Legendární Tatra 613
a její sourozenci
- 30 % z DMOC
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
594 Kč 416 Kč -30 %Ihned ke stažení
i: 42118 n: 27146390r: 12839Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
699 Kč 489 Kč -30 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 02. 12. 2024 18:46
i: 41460 n: 27134885r: 12839 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná.
Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper.
Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit.
Black Friday - 30 % končí za:
Soubory ke stažení
Pár slov na úvod
1 | Tři příběhy
Tatraplan
Tatra 603
Tatra 613
2 | Od T 603 k T 613
Oblá elegance
S písmenem A
Slovenský sen
Projekt T 613
Hugolet
3 | Vignale to zařídí
Sázka na Italy
První návrhy a smlouva
Kresby a makety
4 | Prototypy
Z Kopřivnice do Turína a zpět
Ve zkouškách i v Rudém právu
Změny i havárie
Bylo jich víc
Nejen na polygonu NAMI
5 | Tatra 613 jde do série
Nejen na veletrhu
Návrhy modernizace
Nelehké začátky
Startovní rok 1975
Rekordní roky
Hodnocení a hokej
Rány shora
Pražské sny
Český Range Rover
6 | Druhé a třetí vydání
Snižování spotřeby i výroby
T 613-3 poprvé
Šestiválce
T 613-3 podruhé
Tatra Runway Tester
7 | V nové době
Střídavé úspěchy
Tatra 613-4 krátká i dlouhá
Anglická stopa
Tatra 613-5
Nejen katalyzátory
Jen na zakázku
Pancéřovaná
Model 95
Loučení
8 | Jen pro vyvolené
Long
Presidium alias Speciál
Kusová výroba
09 | Přehlídkové vozy
První pokus
Tatra 613 K
Bylo jich pět
10 | Tatry záchranářské
Narex
Narimex
Autoklub Bohemia Assistance
Hasiči
11 | Sanitky
První byly dvě
Příborské sanitky
Sanitky inženýra Frimla
Druhá a třetí
12 | Prezident
Králova vize
Prezident alias Fojt
Místo na Hrad do muzea
13 | Tatra 700 – poslední v řadě
Nemožné se stalo skutkem
Modrá, zelená, rudá…
Nejen pro ministry
Dvakrát GT
Inovace a pak sbohem
14 | MTX Tatra V8
Supertatra alias Antiporsche
Supersport z Metalexu
Kompletní byly jen tři
15| S motorem T 613
Ecorra Sport V8
Grafit
AML Lanta
Autokros
Tříkolky
16 | Výroba, registrace, ceny a export
17 | Základní technické údaje
18 | Pár vzpomínek na závěr
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 09.12.2021
Katalogové číslo: 55048
ISBN: 978-80-271-3488-5
Formát / stran: 209×250, 240 stran
Edice:
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.44MB | 28.44MB | 52.87MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
- 30 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Tištěná kniha
Datum vydání: 09.12.2021
Katalogové číslo: 55048
ISBN: 978-80-271-3488-5
Formát / stran: 209×250, 240 stran
Edice:
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.44 MB | 28.44 MB | 52.87 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Legendární Tatra 613
a její sourozenci
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
594 Kč 416 Kč -30 %Ihned ke stažení
i: 42118 n: 27146390r: 12839Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
699 Kč 489 Kč -30 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 02. 12. 2024 18:46
i: 41460 n: 27134885r: 12839 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná.
Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper.
Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit.
Black Friday - 30 % končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Legendární Tatra 613
Pár slov na úvod
1 | Tři příběhy
Tatraplan
Tatra 603
Tatra 613
2 | Od T 603 k T 613
Oblá elegance
S písmenem A
Slovenský sen
Projekt T 613
Hugolet
3 | Vignale to zařídí
Sázka na Italy
První návrhy a smlouva
Kresby a makety
4 | Prototypy
Z Kopřivnice do Turína a zpět
Ve zkouškách i v Rudém právu
Změny i havárie
Bylo jich víc
Nejen na polygonu NAMI
5 | Tatra 613 jde do série
Nejen na veletrhu
Návrhy modernizace
Nelehké začátky
Startovní rok 1975
Rekordní roky
Hodnocení a hokej
Rány shora
Pražské sny
Český Range Rover
6 | Druhé a třetí vydání
Snižování spotřeby i výroby
T 613-3 poprvé
Šestiválce
T 613-3 podruhé
Tatra Runway Tester
7 | V nové době
Střídavé úspěchy
Tatra 613-4 krátká i dlouhá
Anglická stopa
Tatra 613-5
Nejen katalyzátory
Jen na zakázku
Pancéřovaná
Model 95
Loučení
8 | Jen pro vyvolené
Long
Presidium alias Speciál
Kusová výroba
09 | Přehlídkové vozy
První pokus
Tatra 613 K
Bylo jich pět
10 | Tatry záchranářské
Narex
Narimex
Autoklub Bohemia Assistance
Hasiči
11 | Sanitky
První byly dvě
Příborské sanitky
Sanitky inženýra Frimla
Druhá a třetí
12 | Prezident
Králova vize
Prezident alias Fojt
Místo na Hrad do muzea
13 | Tatra 700 – poslední v řadě
Nemožné se stalo skutkem
Modrá, zelená, rudá…
Nejen pro ministry
Dvakrát GT
Inovace a pak sbohem
14 | MTX Tatra V8
Supertatra alias Antiporsche
Supersport z Metalexu
Kompletní byly jen tři
15| S motorem T 613
Ecorra Sport V8
Grafit
AML Lanta
Autokros
Tříkolky
16 | Výroba, registrace, ceny a export
17 | Základní technické údaje
18 | Pár vzpomínek na závěr
O Autorovi
Tuček JanMotoristický novinář, stálý spolupracovník časopisů Automobil Revue, Auto Forum a Motor Journal. Pravidelně publikuje od roku 1969, v období 1975-76 byl redaktorem časopisu Motoristická současnost, v letech 1981 až 2004 pracoval jako zpravodaj francouzské tiskové agentury Agence France-Presse.