0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychologie v učitelské praxi

- 25 % z DMOC
Psychologie v učitelské praxi
-25 %
Sleva končí za
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
369  277  -25 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 14. 11. 2024 5:16
i: 18393 n: 24737041r: 6542
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
314  236  -25 %
Ihned ke stažení
i: 18394 n: 24796154r: 6542
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná?

Jak uvádí sám autor: „Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ‚bohatěji uvnitř‘, byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda.“ Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází a překážek ve škole. A pokud se některé potíže přesto nepodaří úspěšně vyřešit, nebude je touto knihou poučený pedagog chápat jako své osobní selhání.

Na co se autor zejména zaměřil?

Vybírá základní témata z psychologie osobnosti, z obecné, vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Zaměřuje se zejména na „silná témata“, tedy na oblasti, které trápí naše současné učitele: zvládání nevhodného chování žáků, učitelského stresu, školních konfliktů či komunikace s problémovými rodiči apod. Připomíná také další psychologické zákonitosti, jako například chyby ve vnímání a hodnocení žáků, techniky podporující komunikaci učitel–žák a učitel–rodič, poznávání a utváření klimatu školní třídy či školy a mnohé další.

Sleva 25 % končí za:

Z obsahu knihy Psychologie v učitelské praxi

Předmluva
1. Osobnost učitele

    1.1 Motivace v učitelském povolání
    1.2 Charakterově-volní vlastnosti učitele
    1.3 Seberegulační vlastnosti učitele
    1.4 Dynamické vlastnosti, temperament učitele
         1.4.1 Klasická typologie (Hippokratova-Galénova)
         1.4.2 Jungova typologie
         1.4.3 Eysenckova typologie
         1.4.4 Typologie I. P. Pavlova
    1.5 Výkonové vlastnosti, speciální schopnosti učitele
         1.5.1 Speciální schopnosti učitele
    1.6 Doporučená literatura
2. Psychické procesy učitele
    2.1 Vnímání
         2.1.1 Chyby učitele při vnímání a hodnocení žáků
    2.2 Představivost, tvořivost
    2.3 Myšlení a řeč
    2.4 Paměť
         2.4.1 Činitelé ovlivňující trvalost zapamatování
    2.5 Doporučená literatura
3. Psychické stavy učitele
    3.1 Pozornost učitele
    3.2 Citové stavy učitele
    3.3 Chování v náročných životních situacích
         3.3.1 Příčiny, prevence a zvládání stresu ve škole
         3.3.2 Školní konflikty – jejich příčiny, řešení
    3.4 Doporučená literatura
4. Úspěšný učitel
    4.1 Podmínky úspěchu učitele
         4.1.1 Vědět
         4.1.2 Umět
         4.1.3 Chtít
         4.1.4 Moct
    4.2 Osobnost úspěšného učitele
         4.2.1 Výzkumy zkoumající osobnost učitele
         4.2.2 Vlastnosti úspěšného učitele
    4.3 Doporučená literatura
5. Interakce ve škole
    5.1 Interakce učitel–žák
    5.2 Klima školní třídy
    5.3 Klima učitelského sboru
    5.4 Interakce učitel–rodič
         5.4.1 Výchova dětí v rodině
    5.5 Doporučená literatura
6. Nevhodné chování žáků
    6.1 Základní aspekty chování
         6.1.1 Aspekty chování z hlediska individuální psychologie
         6.1.2 Příčiny nevhodného chování žáků
    6.2 Negativní sebepojetí a jeho příčiny
         6.2.1 Vliv rodiny na vývoj sebepojetí dítěte
         6.2.2 Negativní sebepojetí a působení školy
    6.3 Nevhodné chování z hlediska finality, nástin vhodných reakcí
         6.3.1 Vynucení pozornosti
         6.3.2 Boj o moc (o vliv)
         6.3.3 Pomsta
         6.3.4 Hledání soucitu
    6.4 Doporučení pro úspěšné zvládání nevhodného chování žáků
    6.5 Formy nevhodného chování žáků a podněty pro jeho zvládání
         6.5.1 Neurotické tendence v chování
         6.5.2 Neklid, nepozornost, nepořádnost
         6.5.3 Lenivost, vyhýbání se práci
         6.5.4 Lhaní, podvádění
         6.5.5 Krádež
         6.5.6 Záškoláctví
         6.5.7 Agrese, šikana, násilné chování
    6.6 Závěrečná doporučení a shrnutí
    6.7 Doporučená literatura
Doslov – poděkování
Souhrn
Summary
Přílohy

    Seznam příloh
    Příloha 1: Dotazník „Náchylnost ke stresu“
    Příloha 2: Dotazník „Nebezpečí syndromu vyhoření“
    Příloha 3: Rady kantorům – Jak nevyhořet 
    Příloha 4: Dotazník „Styly řešení konfliktů
    Příloha 5: Dotazník „Hodnocení učitele žákem“
    Příloha 6: Dotazník „Naše třída“
    Příloha 7: Sociometrie ve školní třídě
Literatura
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 07.01.2015
Katalogové číslo: 27004
ISBN: 978-80-247-3704-1
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.05MB | 3.05MB | 1.32MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 25 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Psychologie v učitelské praxi
-25 %
Sleva končí za

Tištěná kniha

Datum vydání: 07.01.2015
Katalogové číslo: 27004
ISBN: 978-80-247-3704-1
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.05 MB | 3.05 MB | 1.32 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Psychologie v učitelské praxi

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
369  277  -25 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 14. 11. 2024 5:16
i: 18393 n: 24737041r: 6542
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
314  236  -25 %
Ihned ke stažení
i: 18394 n: 24796154r: 6542
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Když pracovníci NASA hledali profesi, která by vyžadovala podobné vlastnosti osobnosti, jaké jsou kladeny na špičkové letce, počítač prý z několika stovek profesiogramů vyhodnotil jako nejbližší vhodné povolání profesi učitele. Je proto možné konstatovat, že učit ve škole je stejně náročné jako řídit raketoplán, ne-li těžší a nebezpečnější. Proč se tedy více pečuje o psychiku špičkových pilotů než o psychiku pedagogů, když zátěž je srovnatelná?

Jak uvádí sám autor: „Kdyby učitelé znali a používali alespoň některé poznatky aplikované psychologie, žili by ‚bohatěji uvnitř‘, byli by spokojenější ve svém soukromém životě a též ve třídách, sborovnách či školních kabinetech by vládla větší pohoda.“ Právě k této spokojenosti by měla publikace přispět. Po jejím přečtení by měl každý učitel více porozumět náročnosti učitelské profese, přičemž toto porozumění se může stát návodem ke zvládání nejrůznějších nesnází a překážek ve škole. A pokud se některé potíže přesto nepodaří úspěšně vyřešit, nebude je touto knihou poučený pedagog chápat jako své osobní selhání.

Na co se autor zejména zaměřil?

Vybírá základní témata z psychologie osobnosti, z obecné, vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Zaměřuje se zejména na „silná témata“, tedy na oblasti, které trápí naše současné učitele: zvládání nevhodného chování žáků, učitelského stresu, školních konfliktů či komunikace s problémovými rodiči apod. Připomíná také další psychologické zákonitosti, jako například chyby ve vnímání a hodnocení žáků, techniky podporující komunikaci učitel–žák a učitel–rodič, poznávání a utváření klimatu školní třídy či školy a mnohé další.

Sleva 25 % končí za:

Z obsahu knihy Psychologie v učitelské praxi

Předmluva
1. Osobnost učitele

    1.1 Motivace v učitelském povolání
    1.2 Charakterově-volní vlastnosti učitele
    1.3 Seberegulační vlastnosti učitele
    1.4 Dynamické vlastnosti, temperament učitele
         1.4.1 Klasická typologie (Hippokratova-Galénova)
         1.4.2 Jungova typologie
         1.4.3 Eysenckova typologie
         1.4.4 Typologie I. P. Pavlova
    1.5 Výkonové vlastnosti, speciální schopnosti učitele
         1.5.1 Speciální schopnosti učitele
    1.6 Doporučená literatura
2. Psychické procesy učitele
    2.1 Vnímání
         2.1.1 Chyby učitele při vnímání a hodnocení žáků
    2.2 Představivost, tvořivost
    2.3 Myšlení a řeč
    2.4 Paměť
         2.4.1 Činitelé ovlivňující trvalost zapamatování
    2.5 Doporučená literatura
3. Psychické stavy učitele
    3.1 Pozornost učitele
    3.2 Citové stavy učitele
    3.3 Chování v náročných životních situacích
         3.3.1 Příčiny, prevence a zvládání stresu ve škole
         3.3.2 Školní konflikty – jejich příčiny, řešení
    3.4 Doporučená literatura
4. Úspěšný učitel
    4.1 Podmínky úspěchu učitele
         4.1.1 Vědět
         4.1.2 Umět
         4.1.3 Chtít
         4.1.4 Moct
    4.2 Osobnost úspěšného učitele
         4.2.1 Výzkumy zkoumající osobnost učitele
         4.2.2 Vlastnosti úspěšného učitele
    4.3 Doporučená literatura
5. Interakce ve škole
    5.1 Interakce učitel–žák
    5.2 Klima školní třídy
    5.3 Klima učitelského sboru
    5.4 Interakce učitel–rodič
         5.4.1 Výchova dětí v rodině
    5.5 Doporučená literatura
6. Nevhodné chování žáků
    6.1 Základní aspekty chování
         6.1.1 Aspekty chování z hlediska individuální psychologie
         6.1.2 Příčiny nevhodného chování žáků
    6.2 Negativní sebepojetí a jeho příčiny
         6.2.1 Vliv rodiny na vývoj sebepojetí dítěte
         6.2.2 Negativní sebepojetí a působení školy
    6.3 Nevhodné chování z hlediska finality, nástin vhodných reakcí
         6.3.1 Vynucení pozornosti
         6.3.2 Boj o moc (o vliv)
         6.3.3 Pomsta
         6.3.4 Hledání soucitu
    6.4 Doporučení pro úspěšné zvládání nevhodného chování žáků
    6.5 Formy nevhodného chování žáků a podněty pro jeho zvládání
         6.5.1 Neurotické tendence v chování
         6.5.2 Neklid, nepozornost, nepořádnost
         6.5.3 Lenivost, vyhýbání se práci
         6.5.4 Lhaní, podvádění
         6.5.5 Krádež
         6.5.6 Záškoláctví
         6.5.7 Agrese, šikana, násilné chování
    6.6 Závěrečná doporučení a shrnutí
    6.7 Doporučená literatura
Doslov – poděkování
Souhrn
Summary
Přílohy

    Seznam příloh
    Příloha 1: Dotazník „Náchylnost ke stresu“
    Příloha 2: Dotazník „Nebezpečí syndromu vyhoření“
    Příloha 3: Rady kantorům – Jak nevyhořet 
    Příloha 4: Dotazník „Styly řešení konfliktů
    Příloha 5: Dotazník „Hodnocení učitele žákem“
    Příloha 6: Dotazník „Naše třída“
    Příloha 7: Sociometrie ve školní třídě
Literatura
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 254  -25 %
E-kniha 203  -25 %
E-kniha 203  -25 %
E-kniha 210  -25 %
E-kniha 172  -25 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.