. V rámci studia absolvoval i studium Master of Arts in the Economics of international trade and european integration – třísemestrální studijní program na Irské University College Dublin a Belgické University of Antwerp. Při studiu pracoval ve společnosti Container Packing Station v mezinárodní přepravě. Po studiu nastoupil v GE Capital Bank, a.s. na pozici junior credit risk analyst, kde připravoval úvěrové návrhy pro schvalování v zahranični centrále. V současné době pracuje v Citibank na pozici relationship managera pro korporátní klientelu.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 382 
E-kniha 325 
Tištěná 149 
E-kniha 216 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.