0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Rétorika pro pedagogy

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
89
Poslední kusyi
Ještě dnes předáme knihu
dopravci a zítra si ji můžete číst!

Poslední aktualizace skladu 24.2.2017 11:13
i: 15444 n: 24719900r: 4515
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
89
Ihned ke stažení
i: 15445 n: 24776118r: 4515
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Kniha Rétorika pro pedagogy přináší fundovaný odborný výklad problematiky veřejných mluvených verbálních projevů, který je doveden do praktické aplikace v řadě cvičení k vytvoření dovednosti kvalitně promlouvat na veřejnosti. Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání.

Z obsahu knihy Rétorika pro pedagogy

ÚVOD
Z HISTORIE RÉTORIKY
OŽIVENÍ ZÁJMU O RÉTORIKU
I. ABY MOHL ŘEČNÍK VŮBEC MLUVIT, MUSÍ K TOMU BÝT TECHNICKY VYBAVEN – MĚL BY ZVLÁDNOUT TECHNIKU ŘEČI
1. TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU
1.1 Produkce a percepce lidské řeči
1.2 Vnímání řeči – sluchové ústrojí
1.3 Proces mluvení
1.4 Dechové ústrojí
1.5 Hlasové ústrojí
1.6 Hlasová hygiena
1.7 Artikulační ústrojí
1.8 Popis českých hlásek
1.9 Artikulační cvičení
1.10 Mluvní rozcvička
1.11 Vady výslovnosti
1.12 Význam zvládnutí techniky řeči pro učitele
2. SPISOVNÁ VÝSLOVNOST (ORTOEPIE)
2.1 Pravidla spisovné výslovnosti češtiny
2.2 Výslovnost slov přejatých z cizích jazyků
3. MODULACE SOUVISLÉHO PROJEVU
4. ZÁKLADY TECHNIKY ŘEČI JE MOŽNO – A JE I TŘEBA – ZPROSTŘEDKOVAT UŽ ŠKOLNÍM DĚTEM
II. ABY ŘEČNÍK ZVLÁDL SOUVISLE PROMLUVITNA VEŘEJNOSTI, MĚL BY VĚDĚT, JAK NA TO
5. TVORBA SOUVISLÉHO PROJEVU
5.1 Invence
5.2 Dispozice
5.3 Elokuce: jazyk – stavební materiál pro naše projevy
5.4 Memorování řeči
5.5 Proslovení řeči
6. NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
6.1 Prostor
6.2 Pohyb
6.3 Postoj
6.4 Posed
6.5 Gestikulace a mimika
6.6 Doteky
6.7 Pohyby očí
III. ABY ŘEČNÍK PŘESVĚDČIL SVÝM PROJEVEM, MĚL BY VĚDĚT, CO JEJ MŮŽE OVLIVNIT
7. STRES
7.1 Jak se projevuje stres u člověka
7.2 Jak stres působí
7.3 Stresory – příčiny zátěže
7.4 Jak se vypořádat se stresem
7.5 Stres a tréma
7.6 Zásady přípravy a realizace vlastního veřejného vystoupení
7.7 Techniky na potlačení stresu a trémy
7.8 Pozitivní myšlení
8. ASERTIVITA
8.1 Kritizujeme
8.2 Přijímáme kritiku
9. ZDVOŘILOST A UMĚNÍ JI VYJÁDŘIT
9.1 Využití jazykových prostředků k vyjádření zdvořilosti
10. KOOPERATIVNÍ KOMUNIKACE
10.1 Griceovy maximy
10.2 Konflikt a konfliktní interpersonální komunikace
10.3 Uplatnění kooperativního principu komunikace v monologu
ZÁVĚREČNÉ SLOVO KE ČTENÁŘŮM
SUMMARY
VÝBĚR Z LITERATURY K OBORU

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 01. 2012
Katalogové číslo: 2857
ISBN: 978-80-247-1990-0
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4MB | 3.9MB | 3.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Rétorika pro pedagogy
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 01. 2012
Katalogové číslo: 2857
ISBN: 978-80-247-1990-0
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4MB | 3.9MB | 3.1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Rétorika pro pedagogy

Kniha Rétorika pro pedagogy přináší fundovaný odborný výklad problematiky veřejných mluvených verbálních projevů, který je doveden do praktické aplikace v řadě cvičení k vytvoření dovednosti kvalitně promlouvat na veřejnosti. Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
89
Poslední kusyi
Ještě dnes předáme knihu
dopravci a zítra si ji můžete číst!

Poslední aktualizace skladu 24.2.2017 11:13
i: 15444 n: 24719900r: 4515
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
89
Ihned ke stažení
i: 15445 n: 24776118r: 4515

Z obsahu knihy Rétorika pro pedagogy

ÚVOD
Z HISTORIE RÉTORIKY
OŽIVENÍ ZÁJMU O RÉTORIKU
I. ABY MOHL ŘEČNÍK VŮBEC MLUVIT, MUSÍ K TOMU BÝT TECHNICKY VYBAVEN – MĚL BY ZVLÁDNOUT TECHNIKU ŘEČI
1. TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU
1.1 Produkce a percepce lidské řeči
1.2 Vnímání řeči – sluchové ústrojí
1.3 Proces mluvení
1.4 Dechové ústrojí
1.5 Hlasové ústrojí
1.6 Hlasová hygiena
1.7 Artikulační ústrojí
1.8 Popis českých hlásek
1.9 Artikulační cvičení
1.10 Mluvní rozcvička
1.11 Vady výslovnosti
1.12 Význam zvládnutí techniky řeči pro učitele
2. SPISOVNÁ VÝSLOVNOST (ORTOEPIE)
2.1 Pravidla spisovné výslovnosti češtiny
2.2 Výslovnost slov přejatých z cizích jazyků
3. MODULACE SOUVISLÉHO PROJEVU
4. ZÁKLADY TECHNIKY ŘEČI JE MOŽNO – A JE I TŘEBA – ZPROSTŘEDKOVAT UŽ ŠKOLNÍM DĚTEM
II. ABY ŘEČNÍK ZVLÁDL SOUVISLE PROMLUVITNA VEŘEJNOSTI, MĚL BY VĚDĚT, JAK NA TO
5. TVORBA SOUVISLÉHO PROJEVU
5.1 Invence
5.2 Dispozice
5.3 Elokuce: jazyk – stavební materiál pro naše projevy
5.4 Memorování řeči
5.5 Proslovení řeči
6. NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
6.1 Prostor
6.2 Pohyb
6.3 Postoj
6.4 Posed
6.5 Gestikulace a mimika
6.6 Doteky
6.7 Pohyby očí
III. ABY ŘEČNÍK PŘESVĚDČIL SVÝM PROJEVEM, MĚL BY VĚDĚT, CO JEJ MŮŽE OVLIVNIT
7. STRES
7.1 Jak se projevuje stres u člověka
7.2 Jak stres působí
7.3 Stresory – příčiny zátěže
7.4 Jak se vypořádat se stresem
7.5 Stres a tréma
7.6 Zásady přípravy a realizace vlastního veřejného vystoupení
7.7 Techniky na potlačení stresu a trémy
7.8 Pozitivní myšlení
8. ASERTIVITA
8.1 Kritizujeme
8.2 Přijímáme kritiku
9. ZDVOŘILOST A UMĚNÍ JI VYJÁDŘIT
9.1 Využití jazykových prostředků k vyjádření zdvořilosti
10. KOOPERATIVNÍ KOMUNIKACE
10.1 Griceovy maximy
10.2 Konflikt a konfliktní interpersonální komunikace
10.3 Uplatnění kooperativního principu komunikace v monologu
ZÁVĚREČNÉ SLOVO KE ČTENÁŘŮM
SUMMARY
VÝBĚR Z LITERATURY K OBORU

Zařazena v kategoriích

Recenze

Nejsou zde žádné recenze. Přihlaste se a napište první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace