0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č

Viturka Milan a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6490
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319  271 
Ihned ke stažení
i: 18275 n: 24773124r: 6490
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace se zabývá hodnocením regionální kvality podnikatelského prostředí, které představuje významný podklad nejen pro rozhodování potenciálních investorů, ale i pro hodnocení perspektiv rozvoje regionů. Hodnocení vychází ze 16 faktorů vybraných na základě mezinárodních i domácích průzkumů a sdružených do skupin obchodních, pracovních, infrastrukturních, lokálních, cenových a environmentálních faktorů. Jejich analýzy jsou zpracovány jednotným způsobem (význam, metodika, výsledky a možnosti ovlivnění) podle 205 správních obvodů obcí třetího stupně a návazně syntetizovány za kraje. Navazující širší vyhodnocení regionální konkurenceschopnosti zahrnuje i analýzy inovačního potenciálu firem a využití lidských zdrojů jako dalších komponent originální integrační teorie udržitelného regionálního rozvoje. Na tomto základě je pak vypracována dlouhodobá strategie regionálního rozvoje České republiky. Součástí publikace jsou i mapy - zdarma ke stažení na www.grada.cz. Kniha
je velmi cenná svým komplexním a tržně orientovaným pohledem na problematiku regionálního rozvoje.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č

O autorech      7
Předmluva      9
1. Teoretická východiska a souvislosti regionálního rozvoje 11
2. Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí 17
2.1 Obchodní faktory      23
Faktor blízkosti trhů      23
Faktor koncentrace významných firem      31
Faktor přítomnosti zahraničních firem      36
Faktor podpůrných služeb      39
2.2 Pracovní faktory      42
Faktor dostupnosti pracovních sil      42
Faktor kvality pracovních sil      46
Faktor flexibility (podnikavosti) pracovních sil 52
2.3 Infrastrukturní faktory      55
Faktor kvality silnic a železnic      56
Faktor informačních a komunikačních technologií 62
Faktor blízkosti mezinárodních letišť      67
2.4 Lokální faktory      69
Faktor podnikatelské a znalostní báze      69
Faktor asistence veřejné správy      82
2.5 Cenové faktory      85
Faktor ceny práce      85
Faktor ceny nemovitostí      89
2.6 Environmentální faktory      95
Faktor urbanistické a přírodní atraktivity území 96
Faktor environmentální kvality území      100
2.7 Komplexní hodnocení kvality podnikatelského prostředí 107
Výpočet celkové KPP podle regionů ORP a krajů      107
Identifikace pozičních výhod a nevýhod regionů      113
Podnikatelský orientované regionální vyhodnocení odchylek dílčích 
faktorů KPP      120
3. Nástin dlouhodobé strategie regionálního rozvoje České republiky 125
3.1 Regionální politika      126
3.2 Regionální pojetí konkurenceschopnosti      132
Pojem konkurenceschopnosti      132
Vybrané nástroje podpory regionální konkurenceschopnosti      136
Indikátory konkurenceschopnosti regionů České republiky      141
3.3 Integrační teorie udržitelného regionálního rozvoje      151
3.4 Strategie regionálního rozvoje České republiky      157
Úvodní poznámky      157
Návrh dlouhodobé strategie regionálního rozvoje České republiky 160
Závěr      177
Seznam použité literatury      180
Příloha 1: Významné firmy zpracovatelského průmyslu podle tržeb v roce 2006 185
Příloha 2: Přehled průmyslových zón podle krajů      194
Příloha 3: Významné odchylky dílčích faktorů kvality podnikatelského 
prostředí       208
Příloha 4: Podpora inovací ve vybraných zemích EU      216
4.1 Švédsko      216
4.2 Finsko      218
4.3 Německo      220
4.4 Rakousko      221
Shrnutí / Summary 223
Rejstřík      224

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 9.15MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 9.15 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č

Viturka Milan a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6490
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319  271 
Ihned ke stažení
i: 18275 n: 24773124r: 6490
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se zabývá hodnocením regionální kvality podnikatelského prostředí, které představuje významný podklad nejen pro rozhodování potenciálních investorů, ale i pro hodnocení perspektiv rozvoje regionů. Hodnocení vychází ze 16 faktorů vybraných na základě mezinárodních i domácích průzkumů a sdružených do skupin obchodních, pracovních, infrastrukturních, lokálních, cenových a environmentálních faktorů. Jejich analýzy jsou zpracovány jednotným způsobem (význam, metodika, výsledky a možnosti ovlivnění) podle 205 správních obvodů obcí třetího stupně a návazně syntetizovány za kraje. Navazující širší vyhodnocení regionální konkurenceschopnosti zahrnuje i analýzy inovačního potenciálu firem a využití lidských zdrojů jako dalších komponent originální integrační teorie udržitelného regionálního rozvoje. Na tomto základě je pak vypracována dlouhodobá strategie regionálního rozvoje České republiky. Součástí publikace jsou i mapy - zdarma ke stažení na www.grada.cz. Kniha
je velmi cenná svým komplexním a tržně orientovaným pohledem na problematiku regionálního rozvoje.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č

O autorech      7
Předmluva      9
1. Teoretická východiska a souvislosti regionálního rozvoje 11
2. Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí 17
2.1 Obchodní faktory      23
Faktor blízkosti trhů      23
Faktor koncentrace významných firem      31
Faktor přítomnosti zahraničních firem      36
Faktor podpůrných služeb      39
2.2 Pracovní faktory      42
Faktor dostupnosti pracovních sil      42
Faktor kvality pracovních sil      46
Faktor flexibility (podnikavosti) pracovních sil 52
2.3 Infrastrukturní faktory      55
Faktor kvality silnic a železnic      56
Faktor informačních a komunikačních technologií 62
Faktor blízkosti mezinárodních letišť      67
2.4 Lokální faktory      69
Faktor podnikatelské a znalostní báze      69
Faktor asistence veřejné správy      82
2.5 Cenové faktory      85
Faktor ceny práce      85
Faktor ceny nemovitostí      89
2.6 Environmentální faktory      95
Faktor urbanistické a přírodní atraktivity území 96
Faktor environmentální kvality území      100
2.7 Komplexní hodnocení kvality podnikatelského prostředí 107
Výpočet celkové KPP podle regionů ORP a krajů      107
Identifikace pozičních výhod a nevýhod regionů      113
Podnikatelský orientované regionální vyhodnocení odchylek dílčích 
faktorů KPP      120
3. Nástin dlouhodobé strategie regionálního rozvoje České republiky 125
3.1 Regionální politika      126
3.2 Regionální pojetí konkurenceschopnosti      132
Pojem konkurenceschopnosti      132
Vybrané nástroje podpory regionální konkurenceschopnosti      136
Indikátory konkurenceschopnosti regionů České republiky      141
3.3 Integrační teorie udržitelného regionálního rozvoje      151
3.4 Strategie regionálního rozvoje České republiky      157
Úvodní poznámky      157
Návrh dlouhodobé strategie regionálního rozvoje České republiky 160
Závěr      177
Seznam použité literatury      180
Příloha 1: Významné firmy zpracovatelského průmyslu podle tržeb v roce 2006 185
Příloha 2: Přehled průmyslových zón podle krajů      194
Příloha 3: Významné odchylky dílčích faktorů kvality podnikatelského 
prostředí       208
Příloha 4: Podpora inovací ve vybraných zemích EU      216
4.1 Švédsko      216
4.2 Finsko      218
4.3 Německo      220
4.4 Rakousko      221
Shrnutí / Summary 223
Rejstřík      224

O Autorovi

Viturka Milan
Působí na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně jako vedoucí katedry regionální ekonomie a správy, která zabezpečuje výuku ve studijních oborech regionální rozvoj a správa a regionální rozvoj a cestovní ruch. Je rovněž pracovníkem Centra konkurenceschopnosti české ekonomiky Ekonomicko-správní fakulty. Specializuje se na základní a aplikovaný výzkum v oblasti regionální ekonomie (teorie a strategie regionálního rozvoje, regionální politika České republiky a EU) a dále na environmentální ekonomii.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 254 
E-kniha 216 
Tištěná 212 
E-kniha 180 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.