0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Metody pedagogického výzkumu

Základy kvantitativního výzkumu, 2., aktualizované vydání

- 20 % z DMOC
Metody pedagogického výzkumu
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  271  -20 %
Ihned ke stažení
i: 23312 n: 27192250r: 8365
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  319  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 28. 03. 2024 19:51
i: 23308 n: 24753263r: 8365
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

PDF
Aktualizovaná publikace renomovaného českého autora objasňuje podstatu klasického (kvantitativního) pedagogického výzkumu. Analyzuje jeho základní fáze, informační zdroje a také jeho výhody i nevýhody. Kniha je určena především studentům pedagogických oborů a pedagogům.

Publikace rozvíjí zejména následující témata:

• otázky měření v pedagogickém výzkumu včetně základních metod, s jejichž pomocí se zpracovávají výsledky měření
• statistické metody používané při testování hypotéz
• nejčastěji používané metody sběru dat

Zaměřuje se nejen na metody, které jsou v pedagogickém výzkumu běžně používané, ale také na ty méně časté (sémantický diferenciál, Q-metodologie, faktorová analýza, shluková analýza). Velkou péči autor věnoval srozumitelnosti textu, aby byl přístupný i těm, kdo mají jen základní matematické znalosti a dovednosti.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Metody pedagogického výzkumu

Úvodem

1. Vědecký výzkum v pedagogice
1.1 Metody lidského poznávání
1.2 Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze
1.2.1 Stanovení problému a jeho formulace
1.2.2 Hypotézy a jejich místo v pedagogickém výzkumu
1.2.3 Testování hypotéz ve vědeckém výzkumu
1.3 Výzkumy ex-post-facto a experimenty
1.3.1 Pedagogické experimenty
1.4 Kvalitativně orientované výzkumy

2. Měření v pedagogickém výzkumu
2.1 Měření a jeho druhy
2.2 Vlastnosti dobrého měření
2.3 Metody zpracování dat v pedagogických výzkumech
2.3.1 Uspořádání dat a sestavování tabulek četností
2.3.2 Grafické metody zobrazování dat
2.3.3 Charakteristiky polohy (míry ústřední tendence)
2.3.4 Míry variability (charakteristiky rozptýlení)
2.4 Normální rozdělení
2.5 Metody průzkumové analýzy dat
2.5.1 S-L grafy
2.5.2 Krabicové grafy
2.5.3 Krabicové grafy s vruby

3. Statistické metody používané při testování hypotéz
3.1 Věcné a statistické hypotézy ve výzkumu
3.1.1 Statistické testy významnosti jako prostředek pro verifikaci hypotéz
3.1.2 Druhy statistických testů významnosti
3.2 Statistické metody pro analýzu nominálních dat
3.2.1 Test dobré shody chí-kvadrát
3.2.2 Test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku
3.2.3 Test nezávislosti chí-kvadrát pro čtyřpolní tabulku
3.2.4 Fisherův kombinatorický test
3.2.5 Stupeň závislosti mezi jevy při nominálním měření
3.3 Statistické metody pro analýzu ordinálních dat
3.3.1 Znaménkový test
3.3.2 Wilcoxonův test
3.3.3 U-test Manna a Whitneyho
3.3.4 Kolmogorovův-Smirnovův test
3.3.5 Kruskalův-Wallisův test
3.3.6 Stupeň závislosti mezi jevy při ordinálním měření
3.4 Statistické metody pro analýzu metrických dat
3.4.1 Funkční a statistická závislost mezi jevy
3.4.2 Regresní a korelační analýza
3.4.3 Pearsonův koeficient korelace
3.4.4 Bodová biseriální korelace rbb
3.4.5 Biseriální korelace rbis
3.4.6 Tetrachorický koeficient korelace
3.4.7 Testování významnosti rozdílu mezi dvěma koeficienty korelace
3.4.8 Studentův t-test
3.4.9 Fisherův-Snedecorův F-test
3.4.10 Párový t-test
3.5 Princip faktorové analýzy
3.6 Shluková analýza
3.7 Metaanalýza v pedagogickém výzkumu
3.7.1 Příklady jednoduchých statistických metod metaanalýzy
3.8 Zpracování a analýza dat s využitím počítače

4. Metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech
4.1 Pedagogické pozorování
4.1.1 Vlastnosti dobrého pedagogického pozorování
4.1.2 Subjektivní faktory působící při pozorování
4.1.3 Techniky standardizovaného pozorování
4.2 Dotazník v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Druhy položek v dotazníku
4.2.2 Nejdůležitější požadavky na konstrukci dotazníku
4.2.3 Vlastnosti dobrého dotazníku
4.2.4 Provedení dotazníkového šetření
4.2.5 Kategorizace a třídění materiálu získaného dotazníkem
4.2.6 Postup při analýze dat získaných dotazníkem
4.3 Interview v pedagogickém výzkumu
4.4 Testy v pedagogickém výzkumu
4.4.1 Didaktické testy a jejich druhy
4.4.2 Testové úlohy
4.4.3 Konstrukce didaktického testu
4.4.4 Ověřování vlastností didaktického testu
4.4.5 Standardizace didaktického testu
4.5 Sociometrie v pedagogickém výzkumu
4.5.1 Sociometrický test
4.5.2 Sociometrické matice
4.5.3 Sociogramy
4.5.4 Sociometrické indexy
4.6 Sémantický diferenciál
4.6.1 Klasický sémantický diferenciál C. Osgooda
4.6.2 Dvoufaktorový sémantický diferenciál ATER
4.7 Měření obtížnosti učebního textu
4.8 Q-metodologie

Závěrem

Příloha statistické tabulky
I Distribuční funkce normovaného normálního rozdělení
II Kritické hodnoty testového kritéria chí-kvadrát
III Znaménkový test
IV Kritické hodnoty T? pro Wilcoxonův test
V Kritické hodnoty testového kritéria U? pro hladinu významnosti 0,05
VI Kritické hodnoty pro Kolmogorovův-Smirnovův test pro hladinu významnosti ? = 0,05
VII Kritické hodnoty Pearsonova a Spearmanova koeficientu korelace pro počet dvojic hodnot n ? 8
VIII Pomocné hodnoty pro dvojřádkovou korelaci
IX Fisherova z-transformace
X Kritické hodnoty testového kritéria t
XI Kritické hodnoty Fisherova-Snedecorova F pro hladinu významnosti 0,05
XII Hodnoty R ? pro Duncanův test pro hladinu významnosti 0,05

Literatura
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 31.05.2016
Katalogové číslo: 27048
ISBN: 978-80-247-5326-3
Formát / stran: 167×240, 256 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.26MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 20 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Metody pedagogického výzkumu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 31.05.2016
Katalogové číslo: 27048
ISBN: 978-80-247-5326-3
Formát / stran: 167×240, 256 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.26 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Metody pedagogického výzkumu

Základy kvantitativního výzkumu, 2., aktualizované vydání

E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  271  -20 %
Ihned ke stažení
i: 23312 n: 27192250r: 8365
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  319  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 28. 03. 2024 19:51
i: 23308 n: 24753263r: 8365
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Aktualizovaná publikace renomovaného českého autora objasňuje podstatu klasického (kvantitativního) pedagogického výzkumu. Analyzuje jeho základní fáze, informační zdroje a také jeho výhody i nevýhody. Kniha je určena především studentům pedagogických oborů a pedagogům.

Publikace rozvíjí zejména následující témata:

• otázky měření v pedagogickém výzkumu včetně základních metod, s jejichž pomocí se zpracovávají výsledky měření
• statistické metody používané při testování hypotéz
• nejčastěji používané metody sběru dat

Zaměřuje se nejen na metody, které jsou v pedagogickém výzkumu běžně používané, ale také na ty méně časté (sémantický diferenciál, Q-metodologie, faktorová analýza, shluková analýza). Velkou péči autor věnoval srozumitelnosti textu, aby byl přístupný i těm, kdo mají jen základní matematické znalosti a dovednosti.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Metody pedagogického výzkumu

Úvodem

1. Vědecký výzkum v pedagogice
1.1 Metody lidského poznávání
1.2 Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze
1.2.1 Stanovení problému a jeho formulace
1.2.2 Hypotézy a jejich místo v pedagogickém výzkumu
1.2.3 Testování hypotéz ve vědeckém výzkumu
1.3 Výzkumy ex-post-facto a experimenty
1.3.1 Pedagogické experimenty
1.4 Kvalitativně orientované výzkumy

2. Měření v pedagogickém výzkumu
2.1 Měření a jeho druhy
2.2 Vlastnosti dobrého měření
2.3 Metody zpracování dat v pedagogických výzkumech
2.3.1 Uspořádání dat a sestavování tabulek četností
2.3.2 Grafické metody zobrazování dat
2.3.3 Charakteristiky polohy (míry ústřední tendence)
2.3.4 Míry variability (charakteristiky rozptýlení)
2.4 Normální rozdělení
2.5 Metody průzkumové analýzy dat
2.5.1 S-L grafy
2.5.2 Krabicové grafy
2.5.3 Krabicové grafy s vruby

3. Statistické metody používané při testování hypotéz
3.1 Věcné a statistické hypotézy ve výzkumu
3.1.1 Statistické testy významnosti jako prostředek pro verifikaci hypotéz
3.1.2 Druhy statistických testů významnosti
3.2 Statistické metody pro analýzu nominálních dat
3.2.1 Test dobré shody chí-kvadrát
3.2.2 Test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku
3.2.3 Test nezávislosti chí-kvadrát pro čtyřpolní tabulku
3.2.4 Fisherův kombinatorický test
3.2.5 Stupeň závislosti mezi jevy při nominálním měření
3.3 Statistické metody pro analýzu ordinálních dat
3.3.1 Znaménkový test
3.3.2 Wilcoxonův test
3.3.3 U-test Manna a Whitneyho
3.3.4 Kolmogorovův-Smirnovův test
3.3.5 Kruskalův-Wallisův test
3.3.6 Stupeň závislosti mezi jevy při ordinálním měření
3.4 Statistické metody pro analýzu metrických dat
3.4.1 Funkční a statistická závislost mezi jevy
3.4.2 Regresní a korelační analýza
3.4.3 Pearsonův koeficient korelace
3.4.4 Bodová biseriální korelace rbb
3.4.5 Biseriální korelace rbis
3.4.6 Tetrachorický koeficient korelace
3.4.7 Testování významnosti rozdílu mezi dvěma koeficienty korelace
3.4.8 Studentův t-test
3.4.9 Fisherův-Snedecorův F-test
3.4.10 Párový t-test
3.5 Princip faktorové analýzy
3.6 Shluková analýza
3.7 Metaanalýza v pedagogickém výzkumu
3.7.1 Příklady jednoduchých statistických metod metaanalýzy
3.8 Zpracování a analýza dat s využitím počítače

4. Metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech
4.1 Pedagogické pozorování
4.1.1 Vlastnosti dobrého pedagogického pozorování
4.1.2 Subjektivní faktory působící při pozorování
4.1.3 Techniky standardizovaného pozorování
4.2 Dotazník v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Druhy položek v dotazníku
4.2.2 Nejdůležitější požadavky na konstrukci dotazníku
4.2.3 Vlastnosti dobrého dotazníku
4.2.4 Provedení dotazníkového šetření
4.2.5 Kategorizace a třídění materiálu získaného dotazníkem
4.2.6 Postup při analýze dat získaných dotazníkem
4.3 Interview v pedagogickém výzkumu
4.4 Testy v pedagogickém výzkumu
4.4.1 Didaktické testy a jejich druhy
4.4.2 Testové úlohy
4.4.3 Konstrukce didaktického testu
4.4.4 Ověřování vlastností didaktického testu
4.4.5 Standardizace didaktického testu
4.5 Sociometrie v pedagogickém výzkumu
4.5.1 Sociometrický test
4.5.2 Sociometrické matice
4.5.3 Sociogramy
4.5.4 Sociometrické indexy
4.6 Sémantický diferenciál
4.6.1 Klasický sémantický diferenciál C. Osgooda
4.6.2 Dvoufaktorový sémantický diferenciál ATER
4.7 Měření obtížnosti učebního textu
4.8 Q-metodologie

Závěrem

Příloha statistické tabulky
I Distribuční funkce normovaného normálního rozdělení
II Kritické hodnoty testového kritéria chí-kvadrát
III Znaménkový test
IV Kritické hodnoty T? pro Wilcoxonův test
V Kritické hodnoty testového kritéria U? pro hladinu významnosti 0,05
VI Kritické hodnoty pro Kolmogorovův-Smirnovův test pro hladinu významnosti ? = 0,05
VII Kritické hodnoty Pearsonova a Spearmanova koeficientu korelace pro počet dvojic hodnot n ? 8
VIII Pomocné hodnoty pro dvojřádkovou korelaci
IX Fisherova z-transformace
X Kritické hodnoty testového kritéria t
XI Kritické hodnoty Fisherova-Snedecorova F pro hladinu významnosti 0,05
XII Hodnoty R ? pro Duncanův test pro hladinu významnosti 0,05

Literatura
Rejstřík

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 359  -20 %
E-kniha 306  -20 %
E-kniha 217  -20 %
E-kniha 203  -20 %
E-kniha 203  -20 %
E-kniha 203  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.