0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Neklidné a nesoustředěné dítě

ve škole a v rodině
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 5443
E-kniha
PDF
271
Ihned ke stažení
i: 16376 n: 24769479r: 5443
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Neklidné a nesoustředěné děti, zejména ty hyperaktivní, zde zřejmě vždy byly a rozhodně i budou. Často jsou pro své chování vnímány pedagogy a někdy i rodiči jako problémové. Publikace by měla přispět k tomu, aby hyperaktivní děti přestaly být neřešitelným problémem – včasné a správné výchovné vedení hyperaktivního dítěte může nejen zmírnit problémy, které tyto děti mají, ale některým i předejít. Autorky poukazují zejména na to, že hyperaktivita nemá jen negativa, ale také svá pozitiva, kterých lze využít. Publikace přináší nejen teoretické informace v souladu s nejmodernějšími trendy, ale zejména řadu konkrétních možností, jak vhodným způsobem reagovat na tyto projevy ve školním i domácím prostředí. Podrobněji se zabývá vhodným řešením případných výchovných obtíží a důraz klade i na využívání relaxačních technik. Svým praktickým zaměřením napomáhá při výchově a vzdělávání těchto dětí. Řadu důležitých postřehů z praxe přináší i pracovníkům poradenských pracovišť.

Z obsahu knihy Neklidné a nesoustředěné dítě

Úvod

1. Terminologie

2. Etiologie - příčiny vzniku ADHD

3. Diagnostická kritéria ADHD
3.1 Diagnostický postup
3.2 Diferenciální diagnostika

4. Popis základních projevů ADHD
4.1 Základní projevy ADHD v jednotlivých vývojových stadiích dítěte
4.2 Porucha pozornosti
4.3 Hyperaktivita
4.4 Impulzivita
4.5 Percepčně motorické poruchy
4.5.1 Poruchy motoriky a senzomotorické koordinace
4.5.2 Poruchy percepčních a kognitivních funkcí
4.6 Poruchy paměti
4.7 Poruchy myšlení a řeči
4.8 Emoční poruchy a poruchy chování
4.9 Shrnutí základních projevů ADHD u dětí školního věku
4.10 Vliv ADHD na prožívání a chování dětí

5. Možnosti ovlivňování projevů ADHD pomocí výchovného vedení
5.1 Obecné zásady výchovného vedení
5.2 Nesprávné výchovné postupy
5.3 Možnosti ovlivňování poruchy pozornosti
5.4 Možnosti ovlivňování hyperaktivity
5.5 Možnosti ovlivňování impulzivity
5.6 Možnosti ovlivňování poruch motoriky a motorické koordinace
5.7 Možnosti ovlivňování poruch paměti, zejména paměti krátkodobé
5.8 Možnosti ovlivňování percepčních poruch
5.9 Možnosti ovlivňování poruch myšlení a řeči včetně komunikace
5.9.1 Komunikace dětí s ADHD
5.9.2 Komunikace pedagogů s rodiči dětí s ADHD
5.10 Možnosti ovlivňování emočních poruch a poruch chování
5.10.1 Řešení výchovných problémů
5.10.2 Jak řešit výchovné problémy - shrnutí

6. Ovlivnění projevů ADHD pomocí relaxačních technik
6.1 Působení relaxačních technik
6.2 Specifika použití relaxačních technik u dětí s ADHD
6.3 Obecné zásady pro nácvik relaxačních technik
6.4 Kdy a kde cvičíme relaxační techniky
6.5 Vlastní relaxační techniky
6.5.1 Různé typy poloh pro relaxační cvičení
6.5.2 Relaxační cvičení
6.5.3 Dechová cvičení
6.5.4 Jógová cvičení
6.5.5 Hudební relaxace

7. Ovlivňování projevů ADHD pomocí farmakoterapie a kognitivně behaviorální terapie
7.1 Farmakoterapie
7.2 Kognitivně behaviorální terapie

8. Postavení dítěte s ADHD ve škole
8.1 Právní předpisy MŠMT ČR upravující přístup k žákům se specifickými poruchami učení a chování

9. Období dospívání hyperaktivních dětí
9.1 Volba dalšího vzdělávání a povolání u hyperaktivních dětí - kariérové poradenství

10. Období dospělosti

11. Klady a zápory hyperaktivity

12. Závěr

Příloha 1 - Bezradník
Příloha 2 - Ukázka pravidel
Příloha 3 - Orientační dotazník pro učitele k ADHD
Příloha 4 - Dotazník pro učitele ke kariérovému poradenství

Literatura

Seznam použitých zkratek

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Neklidné a nesoustředěné dítě
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Neklidné a nesoustředěné dítě

ve škole a v rodině
Neklidné a nesoustředěné děti, zejména ty hyperaktivní, zde zřejmě vždy byly a rozhodně i budou. Často jsou pro své chování vnímány pedagogy a někdy i rodiči jako problémové. Publikace by měla přispět k tomu, aby hyperaktivní děti přestaly být neřešitelným problémem – včasné a správné výchovné vedení hyperaktivního dítěte může nejen zmírnit problémy, které tyto děti mají, ale některým i předejít. Autorky poukazují zejména na to, že hyperaktivita nemá jen negativa, ale také svá pozitiva, kterých lze využít. Publikace přináší nejen teoretické informace v souladu s nejmodernějšími trendy, ale zejména řadu konkrétních možností, jak vhodným způsobem reagovat na tyto projevy ve školním i domácím prostředí. Podrobněji se zabývá vhodným řešením případných výchovných obtíží a důraz klade i na využívání relaxačních technik. Svým praktickým zaměřením napomáhá při výchově a vzdělávání těchto dětí. Řadu důležitých postřehů z praxe přináší i pracovníkům poradenských pracovišť.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 5443
E-kniha
PDF
271
Ihned ke stažení
i: 16376 n: 24769479r: 5443

Z obsahu knihy Neklidné a nesoustředěné dítě

Úvod

1. Terminologie

2. Etiologie - příčiny vzniku ADHD

3. Diagnostická kritéria ADHD
3.1 Diagnostický postup
3.2 Diferenciální diagnostika

4. Popis základních projevů ADHD
4.1 Základní projevy ADHD v jednotlivých vývojových stadiích dítěte
4.2 Porucha pozornosti
4.3 Hyperaktivita
4.4 Impulzivita
4.5 Percepčně motorické poruchy
4.5.1 Poruchy motoriky a senzomotorické koordinace
4.5.2 Poruchy percepčních a kognitivních funkcí
4.6 Poruchy paměti
4.7 Poruchy myšlení a řeči
4.8 Emoční poruchy a poruchy chování
4.9 Shrnutí základních projevů ADHD u dětí školního věku
4.10 Vliv ADHD na prožívání a chování dětí

5. Možnosti ovlivňování projevů ADHD pomocí výchovného vedení
5.1 Obecné zásady výchovného vedení
5.2 Nesprávné výchovné postupy
5.3 Možnosti ovlivňování poruchy pozornosti
5.4 Možnosti ovlivňování hyperaktivity
5.5 Možnosti ovlivňování impulzivity
5.6 Možnosti ovlivňování poruch motoriky a motorické koordinace
5.7 Možnosti ovlivňování poruch paměti, zejména paměti krátkodobé
5.8 Možnosti ovlivňování percepčních poruch
5.9 Možnosti ovlivňování poruch myšlení a řeči včetně komunikace
5.9.1 Komunikace dětí s ADHD
5.9.2 Komunikace pedagogů s rodiči dětí s ADHD
5.10 Možnosti ovlivňování emočních poruch a poruch chování
5.10.1 Řešení výchovných problémů
5.10.2 Jak řešit výchovné problémy - shrnutí

6. Ovlivnění projevů ADHD pomocí relaxačních technik
6.1 Působení relaxačních technik
6.2 Specifika použití relaxačních technik u dětí s ADHD
6.3 Obecné zásady pro nácvik relaxačních technik
6.4 Kdy a kde cvičíme relaxační techniky
6.5 Vlastní relaxační techniky
6.5.1 Různé typy poloh pro relaxační cvičení
6.5.2 Relaxační cvičení
6.5.3 Dechová cvičení
6.5.4 Jógová cvičení
6.5.5 Hudební relaxace

7. Ovlivňování projevů ADHD pomocí farmakoterapie a kognitivně behaviorální terapie
7.1 Farmakoterapie
7.2 Kognitivně behaviorální terapie

8. Postavení dítěte s ADHD ve škole
8.1 Právní předpisy MŠMT ČR upravující přístup k žákům se specifickými poruchami učení a chování

9. Období dospívání hyperaktivních dětí
9.1 Volba dalšího vzdělávání a povolání u hyperaktivních dětí - kariérové poradenství

10. Období dospělosti

11. Klady a zápory hyperaktivity

12. Závěr

Příloha 1 - Bezradník
Příloha 2 - Ukázka pravidel
Příloha 3 - Orientační dotazník pro učitele k ADHD
Příloha 4 - Dotazník pro učitele ke kariérovému poradenství

Literatura

Seznam použitých zkratek

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 99
Tištěná 149
E-kniha 127
[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace