0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Rétorika pro pedagogy

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
89
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 26.9.2017 21:17
i: 15444 n: 24719900r: 4515
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
89
Ihned ke stažení
i: 15445 n: 24776118r: 4515
Kniha Rétorika pro pedagogy přináší fundovaný odborný výklad problematiky veřejných mluvených verbálních projevů, který je doveden do praktické aplikace v řadě cvičení k vytvoření dovednosti kvalitně promlouvat na veřejnosti. Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání.

Z obsahu knihy Rétorika pro pedagogy

ÚVOD  
Z HISTORIE RÉTORIKY  
OŽIVENÍ ZÁJMU O RÉTORIKU  
I.         ABY MOHL ŘEČNÍK VŮBEC MLUVIT, MUSÍ K TOMU BÝT TECHNICKY VYBAVEN – MĚL BY ZVLÁDNOUT TECHNIKU ŘEČI  
1.        TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU  
1.1      Produkce a percepce lidské řeči  
1.2      Vnímání řeči – sluchové ústrojí  
1.3      Proces mluvení  
1.4      Dechové ústrojí  
1.5      Hlasové ústrojí  
1.6      Hlasová hygiena  
1.7      Artikulační ústrojí  
1.8      Popis českých hlásek  
1.9      Artikulační cvičení  
1.10    Mluvní rozcvička  
1.11    Vady výslovnosti  
1.12    Význam zvládnutí techniky řeči pro učitele  
2.        SPISOVNÁ VÝSLOVNOST (ORTOEPIE)  
2.1      Pravidla spisovné výslovnosti češtiny  
2.2       Výslovnost slov přejatých z cizích jazyků  
3.        MODULACE SOUVISLÉHO PROJEVU
4.         ZÁKLADY TECHNIKY ŘEČI JE MOŽNO – A JE I TŘEBA – ZPROSTŘEDKOVAT UŽ ŠKOLNÍM DĚTEM  
II.       ABY ŘEČNÍK ZVLÁDL SOUVISLE PROMLUVITNA VEŘEJNOSTI, MĚL BY VĚDĚT, JAK NA TO  
5.         TVORBA SOUVISLÉHO PROJEVU  
5.1      Invence  
5.2      Dispozice  
5.3       Elokuce: jazyk – stavební materiál pro naše projevy  
5.4      Memorování řeči  
5.5      Proslovení řeči  
6.        NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE  
6.1      Prostor  
6.2      Pohyb  
6.3      Postoj  
6.4      Posed  
6.5      Gestikulace a mimika  
6.6      Doteky  
6.7      Pohyby očí  
III.      ABY ŘEČNÍK PŘESVĚDČIL SVÝM PROJEVEM, MĚL BY VĚDĚT, CO JEJ MŮŽE OVLIVNIT  
7.        STRES  
7.1      Jak se projevuje stres u člověka  
7.2      Jak stres působí  
7.3      Stresory – příčiny zátěže  
7.4      Jak se vypořádat se stresem  
7.5      Stres a tréma  
7.6      Zásady přípravy a realizace vlastního veřejného vystoupení 
7.7      Techniky na potlačení stresu a trémy  
7.8      Pozitivní myšlení  
8.        ASERTIVITA  
8.1      Kritizujeme  
8.2      Přijímáme kritiku  
9.         ZDVOŘILOST A UMĚNÍ JI VYJÁDŘIT  
9.1       Využití jazykových prostředků k vyjádření zdvořilosti  
10.       KOOPERATIVNÍ KOMUNIKACE  
10.1    Griceovy maximy  
10.2    Konflikt a konfliktní interpersonální komunikace  
10.3    Uplatnění kooperativního principu komunikace v monologu  
ZÁVĚREČNÉ SLOVO KE ČTENÁŘŮM  
SUMMARY  
VÝBĚR Z LITERATURY K OBORU

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 01. 2012
Katalogové číslo: 2857
ISBN: 978-80-247-1990-0
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4MB | 3.9MB | 3.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Rétorika pro pedagogy

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 01. 2012
Katalogové číslo: 2857
ISBN: 978-80-247-1990-0
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4MB | 3.9MB | 3.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Rétorika pro pedagogy

Kniha Rétorika pro pedagogy přináší fundovaný odborný výklad problematiky veřejných mluvených verbálních projevů, který je doveden do praktické aplikace v řadě cvičení k vytvoření dovednosti kvalitně promlouvat na veřejnosti. Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
89
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 26.9.2017 21:17
i: 15444 n: 24719900r: 4515
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
89
Ihned ke stažení
i: 15445 n: 24776118r: 4515

Z obsahu knihy Rétorika pro pedagogy

ÚVOD  
Z HISTORIE RÉTORIKY  
OŽIVENÍ ZÁJMU O RÉTORIKU  
I.         ABY MOHL ŘEČNÍK VŮBEC MLUVIT, MUSÍ K TOMU BÝT TECHNICKY VYBAVEN – MĚL BY ZVLÁDNOUT TECHNIKU ŘEČI  
1.        TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU  
1.1      Produkce a percepce lidské řeči  
1.2      Vnímání řeči – sluchové ústrojí  
1.3      Proces mluvení  
1.4      Dechové ústrojí  
1.5      Hlasové ústrojí  
1.6      Hlasová hygiena  
1.7      Artikulační ústrojí  
1.8      Popis českých hlásek  
1.9      Artikulační cvičení  
1.10    Mluvní rozcvička  
1.11    Vady výslovnosti  
1.12    Význam zvládnutí techniky řeči pro učitele  
2.        SPISOVNÁ VÝSLOVNOST (ORTOEPIE)  
2.1      Pravidla spisovné výslovnosti češtiny  
2.2       Výslovnost slov přejatých z cizích jazyků  
3.        MODULACE SOUVISLÉHO PROJEVU
4.         ZÁKLADY TECHNIKY ŘEČI JE MOŽNO – A JE I TŘEBA – ZPROSTŘEDKOVAT UŽ ŠKOLNÍM DĚTEM  
II.       ABY ŘEČNÍK ZVLÁDL SOUVISLE PROMLUVITNA VEŘEJNOSTI, MĚL BY VĚDĚT, JAK NA TO  
5.         TVORBA SOUVISLÉHO PROJEVU  
5.1      Invence  
5.2      Dispozice  
5.3       Elokuce: jazyk – stavební materiál pro naše projevy  
5.4      Memorování řeči  
5.5      Proslovení řeči  
6.        NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE  
6.1      Prostor  
6.2      Pohyb  
6.3      Postoj  
6.4      Posed  
6.5      Gestikulace a mimika  
6.6      Doteky  
6.7      Pohyby očí  
III.      ABY ŘEČNÍK PŘESVĚDČIL SVÝM PROJEVEM, MĚL BY VĚDĚT, CO JEJ MŮŽE OVLIVNIT  
7.        STRES  
7.1      Jak se projevuje stres u člověka  
7.2      Jak stres působí  
7.3      Stresory – příčiny zátěže  
7.4      Jak se vypořádat se stresem  
7.5      Stres a tréma  
7.6      Zásady přípravy a realizace vlastního veřejného vystoupení 
7.7      Techniky na potlačení stresu a trémy  
7.8      Pozitivní myšlení  
8.        ASERTIVITA  
8.1      Kritizujeme  
8.2      Přijímáme kritiku  
9.         ZDVOŘILOST A UMĚNÍ JI VYJÁDŘIT  
9.1       Využití jazykových prostředků k vyjádření zdvořilosti  
10.       KOOPERATIVNÍ KOMUNIKACE  
10.1    Griceovy maximy  
10.2    Konflikt a konfliktní interpersonální komunikace  
10.3    Uplatnění kooperativního principu komunikace v monologu  
ZÁVĚREČNÉ SLOVO KE ČTENÁŘŮM  
SUMMARY  
VÝBĚR Z LITERATURY K OBORU

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 398
Tištěná 319
E-kniha 271
Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 99

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace