0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Nadání a nadaní

Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
319
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 25.11.2017 2:05
i: 15457 n: 24719986r: 4537
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
271
Ihned ke stažení
i: 15458 n: 24776590r: 4537
Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se toto téma stalo velmi aktuálním a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou, a právě proto vznikla tato kniha. Prezentuje základní přístupy ke studiu nadání, věnuje se teoretickým otázkám a praktickým souvislostem tématu. Pojímá tři základní přístupy k nadání dítěte: kognitivní, osobnostně-vývojový, sociálně-kulturní. Stranou nezůstává ani klíčová otázka - vzdělávání a rozvíjení nadaných, vyhledávání nadaných dětí a jejich realizace v práci. Nedílnou součástí tohoto tématu je i vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Publikace vychází z českého prostředí a je věnována zejména studentům pedagogických oborů a oborů psychologie. Řadu nejnovějších informací zde naleznou i psychologové a pedagogové v praxi.

Z obsahu knihy Nadání a nadaní

Úvod

1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání
1.1 Patologická linie
1.2 Biologická linie
1.3 Psychoanalytická linie
1.4 Environmentální linie
1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. Století

2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec
2.1 Nadání a talent
2.2 Nadané děti a kritéria nadání
2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace

3. Kognitivní přístup ke studiu nadání
3.1 Modely nadání orientované na schopnosti
3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání
3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony
1.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty
Souhrn

4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání
4.1 Komponentové koncepce a modely nadání
4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání
4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy
4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných
1.1.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané
4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných
Souhrn

5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání
5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně
5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi
5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině
5.4 Školní socializace nadaných dětí
Souhrn

6. Vyhledávání nadaných
6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných
6.1.1 Identifikační proces a identifikační strategie
6.1.2 Identifikační a výběrové metody
6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných
1.1.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost
6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání
6.4 Vyhledávání nadaných - realizace v praxi
6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných

7. Vzdělávání nadaných
7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných
7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných
7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců
7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky

Závěr

Literatura

Věcný rejstřík

Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 05. 2009
Katalogové číslo: 2122
ISBN: 978-80-247-1998-6
Formát / stran: 144×207, 256 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.7MB | 0.8MB | 1.27MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nadání a nadaní

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 05. 2009
Katalogové číslo: 2122
ISBN: 978-80-247-1998-6
Formát / stran: 144×207, 256 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.7MB | 0.8MB | 1.27MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Nadání a nadaní

Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi
Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se toto téma stalo velmi aktuálním a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou, a právě proto vznikla tato kniha. Prezentuje základní přístupy ke studiu nadání, věnuje se teoretickým otázkám a praktickým souvislostem tématu. Pojímá tři základní přístupy k nadání dítěte: kognitivní, osobnostně-vývojový, sociálně-kulturní. Stranou nezůstává ani klíčová otázka - vzdělávání a rozvíjení nadaných, vyhledávání nadaných dětí a jejich realizace v práci. Nedílnou součástí tohoto tématu je i vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Publikace vychází z českého prostředí a je věnována zejména studentům pedagogických oborů a oborů psychologie. Řadu nejnovějších informací zde naleznou i psychologové a pedagogové v praxi.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
319
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 25.11.2017 2:05
i: 15457 n: 24719986r: 4537
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
271
Ihned ke stažení
i: 15458 n: 24776590r: 4537

Z obsahu knihy Nadání a nadaní

Úvod

1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání
1.1 Patologická linie
1.2 Biologická linie
1.3 Psychoanalytická linie
1.4 Environmentální linie
1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. Století

2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec
2.1 Nadání a talent
2.2 Nadané děti a kritéria nadání
2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace

3. Kognitivní přístup ke studiu nadání
3.1 Modely nadání orientované na schopnosti
3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání
3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony
1.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty
Souhrn

4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání
4.1 Komponentové koncepce a modely nadání
4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání
4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy
4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných
1.1.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané
4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných
Souhrn

5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání
5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně
5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi
5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině
5.4 Školní socializace nadaných dětí
Souhrn

6. Vyhledávání nadaných
6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných
6.1.1 Identifikační proces a identifikační strategie
6.1.2 Identifikační a výběrové metody
6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných
1.1.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost
6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání
6.4 Vyhledávání nadaných - realizace v praxi
6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných

7. Vzdělávání nadaných
7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných
7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných
7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců
7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky

Závěr

Literatura

Věcný rejstřík

Jmenný rejstřík

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 339
E-kniha 288
Tištěná 389
E-kniha 331
Tištěná 329
E-kniha 280
Tištěná 329
E-kniha 280
Tištěná 355
E-kniha 302

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace