Osobnostní management
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339 Kč 305 KčUšetříte 34 Kč
Ihned ke stažení
i: 42131 n: 27146178r: 12302Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 199 Kč Výjimečná cenaUšetříte 200 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 14. 12. 2024 20:02
i: 41300 n: 27131143r: 12302 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Všechny živé organismy mají geneticky zakódovanou potřebu žít a přežít. U člověka je touha po svobodném rozvoji a seberealizaci umocněna schopností adaptovat se na měnící se podmínky, a dokonce je v podobě inovací i měnit, aktivně se podílet na kultivaci života.
Být člověkem není podle rakouského psychiatra Viktora Frankla fakt, ale možnost. Máme hodně vykonavatelů, ale málo tvůrců. Vykonavatel dělá, co se mu řekne, aniž by o smyslu svěřené činnosti přemýšlel, mechanicky se opírá o dané standardy, kategorie, unifikované postupy. Tvůrce se nespokojuje s tím, co je, hledá a nalézá nová řešení, jak dělat věci lépe a úspěšněji. Díky motivaci, kritickému myšlení a kreativitě vytváří hodnoty. Bonusem je mu seberealizace ze smysluplné činnosti.
Klíčem k našemu uplatnění je pochopení Komenského triády „chtít, umět a moci“. Z ní vychází i tato kniha. Nestačí „umět“, chybí-li nám vůle k činu. Nestačí „moci“, pokud se nám otevírá spektrum možností, o něž nestojíme. Hodnota zmíněné triády spočívá v souhře jejích článků k dosažení synergických efektů. Vede nás k tomu, co dělá člověka člověkem – dospět prostřednictvím sebepoznání, sebehodnocení a seberozvoje k seberealizaci.
Osobnostní management vychází tomuto úsilí vstříc radou i pomocí každému, kdo o to stojí. Kniha je primárně zaměřena na studující sociálních věd, humanitních oborů (zejména pedagogiky a andragogiky), managementu, řízení lidských zdrojů a personalistiky, ale může oslovit každého, kdo chce prožít plnohodnotný, smysluplný život, případně k němu inspirovat druhé.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Osobnostní management
Předmluva
Úvod
1. Co nám škola (ne)dala
1.1 K transformačnímu vzdělávání
1.2 Celoživotní učení
1.2.1 Symbióza rozumu a citu
1.2.2 Učební typy
1.2.3 Jak se učíme
1.2.4 Bariéry vzdělávání
1.2.5 Autoregulované učení
2. Klíč k životní moudrosti
2.1 Formy mysli
2.2 Správné myšlení
2.2.1 Naše myšlení a emoce
2.2.2 Logické myšlení
2.2.3 Intelektuální procesy
2.2.4 Řešení problémů
2.2.5 Tvůrčí myšlení
2.2.6 Kritické myšlení
2.2.7 Analýza manipulativních praktik
2.2.8 Proměny kompetencí
2.2.9 Vlastnosti nadaných jedinců
3. Emoce a emoční inteligence
3.1 Emoce
3.2 Emoční způsobilosti
3.3 Předpoklady ke zvládání změn
3.4 Motivace a motivátory
3.5 Emoční inteligence
3.6 Změnová inteligence
4. Sociální procesy a způsobilosti
4.1 Sociálně formativní procesy
4.2 Sociální způsobilosti
4.3 Sebepoznání, sebereflexe/sebepojetí
4.3.1 Metody sebepoznání
4.3.2 Sebehodnocení
4.3.3 Metody sebehodnocení
4.4 Sociální inteligence
4.4.1 Sociální cítění
4.4.2 Asertivní přístup
4.4.3 Komunikace
4.4.4 Sociálně psychologické aspekty komunikace
4.4.5 Socializace prostřednictvím komunikace
4.5 Asertivní komunikace
4.5.1 Asertivní práva
4.5.2 Jak poskytovat a přijímat kritiku
4.5.3 Asertivní techniky
4.5.4 Výhody asertivního jednání
5. Sebeřízení
5.1 Úvod do sebeřízení
5.2 Management osobních aspirací
5.3 Sebeřízení dle cílů
5.4 Management osobní změny
5.5 Management interpersonálních vztahů
5.5.1 Vyjednávání
5.5.2 Psychologické aspekty vyjednávání
5.5.3 Vyjednávání a facilitace
5.6 Time management
5.6.1 Generace time managementu
5.6.2 Principy time managementu
5.6.3 Bariéry při uplatňování time managementu
5.6.4 Zásady úspěšného time managementu
5.6.5 Vybrané techniky usnadňující efektivní řízení času
5.6.6 Přínosy time managementu
5.7 Management rolí
5.8 Management činností
5.9 Výkonový osobnostní management
5.10 Management znalostí
5.10.1 Rozvíjení inovativních schopností myšlení a jednání
5.10.2 Řešení problémů
5.10.3 Skupinové/týmové učení
5.11 Sebeřízení a talent
5.11.1 Přínosy talentů pro jedince a společnost
6. Seberozvoj
6.1 Triáda úspěšného seberozvoje
6.2 Směřování k harmonii
6.3 Návyky k seberealizaci
6.3.1 Proč a jak si osvojit užitečné návyky
6.3.2 Přehled užitečných návyků
6.4 Seberealizace aneb Pyramida našich možností
6.4.1 Pohár života (od osobní orientace k orientaci na druhé)
6.4.2 Shrnutí
7. Leadership
7.1 Self-management a leadership
7.2 Poselství Stephena R. Coveyho
8. Manuál k profesnímu uplatnění
8.1 Uplatnění v podmínkách změn
8.1.1 Inovativní schopnosti
8.1.2 Systémové myšlení
8.1.3 Schopnost zvládat problémy
8.1.4 Kreativita
8.1.5 Kultura myšlení
8.1.6 Rozvoj znalostí
8.1.7 Mentální modely
8.1.8 Zainteresovanost na dalším vzdělávání
8.1.9 Předpoklady úspěšnosti
9. Personální minimum k nastartování profesní dráhy
9.1 STEP a SWOT analýza k identifikaci vnějších a vnitřních podmínek organizace
9.2 Hodnota způsobilostí
9.3 Znalost potenciálu zaměstnanců
9.4 Personální audit
9.5 Trh práce
9.6 Vyhledávání nového pracovníka
9.7 Adaptace nového zaměstnance
9.8 Stimulace a motivace nového zaměstnance
9.9 Diagnostika a rozvoj talentů
9.10 Způsobilosti pro vedoucí funkci
9.11 Generační specifika
9.12 Předpoklady pro profesní kariéru
9.13 Rozvoj, rozmisťování a stabilizace talentů
10. Perspektivní firma
10.1 Hodnoty firemní kultury
10.2 Kultivace vztahů
10.3 Trend pozitivních změn
Doslov
O autorovi
Seznam literatury
Přílohy
I. Sebepoznání
II. Sebehodnocení
III. Seberozvoj
O Autorovi
Barták JanProf. PhDr. Jan Barták, DrSc. je odborník v oblasti pedagogiky dospělých, personálního managementu a sociální a masové komunikace. Vystudoval Filosofickou fakultu, posléze Fakultu sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy. Po tři funkční období byl jejím proděkanem. Je doktorem pedagogických věd, doktorem filosofie a univerzitním profesorem andragogiky.
Jan Barták se narodil v Praze v roce 1938. Po ukončení základního vzdělání studoval Školu důstojnického dorostu letectva v Kremnici, dále Vyšší průmyslovou školu leteckou, obor letecké spalovací motory. Po maturitě byl přijat na Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor čeština a novinářství (obor prošel řadou organizačních změn jako Institut osvěty a novinářství, fakulta žurnalistiky, posléze Fakulta sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy), který ukončil s vyznamenáním.
Po několikaleté praxi redaktora Mladé fronty byl jmenován odborným pracovníkem nově založeného Ústavu teorie a praxe žurnalistiky při Fakultě sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy (FSVP UK). Čtvrt století pracoval na zmíněné fakultě jako asistent, posléze odb. asistent, kandidát pedagogických věd (CSc.), habilitovaný docent a po obhajobě doktorské disertace z oboru pedagogiky dospělých doktor pedagogických věd (DrSc.) na Pedagogickém ústavu ČSAV byl jmenován univerzitním profesorem na Univerzitě Karlově. Po tři funkční období působil na FSVP UK jako proděkan pro rozvoj fakulty.
Mimo pedagogických a akademických funkcí na FSVP UK působil též na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT (bakalářská a inženýrská studia a kurzy MBA), hostující profesor na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích, na Univerzitě Mateja Bela v Banské Bystrici, na Paneurópske univerzitě v Bratislavě, Filozofické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě, École normale supérieure v Paříži a na dalších zahraničních univerzitách. Od vzniku první soukromé vysoké školy v devadesátých létech 20. století působí na Univerzitě J. A. Komenského v Praze.
Během půlstoletí vědecko-pedagogické činnosti se věnoval či dosud věnuje teorii managementu (zejména se zaměřením na řízení změn v organizacích, knowledge management a time management), personálnímu managementu, metodologii andragogiky, sociální andragogice, teorii sociální a mediální komunikace (zejména sémiotickým aspektům sociální komunikace). Za dlouholetou vědecko-pedagogickou a popularizační činnost obdržel řadu ocenění (např. diplomy MŠMT, Pamětní medaile Univerzity Karlovy či ČS VTS).
Jako OSVČ vlastní firmu zaměřenou na poradenství a lektorskou činnost zejména v oblasti personalistiky a profesního vzdělávání.
Je ženatý, má tři děti a šest vnoučat. Zajímá se, kromě svého oboru, o létání, motorismus a cyklistiku.