Řízení změn ve firmách a jiných organizacích
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 7535 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 170 Kč -20 %Ihned ke stažení
i: 20452 n: 24775999r: 7535 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Změna je událost, která za život každé firmy či jiné organizace proběhne mnohokrát. Změnové procesy mají přitom určitá pravidla a zákonitosti, jejichž porušení může přinést více či méně negativní důsledky do života firmy. Cílem této publikace je čtenáře seznámit se základními principy řízení změn ve firmě (tzv. change management) tak, aby byla konkrétní změna uskutečněna úspěšně. Provedení změny v organizační struktuře, ve firemní strategii nebo v informačních systémech má určitá shodná pravidla, a proto se v knize seznámíte nejprve se změnou obecně a poté s praktickými příklady změn ve firmách, i změn v jiných organizacích.
Kniha je určená manažerům, popřípadě majitelům firem všech velikostí, ať už se jedná o mikropodnik, středně velkou firmu či nadnárodní korporaci, a to ve všech fázích jejich životního cyklu. Dále je určena manažerům v nekomerční sféře, např. na univerzitách, ve zdravotnických zařízeních, kulturních organizacích atd., pro které je znalost řízení procesu změny také důležitá, neboť pak mohou efektivně využít potenciál instituce, kde změna probíhá a minimalizovat možná rizika se změnou spojená.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Řízení změn ve firmách a jiných organizacích
O autorovi 9
Řekli o knize 11
Předmluva 13
1 Procesní řízení organizace 15
1.1 Kořeny a historie vývoje procesního řízení 18
Potřeba změny 20
Orientace na procesy jako řešení problémů růstu 23
Krize reengineeringu 25
Druhá generace přístupů k procesním změnám 26
2 Koncepce procesně řízené organizace 29
2.1 Základní obsahová struktura a infrastruktury organizace 29
2.2 Postup konstrukce procesně řízené organizace 33
Modely 34
Postup návrhu 41
Závěrečná poznámka 53
2.3 Role služeb v konstrukci a vývoji organizace 54
Služba a její význam pro procesní systém 54
SLA (Service Level Agreement) 56
2.4 Strategické řízení versus business procesy 61
Balanced Scorecard a strategické mapy 62
Strategické činnosti z pohledu business procesů organizace 66
3 Informační modelování organizací 69
3.1 Principy informačního modelování organizace 70
Modelování 70
Abstrakce 73
Tři architektury 76
3.2 Dvakrát dvě dimenze informačního modelu 79
Objekty versus procesy 80
Globální versus detailní pohled 84
Metamodel business systému 87
3.3 Modelování objektů 88
Model systému objektů a diagram tříd 94
Životní cyklus třídy objektů a diagram stavů 101
3.4 Modelování procesů 104
Modelování systému procesů a Eriksson-Penkerova notace 107
Modelování průběhu procesu a diagram procesu 112
3.5 Konsistence modelů 121
Kritéria konsistence - správnost a úplnost modelů 123
Příklad provázání procesů s třídami objektů a klíčová role událostí 131
Strukturální konsistence 134
4 Zavádění procesního řízení do organizace 139
4.1 Projekty procesních změn 139
Obsah projektu procesní změny 139
Kritické faktory projektu procesní změny 141
Sponsorství vrcholovým vedením 142
Strategické zaměření 142
Případová studie změny 143
Dobrá metodika 143
Řízení změny 144
Liniové vlastnictví 144
Budování týmu 145
Shrnutí - kritické náležitosti projektu procesní změny 146
Zásady vedení projektu procesní změny 148
4.2 Proces proměny organizace 149
Vlastnosti procesně řízené organizace 150
Typy procesních změn 157
Zrání organizace ke změně 160
4.3 Procesní audit 164
Faktory zralosti 165
Použití modelu zralosti 173
5 Informační systém procesně řízené organizace 177
5.1 Informační infrastruktura business procesů 177
5.2 Funkčnost informačního systému 183
Historický kontext 183
Co a k čemu je diagram datových toků 184
Funkčnost IS v kontextu informačního modelu organizace 188
Konsistence DFD s ostatními diagramy informačního modelu 190
Realizace diagramu datových toků v jazyku UML 191
5.3 Integrace informačního systému organizace prostřednictvím business procesů 193
6 Organizace procesně řízené organizace 199
6.1 Základní pojmy v oblasti organizace procesně řízené organizace 199
6.2 Základní struktura obecných rolí 201
Strategický manažer 201
6.3 Fungování rolí v organizaci 203
Kontext 203
Typové procesy provozu organizace 206
7 Souhrnné a globální náměty 209
7.1 Worst Practices in Business Process Engineering 209
Úvod 209
Procesní řízení je záležitostí manažerskou, IT hrají sekundární roli a neměly by nijak ovlivňovat obsah procesů 210
Procesní řízení je záležitostí IT, tedy fenoménem z hlediska manažerského podružným 210
Automatizace procesů 211
Popisy procesů v organizaci fixují jistý postup, na rozdíl od projektů, jež jsou z podstaty proměnné 212
Business procesy musí vycházet z organizační struktury 212
Popisy business procesů musí být takové, aby z nich bylo možné generovat aplikace 214
Hierarchie business procesů 214
Klasifikace business procesů 215
Podrobnost popisu procesů 217
7.2 Vývoj společnosti a řízení organizací 218
Podniky v současné krizi 220
Nový tržní systém 221
Summary 224
Literatura 225
Příloha: Přehled nástrojů modelování organizací (CABE) 231
O Autorovi
Kubíčková LeaJe absolventkou Podnikatelské fakulty Vysokého učení technického v Brně a Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně. Od roku 1998 pracuje jako odborná asistentka na Provozně ekonomické f akultě Mendelovy univerzity v Brně, a od roku 2011 je vedoucí Ústavu marketingu a obchodu. Působí ve všech formách pedagogické činnosti na fakultě. Vyučuje předměty obchodní logistika, obchodní operace a garantuje výuku předmětu mezinárodní obchod. Její publikační činnost reprezentuje řada odborných statí, článků a příspěvků pro tuzemské i zahraniční konference, je autorkou skript a odborných posudků. Její výzkumná činnost se zaměřuje na oblast managementu, marketingu a obchodu, zejména na problematiku řízení malých a středních podniků a na oblast řízení internacionalizačního procesu podniků.
Rais KarelProfesor Karel Rais je v současné době rektorem Vysokého učení technického v Brně (VUT). Šest let působil jako děkan Fakulty podnikatelské VUT a zastával i jiné akademické funkce. Od devadesátých let organizuje a přednáší MBA na VUT v Brně. Je též spoluorganizátorem řady dalších mezinárodních manažerských studií – například studií LLM, které VUT pořádá ve spolupráci s Masarykovou univerzitou, dále studií MBA, která jsou dlouhodobě organizována s Dominikánskou univerzitou v Chicagu, společně s Ekonomickou univerzitou K. Adamieckého v Katovicích se podílí na tzv. joint master degree studiích atd. Od roku 1997 pravidelně přednáší na řadě evropských univerzit (Itálie, Polsko, Velká Britanie). Výzkumné aktivity profesora Raise jsou dlouhodobě orientovány na problematiku modelování manažerských procesů ve firmách.