0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Logopedie

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 16:59
i: 14956 n: 24711102r: 3596
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení je mnohdy překážkou ve vzdělávání a společenském uplatnění jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie, jejíž základní principy jsou vysvětleny v této knize.

Učebnice je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit též rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Kniha krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky různých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti jejich diagnostiky a terapie. Najdete zde také pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnována samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.

Z obsahu knihy Logopedie

OBSAH

Úvod
1.
Logopedie – vědní a studijní obor
1.1
Vymezení oboru logopedie
1.2
Historie péče o osoby s narušenou komunikační schopností

Literatura
2.
Komunikace a vývoj komunikační schopnosti
2.1
Vymezení pojmu komunikace
2.2
Řeč a jazyk
2.3
Fáze komunikace mezi lidmi
2.4
Verbální a neverbální komunikace
2.5
Vývoj řeči z logopedického hlediska – přehled stadií v ontogenezi dětské řeči
2.5.1
Přípravná (předřečová) stadia vývoje řeči
2.5.2
Vlastní vývoj řeči
2.5.3
Jazykové roviny v ontogenezi řeči
2.6
Základní pojmy z fonetiky
2.6.1
Dělení hlásek českého jazyka
2.6.2
Fonologická realizace prvků řeči

Literatura
3.
Narušená komunikační schopnost
3.1
Příčiny vzniku a klasifikace narušené komunikační schopnosti
3.2
Logopedická intervence
3.3
Pomůcky a přístroje v logopedické diagnostice i terapii

Literatura
4.
Kategorie narušené komunikační schopnosti
4.1
Narušený vývoj řeči
4.1.1
Opožděný vývoj řeči
4.1.2
Vývojová dysfázie

4.1.2.1 Etiologie vývojové dysfázie
4.1.2.2 Symptomatologie vývojové dysfázie
4.1.2.3 Diagnostika vývojové dysfázie
4.1.2.4 Terapie vývojové dysfázie

Literatura
4.2
Afázie
4.2.1
Vymezení termínu
4.2.2
Etiologie afázie
4.2.3
Symptomatologie afázie
4.2.4
Klasifikace afázie
4.2.5
Diagnostika afázie
4.2.6
Terapie afázie
4.2.7
Afázie u dětí
4.2.7.1 Etiologie afázie u dětí
4.2.7.2 Symptomy afázie u dětí
4.2.7.3 Edukace dětí s afázií

Literatura
4.3
Mutismus
4.3.1
Vymezení termínu
4.3.2
Klasifikace mutismu
4.3.3
Etiologie mutismu
4.3.4
Diagnostika a terapie mutismu

Literatura
4.4
Narušení článkování řeči
4.4.1
Dyslalie
4.4.1.1 Vymezení termínu
4.4.1.2 Etiologie dyslalie
4.4.1.3 Klasifikace dyslalie
4.4.1.4 Diagnostika dyslalie
4.4.1.5 Terapie dyslalie

Literatura
4.4.2
Dysartrie
4.4.2.1 Vymezení termínu
4.4.2.2 Etiologie dysartrie
4.4.2.3 Klasifikace dysartrie
4.4.2.4 Diagnostika dysartrie
4.4.2.5 Terapie dysartrie

Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 04. 2006
Katalogové číslo: 2702
ISBN: 978-80-247-1110-2
Formát / stran: 144×207, 228 stran
Edice: Pedagogika
Logopedie

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 04. 2006
Katalogové číslo: 2702
ISBN: 978-80-247-1110-2
Formát / stran: 144×207, 228 stran
Edice: Pedagogika

Logopedie

Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení je mnohdy překážkou ve vzdělávání a společenském uplatnění jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie, jejíž základní principy jsou vysvětleny v této knize.

Učebnice je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit též rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Kniha krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky různých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti jejich diagnostiky a terapie. Najdete zde také pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnována samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 16:59
i: 14956 n: 24711102r: 3596

Z obsahu knihy Logopedie

OBSAH

Úvod
1.
Logopedie – vědní a studijní obor
1.1
Vymezení oboru logopedie
1.2
Historie péče o osoby s narušenou komunikační schopností

Literatura
2.
Komunikace a vývoj komunikační schopnosti
2.1
Vymezení pojmu komunikace
2.2
Řeč a jazyk
2.3
Fáze komunikace mezi lidmi
2.4
Verbální a neverbální komunikace
2.5
Vývoj řeči z logopedického hlediska – přehled stadií v ontogenezi dětské řeči
2.5.1
Přípravná (předřečová) stadia vývoje řeči
2.5.2
Vlastní vývoj řeči
2.5.3
Jazykové roviny v ontogenezi řeči
2.6
Základní pojmy z fonetiky
2.6.1
Dělení hlásek českého jazyka
2.6.2
Fonologická realizace prvků řeči

Literatura
3.
Narušená komunikační schopnost
3.1
Příčiny vzniku a klasifikace narušené komunikační schopnosti
3.2
Logopedická intervence
3.3
Pomůcky a přístroje v logopedické diagnostice i terapii

Literatura
4.
Kategorie narušené komunikační schopnosti
4.1
Narušený vývoj řeči
4.1.1
Opožděný vývoj řeči
4.1.2
Vývojová dysfázie

4.1.2.1 Etiologie vývojové dysfázie
4.1.2.2 Symptomatologie vývojové dysfázie
4.1.2.3 Diagnostika vývojové dysfázie
4.1.2.4 Terapie vývojové dysfázie

Literatura
4.2
Afázie
4.2.1
Vymezení termínu
4.2.2
Etiologie afázie
4.2.3
Symptomatologie afázie
4.2.4
Klasifikace afázie
4.2.5
Diagnostika afázie
4.2.6
Terapie afázie
4.2.7
Afázie u dětí
4.2.7.1 Etiologie afázie u dětí
4.2.7.2 Symptomy afázie u dětí
4.2.7.3 Edukace dětí s afázií

Literatura
4.3
Mutismus
4.3.1
Vymezení termínu
4.3.2
Klasifikace mutismu
4.3.3
Etiologie mutismu
4.3.4
Diagnostika a terapie mutismu

Literatura
4.4
Narušení článkování řeči
4.4.1
Dyslalie
4.4.1.1 Vymezení termínu
4.4.1.2 Etiologie dyslalie
4.4.1.3 Klasifikace dyslalie
4.4.1.4 Diagnostika dyslalie
4.4.1.5 Terapie dyslalie

Literatura
4.4.2
Dysartrie
4.4.2.1 Vymezení termínu
4.4.2.2 Etiologie dysartrie
4.4.2.3 Klasifikace dysartrie
4.4.2.4 Diagnostika dysartrie
4.4.2.5 Terapie dysartrie

Literatura

O Autorovi

Klenková Jiřina

Odbornice v oblasti speciální pedagogiky a logopedie. Absolvovala studium speciální pedagogiky, obor logopedie a surdopedie. Dlouhodobě se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí, dospívajících i osob dospělých. Působí na Masarykově univerzitě, na katedře speciální pedagogiky.

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 329
E-kniha 280
Tištěná 599
E-kniha 509
Tištěná 399
E-kniha 339
Tištěná 459
E-kniha 312 -20 %
Tištěná 699
E-kniha 594
Tištěná 999
E-kniha 849

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace