Public relations jako ovlivňování mínění
Jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat - 2., rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5428
Kniha ojedinělá šíří zpracování tématu poskytuje komplexnější pohled na problematiku oboru public relations (PR) - nedefinuje a nevnímá PR pouze jako součást podnikového marketingu nebo tzv. "vztahy s veřejností", ale i jako dovednost ovlivňování mínění a vytváření souhlasu. Tato dovednost se uplatňuje v mnoha sférách společenského života, zejména v politice, obchodu nebo vzdělávání, a zahrnuje mnohé kulturní, především masmediální výstupy: film, zpravodajství, publicistiku, reklamu i propagandu v jejím tradičním pojetí, tzn. jako manipulaci médii za účelem získání společenské kontroly.
Širší východisko v pojetí předmětu PR i kritický pohled na některé zavedené praktiky, zejména agenturního PR, osloví každého, kdo je otevřen novým poznatkům, pohledům a kritickým přístupům.
Kniha je inspirací k vlastnímu hledání komunikačních východisek tam, kde šablonovitá řešení podle dostupných manuálů a doporučení externích PR specialistů přináší jen relativní výsledky.
Publikace je určena každému, kdo je z podstaty své profese nebo zájmu nucen efektivně komunikovat s veřejností nebo dalšími cílovými skupinami, a to zejména prostřednictvím masmédií. Jedná se především o pracovníky v podnikovém marketingu, reklamě a public relations, stejně jako politiky, pedagogy a studenty komunikačních a mediálních studií.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Public relations jako ovlivňování mínění
O autorovi
Úvod
Sjednocení základních pojmů pro potřeby publikace
1. Public relations: geneze, současnost, aktuální trendy
1.1 Historie public relations
1.2 Otcové zakladatelé
1.3 Public relations (PR)
1.4 PR a hlavní nástroje komunikace, komunikační kanály
Tisková zpráva
Tisková konference
Press foyer
Press trip
Astroturfing
Spin, spin doctoring
1.5 Role tiskového mluvčího
1.6 Současné public relations jako usměrňování zpráv
1.7 Aktivní PR
Čas zpracování
Aktuálnost
Blízkost
Společenský význam
Nosný příběh nebo konkrétní osud
Skandál a konflikt
Technické možnosti média
1.8 Reaktivní PR
Mlčeti zlato
Konfrontace ano či ne?
Mluviti stříbro?
1.9 Krizová komunikace v prostředí masových médií - doporučení
První kontakt s novinářem
Další interní postup
Jaké jsou možnosti překonávání krize?
1.10 PR a etika
"Kontroverzee" made in Hill & Knowlton
Profil Hill & Knowlton
2. Public relations a propaganda
2.1 Propaganda v demokratické společnosti
2.2 Co je smyslem propagandy?
Informační filtry - model propagandy
2.3 Propaganda a její druhy
Obrazová příloha
2.4 Public relations ve službách informační války
Psychologická válka (psywar), psychologické operace (psyops)
Psyops v běhu času
Psychologické operace na scéně
Obrazová příloha
3. Public relations a veřejné mínění
3.1 Elity a veřejné mínění
3.2 Elity a moc
3.3 Aktivní veřejné mínění
3.4 Pasivní veřejné mínění
3.5 Kauza radar
4. Public relations a PR agentury
4.1 Jak PR agentury definují public relations
4.2 Nejčastější typy agenturního PR
4.3 PR, reklama a marketing
4.4 Odměna za práci PR agentury
4.5 Agenturní PR a etika
4.6 Ideální pracovník pro PR (podle PR agentury)
5. Public relations a masová média - media relations
5.1 Funkce a role médií v současné společnosti
5.2 Model konkurence (liberální model)
5.3 Model dominance (kritický model)
5.4 Nové přístupy v teorii masmediální reprezentace reality
5.5 Společenské determinanty fungování masových médií
Taktika a strategie informačních zdrojů
Technologické možnosti
Ekonomické vlivy
Politické tlaky
5.6 Účinky obsahové produkce masových médií
Historie zkoumání účinků masových médií
Publikum
Účinky masových médií na jednotlivce
5.7 Masová média jako průmysl
Vlastnictví masmédií
Mediální, kulturní imperializmus
Film
Rozhlas
Televize
Internet
Reklama
6. Public relations a žurnalistika
6.1 Kdo je novinář, žurnalista?
6.2 Prvopočátky žurnalistiky
6.3 Zpravodajství a publicistika
6.4 Co chtějí novináři?
6.5 Jací jsou novináři?
7. Public relations a předání zájmového sdělení
7.1 Individuální prezentace
7.2 Nepřímá (personalizovaná) komunikace
7.3 Specializovaná média
7.4 Mainstreamová média
7.5 Reklama
8. Public relations a komunikační proces
8.1 Vedení rozhovoru v prostředí masových médií
Rozhovor
Jak odpovídat?
8.2 Vystoupení v elektronických médiích -v televizi a v rozhlase
8.3 Efektivní prezentace
8.4 Auditorium a osobní projev řečníka
8.5 Audiovizuální prezentační technika
Projekční a záznamová technika
Doporučení pro práci s audiovizuální technikou
8.6 Osobnostní typy a jak s nimi jednat
8.7 Neverbální komunikace
8.8 Verbální komunikace
Závěr
Použitá literatura
O Autorovi
Ftorek JozefStudoval žurnalistiku a masovou komunikaci na Fakultě sociálních věd UK v Praze a na New York University v USA, kde také získal titul Master of Arts in Media Ecology (1998). V letech 1998–1999 působil jako redaktor zahraniční redakce zpravodajství TV Nova, později jako externí redaktor a reportér České televize (2000–2003). Získal cenné zkušenosti při práci tiskového mluvčího i jako account manager v agentuře public relations. Podílel se na přípravě mediální kampaně na podporu profesionalizace Armády ČR. Prošel vzdělávacím kurzem společnosti SMARTER Training & consulting, kde následně pracoval jako školitel a konzultant. Je garantem a autorem projektu MEDIA LEKTOR.CZ. Pedagogicky působí na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha.