0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Rozvoj a vzdělávání pracovníků

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 3968
Učící se organizace není stav, ale proces. Stejně tak „nové trendy“ nejsou inventářem novinek a sadou hotových odpovědí, ale především podnětem. Sám autor této knihy tvrdí: „Budu rád, když se mi podaří vás podnítit, že něco z toho, co jsem napsal, může být ještě nějak jinak. Mou ambicí je být spíše inspirací než návodem.“ František Hroník je však příliš skromný, vždyť ve své knize obsáhl vše, co studenti personalistiky i samotní personalisté potřebují pro svoji práci. Jde tedy o vyrovnaný mix teorie a praxe. Teorie zahrnuje především strategický rozvoj lidských zdrojů a vliv firemní kultury na rozvoj lidí. Praktické kroky pak podrobně vysvětlují celý cyklus existence zaměstnance v organizaci – od výběru přes hodnocení, vzdělávání až k jeho efektivitě na pracovním místě. Najdete zde inspirativní a současné metody v e-learningu, tréninku a další aspekty neustále se učící organizace.

Z obsahu knihy Rozvoj a vzdělávání pracovníků

PŘEDMLUVA

ÚVOD

STRATEGIE ROZVOJE LIDSKÝC ZDROJŮ
Organizační triáda a řízení výkonnosti
Triáda řízení výkonnosti
Organizační triáda Kultura–Strategie–Struktura
Organizační kultura a rozvoj lidí
Typologie dle T. B. Deala a A. A. Kennedyho
Strategie rozvoje a vzdělávání
Strategie rozvoje organizace a jedince
Strategie velkého skoku a plynulého zlepšování
Rozvoj lidských zdrojů a organizační struktura
Tradiční model ve velkých firmách
Partnerský model ve velkých firmách

VYMEZENÍ POJMŮ ANEB TROCHA TEORIE
Definice a funkce učení
Základní pojmy
Druhy učení
Tři zdroje učení
Zvídavé chování a učení se hrou
Učení se metodou pokusu a omylu nebo úspěchu (rozšiřování zkušenosti)
Učení se pomocí kritického odstupu
Úrovně učení
Individuální učení a tři úrovně změny
Teorie učení, učební principy a podmínky pro efektivní individuální učení
Úkoly
Kolísání pozornosti
Křivky učení a zapomínání
Styly učení
Kognitivní styly učení
Učební zásady individuálního učení
Shrnutí
Učení na úrovni skupiny
Učení na úrovni organizace, firmy
Rozvoj individuálních znalostí
Rozvoj znalostí organizace
Podmínky pro efektivní organizační učení (indwelling)

ŘÍZENÍ PODLE KOMPETENCÍ
Pojetí kompetence
Historie
Vymezení
Kompetence a rysy
Kompetenční model
Kompetenční model jako most
Strategické východisko ři designování kompetenčního modelu
Kompetenční model jako základní nástroj HRM

KNOWLEDGE MANAGEMENT
Odlišení knowledge managementu a vzdělávání
Učící se organizace jako pozadí
Zákony páté disciplíny
Naučené neschopnosti se neučit
Krátké shrnutí
HRM a knowledge management
Základní výkladová schémata v knowledge managementu
Genealogický model znalostí
Druhy znalostí
Uplatňované strategie
Strategie chytrých znalostí
Strategie emočních znalostí
Transformace znalostí
Metody v knowledge managementu
Diskrétní metody
Difuzní metody
Porovnávání knowledge managementu a talent managementu

ŘÍZENÍ KARIÉRY A TALENT MANAGEMENT
Řízení kariéry
Plánování kariéry
Realizace
Zpětná vazba
Vymezení talentu a talent managementu
Kdo je talentem
Talent management
Důvody pro talent management
Podmínky pro fungující talent management
Proces talent managementu
Identifikace
Získávání a kontrakt
Rozvíjení
Udržení
Využití

VLIVY A TRENDY VE VZDĚLÁVÁNÍ
Od „kusovek“ k celostnímu přístupu
Realizace „kusovek“
Sled vzdělávacích aktivit
Komplexní rozvojový program
Celostní přístup (učící se organizace)
Just-in-time ve vzdělávání
Standardizované kurzy
Katalogové kurzy
E-learningové kurzy
On-line nákupy vzdělávacích aktivit
Důraz na diferenciaci a zakázková řešení
Aktuální a perspektivní témata vzdělávání

SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁVÁNÍ V ORGANIZACI
Funkce vzdělávání
Oblasti vzdělávání
Vzdělávání během orientace a adaptace
Důvody pro systematické vzdělávání během adaptačního procesu
Vzdělávání během outplacementu
Cyklus vzdělávání

IDENTIFIKACE MEZERY, ROZVOJOVÝCH POTŘEB A MOŽNOSTÍ
Metody identifikace individuálních potřeb, mezery a možností
Metody subjektivní identifikace rozvojových potřeb
Metody identifikace mezery a potřeb organizace
Výběr účastníků do programů organizovaného vzdělávání

DESIGNOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍ AKTIVITY
Formulace cílů a zaměření
Zaměření programu
Design standardizovaných kurzů a zakázkových řešení
Pět elementů v designui
Vytvoření celkového konceptu
Rozložení designovaného vzdělávání a rozvoje v čase
Metody a formy
Filmy ve vzdělávání a rozvoji
Výukové filmy
Využití hraných filmů ve vzdělávání
Plánování projekce filmu
Ukázky plánování při výběru scén z hraných filmů
Rozpočet
Výběr dodavatele

REALIZACE VZDĚLÁVACÍ AKTIVITY
Příprava
Příprava lektora
Organizační zajištění
Příprava účastníků
Vlastní realizace
Zahájení
Monitorování dění a průběhu
Vytvoření a udržování vysoké úrovně pracovního společenství
Řešení nenadálých situací
Transfer

ZPĚTNÁ VAZBA A MĚŘENÍ EFEKTIVITY VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT
Problematika měření
Systém metod měření
Metody dle autorství hodnocení a časového horizontu
Znalosti
Dovednosti
Praktické aplikace
Metody dle způsobu záznamu
Výběr metod vyhodnocení efektivity vzdělávací aktivity
Komunikace výsledků měření
Příjemci vyhodnocení vzdělávací aktivity
Obvyklý průběh

E-LEARNING A E-DEVELOPMENT
E-learning jako nový směr či nový metoda nebo jen alternativní prostředí učení?
Vývojové trendy v e-learningu
Design e-learningových kurzů
Možné struktury blended learningu
Interaktivita
Účast lektora a časování
Výhody e-learningu
Limity při designování e-learningu
Výběr kurzů pro e-learning
E-development a e-learning
Charakteristiky e-developmentu
Hlavní znaky (přínosy)
Zakomponování e-developmentu do rozvojového programu
Struktura e-developmentu
Veřejná část
Neveřejná část
Jádrová část
Podpůrná část
Banka znalostí, dovedností a aplikací

OUTDOOROVÉ PROGRAMY
Vymezení outdoorových programů
Riziko a tenze v outdoorových programech
Novost
Skupinový proces
Účinné faktory outdoorových programů
Kognitivní účinné faktory
Emoční účinné faktory
Behaviorální účinné faktory
Proces zpracování prožitků a zážitků
Otevření
Tvarování
Rámování
Transfer
Trendy v outdoorových programech
Kombinace outdooru a indooru
Outdoor jako příběh
Outdoor jako hra a tvorba

PŘÍLOHY

POUŽITÁ LITERATURA

Titul Rozvoj a vzdělávání pracovníků byl doprodán, nabízíme vám tématicky podobné tituly

Tištěná 279
Tištěná 269
E-kniha 229
Tištěná 169
Tištěná 990
E-kniha 842
Hubinková Zuzana a kolektiv
Tištěná 149
E-kniha 127

Rozvoj a vzdělávání pracovníků

Učící se organizace není stav, ale proces. Stejně tak „nové trendy“ nejsou inventářem novinek a sadou hotových odpovědí, ale především podnětem. Sám autor této knihy tvrdí: „Budu rád, když se mi podaří vás podnítit, že něco z toho, co jsem napsal, může být ještě nějak jinak. Mou ambicí je být spíše inspirací než návodem.“ František Hroník je však příliš skromný, vždyť ve své knize obsáhl vše, co studenti personalistiky i samotní personalisté potřebují pro svoji práci. Jde tedy o vyrovnaný mix teorie a praxe. Teorie zahrnuje především strategický rozvoj lidských zdrojů a vliv firemní kultury na rozvoj lidí. Praktické kroky pak podrobně vysvětlují celý cyklus existence zaměstnance v organizaci – od výběru přes hodnocení, vzdělávání až k jeho efektivitě na pracovním místě. Najdete zde inspirativní a současné metody v e-learningu, tréninku a další aspekty neustále se učící organizace.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 3968

Z obsahu knihy Rozvoj a vzdělávání pracovníků

PŘEDMLUVA

ÚVOD

STRATEGIE ROZVOJE LIDSKÝC ZDROJŮ
Organizační triáda a řízení výkonnosti
Triáda řízení výkonnosti
Organizační triáda Kultura–Strategie–Struktura
Organizační kultura a rozvoj lidí
Typologie dle T. B. Deala a A. A. Kennedyho
Strategie rozvoje a vzdělávání
Strategie rozvoje organizace a jedince
Strategie velkého skoku a plynulého zlepšování
Rozvoj lidských zdrojů a organizační struktura
Tradiční model ve velkých firmách
Partnerský model ve velkých firmách

VYMEZENÍ POJMŮ ANEB TROCHA TEORIE
Definice a funkce učení
Základní pojmy
Druhy učení
Tři zdroje učení
Zvídavé chování a učení se hrou
Učení se metodou pokusu a omylu nebo úspěchu (rozšiřování zkušenosti)
Učení se pomocí kritického odstupu
Úrovně učení
Individuální učení a tři úrovně změny
Teorie učení, učební principy a podmínky pro efektivní individuální učení
Úkoly
Kolísání pozornosti
Křivky učení a zapomínání
Styly učení
Kognitivní styly učení
Učební zásady individuálního učení
Shrnutí
Učení na úrovni skupiny
Učení na úrovni organizace, firmy
Rozvoj individuálních znalostí
Rozvoj znalostí organizace
Podmínky pro efektivní organizační učení (indwelling)

ŘÍZENÍ PODLE KOMPETENCÍ
Pojetí kompetence
Historie
Vymezení
Kompetence a rysy
Kompetenční model
Kompetenční model jako most
Strategické východisko ři designování kompetenčního modelu
Kompetenční model jako základní nástroj HRM

KNOWLEDGE MANAGEMENT
Odlišení knowledge managementu a vzdělávání
Učící se organizace jako pozadí
Zákony páté disciplíny
Naučené neschopnosti se neučit
Krátké shrnutí
HRM a knowledge management
Základní výkladová schémata v knowledge managementu
Genealogický model znalostí
Druhy znalostí
Uplatňované strategie
Strategie chytrých znalostí
Strategie emočních znalostí
Transformace znalostí
Metody v knowledge managementu
Diskrétní metody
Difuzní metody
Porovnávání knowledge managementu a talent managementu

ŘÍZENÍ KARIÉRY A TALENT MANAGEMENT
Řízení kariéry
Plánování kariéry
Realizace
Zpětná vazba
Vymezení talentu a talent managementu
Kdo je talentem
Talent management
Důvody pro talent management
Podmínky pro fungující talent management
Proces talent managementu
Identifikace
Získávání a kontrakt
Rozvíjení
Udržení
Využití

VLIVY A TRENDY VE VZDĚLÁVÁNÍ
Od „kusovek“ k celostnímu přístupu
Realizace „kusovek“
Sled vzdělávacích aktivit
Komplexní rozvojový program
Celostní přístup (učící se organizace)
Just-in-time ve vzdělávání
Standardizované kurzy
Katalogové kurzy
E-learningové kurzy
On-line nákupy vzdělávacích aktivit
Důraz na diferenciaci a zakázková řešení
Aktuální a perspektivní témata vzdělávání

SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁVÁNÍ V ORGANIZACI
Funkce vzdělávání
Oblasti vzdělávání
Vzdělávání během orientace a adaptace
Důvody pro systematické vzdělávání během adaptačního procesu
Vzdělávání během outplacementu
Cyklus vzdělávání

IDENTIFIKACE MEZERY, ROZVOJOVÝCH POTŘEB A MOŽNOSTÍ
Metody identifikace individuálních potřeb, mezery a možností
Metody subjektivní identifikace rozvojových potřeb
Metody identifikace mezery a potřeb organizace
Výběr účastníků do programů organizovaného vzdělávání

DESIGNOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍ AKTIVITY
Formulace cílů a zaměření
Zaměření programu
Design standardizovaných kurzů a zakázkových řešení
Pět elementů v designui
Vytvoření celkového konceptu
Rozložení designovaného vzdělávání a rozvoje v čase
Metody a formy
Filmy ve vzdělávání a rozvoji
Výukové filmy
Využití hraných filmů ve vzdělávání
Plánování projekce filmu
Ukázky plánování při výběru scén z hraných filmů
Rozpočet
Výběr dodavatele

REALIZACE VZDĚLÁVACÍ AKTIVITY
Příprava
Příprava lektora
Organizační zajištění
Příprava účastníků
Vlastní realizace
Zahájení
Monitorování dění a průběhu
Vytvoření a udržování vysoké úrovně pracovního společenství
Řešení nenadálých situací
Transfer

ZPĚTNÁ VAZBA A MĚŘENÍ EFEKTIVITY VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT
Problematika měření
Systém metod měření
Metody dle autorství hodnocení a časového horizontu
Znalosti
Dovednosti
Praktické aplikace
Metody dle způsobu záznamu
Výběr metod vyhodnocení efektivity vzdělávací aktivity
Komunikace výsledků měření
Příjemci vyhodnocení vzdělávací aktivity
Obvyklý průběh

E-LEARNING A E-DEVELOPMENT
E-learning jako nový směr či nový metoda nebo jen alternativní prostředí učení?
Vývojové trendy v e-learningu
Design e-learningových kurzů
Možné struktury blended learningu
Interaktivita
Účast lektora a časování
Výhody e-learningu
Limity při designování e-learningu
Výběr kurzů pro e-learning
E-development a e-learning
Charakteristiky e-developmentu
Hlavní znaky (přínosy)
Zakomponování e-developmentu do rozvojového programu
Struktura e-developmentu
Veřejná část
Neveřejná část
Jádrová část
Podpůrná část
Banka znalostí, dovedností a aplikací

OUTDOOROVÉ PROGRAMY
Vymezení outdoorových programů
Riziko a tenze v outdoorových programech
Novost
Skupinový proces
Účinné faktory outdoorových programů
Kognitivní účinné faktory
Emoční účinné faktory
Behaviorální účinné faktory
Proces zpracování prožitků a zážitků
Otevření
Tvarování
Rámování
Transfer
Trendy v outdoorových programech
Kombinace outdooru a indooru
Outdoor jako příběh
Outdoor jako hra a tvorba

PŘÍLOHY

POUŽITÁ LITERATURA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 169
Tištěná 279
Tištěná 269
E-kniha 229
Tištěná 219
E-kniha 186
Tištěná 1 059
Tištěná 999
[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace