0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

E-kniha
PDF
186  130  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16948 n: 24783482r: 5794
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5794
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlkyy". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit. Každá konkrétní situace vyžaduje odpovídající postup, ať už rodičů či učitelů a vychovatelů. Právě oni by díky této nové publikaci měli bezpečně poznat, oč v daném případě jde, a vědět, co dělat, odkud začít a kde a jak v případě potřeby hledat pomoc.

Z obsahu knihy Jak na šikanu

Předmluva

1 Úvodem
1.1 Tři příběhy z českých škol
1.2 Typický vývoj šikany ve školní třídě
1.3 Jde o epidemii?
1.4 Co můžeme dělat?
1.4.1 Možnosti, které mají školy v prevenci a řešení případů šikany
1.4.2 Možnosti, které mají v boji proti šikaně rodiče žáků

2 Co je šikana a jak se zjišťuje?
2.1 Definice šikany
2.2 Kde a kdy se šikana odehrává?
2.3 Je možno šikanu měřit?
2.3.1 Závažnost jednotlivého případu šikany
2.3.2 Stupeň zamoření šikanou
2.4 Kdo a koho šikanuje?

3 Kde se to v těch dětech bere? K teorii agrese
3.1 Jak rozumět pojmu agrese
3.2 Instinkty - biologický základ agrese
3.3 Agrese je naučené chování
3.4 Jak lidé překonávají vnitřní zábrany proti agresi?
3.5 Vztah mezi agresorem a jeho obětí

4 Třída známá neznámá. K psychologii dětské skupiny
4.1 Třída je skupina v dlouhodobém vývoji
4.2 Třída má dvojí život, dvě tváře

5 Šikana - hra o osmi hráčích
5.1 Agresoři
5.2 Oběť
5.3 Třídní "publikumm"
5.4 Zastánce - spolužák, který se aktivně zastává oběti
5.5 Pedagog
5.6 Rodiče zúčastněných dětí
5.6.1 Rodiče agresorů
5.6.2 Rodiče obětí
5.7 Místní komunita
5.8 Celá společnost

6 Vyšetřování šikany
6.1 Vznik podezření
6.2 Rozhodnutí o zahájení vyšetřování
6.3 Postup při vyšetřování
6.4 Úloha rodičů obětí při vyšetřování šikany

7 Výchovný zásah a náprava následků šikany
7.1 Co s agresory
7.1.1 Represe
7.1.2 Zvýšení péče o agresora
7.1.3 Jádro práce s agresorem: změna postoje
7.2 Co s rodiči agresorů?
7.3 Co s oběťmi?
7.4 Co s rodiči oběti?
7.5 Co s dětským kolektivem?
7.6 Celkový postup školy při řešení šikany
7.7 Úloha rodičů při řešení šikany
7.7.1 Rady pro rodiče agresorů
7.7.2 Rady pro rodiče obětí

8 Prevence šikany
8.1 Prevence na úrovni školy jako celku
8.2 Prevence na úrovni jednotlivých tříd
8.3 Prevence na úrovni jednotlivců

Závěrečné zamyšlení

Poznámky pro náročné čtenáře

Dodatky a přílohy
Dodatek 1
Historie výzkumu a potírání šikany
Dodatek 2
K definici šikany
Dodatek 3
Šikana a výchova k tělesnému střetnutí

Příloha 1
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení

Doporučená literatura

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.7MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Jak na šikanu
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.7 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Jak na šikanu

E-kniha
PDF
186  130  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16948 n: 24783482r: 5794
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5794
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlkyy". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit. Každá konkrétní situace vyžaduje odpovídající postup, ať už rodičů či učitelů a vychovatelů. Právě oni by díky této nové publikaci měli bezpečně poznat, oč v daném případě jde, a vědět, co dělat, odkud začít a kde a jak v případě potřeby hledat pomoc.

Z obsahu knihy Jak na šikanu

Předmluva

1 Úvodem
1.1 Tři příběhy z českých škol
1.2 Typický vývoj šikany ve školní třídě
1.3 Jde o epidemii?
1.4 Co můžeme dělat?
1.4.1 Možnosti, které mají školy v prevenci a řešení případů šikany
1.4.2 Možnosti, které mají v boji proti šikaně rodiče žáků

2 Co je šikana a jak se zjišťuje?
2.1 Definice šikany
2.2 Kde a kdy se šikana odehrává?
2.3 Je možno šikanu měřit?
2.3.1 Závažnost jednotlivého případu šikany
2.3.2 Stupeň zamoření šikanou
2.4 Kdo a koho šikanuje?

3 Kde se to v těch dětech bere? K teorii agrese
3.1 Jak rozumět pojmu agrese
3.2 Instinkty - biologický základ agrese
3.3 Agrese je naučené chování
3.4 Jak lidé překonávají vnitřní zábrany proti agresi?
3.5 Vztah mezi agresorem a jeho obětí

4 Třída známá neznámá. K psychologii dětské skupiny
4.1 Třída je skupina v dlouhodobém vývoji
4.2 Třída má dvojí život, dvě tváře

5 Šikana - hra o osmi hráčích
5.1 Agresoři
5.2 Oběť
5.3 Třídní "publikumm"
5.4 Zastánce - spolužák, který se aktivně zastává oběti
5.5 Pedagog
5.6 Rodiče zúčastněných dětí
5.6.1 Rodiče agresorů
5.6.2 Rodiče obětí
5.7 Místní komunita
5.8 Celá společnost

6 Vyšetřování šikany
6.1 Vznik podezření
6.2 Rozhodnutí o zahájení vyšetřování
6.3 Postup při vyšetřování
6.4 Úloha rodičů obětí při vyšetřování šikany

7 Výchovný zásah a náprava následků šikany
7.1 Co s agresory
7.1.1 Represe
7.1.2 Zvýšení péče o agresora
7.1.3 Jádro práce s agresorem: změna postoje
7.2 Co s rodiči agresorů?
7.3 Co s oběťmi?
7.4 Co s rodiči oběti?
7.5 Co s dětským kolektivem?
7.6 Celkový postup školy při řešení šikany
7.7 Úloha rodičů při řešení šikany
7.7.1 Rady pro rodiče agresorů
7.7.2 Rady pro rodiče obětí

8 Prevence šikany
8.1 Prevence na úrovni školy jako celku
8.2 Prevence na úrovni jednotlivých tříd
8.3 Prevence na úrovni jednotlivců

Závěrečné zamyšlení

Poznámky pro náročné čtenáře

Dodatky a přílohy
Dodatek 1
Historie výzkumu a potírání šikany
Dodatek 2
K definici šikany
Dodatek 3
Šikana a výchova k tělesnému střetnutí

Příloha 1
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení

Doporučená literatura

O Autorovi

Říčan Pavel
Vědecký pracovník Psychologického ústavu AV ČR, teoretik i empirický badatel, učitel Karlovy univerzity a popularizátor. Jeho specializací je psychologie osobnosti a motivace, v současné době se soustřeďuje na psychologii spirituality, zvláště spirituality lidí odmítajících tradiční náboženství.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 161  -15 %
E-kniha 113  -30 %
Tištěná 84  -15 %
Tištěná 99  -66 %
E-kniha 172  -30 %
Tištěná 99  -67 %
E-kniha 178  -30 %
Tištěná 254  -15 %
E-kniha 178  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.