0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Muzikoterapie a edukace

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
329
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 20.11.2017 23:06
i: 26730 n: 24742380r: 7197
Celou knihu provázejí dvě klíčová slova: muzikoterapie a edukace. Jde o první publikaci na českém trhu zaměřenou na problematiku výchovy a vzdělávání s pomocí hudby a psychosomatické muzikoterapie. Najdete v ní jak teoretické vymezení problematiky, tak metodické postupy, zásobník technik, konkrétní muzikoterapeutická cvičení a příklady z praxe.
   
Autorka, muzikoterapeutka a vysokoškolská pedagožka, spoluzakladatelka známé terapeutické školy Akademie Alternativa, se zamýšlí nad alternativními metodami výuky, nad možnostmi jejich uplatnění v praxi a propojení se současným stavem českého školství. Součástí knihy je popis psychosomatické muzikoterapie a metod, které jsou používány při řešení problémů ve školním i mimoškolním prostředí. Kniha se podrobně věnuje muzikoterapeutické metodě Hudebně-edukační terapie (HET) a  Werbeck metodě, která odkrývá možnosti práce s hlasem laiků i profesionálů. V četných příkladech z praxe autorka uvádí ukázky využití netradičních muzikoterapeutických hudebních nástrojů a jednoduché písně a cvičení použitelné v běžné výuce. V kazuistikách žáků se nevyhýbá ani otázce kontraindikace terapeutické práce.
Kniha je určena všem zájemcům z řad pedagogů, vychovatelů, terapeutů, psychologů, sociálních i klinických pracovníků a z oblasti pomáhajících profesí a bude výbornou studijní příručkou také pro studenty pedagogických, terapeutických, psychologických i sociálně-zdravotnických oborů.

Z obsahu knihy Muzikoterapie a edukace

Předmluva (Milan Nakonečný)
K psychologii hudby
   
Poděkování
   
Úvodní slovo

1. Muzikoterapie a edukace
1.1 Umělecké terapie (Tomáš Beníček)
1.1.1 Vymezení oboru
1.1.2 Společné oblasti v uměleckých terapiích
1.1.3 Příklad z praxe
   
2. Psychosomatická muzikoterapie – metody a metodiky
2.1 Hudebně-edukační terapie (HET) – muzikoterapeutická metoda
2.1.1 Teoretická východiska
2.1.2 Principy systémové
2.1.3 Principy stimulační
2.1.4 Principy intervenční
2.1.5 Principy kvalitativní
2.1.6 Principy osobnostní
2.1.7 Principy profesní
2.1.8 Muzikoterapeutická cvičení
2.2 Terapie zpěvem – Werbeck metoda – škola odhalení hlasu
2.2.1 Valborg Werbeck-Svärdströmová – fenomén pěvecké pedagogiky a terapie
2.2.2 Životní příběh paní Werbeck-Svärdströmové
2.2.3 Terapie zpěvem – Werbeck metoda – teoretická východiska
2.2.4 Příběh dvanáctileté Martiny – ukázka muzikoterapeutických setkání
2.3 Hudba těla – česká muzikoterapeutická metodika
2.4 Metodika muzikoterapeutické intervence u dětí se specifickými poruchami učení
2.4.1 Muzikoterapeutický submodel 13P
2.4.2 Muzikoterapeutický submodel 2U
2.4.3 Muzikoterapeutický submodel 9I
2.5 Uvedené metody a metodiky – vzdělání a mezinárodní spolupráce
2.5.1 Akademie Alternativa – instituce akreditovaná MŠMT
2.5.2 MAUT – Mezinárodní asociace uměleckých terapií
   
3. Z praxe úspěšných muzikoterapeutů – absolventů Akademie Alternativa
3.1 Mgr. Eva Hegarová
3.2 Mgr. Pavla Lanková
3.3 Mgr. Petr Škranc
3.4 Ing. Zuzana Moravová
3.5 Miroslav Němeček
   
Závěr
   
Použitá literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 16. 11. 2017
Katalogové číslo: 27017
ISBN: 978-80-247-4238-0
Formát / stran: 144×207, 248 stran
Edice: Pedagogika
Muzikoterapie a edukace

Tištěná kniha

Datum vydání: 16. 11. 2017
Katalogové číslo: 27017
ISBN: 978-80-247-4238-0
Formát / stran: 144×207, 248 stran
Edice: Pedagogika

Muzikoterapie a edukace

Celou knihu provázejí dvě klíčová slova: muzikoterapie a edukace. Jde o první publikaci na českém trhu zaměřenou na problematiku výchovy a vzdělávání s pomocí hudby a psychosomatické muzikoterapie. Najdete v ní jak teoretické vymezení problematiky, tak metodické postupy, zásobník technik, konkrétní muzikoterapeutická cvičení a příklady z praxe.
   
Autorka, muzikoterapeutka a vysokoškolská pedagožka, spoluzakladatelka známé terapeutické školy Akademie Alternativa, se zamýšlí nad alternativními metodami výuky, nad možnostmi jejich uplatnění v praxi a propojení se současným stavem českého školství. Součástí knihy je popis psychosomatické muzikoterapie a metod, které jsou používány při řešení problémů ve školním i mimoškolním prostředí. Kniha se podrobně věnuje muzikoterapeutické metodě Hudebně-edukační terapie (HET) a  Werbeck metodě, která odkrývá možnosti práce s hlasem laiků i profesionálů. V četných příkladech z praxe autorka uvádí ukázky využití netradičních muzikoterapeutických hudebních nástrojů a jednoduché písně a cvičení použitelné v běžné výuce. V kazuistikách žáků se nevyhýbá ani otázce kontraindikace terapeutické práce.
Kniha je určena všem zájemcům z řad pedagogů, vychovatelů, terapeutů, psychologů, sociálních i klinických pracovníků a z oblasti pomáhajících profesí a bude výbornou studijní příručkou také pro studenty pedagogických, terapeutických, psychologických i sociálně-zdravotnických oborů.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
329
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 20.11.2017 23:06
i: 26730 n: 24742380r: 7197

Z obsahu knihy Muzikoterapie a edukace

Předmluva (Milan Nakonečný)
K psychologii hudby
   
Poděkování
   
Úvodní slovo

1. Muzikoterapie a edukace
1.1 Umělecké terapie (Tomáš Beníček)
1.1.1 Vymezení oboru
1.1.2 Společné oblasti v uměleckých terapiích
1.1.3 Příklad z praxe
   
2. Psychosomatická muzikoterapie – metody a metodiky
2.1 Hudebně-edukační terapie (HET) – muzikoterapeutická metoda
2.1.1 Teoretická východiska
2.1.2 Principy systémové
2.1.3 Principy stimulační
2.1.4 Principy intervenční
2.1.5 Principy kvalitativní
2.1.6 Principy osobnostní
2.1.7 Principy profesní
2.1.8 Muzikoterapeutická cvičení
2.2 Terapie zpěvem – Werbeck metoda – škola odhalení hlasu
2.2.1 Valborg Werbeck-Svärdströmová – fenomén pěvecké pedagogiky a terapie
2.2.2 Životní příběh paní Werbeck-Svärdströmové
2.2.3 Terapie zpěvem – Werbeck metoda – teoretická východiska
2.2.4 Příběh dvanáctileté Martiny – ukázka muzikoterapeutických setkání
2.3 Hudba těla – česká muzikoterapeutická metodika
2.4 Metodika muzikoterapeutické intervence u dětí se specifickými poruchami učení
2.4.1 Muzikoterapeutický submodel 13P
2.4.2 Muzikoterapeutický submodel 2U
2.4.3 Muzikoterapeutický submodel 9I
2.5 Uvedené metody a metodiky – vzdělání a mezinárodní spolupráce
2.5.1 Akademie Alternativa – instituce akreditovaná MŠMT
2.5.2 MAUT – Mezinárodní asociace uměleckých terapií
   
3. Z praxe úspěšných muzikoterapeutů – absolventů Akademie Alternativa
3.1 Mgr. Eva Hegarová
3.2 Mgr. Pavla Lanková
3.3 Mgr. Petr Škranc
3.4 Ing. Zuzana Moravová
3.5 Miroslav Němeček
   
Závěr
   
Použitá literatura

O Autorovi

Beníčková Marie

Vystudovala obor český jazyk a literatura – hudební výchova na Pedagogické fakultě UK v Praze. V roce 2006 získala doktorát na Pedagogické fakultě MU v Brně v oblasti zamě řené na muzikoterapii a specifické poruchy učení. V současné době pracuje jako odborná asistentka na Pedagogické fakultě UP v Olomouci, ředitelka Základní umělecké školy v Moravském Berouně, vede semi náře pro odbornou i laickou veřejnost, je předsedkyní Moravské asociace uměleckých terapií MAUT, zakladatelkou a hlavní lektorkou školy Akademie Alternativa, která připravuje do praxe erudované odborn íky v oblasti uměleckých terapií.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 299
Tištěná 329
Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 269
Tištěná 99

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace