Moderní didaktika
Lexikon výukových a hodnoticích metod
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
679 Kč 611 KčIhned ke stažení
i: 17845 n: 24799353r: 6293 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
799 Kč 679 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 10. 2024 23:58
i: 17844 n: 24734507r: 6293 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“
Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a nepostradatelným vodítkem.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
O autorovi
Úvod
1. Didaktická vsuvka
2. Metodologický úvod
3. Výukové metody Asociační metody Asociační evokace učiva Clustering Jak vypadá, jak se vaří, jak se staví Atraktivizace učiva Brainstormingové metody Klasický brainstorming Lístečková metoda Banka nápadů Brainpool Diamant Brainwriting do kruhu Delfská metoda Diskusní pavučina Generátor otázek Gordonova metoda Hierarchizační technika brainstormingu HOBO metoda Metoda 635 Metoda Phillips 66 Moderační galerie Questionstorming Rolestorming Round Robin Synektika Návazné brainstormingové metody Čas Činnostní učení Početní divadélko Daltonské výukové metody Daltonský kruhový model Daltonská metoda povinných a nepovinných úkolů Daltonský týdenní plán Daltonská práce v pracovních centrech Daltonská pracovní smlouva Decrolyho metody Tematická výuka Třídobá pedagogická metoda Záhadné předměty Didaktické prostředky Desková hra Film Fotogra?e Hudba Karikatura Komiks Mapa Obraz Plakát Počítačová hra Poštovní známky Pracovní list Odpovědní list Pracovní sešit Prezentace Sešit Stavebnice Tematická koláž Učebnice Zpravodajství Didaktické modi?kace Didaktická technika Didaktický kufřík Kamera a fotoaparát Televize Diferenciační výukové metody Individuální selekce obtížnosti úkolů Týmová selekce obtížnosti úkolů Diferenciační učení na stanovištích Obálková participační metoda Dílna budoucnosti Domácí úkoly Dramatizační metody Act and speak Bodysculpting Divadlo fórum Dramatický celek Dramatizace textu Hra v roli Inscenační metody E-learning Blended leasing Just in time Learning management system Sociální sítě Evokační metody Exkurze Experiment Freinetovské metody Korespondence mezi třídami Tisk textů Volné psaní Frontální výuka Interaktivní tabule South African gambling game Gami?kace Galerie a muzea Herbartovské metody Heuristické výukové metody Hra (edukační) Barevná spolupráce Bingo Kdo jsem? Otázkový baseball Integrovaná tematická výuka Aplikační úkoly Jenský plán Kognitivní metody Alfa box Analýza věcných rysů Cyklus 5-E Časová osa Fish pool Force ?t In/out metoda Kostka Krok za krokem Metody kognitivních operací Metoda ano/ne Metoda CNB Metoda V–CH–D Morfologická matice Occamova břitva Odrážky Organigramy Pamětní tabule Párové srovnávání Pexeso Plán se vzorcem ZKSH Strategie podnětných otázek Strom příčin a důsledků Studijní deník Šest dobrých sluhů Šest klobouků Tvoření scénářů Udělování puntíků Komunikační metody Akvárium ANO/NE Bzučící skupiny Debata Hodnotové škály Horké křeslo Jdi na své místo Kolotoč Komunikační kruh Komunikační metoda „pera doprostřed“ Metoda lodní porady Názorová škála Obří papír Panelová diskuse Poslední slovo patří mně Referát Rozhovor Řetězení diskuse Řízená diskuse Komunikační semafor Signalizované odpovědi Sokratovská metoda (rozhovor) Storytelling Tenis Výklad Výměna názorů Konstruktivistické metody Kooperativní učení Čísla ve skupině Skládačka Jigsaw I Jigsaw II Tříkrokové interview Land art M-learning Manažerské metody Došlá pošta Fiktivní ?rma Koučování Mastery learning Metody práce s textem Čtenářské dopisy Čtení s otázkami Doplňování Dvojitý deník INSERT značky Klíčová slova Literární kroužek Párové čtení Podvojný deník Práce s textem ? skládání textu Pyramida Řízené poznámky Řízené čtení Společné čtení SQ4R Studijní průvodci Svět v mé hlavě Zpřeházené věty Metody práce ve dvojicích Ping-pongový brainstorming Psaní ve dvojicích Think-pair-share Metody tvůrčího psaní 5 W (who, what, where, when, why Hamburger Metoda RAFT Modelované psaní Mapa příběhu Metoda tvůrčího psaní – dokončení ukázky Metoda tvůrčího psaní – příběhy k obrázkům Metoda tvůrčího psaní – tady a teď Pyramidový příběh Role na zdi Společné psaní Řízené psaní Metody vzájemného učení Práce s textem – vzájemné učení Práce s textem – vzájemné učení a skládání textu Skládankové učení Vytváření příkladů Montessoriovské metody Montessoriovské pomůcky Připravené prostředí Montessori like Myšlenková mapa Buzanova sedmikroková mentální mapa Myšlenková mapa asociační Pojmová mapa Pojmová mapa – práce s textem Příběhová mapa NeeliMali Nuda Paměť žáků Pohybové metody Anketáři Hon na odpověď Kompot Od otázky k otázce Práce s chybou Práce s prameny Pracovní plány Advance organiser Týdenní plán Problémové výukové metody Konstrukční problémy Komunikační problémy Myšlenkové problémy Programované učení Projektové výukové metody Převodové metody Přiřazovací metody Semafor Oborový den Rébusy Křížovky a osmisměrky Přesmyčky a doplňovačky RWCT: Čtením a psaním ke kritickému myšlení Samostatná práce žáků Simulační metody Skupinová práce Skupinová práce – klasická Expertní skupiny Kmeny a kořeny Metoda čtyř rohů Zájmová učební centra Redakce produktu Rotace produktu Sněhová koule Skupinová práce – vyslanec Studijní skupiny Výuka v odděleních Rozdělení žáků do skupin Soutěže Body, získávání a ztrácení Struktura versus struktura Svobodná škola Sudbury Valley Školní výlet Školní zahrada Školní statek Zvíře ve škole Taxonomie Bloomova taxonomie Taxonomie pro využití mnohačetných inteligencí Taxonomie učebních úloh Testování a zkoušení Baziliščí test Didaktický test Diferenciační test Kolíčkový test Open-book exam Orientační zkoušení Pošeptej učiteli Signalizace Smysluplné učení Tiché zkoušení Třístupňová písemka Vícestupňový test Vzájemné zkoušení Zkoušení před tabulí Zkoušení jako součást výukového bloku Hodnocení testu Tradiční výuka Třífázový model E-U-R Týmové vyučování Asistentské vyučování Typy učení Učení Aktivní učení Autentické učení Otevřené učení Smysluplné učení Učení v životních situacích Učení založené na zdrojích Zážitková pedagogika Zprostředkované učení Vědecká konference Volné psaní Výukový plakát Výzkumné metody Popisný výzkum Historický výzkum Experimentální výzkum Výzkumné nástroje Waldorfské výukové Epochové vyučování Eurythmie Začít spolu Výukové strategie Pedagogický konstruktivismus a individualizace výuky Prostředí třídy Organizace výuky, formy a výukové metody Klasi?kace a hodnocení Žák učitelem Hodina naruby
4. Hodnocení Hodnocení žáků učitelem Klasi?kace Suportivní hodnocení Slovní hodnocení Klasi?kace versus slovní hodnocení Bodové hodnocení Hodnocení procenty Hodnocení body + procenta Kriteriální hodnocení Kombinace hodnocení Řeč těla Výkonnostní křivky Žádné hodnocení Další alternativy Závěrečná hodnoticí třináctka Evaluace vyučování Dotazník Gra?cká evaluace Hitace Simpsonovi Třídní klima a jeho měření Nedokončené věty Střepinkový soud Sebehodnocení žáků Hodnoticí list Portfolio Písemné sebehodnocení Ranní a závěrečný kruh Sebehodnocení individuální práce Sebehodnocení škálou Spoluhodnocení s učitelem V roli učitele Zpětné zpravodajství Vzájemné hodnocení žáků Barvy Kritéria ? body Návštěva galerie Plus/minus SWOT analýza
5. Didaktická literatura Doporučuji Raději ne Rozhodně ne
6. Škola s dobrou didaktikou Didaktický apendix Organizace výukového dne a vyučování vůbec Žáci, třídy, učitelé Závěr Použité prameny
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 25.09.2015
Katalogové číslo: 2794
ISBN: 978-80-247-3450-7
Formát / stran: 167×240, 624 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 11.57MB | 11.57MB | 21.32MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 25.09.2015
Katalogové číslo: 2794
ISBN: 978-80-247-3450-7
Formát / stran: 167×240, 624 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 11.57 MB | 11.57 MB | 21.32 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Moderní didaktika
Lexikon výukových a hodnoticích metod
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
679 Kč 611 KčIhned ke stažení
i: 17845 n: 24799353r: 6293 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
799 Kč 679 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 10. 2024 23:58
i: 17844 n: 24734507r: 6293 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“
Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a nepostradatelným vodítkem.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Moderní didaktika
O autorovi
Úvod
1. Didaktická vsuvka
2. Metodologický úvod
3. Výukové metody Asociační metody Asociační evokace učiva Clustering Jak vypadá, jak se vaří, jak se staví Atraktivizace učiva Brainstormingové metody Klasický brainstorming Lístečková metoda Banka nápadů Brainpool Diamant Brainwriting do kruhu Delfská metoda Diskusní pavučina Generátor otázek Gordonova metoda Hierarchizační technika brainstormingu HOBO metoda Metoda 635 Metoda Phillips 66 Moderační galerie Questionstorming Rolestorming Round Robin Synektika Návazné brainstormingové metody Čas Činnostní učení Početní divadélko Daltonské výukové metody Daltonský kruhový model Daltonská metoda povinných a nepovinných úkolů Daltonský týdenní plán Daltonská práce v pracovních centrech Daltonská pracovní smlouva Decrolyho metody Tematická výuka Třídobá pedagogická metoda Záhadné předměty Didaktické prostředky Desková hra Film Fotogra?e Hudba Karikatura Komiks Mapa Obraz Plakát Počítačová hra Poštovní známky Pracovní list Odpovědní list Pracovní sešit Prezentace Sešit Stavebnice Tematická koláž Učebnice Zpravodajství Didaktické modi?kace Didaktická technika Didaktický kufřík Kamera a fotoaparát Televize Diferenciační výukové metody Individuální selekce obtížnosti úkolů Týmová selekce obtížnosti úkolů Diferenciační učení na stanovištích Obálková participační metoda Dílna budoucnosti Domácí úkoly Dramatizační metody Act and speak Bodysculpting Divadlo fórum Dramatický celek Dramatizace textu Hra v roli Inscenační metody E-learning Blended leasing Just in time Learning management system Sociální sítě Evokační metody Exkurze Experiment Freinetovské metody Korespondence mezi třídami Tisk textů Volné psaní Frontální výuka Interaktivní tabule South African gambling game Gami?kace Galerie a muzea Herbartovské metody Heuristické výukové metody Hra (edukační) Barevná spolupráce Bingo Kdo jsem? Otázkový baseball Integrovaná tematická výuka Aplikační úkoly Jenský plán Kognitivní metody Alfa box Analýza věcných rysů Cyklus 5-E Časová osa Fish pool Force ?t In/out metoda Kostka Krok za krokem Metody kognitivních operací Metoda ano/ne Metoda CNB Metoda V–CH–D Morfologická matice Occamova břitva Odrážky Organigramy Pamětní tabule Párové srovnávání Pexeso Plán se vzorcem ZKSH Strategie podnětných otázek Strom příčin a důsledků Studijní deník Šest dobrých sluhů Šest klobouků Tvoření scénářů Udělování puntíků Komunikační metody Akvárium ANO/NE Bzučící skupiny Debata Hodnotové škály Horké křeslo Jdi na své místo Kolotoč Komunikační kruh Komunikační metoda „pera doprostřed“ Metoda lodní porady Názorová škála Obří papír Panelová diskuse Poslední slovo patří mně Referát Rozhovor Řetězení diskuse Řízená diskuse Komunikační semafor Signalizované odpovědi Sokratovská metoda (rozhovor) Storytelling Tenis Výklad Výměna názorů Konstruktivistické metody Kooperativní učení Čísla ve skupině Skládačka Jigsaw I Jigsaw II Tříkrokové interview Land art M-learning Manažerské metody Došlá pošta Fiktivní ?rma Koučování Mastery learning Metody práce s textem Čtenářské dopisy Čtení s otázkami Doplňování Dvojitý deník INSERT značky Klíčová slova Literární kroužek Párové čtení Podvojný deník Práce s textem ? skládání textu Pyramida Řízené poznámky Řízené čtení Společné čtení SQ4R Studijní průvodci Svět v mé hlavě Zpřeházené věty Metody práce ve dvojicích Ping-pongový brainstorming Psaní ve dvojicích Think-pair-share Metody tvůrčího psaní 5 W (who, what, where, when, why Hamburger Metoda RAFT Modelované psaní Mapa příběhu Metoda tvůrčího psaní – dokončení ukázky Metoda tvůrčího psaní – příběhy k obrázkům Metoda tvůrčího psaní – tady a teď Pyramidový příběh Role na zdi Společné psaní Řízené psaní Metody vzájemného učení Práce s textem – vzájemné učení Práce s textem – vzájemné učení a skládání textu Skládankové učení Vytváření příkladů Montessoriovské metody Montessoriovské pomůcky Připravené prostředí Montessori like Myšlenková mapa Buzanova sedmikroková mentální mapa Myšlenková mapa asociační Pojmová mapa Pojmová mapa – práce s textem Příběhová mapa NeeliMali Nuda Paměť žáků Pohybové metody Anketáři Hon na odpověď Kompot Od otázky k otázce Práce s chybou Práce s prameny Pracovní plány Advance organiser Týdenní plán Problémové výukové metody Konstrukční problémy Komunikační problémy Myšlenkové problémy Programované učení Projektové výukové metody Převodové metody Přiřazovací metody Semafor Oborový den Rébusy Křížovky a osmisměrky Přesmyčky a doplňovačky RWCT: Čtením a psaním ke kritickému myšlení Samostatná práce žáků Simulační metody Skupinová práce Skupinová práce – klasická Expertní skupiny Kmeny a kořeny Metoda čtyř rohů Zájmová učební centra Redakce produktu Rotace produktu Sněhová koule Skupinová práce – vyslanec Studijní skupiny Výuka v odděleních Rozdělení žáků do skupin Soutěže Body, získávání a ztrácení Struktura versus struktura Svobodná škola Sudbury Valley Školní výlet Školní zahrada Školní statek Zvíře ve škole Taxonomie Bloomova taxonomie Taxonomie pro využití mnohačetných inteligencí Taxonomie učebních úloh Testování a zkoušení Baziliščí test Didaktický test Diferenciační test Kolíčkový test Open-book exam Orientační zkoušení Pošeptej učiteli Signalizace Smysluplné učení Tiché zkoušení Třístupňová písemka Vícestupňový test Vzájemné zkoušení Zkoušení před tabulí Zkoušení jako součást výukového bloku Hodnocení testu Tradiční výuka Třífázový model E-U-R Týmové vyučování Asistentské vyučování Typy učení Učení Aktivní učení Autentické učení Otevřené učení Smysluplné učení Učení v životních situacích Učení založené na zdrojích Zážitková pedagogika Zprostředkované učení Vědecká konference Volné psaní Výukový plakát Výzkumné metody Popisný výzkum Historický výzkum Experimentální výzkum Výzkumné nástroje Waldorfské výukové Epochové vyučování Eurythmie Začít spolu Výukové strategie Pedagogický konstruktivismus a individualizace výuky Prostředí třídy Organizace výuky, formy a výukové metody Klasi?kace a hodnocení Žák učitelem Hodina naruby
4. Hodnocení Hodnocení žáků učitelem Klasi?kace Suportivní hodnocení Slovní hodnocení Klasi?kace versus slovní hodnocení Bodové hodnocení Hodnocení procenty Hodnocení body + procenta Kriteriální hodnocení Kombinace hodnocení Řeč těla Výkonnostní křivky Žádné hodnocení Další alternativy Závěrečná hodnoticí třináctka Evaluace vyučování Dotazník Gra?cká evaluace Hitace Simpsonovi Třídní klima a jeho měření Nedokončené věty Střepinkový soud Sebehodnocení žáků Hodnoticí list Portfolio Písemné sebehodnocení Ranní a závěrečný kruh Sebehodnocení individuální práce Sebehodnocení škálou Spoluhodnocení s učitelem V roli učitele Zpětné zpravodajství Vzájemné hodnocení žáků Barvy Kritéria ? body Návštěva galerie Plus/minus SWOT analýza
5. Didaktická literatura Doporučuji Raději ne Rozhodně ne
6. Škola s dobrou didaktikou Didaktický apendix Organizace výukového dne a vyučování vůbec Žáci, třídy, učitelé Závěr Použité prameny
O Autorovi
Čapek RobertAutor v oblasti pedagogiky a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje otázkám vzdělávání, zejména třídnímu a školnímu klimatu, ale i didaktice, kázni ve třídě, otázkám spolupráce s rodiči a dalším tématům. Kromě učitelské činnosti pracuje i jako lektor dalšího vzdělávání učitelů.