i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271 Kč 244 KčUšetříte 27 Kč
Ihned ke stažení
i: 16901 n: 24775173r: 5771Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5771 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Tato publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k vlastnímu pedagogickému uvažování.Základním cílem učebnice je především podporovat samostatné pedagogické myšlení, tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení.Text je určen především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a putování pedagogickou teorií a praxí.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
PŘEDMLUVA
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA O ČLOVĚKU
Cíle kapitoly
Úvod
1.1 Znaky pedagogiky jako vědy
1.2 Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy
1.2.1 Otázky a úkoly
1.3 Předmět pedagogiky
1.3.1 Otázky a úkoly
1.4 Struktura pedagogických disciplín
1.4.1 Otázky a úkoly
1.5 Základní pedagogické kategorie
1.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k první kapitole
2. VÝCHOVA JAKO CESTA K POROZUMÉNÍ SOBĚ A DRUHÝM
Cíle kapitoly
Úvod
2.1 Základní východiska výchovy
2.1.1 Historická východiska a výchova
2.1.2 Vybraná filozofická východiska a výchova
2.1.3 Další východiska výchovy
2.1.4 Otázky a úkoly
2.2 Výchova a její procesuální pojetí
2.2.1 Výchovný proces a jeho systém
2.2.2 Cíle výchovy
2.2.3 Podmínky výchovy
2.2.4 Prostředky výchovy
2.2.5 Výsledky výchovy
2.2.6 Otázky a úkoly
2.3 Pojetí subjektu a objektu ve výchově a způsob výchovy
2.3.1 Otázky a úkoly
2.4 Výchova jako proces humanizace člověka
2.4.1 Otázky a úkoly
2.5 Výchova na prahu třetího tisíciletí
2.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k druhé kapitole
3. INOVACE A ZMĚNY VE VÝCHOVĚ A VZDĚLÁVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
3.1 Inovace ve výchově a vzdělávání
3.1.1 Otázky a úkoly
3.2 Změny ve vzdělávání a výchově v české škole
3.2.1 Otázky a úkoly
3.3 Výchova a vzdělávání v pojetí vybraných modelů škol
3.3.1 Model školy orientovaný na učivo a učitele, transmisivní model školy
3.3.2 Model školy orientovaný na žáka, konstruktivní model školy
3.3.3 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke třetí kapitole
4. ÚVOD DO PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU A ZÁKLADY PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ DIAGNOSTIKY ŽÁKA
Cíle kapitoly
Úvod
4.1 Pedagogický výzkum a jeho analýza
4.1.1 Typologie pedagogického výzkumu
4.1.2 Otázky a úkoly
4.2 Výzkumné metody v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Metoda pozorování
4.2.2 Interview (metoda rozhovoru)
4.2.3 Metoda dotazníku
4.2.4 Další metody pedagogického výzkumu
4.2.5 Otázky a úkoly
4.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
4.3.1 Pedagogicko-psychologická diagnostika a její průběh
4.3.2 Vybrané oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
4.3.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a individuálně
vzdělávací plán (IVP)
4.3.4 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke čtvrté kapitole
5. VÝUKOVÝ PROCES A PEDAGOGICKÉ PROJEKTOVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
5.1 Výukový proces jako systém prvků a vztahů
5.1.1 Kategorie cíle ve výukovém procesu
5.1.2 Obsah (učivo) jako činitel výuky
5.1.3 Vzájemný vztah učitele a žáků ve výuce
5.1.4 Prostředky ve výuce se zaměřením na metody a formy výuky
5.1.5 Podmínky výuky
5.1.6 Otázky a úkoly
5.2 Pedagogická evaluace v teorii a praxi výuky se zaměřením na školní hodnocení
5.3 Prostředky a formy školního hodnocení
5.3.1 Hodnocení známkou (klasifikace) jako součást školního hodnocení žáka
5.3.2 Slovní hodnocení žáka a jeho význam
5.3.3 Sebehodnocení žáka
5.3.4 Další formy a prostředky školního hodnocení
5.3.5 Otázky a úkoly
5.4 Pedagogické projektování v procesu výuky
5.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k páté kapitole
6. ZÁKLADNÍ OTÁZKY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Cíle kapitoly
Úvod
6.1 Sociální pedagogika jako moderní pedagogická disciplína
6.1.1 Otázky a úkoly
6.2 Proces socializace a výchova
6.2.1 Otázky a úkoly
6.3 Vliv a funkce „prostředí“ ve výchově
6.3.1 Přirozená prostředí a výchova
6.3.2 Prostředí školy a dalších výchovných zařízení ve vztahu k výchově
6.3.2.1 Sociálně patologické jevy ve školním prostředí
6.3.3 Otázky a úkoly
6.4 Sociální a pedagogická komunikace a interakce
6.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k šesté kapitole
ZÁVĚR
CONCLUSION
LITERATURA
SEZNAM OBRÁZKŮ
SEZNAM SCHÉMAT
SEZNAM TABULEK
PŘÍLOHY
REJSTŘÍK
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 3.74MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 3.74 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Pedagogika
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271 Kč 244 KčUšetříte 27 Kč
Ihned ke stažení
i: 16901 n: 24775173r: 5771Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5771 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Tato publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k vlastnímu pedagogickému uvažování.Základním cílem učebnice je především podporovat samostatné pedagogické myšlení, tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení.Text je určen především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a putování pedagogickou teorií a praxí.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Pedagogika
PŘEDMLUVA
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA O ČLOVĚKU
Cíle kapitoly
Úvod
1.1 Znaky pedagogiky jako vědy
1.2 Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy
1.2.1 Otázky a úkoly
1.3 Předmět pedagogiky
1.3.1 Otázky a úkoly
1.4 Struktura pedagogických disciplín
1.4.1 Otázky a úkoly
1.5 Základní pedagogické kategorie
1.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k první kapitole
2. VÝCHOVA JAKO CESTA K POROZUMÉNÍ SOBĚ A DRUHÝM
Cíle kapitoly
Úvod
2.1 Základní východiska výchovy
2.1.1 Historická východiska a výchova
2.1.2 Vybraná filozofická východiska a výchova
2.1.3 Další východiska výchovy
2.1.4 Otázky a úkoly
2.2 Výchova a její procesuální pojetí
2.2.1 Výchovný proces a jeho systém
2.2.2 Cíle výchovy
2.2.3 Podmínky výchovy
2.2.4 Prostředky výchovy
2.2.5 Výsledky výchovy
2.2.6 Otázky a úkoly
2.3 Pojetí subjektu a objektu ve výchově a způsob výchovy
2.3.1 Otázky a úkoly
2.4 Výchova jako proces humanizace člověka
2.4.1 Otázky a úkoly
2.5 Výchova na prahu třetího tisíciletí
2.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k druhé kapitole
3. INOVACE A ZMĚNY VE VÝCHOVĚ A VZDĚLÁVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
3.1 Inovace ve výchově a vzdělávání
3.1.1 Otázky a úkoly
3.2 Změny ve vzdělávání a výchově v české škole
3.2.1 Otázky a úkoly
3.3 Výchova a vzdělávání v pojetí vybraných modelů škol
3.3.1 Model školy orientovaný na učivo a učitele, transmisivní model školy
3.3.2 Model školy orientovaný na žáka, konstruktivní model školy
3.3.3 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke třetí kapitole
4. ÚVOD DO PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU A ZÁKLADY PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ DIAGNOSTIKY ŽÁKA
Cíle kapitoly
Úvod
4.1 Pedagogický výzkum a jeho analýza
4.1.1 Typologie pedagogického výzkumu
4.1.2 Otázky a úkoly
4.2 Výzkumné metody v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Metoda pozorování
4.2.2 Interview (metoda rozhovoru)
4.2.3 Metoda dotazníku
4.2.4 Další metody pedagogického výzkumu
4.2.5 Otázky a úkoly
4.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
4.3.1 Pedagogicko-psychologická diagnostika a její průběh
4.3.2 Vybrané oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
4.3.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a individuálně
vzdělávací plán (IVP)
4.3.4 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke čtvrté kapitole
5. VÝUKOVÝ PROCES A PEDAGOGICKÉ PROJEKTOVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
5.1 Výukový proces jako systém prvků a vztahů
5.1.1 Kategorie cíle ve výukovém procesu
5.1.2 Obsah (učivo) jako činitel výuky
5.1.3 Vzájemný vztah učitele a žáků ve výuce
5.1.4 Prostředky ve výuce se zaměřením na metody a formy výuky
5.1.5 Podmínky výuky
5.1.6 Otázky a úkoly
5.2 Pedagogická evaluace v teorii a praxi výuky se zaměřením na školní hodnocení
5.3 Prostředky a formy školního hodnocení
5.3.1 Hodnocení známkou (klasifikace) jako součást školního hodnocení žáka
5.3.2 Slovní hodnocení žáka a jeho význam
5.3.3 Sebehodnocení žáka
5.3.4 Další formy a prostředky školního hodnocení
5.3.5 Otázky a úkoly
5.4 Pedagogické projektování v procesu výuky
5.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k páté kapitole
6. ZÁKLADNÍ OTÁZKY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Cíle kapitoly
Úvod
6.1 Sociální pedagogika jako moderní pedagogická disciplína
6.1.1 Otázky a úkoly
6.2 Proces socializace a výchova
6.2.1 Otázky a úkoly
6.3 Vliv a funkce „prostředí“ ve výchově
6.3.1 Přirozená prostředí a výchova
6.3.2 Prostředí školy a dalších výchovných zařízení ve vztahu k výchově
6.3.2.1 Sociálně patologické jevy ve školním prostředí
6.3.3 Otázky a úkoly
6.4 Sociální a pedagogická komunikace a interakce
6.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k šesté kapitole
ZÁVĚR
CONCLUSION
LITERATURA
SEZNAM OBRÁZKŮ
SEZNAM SCHÉMAT
SEZNAM TABULEK
PŘÍLOHY
REJSTŘÍK
O Autorovi
Čábalová DagmarOdbornice v oblasti pedagogiky, obecné didaktiky, rodinné a sexuální výchovy. Vystudovala Filozofickou fakultu Karlovy Univerzity, obor pedagogika – péče o nemocné. Působí na Západočeské univerzitě v Plzni, na katedře pedagogiky. Dlouhodobě se zabývá pedagogickou přípravou učitelů v pregraduálních i postgraduálních formách studia. Spolupracuje s katedrou psychologie na výchově ke zdraví. Je odbornou garantkou a lektorkou mnoha studií a kurzů celoživotního vzdělávání nejen na ZČU v Plzni, ale i v dalších institucích v ČR (NIDV, ÚSP Zbůch, KCVJŠ, apod.). V roce 2007 obdržela v Hradci Králové významné ocenění (1. cenu) od EUNIS-CZ za zpracování eLearningového kurzu „Pedagogika pro učitele – modul B“. Je autorkou řady učebnic rodinné výchovy pro základní školy a víceletá gymnázia.