- 30 % z DMOC
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 279 Kč -30 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 02. 12. 2024 13:44
i: 48092 n: 27117130r: 11818 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace čtenářům představuje klíčová témata oboru pedagogické psychologie, která jsou nezbytným nástrojem pro pedagogy usilující o hlubší pochopení psychických procesů a principů ovlivňujících vzdělávání, výchovu a rozvoj nejen dětí, ale i dospělých. Kniha se zaměřuje na zákonitosti učení, vliv emocí a motivace pro zvýšení zájmu o učení či budování pozitivní atmosféry školních tříd. Autorky se dále věnují vývoji a významu sebepojetí, atribuci a hodnocení ve školní praxi, charakteristikám nadaných žáků či významu kreativity v edukačním procesu. Opomenuta nebyla ani další významná témata poskytující příklady a návod pro efektivní komunikaci mezi všemi účastníky edukačního procesu a nabízející přehledný souhrn možností poradenských služeb na našich školách.
Kniha je určena nejen pedagogům a studentům pedagogických oborů, ale i zájemcům o pedagogickou psychologii z řad širší veřejnosti.
Black Friday - 30 % končí za:
Soubory ke stažení
Předmluva
1. Učení (Soňa Lemrová)
1.1 Charakteristika procesu učení a příbuzné pojmy
1.1.1 Příbuzné termíny
1.2 Druhy učení
1.2.1 Habituace (přivykání)
1.2.2 Senzibilizace (zcitlivění)
1.2.3 Imprinting (vtiskování)
1.2.4 Klasické podmiňování
1.2.5 Instrumentální a operantní podmiňování
1.2.6 Sociální a observační učení
1.2.7 Senzomotorické učení
1.2.8 Učení verbální, pojmové a řešení problému
1.3 Zákony učení
1.3.1 Zákon motivace
1.3.2 Zákon zpětné vazby
1.3.3 Zákon transferu
1.3.4 Zákon opakování
Shrnutí
Literatura
2. Motivace (Soňa Lemrová)
2.1 Škola a motivační faktory
2.1.1 Úspěch a neúspěch
2.1.2 Očekávání a úsilí
2.1.3 Motivační přesvědčení, cílové zaměření a stanovení cíle
2.1.4 Činnost a aktivita žáka
2.1.5 Odměny a tresty
2.1.6 Další faktory ovlivňující motivaci k učení
Shrnutí
Literatura
3. Emoce a škola (Soňa Lemrová)
3.1 Emoce
3.1.1 Složky a charakteristiky emocí
3.1.2 Prožitek emocí
3.1.3 Funkce emocí
3.2 Emoce a jejich souvislost s kognitivními procesy
3.3 Emoce a učení
3.4 Faktory ovlivňující citový stav
3.4.1 Zralost nervového systému
3.4.2 Predispozice a temperamentové vlastnosti
3.5 Emoce v souvislosti s věkem
3.5.1 Emoce u předškoláků
3.5.2 Emoce u mladších školáků (6–10 let)
3.5.3 Emoce u starších školáků – puberta (10–15 let)
3.5.4 Emoce u adolescentů (cca 15–21 let)
Shrnutí
Literatura
4. Sebepojetí (Soňa Lemrová)
4.1 Složky sebepojetí
4.1.1 Sebehodnocení (self-evaluation)
4.1.2 Sebevědomí (self-confidence)
4.1.3 Sebeúcta (self-esteem)
4.1.4 Sebedůvěra (self-reliance)
4.1.5 Ideální a reálné Já (ideal and real self)
4.1.6 Vědomí osobní účinnosti (self-efficacy)
4.2 Vývoj sebepojetí
4.3 Škola a sebepojetí žáka
Shrnutí
Literatura
5. Atribuce (Soňa Lemrová)
5.1 Atribuce a školní prostředí
5.1.1 Kauzální atribuce a atribuční tendence
5.1.2 Atribuční tendence
5.2 Atribuce u žáků a učitelů
5.2.1 Atribuční styly
5.3 Atribuce a výkonová motivace
Shrnutí
Literatura
6. Hodnocení a klasifikace žáků (Soňa Lemrová)
6.1 Význam hodnocení v lidském životě a ve škole
6.2 Cíle a funkce hodnocení žáka ve škole
6.2.1 Cíle hodnocení
6.2.2 Funkce hodnocení
6.3 Hodnocení a jeho emocionální a sociální dopad
6.3.1 Emocionální poloha hodnocení
6.3.2 Sociální poloha hodnocení
6.4 Hodnocení a osobnost učitele
6.5 Zkoušení a klasifikace
Shrnutí
Literatura
7. Nadaný žák (Veronika Kavková)
7.1 Co je nadání a talent
7.2 Nadaný žák
7.2.1 Typologie nadaných dětí
7.3 Identifikace a diagnostika nadání
7.4 Práce s nadaným žákem
7.4.1 Akcelerace
7.4.2 Enrichment
7.5 Tipy pro učitele
Shrnutí
Literatura
8. Kreativita ve škole (Veronika Kavková)
8.1 Co je kreativita
8.1.1 Proč rozvíjet kreativitu?
8.2 Kreativita ve škole
8.2.1 Důležitost kreativity pro žáky
8.2.2 Podpora kreativity žáků
8.2.3 Kreativní programy ve škole
8.3 Možnost využití kreativních technik
8.3.1 Brainstorming
8.3.2 Brainwriting
8.3.3 Crawford slip
8.3.4 Tři role
8.3.5 Metoda náhodného postupu
8.3.6 Myšlenkové mapy
Shrnutí
Literatura
9. Školní třída, její vedení a diagnostika (Soňa Lemrová)
9.1 Školní třída jako sociální skupina
9.1.1 Vývoj školní třídy
9.2 Charakteristiky školní třídy
9.2.1 Třídní kolektiv z hlediska délky trvání
9.2.2 Třídní kolektiv z hlediska okolností jeho vzniku
9.2.3 Třídní kolektiv z hlediska postavení žáka ve třídě
9.3 Dynamika skupiny
9.3.1 Prvky skupinové dynamiky
9.4 Psychosociální klima třídy
9.4.1 Metody zjišťování psychosociálního klimatu ve třídě
Shrnutí
Literatura
10. Komunikace ve škole (Simona Dobešová Cakirpaloglu)
10.1 Definice a základní pojmy
10.2 Druhy komunikace
10.3 Cíle komunikace
10.3.1 Komunikační proces
10.4 Komunikační šumy
10.5 Zpětná vazba
10.5.1 Struktura metody sandwiche
10.6 Typy problémové komunikace na školách
10.6.1 Komunikace s agresivním jedincem
10.6.2 Komunikace s úzkostným jedincem
10.6.3 Komunikace s depresivním jedincem
10.7 Jednání nejen s obtížnými rodiči
Shrnutí
Literatura
11. Možnosti poradenských služeb ve školách a role pedagogického pracovníka (Michaela Pugnerová)
11.1 Kdo je pedagogický pracovník
11.2 Požadavky kladené na pedagogické pracovníky
11.3 Učitel
11.4 Vychovatel
11.5 Výchovný poradce
11.6 Školní metodik prevence
11.7 Školní psycholog
11.8 Školní speciální pedagog
11.9 Asistent pedagoga
11.9.1 Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Shrnutí
Literatura
Doslov
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 12.11.2024
Katalogové číslo: 27072
ISBN: 978-80-271-1713-0
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Nakladatel: Grada
Recenze
„Monografie pojednává o jednotlivých oblastech pedagogické a školní psychologie a systematicky, odborně a zároveň pro čtenáře poutavou formou popisuje vybraná témata. Text odborné knihy se zaměřuje především na stěžejní psychologická témata: učení, motivace, motivační faktory, hodnocení výkonu a další. Ilustruje podstatu nejčastějších témat i problémových momentů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci mohou v průběhu pracovního nasazení setkat, a to v každodenních školních interakcích. Hlavní přínos publikace spatřuji ve snaze odborně a zároveň čtivě podat ucelený a podrobný přehled vybraných témat vztahujících se k oblasti pedagogické a školní psychologie.
Monografie je určena především učitelům, lektorům pedagogické, školní psychologie a studentům psychologických a pedagogických oborů. Množství nových podnětů pro zamyšlení v ní najdou rovněž vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící v oblasti práce s dětmi a mládeží.“
doc. PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.
- 30 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Tištěná kniha
Datum vydání: 12.11.2024
Katalogové číslo: 27072
ISBN: 978-80-271-1713-0
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Pedagogická psychologie
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 279 Kč -30 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 02. 12. 2024 13:44
i: 48092 n: 27117130r: 11818 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace čtenářům představuje klíčová témata oboru pedagogické psychologie, která jsou nezbytným nástrojem pro pedagogy usilující o hlubší pochopení psychických procesů a principů ovlivňujících vzdělávání, výchovu a rozvoj nejen dětí, ale i dospělých. Kniha se zaměřuje na zákonitosti učení, vliv emocí a motivace pro zvýšení zájmu o učení či budování pozitivní atmosféry školních tříd. Autorky se dále věnují vývoji a významu sebepojetí, atribuci a hodnocení ve školní praxi, charakteristikám nadaných žáků či významu kreativity v edukačním procesu. Opomenuta nebyla ani další významná témata poskytující příklady a návod pro efektivní komunikaci mezi všemi účastníky edukačního procesu a nabízející přehledný souhrn možností poradenských služeb na našich školách.
Kniha je určena nejen pedagogům a studentům pedagogických oborů, ale i zájemcům o pedagogickou psychologii z řad širší veřejnosti.
Black Friday - 30 % končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Pedagogická psychologie
Předmluva
1. Učení (Soňa Lemrová)
1.1 Charakteristika procesu učení a příbuzné pojmy
1.1.1 Příbuzné termíny
1.2 Druhy učení
1.2.1 Habituace (přivykání)
1.2.2 Senzibilizace (zcitlivění)
1.2.3 Imprinting (vtiskování)
1.2.4 Klasické podmiňování
1.2.5 Instrumentální a operantní podmiňování
1.2.6 Sociální a observační učení
1.2.7 Senzomotorické učení
1.2.8 Učení verbální, pojmové a řešení problému
1.3 Zákony učení
1.3.1 Zákon motivace
1.3.2 Zákon zpětné vazby
1.3.3 Zákon transferu
1.3.4 Zákon opakování
Shrnutí
Literatura
2. Motivace (Soňa Lemrová)
2.1 Škola a motivační faktory
2.1.1 Úspěch a neúspěch
2.1.2 Očekávání a úsilí
2.1.3 Motivační přesvědčení, cílové zaměření a stanovení cíle
2.1.4 Činnost a aktivita žáka
2.1.5 Odměny a tresty
2.1.6 Další faktory ovlivňující motivaci k učení
Shrnutí
Literatura
3. Emoce a škola (Soňa Lemrová)
3.1 Emoce
3.1.1 Složky a charakteristiky emocí
3.1.2 Prožitek emocí
3.1.3 Funkce emocí
3.2 Emoce a jejich souvislost s kognitivními procesy
3.3 Emoce a učení
3.4 Faktory ovlivňující citový stav
3.4.1 Zralost nervového systému
3.4.2 Predispozice a temperamentové vlastnosti
3.5 Emoce v souvislosti s věkem
3.5.1 Emoce u předškoláků
3.5.2 Emoce u mladších školáků (6–10 let)
3.5.3 Emoce u starších školáků – puberta (10–15 let)
3.5.4 Emoce u adolescentů (cca 15–21 let)
Shrnutí
Literatura
4. Sebepojetí (Soňa Lemrová)
4.1 Složky sebepojetí
4.1.1 Sebehodnocení (self-evaluation)
4.1.2 Sebevědomí (self-confidence)
4.1.3 Sebeúcta (self-esteem)
4.1.4 Sebedůvěra (self-reliance)
4.1.5 Ideální a reálné Já (ideal and real self)
4.1.6 Vědomí osobní účinnosti (self-efficacy)
4.2 Vývoj sebepojetí
4.3 Škola a sebepojetí žáka
Shrnutí
Literatura
5. Atribuce (Soňa Lemrová)
5.1 Atribuce a školní prostředí
5.1.1 Kauzální atribuce a atribuční tendence
5.1.2 Atribuční tendence
5.2 Atribuce u žáků a učitelů
5.2.1 Atribuční styly
5.3 Atribuce a výkonová motivace
Shrnutí
Literatura
6. Hodnocení a klasifikace žáků (Soňa Lemrová)
6.1 Význam hodnocení v lidském životě a ve škole
6.2 Cíle a funkce hodnocení žáka ve škole
6.2.1 Cíle hodnocení
6.2.2 Funkce hodnocení
6.3 Hodnocení a jeho emocionální a sociální dopad
6.3.1 Emocionální poloha hodnocení
6.3.2 Sociální poloha hodnocení
6.4 Hodnocení a osobnost učitele
6.5 Zkoušení a klasifikace
Shrnutí
Literatura
7. Nadaný žák (Veronika Kavková)
7.1 Co je nadání a talent
7.2 Nadaný žák
7.2.1 Typologie nadaných dětí
7.3 Identifikace a diagnostika nadání
7.4 Práce s nadaným žákem
7.4.1 Akcelerace
7.4.2 Enrichment
7.5 Tipy pro učitele
Shrnutí
Literatura
8. Kreativita ve škole (Veronika Kavková)
8.1 Co je kreativita
8.1.1 Proč rozvíjet kreativitu?
8.2 Kreativita ve škole
8.2.1 Důležitost kreativity pro žáky
8.2.2 Podpora kreativity žáků
8.2.3 Kreativní programy ve škole
8.3 Možnost využití kreativních technik
8.3.1 Brainstorming
8.3.2 Brainwriting
8.3.3 Crawford slip
8.3.4 Tři role
8.3.5 Metoda náhodného postupu
8.3.6 Myšlenkové mapy
Shrnutí
Literatura
9. Školní třída, její vedení a diagnostika (Soňa Lemrová)
9.1 Školní třída jako sociální skupina
9.1.1 Vývoj školní třídy
9.2 Charakteristiky školní třídy
9.2.1 Třídní kolektiv z hlediska délky trvání
9.2.2 Třídní kolektiv z hlediska okolností jeho vzniku
9.2.3 Třídní kolektiv z hlediska postavení žáka ve třídě
9.3 Dynamika skupiny
9.3.1 Prvky skupinové dynamiky
9.4 Psychosociální klima třídy
9.4.1 Metody zjišťování psychosociálního klimatu ve třídě
Shrnutí
Literatura
10. Komunikace ve škole (Simona Dobešová Cakirpaloglu)
10.1 Definice a základní pojmy
10.2 Druhy komunikace
10.3 Cíle komunikace
10.3.1 Komunikační proces
10.4 Komunikační šumy
10.5 Zpětná vazba
10.5.1 Struktura metody sandwiche
10.6 Typy problémové komunikace na školách
10.6.1 Komunikace s agresivním jedincem
10.6.2 Komunikace s úzkostným jedincem
10.6.3 Komunikace s depresivním jedincem
10.7 Jednání nejen s obtížnými rodiči
Shrnutí
Literatura
11. Možnosti poradenských služeb ve školách a role pedagogického pracovníka (Michaela Pugnerová)
11.1 Kdo je pedagogický pracovník
11.2 Požadavky kladené na pedagogické pracovníky
11.3 Učitel
11.4 Vychovatel
11.5 Výchovný poradce
11.6 Školní metodik prevence
11.7 Školní psycholog
11.8 Školní speciální pedagog
11.9 Asistent pedagoga
11.9.1 Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Shrnutí
Literatura
Doslov
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Recenze
„Monografie pojednává o jednotlivých oblastech pedagogické a školní psychologie a systematicky, odborně a zároveň pro čtenáře poutavou formou popisuje vybraná témata. Text odborné knihy se zaměřuje především na stěžejní psychologická témata: učení, motivace, motivační faktory, hodnocení výkonu a další. Ilustruje podstatu nejčastějších témat i problémových momentů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci mohou v průběhu pracovního nasazení setkat, a to v každodenních školních interakcích. Hlavní přínos publikace spatřuji ve snaze odborně a zároveň čtivě podat ucelený a podrobný přehled vybraných témat vztahujících se k oblasti pedagogické a školní psychologie.
Monografie je určena především učitelům, lektorům pedagogické, školní psychologie a studentům psychologických a pedagogických oborů. Množství nových podnětů pro zamyšlení v ní najdou rovněž vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící v oblasti práce s dětmi a mládeží.“
doc. PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.