0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Klastry a jejich vliv na výkonnost firem

 a kolektiv
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4843
E-kniha
PDF
339  271  -20 %
Ihned ke stažení
i: 15699 n: 24763798r: 4843
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Kniha se věnuje velmi aktuální problematice vzniku a rozvoje klastrů a jejich vlivu na výkonnost subjektů zapojených do klastrových aktivit. V České republice vznikla v minulém období řada klastrů; tyto činnosti se začínají rozvíjet a mnoha aktérům, kteří se v nich angažují, kniha doplní přehled o možnostech a potenciálu klastrů. Její zpracování vychází zejména z teoretického základu popisu klastrů, klastrových iniciativ a klastrové politiky a dále z praktických zkušeností klastrů v zahraničí i v České republice, získaných spoluprací autorského kolektivu s řadou manažerů klastrů a zástupců regionů a díky šetření ve vybraných zemích Evropy, USA a Asie. Vedle teoretických poznatků publikace obsahuje řadu praktických doporučení pro vyhledávání firem do klastrů, založení klastru a rozvoje existujících klastrů. Manažerům firem demonstruje možnosti, které vstup do klastru skýtá pro jejich rozvoj a zvýšení výkonnosti. Obsahuje výsledky terénních šetření, „dobré praktiky“ (
best practises) i překážky, které omezují vznik a rozvoj klastrů. Kniha je určena pro zájemce z řad manažerů firem, profesionálních manažerů klastrů, akademické sféry či zástupců státní správy a regionálních institucí, které přímo nebo nepřímo rozvoj klastrů podporují.

Z obsahu knihy Klastry a jejich vliv na výkonnost firem

Seznam nejpoužívanějších zkratek
Úvod
1 Síťový charakter podnikání
1.2 Síťové podnikání
1.3 Strategické aliance
1.4 Sítě a klastry
Shrnutí
2 Klastry a klastrové iniciativy: základní pojmy
2.1 Historický vývoj problematiky klastrů
2.2 Defi nice klastrů a jejich základní charakteristiky
2.3 Typologie klastrů
2.4 Klastrové iniciativy
2.5 Vznik klastrů a jejich životní cyklus
Shrnutí
3 Klastry a jejich vliv na konkurenceschopnost
3.1 Konkurenceschopnost a pilíře konkurenceschopnosti národních ekonomik
3.2 Konkurenceschopnost regionů
3.3 Konkurenceschopnost fi rem v klastru
Shrnutí
4 Klastrová politika
4.1 Východiska pro defi nování a realizaci klastrové politiky
4.2 Přístupy ke klastrové politice a její nástroje
4.3 Klasifi kace klastrové politiky
4.4 Zaměření klastrové politiky a příjemci podpory
4.5 Klastry a jejich podpora v Evropě
4.6 Klastrová politika v České republice
4.7 Přínosy a rizika klastrové politiky
Shrnutí
5 Proces vzniku a rozvoje klastrů
5.1 Identifikace klastrů
5.2 Počáteční analýza potenciálních klastrů
5.3 Účastníci a struktura klastrů
5.4 Organizace klastrů
5.5 Personální dimenze klastrů
5.6 Stanovení vizí, cílů a strategie klastrů
5.7 Informační a komunikační podpora pro efektivní řízení a fungování klastrů
5.8 Financování klastrů
5.9 Aktivity klastrů
5.10 Klíčové faktory ovlivňující úspěšný rozvoj klastrů
Shrnutí
6 Měření výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.1 Výkonnost klastrů a klastrových iniciativ
6.2 Modely a přístupy k měření a řízení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.3 Vícerozměrné hodnocení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.4 Využití benchmarkingu jako nástroje pro měření a řízení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.5 Závěry a doporučení k hodnocení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
Shrnutí
7 Případové studie vybraných klastrů z ČR a ze zahraničí
7.1 Kunststoff Cluster
7.2 Borg plast-net
7.3 Holzcluster Tirol
7.4 Pannon Mechatronikai Klaszter – PANEL
7.5 Plastikářský klastr
7.6 Klastr OMNIPACK – Klastr výrobců obalů
7.7 Envicrack – klastr obnovitelných zdrojů energie
7.8 EKOGEN
7.9 Klastr českých nábytkářů
Příloha 1: Evropské klastrové memorandum
Příloha 2: Ukázka hodnocení finanční výkonnosti vybraného podniku v klastru
Použitá literatura
Rejstřík

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Klastry a jejich vliv na výkonnost firem
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.4 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Klastry a jejich vliv na výkonnost firem

 a kolektiv
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4843
E-kniha
PDF
339  271  -20 %
Ihned ke stažení
i: 15699 n: 24763798r: 4843
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha se věnuje velmi aktuální problematice vzniku a rozvoje klastrů a jejich vlivu na výkonnost subjektů zapojených do klastrových aktivit. V České republice vznikla v minulém období řada klastrů; tyto činnosti se začínají rozvíjet a mnoha aktérům, kteří se v nich angažují, kniha doplní přehled o možnostech a potenciálu klastrů. Její zpracování vychází zejména z teoretického základu popisu klastrů, klastrových iniciativ a klastrové politiky a dále z praktických zkušeností klastrů v zahraničí i v České republice, získaných spoluprací autorského kolektivu s řadou manažerů klastrů a zástupců regionů a díky šetření ve vybraných zemích Evropy, USA a Asie. Vedle teoretických poznatků publikace obsahuje řadu praktických doporučení pro vyhledávání firem do klastrů, založení klastru a rozvoje existujících klastrů. Manažerům firem demonstruje možnosti, které vstup do klastru skýtá pro jejich rozvoj a zvýšení výkonnosti. Obsahuje výsledky terénních šetření, „dobré praktiky“ (
best practises) i překážky, které omezují vznik a rozvoj klastrů. Kniha je určena pro zájemce z řad manažerů firem, profesionálních manažerů klastrů, akademické sféry či zástupců státní správy a regionálních institucí, které přímo nebo nepřímo rozvoj klastrů podporují.

Z obsahu knihy Klastry a jejich vliv na výkonnost firem

Seznam nejpoužívanějších zkratek
Úvod
1 Síťový charakter podnikání
1.2 Síťové podnikání
1.3 Strategické aliance
1.4 Sítě a klastry
Shrnutí
2 Klastry a klastrové iniciativy: základní pojmy
2.1 Historický vývoj problematiky klastrů
2.2 Defi nice klastrů a jejich základní charakteristiky
2.3 Typologie klastrů
2.4 Klastrové iniciativy
2.5 Vznik klastrů a jejich životní cyklus
Shrnutí
3 Klastry a jejich vliv na konkurenceschopnost
3.1 Konkurenceschopnost a pilíře konkurenceschopnosti národních ekonomik
3.2 Konkurenceschopnost regionů
3.3 Konkurenceschopnost fi rem v klastru
Shrnutí
4 Klastrová politika
4.1 Východiska pro defi nování a realizaci klastrové politiky
4.2 Přístupy ke klastrové politice a její nástroje
4.3 Klasifi kace klastrové politiky
4.4 Zaměření klastrové politiky a příjemci podpory
4.5 Klastry a jejich podpora v Evropě
4.6 Klastrová politika v České republice
4.7 Přínosy a rizika klastrové politiky
Shrnutí
5 Proces vzniku a rozvoje klastrů
5.1 Identifikace klastrů
5.2 Počáteční analýza potenciálních klastrů
5.3 Účastníci a struktura klastrů
5.4 Organizace klastrů
5.5 Personální dimenze klastrů
5.6 Stanovení vizí, cílů a strategie klastrů
5.7 Informační a komunikační podpora pro efektivní řízení a fungování klastrů
5.8 Financování klastrů
5.9 Aktivity klastrů
5.10 Klíčové faktory ovlivňující úspěšný rozvoj klastrů
Shrnutí
6 Měření výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.1 Výkonnost klastrů a klastrových iniciativ
6.2 Modely a přístupy k měření a řízení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.3 Vícerozměrné hodnocení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.4 Využití benchmarkingu jako nástroje pro měření a řízení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
6.5 Závěry a doporučení k hodnocení výkonnosti klastrů a klastrových iniciativ
Shrnutí
7 Případové studie vybraných klastrů z ČR a ze zahraničí
7.1 Kunststoff Cluster
7.2 Borg plast-net
7.3 Holzcluster Tirol
7.4 Pannon Mechatronikai Klaszter – PANEL
7.5 Plastikářský klastr
7.6 Klastr OMNIPACK – Klastr výrobců obalů
7.7 Envicrack – klastr obnovitelných zdrojů energie
7.8 EKOGEN
7.9 Klastr českých nábytkářů
Příloha 1: Evropské klastrové memorandum
Příloha 2: Ukázka hodnocení finanční výkonnosti vybraného podniku v klastru
Použitá literatura
Rejstřík

O Autorovi

Pavelková Drahomíra
Řadu let se zabývá problematikou podnikových financí se zaměřením na podnikovou výkonnost. Působí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, kde přednáší a věnuje se vědecko výzkumné činnosti. Intenzivně spolupracuje s podnikovou praxí. Absolvovala zahraniční stáže v Japonsku, Velké Británii, Belgii, Portugalsku, USA, Finsku, Švédsku a Dánsku. Je řešitelkou nebo spoluřešitelkou řady výzkumných a vzdělávacích projektů. Výsledky své práce prezentovala na mnoha domácích i zahraničních konferencích (72 příspěvků) a v odborných časopisech (30 článků), je autorkou nebo spoluautorkou tří monografií a šesti kapitol v knize. Je členkou čtyř mezinárodních vědeckých společností a mezinárodní sítě zaměřené na problematiku měření výkonnosti klastrů. Je předsedkyní Redakční rady časopisu Journal of Competitiveness, členkou ediční rady časopisu Trendy managementu a ekonomiky a členkou odborné rady České asociace pro finanční řízení.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 199  -46 %
E-kniha 251  -20 %
Tištěná 279  -20 %
E-kniha 238  -20 %
Tištěná 279  -20 %
E-kniha 238  -20 %
Tištěná 239  -20 %
E-kniha 203  -20 %
Tištěná 199  -20 %
E-kniha 170  -20 %
Tištěná 99  -57 %
E-kniha 156  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.