Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
237 Kč 213 KčIhned ke stažení
i: 17877 n: 24774541r: 6308Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
279 Kč 237 KčZa tři a více týdnů
i Dodání této knihy může trvat 3-6 týdnů, ve výjimečných případech i déle nebo nemusí být dodána vůbec. Nedoporučujeme objednat ji spolu s jinými knihami, aby se neprodloužila dodací doba celé objednávky.
Poslední aktualizace skladu 08. 11. 2024 9:02
i: 17876 n: 24734743r: 6308 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
OBSAH
PODĚKOVÁNÍ 7
ÚVOD 9
1. Socializace v období dospívání 13
1.1 Dospívání a vliv kultury, v níž žijeme 14
1.1.1 Sociokulturní teorie kognitivního a psychosociálního vývoje 16
1.1.2 Adolescentní subkultura 18
1.2 Jak ovlivňuje socializaci dospívajících rodina 21
1.2.1 Výchovné styly v rodinách dospívajících 23
1.3 Význam školy a učitelů pro rozvoj dospívajících 28
1.4 Význam vrstevnické skupiny v procesu socializace dospívajících 33
1.5 Je dospívání obdobím bouře a stresu? 36
2. Sociální dovednosti studentů středních škol 41
2.1 Kompetence, schopnosti, dovednosti... 43
2.2 Předpoklady rozvoje sociálních dovedností ve škole 44
2.3 Projevy sociálních dovedností studentů 48
2.4 Výzkumy sociálních dovedností ve školách 53
3. Působení učitelů na rozvoj sociálních dovedností 57
3.1 Profesní kompetence učitelů středních škol 61
3.2 Všestrannost pedagogické práce 65
3.3 Edukační styl učitele jako forma vztahu se studentem 67
3.4 Co si studenti myslí o edukačním stylu svých třídních učitelů 71
4. Podpora rozvoje učebních strategií dospívajících ve školním prostředí 79
4.1 Principy zprostředkovaného učení 81
4.2 Jak se studenti učí a jakou roli v tom mohou sehrát učitelé 85
5. Školní třída jako významná sociální skupina 91
5.1 Resilience školních tříd 100
5.2 Klima třídy a školy a jeho vliv na rozvoj dospívajících 103
5.3 Jak popisují atmosféru ve škole studenti z našeho projektu 110
6. Školní úspěšnost a motivace dospívajících ke školní práci 117
6.1 Motivace dospívajících ke školní práci a studiu 118
6.1.1 Druhy motivace studentů ve škole 119
6.1.2 Význam učitelů a vrstevnické skupiny pro motivaci
ke školní práci 122
6.2 Motivace studentů a učitelů na vybraných středních školách 127
6.2.1 Vzájemné souvislosti mezi výsledky zjištěnými
na středních školách 131
6.3 Vnímaná akademická účinnost 135
7. Prevence rizikového chování v dospívání 145
7.1 Projevy rizikového chování ve školách 147
7.2 Přístupy škol k rizikovému chování studentů 153
8. Programy rozvoje sociálních dovedností ve školních třídách 157
8.1 Principy účinných rozvíjejících a preventivních programů 160
8.2 Metody evaluace programů využitých ve školních třídách 166
8.2.1 Konkrétní příklady evaluace programů 168
8.3 Diagnostika školní třídy 172
8.4 Jak lze se studenty pracovat na našich středních školách 177
8.5 Příklad realizace sociálně psychologického výcviku na středních školách 180
PŘÍLOHA - PŘÍKLADY TECHNIK POUŽITÝCH PŘI PRÁCI SE STUDENTY 201
LITERATURA 209
REJSTŘÍK 225
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 24.01.2011
Katalogové číslo: 2798
ISBN: 978-80-247-3474-3
Formát / stran: 144×207, 232 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.80MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 24.01.2011
Katalogové číslo: 2798
ISBN: 978-80-247-3474-3
Formát / stran: 144×207, 232 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.80 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
237 Kč 213 KčIhned ke stažení
i: 17877 n: 24774541r: 6308Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
279 Kč 237 KčZa tři a více týdnů
i Dodání této knihy může trvat 3-6 týdnů, ve výjimečných případech i déle nebo nemusí být dodána vůbec. Nedoporučujeme objednat ji spolu s jinými knihami, aby se neprodloužila dodací doba celé objednávky.
Poslední aktualizace skladu 08. 11. 2024 9:02
i: 17876 n: 24734743r: 6308 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících
OBSAH
PODĚKOVÁNÍ 7
ÚVOD 9
1. Socializace v období dospívání 13
1.1 Dospívání a vliv kultury, v níž žijeme 14
1.1.1 Sociokulturní teorie kognitivního a psychosociálního vývoje 16
1.1.2 Adolescentní subkultura 18
1.2 Jak ovlivňuje socializaci dospívajících rodina 21
1.2.1 Výchovné styly v rodinách dospívajících 23
1.3 Význam školy a učitelů pro rozvoj dospívajících 28
1.4 Význam vrstevnické skupiny v procesu socializace dospívajících 33
1.5 Je dospívání obdobím bouře a stresu? 36
2. Sociální dovednosti studentů středních škol 41
2.1 Kompetence, schopnosti, dovednosti... 43
2.2 Předpoklady rozvoje sociálních dovedností ve škole 44
2.3 Projevy sociálních dovedností studentů 48
2.4 Výzkumy sociálních dovedností ve školách 53
3. Působení učitelů na rozvoj sociálních dovedností 57
3.1 Profesní kompetence učitelů středních škol 61
3.2 Všestrannost pedagogické práce 65
3.3 Edukační styl učitele jako forma vztahu se studentem 67
3.4 Co si studenti myslí o edukačním stylu svých třídních učitelů 71
4. Podpora rozvoje učebních strategií dospívajících ve školním prostředí 79
4.1 Principy zprostředkovaného učení 81
4.2 Jak se studenti učí a jakou roli v tom mohou sehrát učitelé 85
5. Školní třída jako významná sociální skupina 91
5.1 Resilience školních tříd 100
5.2 Klima třídy a školy a jeho vliv na rozvoj dospívajících 103
5.3 Jak popisují atmosféru ve škole studenti z našeho projektu 110
6. Školní úspěšnost a motivace dospívajících ke školní práci 117
6.1 Motivace dospívajících ke školní práci a studiu 118
6.1.1 Druhy motivace studentů ve škole 119
6.1.2 Význam učitelů a vrstevnické skupiny pro motivaci
ke školní práci 122
6.2 Motivace studentů a učitelů na vybraných středních školách 127
6.2.1 Vzájemné souvislosti mezi výsledky zjištěnými
na středních školách 131
6.3 Vnímaná akademická účinnost 135
7. Prevence rizikového chování v dospívání 145
7.1 Projevy rizikového chování ve školách 147
7.2 Přístupy škol k rizikovému chování studentů 153
8. Programy rozvoje sociálních dovedností ve školních třídách 157
8.1 Principy účinných rozvíjejících a preventivních programů 160
8.2 Metody evaluace programů využitých ve školních třídách 166
8.2.1 Konkrétní příklady evaluace programů 168
8.3 Diagnostika školní třídy 172
8.4 Jak lze se studenty pracovat na našich středních školách 177
8.5 Příklad realizace sociálně psychologického výcviku na středních školách 180
PŘÍLOHA - PŘÍKLADY TECHNIK POUŽITÝCH PŘI PRÁCI SE STUDENTY 201
LITERATURA 209
REJSTŘÍK 225