i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
186 Kč 167 KčIhned ke stažení
i: 16948 n: 24783482r: 5794Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5794 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlkyy". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit. Každá konkrétní situace vyžaduje odpovídající postup, ať už rodičů či učitelů a vychovatelů. Právě oni by díky této nové publikaci měli bezpečně poznat, oč v daném případě jde, a vědět, co dělat, odkud začít a kde a jak v případě potřeby hledat pomoc.
Doprava ZDARMA končí za:
Soubory ke stažení
Předmluva
1 Úvodem
1.1 Tři příběhy z českých škol
1.2 Typický vývoj šikany ve školní třídě
1.3 Jde o epidemii?
1.4 Co můžeme dělat?
1.4.1 Možnosti, které mají školy v prevenci a řešení případů šikany
1.4.2 Možnosti, které mají v boji proti šikaně rodiče žáků
2 Co je šikana a jak se zjišťuje?
2.1 Definice šikany
2.2 Kde a kdy se šikana odehrává?
2.3 Je možno šikanu měřit?
2.3.1 Závažnost jednotlivého případu šikany
2.3.2 Stupeň zamoření šikanou
2.4 Kdo a koho šikanuje?
3 Kde se to v těch dětech bere? K teorii agrese
3.1 Jak rozumět pojmu agrese
3.2 Instinkty - biologický základ agrese
3.3 Agrese je naučené chování
3.4 Jak lidé překonávají vnitřní zábrany proti agresi?
3.5 Vztah mezi agresorem a jeho obětí
4 Třída známá neznámá. K psychologii dětské skupiny
4.1 Třída je skupina v dlouhodobém vývoji
4.2 Třída má dvojí život, dvě tváře
5 Šikana - hra o osmi hráčích
5.1 Agresoři
5.2 Oběť
5.3 Třídní "publikumm"
5.4 Zastánce - spolužák, který se aktivně zastává oběti
5.5 Pedagog
5.6 Rodiče zúčastněných dětí
5.6.1 Rodiče agresorů
5.6.2 Rodiče obětí
5.7 Místní komunita
5.8 Celá společnost
6 Vyšetřování šikany
6.1 Vznik podezření
6.2 Rozhodnutí o zahájení vyšetřování
6.3 Postup při vyšetřování
6.4 Úloha rodičů obětí při vyšetřování šikany
7 Výchovný zásah a náprava následků šikany
7.1 Co s agresory
7.1.1 Represe
7.1.2 Zvýšení péče o agresora
7.1.3 Jádro práce s agresorem: změna postoje
7.2 Co s rodiči agresorů?
7.3 Co s oběťmi?
7.4 Co s rodiči oběti?
7.5 Co s dětským kolektivem?
7.6 Celkový postup školy při řešení šikany
7.7 Úloha rodičů při řešení šikany
7.7.1 Rady pro rodiče agresorů
7.7.2 Rady pro rodiče obětí
8 Prevence šikany
8.1 Prevence na úrovni školy jako celku
8.2 Prevence na úrovni jednotlivých tříd
8.3 Prevence na úrovni jednotlivců
Závěrečné zamyšlení
Poznámky pro náročné čtenáře
Dodatky a přílohy
Dodatek 1
Historie výzkumu a potírání šikany
Dodatek 2
K definici šikany
Dodatek 3
Šikana a výchova k tělesnému střetnutí
Příloha 1
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení
Doporučená literatura
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.63MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.63 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Jak na šikanu
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
186 Kč 167 KčIhned ke stažení
i: 16948 n: 24783482r: 5794Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5794 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Šikana je zrádná, jejím terčem se může stát i dítě tělesně a duševně vyspělé, s velmi dobrým rodinným zázemím, které však neumí nebo není ochotno "výt s vlkyy". Šikana má různé formy a správný postup se musí případ od případu lišit. Každá konkrétní situace vyžaduje odpovídající postup, ať už rodičů či učitelů a vychovatelů. Právě oni by díky této nové publikaci měli bezpečně poznat, oč v daném případě jde, a vědět, co dělat, odkud začít a kde a jak v případě potřeby hledat pomoc.
Doprava ZDARMA končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Jak na šikanu
Předmluva
1 Úvodem
1.1 Tři příběhy z českých škol
1.2 Typický vývoj šikany ve školní třídě
1.3 Jde o epidemii?
1.4 Co můžeme dělat?
1.4.1 Možnosti, které mají školy v prevenci a řešení případů šikany
1.4.2 Možnosti, které mají v boji proti šikaně rodiče žáků
2 Co je šikana a jak se zjišťuje?
2.1 Definice šikany
2.2 Kde a kdy se šikana odehrává?
2.3 Je možno šikanu měřit?
2.3.1 Závažnost jednotlivého případu šikany
2.3.2 Stupeň zamoření šikanou
2.4 Kdo a koho šikanuje?
3 Kde se to v těch dětech bere? K teorii agrese
3.1 Jak rozumět pojmu agrese
3.2 Instinkty - biologický základ agrese
3.3 Agrese je naučené chování
3.4 Jak lidé překonávají vnitřní zábrany proti agresi?
3.5 Vztah mezi agresorem a jeho obětí
4 Třída známá neznámá. K psychologii dětské skupiny
4.1 Třída je skupina v dlouhodobém vývoji
4.2 Třída má dvojí život, dvě tváře
5 Šikana - hra o osmi hráčích
5.1 Agresoři
5.2 Oběť
5.3 Třídní "publikumm"
5.4 Zastánce - spolužák, který se aktivně zastává oběti
5.5 Pedagog
5.6 Rodiče zúčastněných dětí
5.6.1 Rodiče agresorů
5.6.2 Rodiče obětí
5.7 Místní komunita
5.8 Celá společnost
6 Vyšetřování šikany
6.1 Vznik podezření
6.2 Rozhodnutí o zahájení vyšetřování
6.3 Postup při vyšetřování
6.4 Úloha rodičů obětí při vyšetřování šikany
7 Výchovný zásah a náprava následků šikany
7.1 Co s agresory
7.1.1 Represe
7.1.2 Zvýšení péče o agresora
7.1.3 Jádro práce s agresorem: změna postoje
7.2 Co s rodiči agresorů?
7.3 Co s oběťmi?
7.4 Co s rodiči oběti?
7.5 Co s dětským kolektivem?
7.6 Celkový postup školy při řešení šikany
7.7 Úloha rodičů při řešení šikany
7.7.1 Rady pro rodiče agresorů
7.7.2 Rady pro rodiče obětí
8 Prevence šikany
8.1 Prevence na úrovni školy jako celku
8.2 Prevence na úrovni jednotlivých tříd
8.3 Prevence na úrovni jednotlivců
Závěrečné zamyšlení
Poznámky pro náročné čtenáře
Dodatky a přílohy
Dodatek 1
Historie výzkumu a potírání šikany
Dodatek 2
K definici šikany
Dodatek 3
Šikana a výchova k tělesnému střetnutí
Příloha 1
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení
Doporučená literatura
O Autorovi
Říčan PavelVědecký pracovník Psychologického ústavu AV ČR, teoretik i empirický badatel, učitel Karlovy univerzity a popularizátor. Jeho specializací je psychologie osobnosti a motivace, v současné době se soustřeďuje na psychologii spirituality, zvláště spirituality lidí odmítajících tradiční náboženství.