0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Speciální pedagogika v praxi

Komplexní péče o děti se SPUCH
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7337
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
254
Ihned ke stažení
i: 20081 n: 24781877r: 7337
Děti se specifickými poruchami učení a chování (SPUCH) tvoří dlouhodobě nejpočetnější skupinu zdravotně postižených žáků integrovaných v běžných školách. Přestože se jejich potíže zpravidla projeví především v souvislosti s osvojováním základních školních dovedností, je dnes více než jasné, že se promítají také do dalších oblastí školní výuky a do oblasti sociálních vztahů. Základní předností publikace je především komplexní pojetí problematiky péče o děti se SPUCH, na současném trhu takto pojatá publikace chybí. S pomocí knihy získají čtenáři ucelený přehled o dané problematice a zároveň lépe porozumí situaci dítěte se SPUCH a budou umět volit vhodné výchovně-vzdělávací postupy ke zmírnění stávajících obtíží dětí a k zamezení vzniku obtíží dalších.Kniha je určená studentům pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím speciálním pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům prvního i druhého stupně a také rodičům a prarodičům dětí se SPUCH.

Z obsahu knihy Speciální pedagogika v praxi

Použité ikony

Úvod

1. Specifické poruchy učení a chování
1.1 Historický vývoj specifických poruch učení
1.1.1 Historický vývoj specifických poruch učení v zahraničí
1.1.2 Historický vývoj specifických poruch učení u nás
1.2 Historický vývoj specifických poruch chování
1.3 Specifické poruchy učení - charakteristika
1.3.1 Přehled symptomů specifických poruch učení
1.3.2 Druhy specifických poruch učení
1.4 Specifické poruchy chování - charakteristika
1.4.1 Pojmy LMD a ADHD
1.4.2 Přehled symptomů specifických poruch chování
1.5 Současný systém péče o žáky se specifickými poruchami učení a chování
1.5.1 Školy
1.5.2 Pedagogicko-psychologické poradny
1.5.3 Speciálněpedagogická centra
1.5.4 Střediska výchovné péče
1.5.5 Dys-centra
1.5.6 Zdravotnictví
1.5.7 Soukromý sektor

2. Diagnostika
2.1 Úvod do problematiky diagnostiky
2.2 Druhy diagnostiky
2.3 Typy diagnostiky
2.4 Diagnostický proces
2.4.1 Východiska diagnostického procesu
2.4.2 Vstupní diagnostika
2.4.3 Diagnostické pomůcky
2.4.4 Diagnostika specifických poruch učení a chování
2.4.5 Diagnostika specifických poruch učení a chování na základní škole učitelem

3. Komunikace ve školní a rodinné edukaci
3.1 Komunikace ve škole
3.2 Teorie spětí školy a rodiny
3.2.1 Faktory ovlivňující komunikaci rodič-učitel-žák
3.2.2 Mediace - podpora komunikace v rodinné edukaci
3.3.1 Oblasti podpory
3.3.2 Podpora interakcí v rodině ze strany veřejně činných organizací

4. Způsoby práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
4.1 Rehabilitace
4.2 Kompenzace
4.3 Terapie
4.3.1 Neuropsychologická terapie a dyslexie
4.3.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
4.3.3 Psychoanalytická psychoterapie
4.3.4 Rodinná terapie
4.3.5 Další druhy terapeutických postupů

5. Nápravné (reedukační) programy
5.1 Percepčně-motorická nápravná cvičení
5.2 MAXÍK
5.3 HYPO
5.4 Feuersteinova metoda
5.5 Programy Kuncové
5.5.1 KUPREV
5.5.2 KUMOT
5.5.3 KUPOZ
5.5.4 KUPUB
5.5.5 KUKUČ
5.6 Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina - V Krajině slov a hlásek
5.7 Já na to mám
5.8 Využití informačních technologií v nápravných programech
5.8.1 Počítačové reedukační programy

6. Nápravné (reedukační) pomůcky
6.1 Zraková percepce
6.2 Sluchová percepce
6.3 Pozornost
6.4 Motorika, jemná motorika, grafomotorika
6.5 Pravolevá orientace
6.6 Matematické představy
6.7 Další pomůcky pro reedukaci a výuku dětí se specifickými poruchami učení a chování

7. Edukační techniky podporující osobnostní rozvoj u dětí se specifickými poruchani učení a chování
7.1 Pozitivní scénář života
7.2 Profil mé osobnosti
7.3 Videotrénink interkací
7.4 Skupiny osobnostního a sociálního rozvoje
7.4.1 Cílové kompetence ve skupinách osobnostního rozvoje
7.4.2 Metody rozvoje kompetencí
7.4.3 Vrstevnické skupiny
7.5 Režimová opatření
7.6 Neurolingvistické programování

8. Relaxační techniky
8.1 Základní relaxační techniky
8.2 Základní relaxační polohy
8.3 Relaxační postupy a techniky
8.3.1 Relaxace na bázi dechových cvičení
8.3.2 Autogenní trénink - relaxační technika podle Schultze
8.3.3 Jacobsonova metoda - metoda progresivní relaxace
8.3.4 Alexandrova technika
8.3.5 Bensonova relaxační odpověď
8.3.6 Aromaterapie
8.3.7 Bodová relaxace
8.3.8 Sofrologická technika - tělesná relaxace
8.3.9 Couéismus
8.3.10 Psychowalkman
8.3.11 EEG Biofeedback
8.4 Kdy je cvičení relaxačních technik nevhodné?

9. Masáž jako prostředek relaxace
9.1 Automasáž obličeje a hlavy
9.2 Míčková facilitace - míčkování
9.3 Reflexologie

Slovníček pojmů
Literatura
Shrnutí
Summary
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Autorky publikace

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 9.4MB | 4.64MB | 6.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Speciální pedagogika v praxi

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 9.4MB | 4.64MB | 6.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Speciální pedagogika v praxi

Komplexní péče o děti se SPUCH
Děti se specifickými poruchami učení a chování (SPUCH) tvoří dlouhodobě nejpočetnější skupinu zdravotně postižených žáků integrovaných v běžných školách. Přestože se jejich potíže zpravidla projeví především v souvislosti s osvojováním základních školních dovedností, je dnes více než jasné, že se promítají také do dalších oblastí školní výuky a do oblasti sociálních vztahů. Základní předností publikace je především komplexní pojetí problematiky péče o děti se SPUCH, na současném trhu takto pojatá publikace chybí. S pomocí knihy získají čtenáři ucelený přehled o dané problematice a zároveň lépe porozumí situaci dítěte se SPUCH a budou umět volit vhodné výchovně-vzdělávací postupy ke zmírnění stávajících obtíží dětí a k zamezení vzniku obtíží dalších.Kniha je určená studentům pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím speciálním pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům prvního i druhého stupně a také rodičům a prarodičům dětí se SPUCH.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7337
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
254
Ihned ke stažení
i: 20081 n: 24781877r: 7337

Z obsahu knihy Speciální pedagogika v praxi

Použité ikony

Úvod

1. Specifické poruchy učení a chování
1.1 Historický vývoj specifických poruch učení
1.1.1 Historický vývoj specifických poruch učení v zahraničí
1.1.2 Historický vývoj specifických poruch učení u nás
1.2 Historický vývoj specifických poruch chování
1.3 Specifické poruchy učení - charakteristika
1.3.1 Přehled symptomů specifických poruch učení
1.3.2 Druhy specifických poruch učení
1.4 Specifické poruchy chování - charakteristika
1.4.1 Pojmy LMD a ADHD
1.4.2 Přehled symptomů specifických poruch chování
1.5 Současný systém péče o žáky se specifickými poruchami učení a chování
1.5.1 Školy
1.5.2 Pedagogicko-psychologické poradny
1.5.3 Speciálněpedagogická centra
1.5.4 Střediska výchovné péče
1.5.5 Dys-centra
1.5.6 Zdravotnictví
1.5.7 Soukromý sektor

2. Diagnostika
2.1 Úvod do problematiky diagnostiky
2.2 Druhy diagnostiky
2.3 Typy diagnostiky
2.4 Diagnostický proces
2.4.1 Východiska diagnostického procesu
2.4.2 Vstupní diagnostika
2.4.3 Diagnostické pomůcky
2.4.4 Diagnostika specifických poruch učení a chování
2.4.5 Diagnostika specifických poruch učení a chování na základní škole učitelem

3. Komunikace ve školní a rodinné edukaci
3.1 Komunikace ve škole
3.2 Teorie spětí školy a rodiny
3.2.1 Faktory ovlivňující komunikaci rodič-učitel-žák
3.2.2 Mediace - podpora komunikace v rodinné edukaci
3.3.1 Oblasti podpory
3.3.2 Podpora interakcí v rodině ze strany veřejně činných organizací

4. Způsoby práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
4.1 Rehabilitace
4.2 Kompenzace
4.3 Terapie
4.3.1 Neuropsychologická terapie a dyslexie
4.3.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
4.3.3 Psychoanalytická psychoterapie
4.3.4 Rodinná terapie
4.3.5 Další druhy terapeutických postupů

5. Nápravné (reedukační) programy
5.1 Percepčně-motorická nápravná cvičení
5.2 MAXÍK
5.3 HYPO
5.4 Feuersteinova metoda
5.5 Programy Kuncové
5.5.1 KUPREV
5.5.2 KUMOT
5.5.3 KUPOZ
5.5.4 KUPUB
5.5.5 KUKUČ
5.6 Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina - V Krajině slov a hlásek
5.7 Já na to mám
5.8 Využití informačních technologií v nápravných programech
5.8.1 Počítačové reedukační programy

6. Nápravné (reedukační) pomůcky
6.1 Zraková percepce
6.2 Sluchová percepce
6.3 Pozornost
6.4 Motorika, jemná motorika, grafomotorika
6.5 Pravolevá orientace
6.6 Matematické představy
6.7 Další pomůcky pro reedukaci a výuku dětí se specifickými poruchami učení a chování

7. Edukační techniky podporující osobnostní rozvoj u dětí se specifickými poruchani učení a chování
7.1 Pozitivní scénář života
7.2 Profil mé osobnosti
7.3 Videotrénink interkací
7.4 Skupiny osobnostního a sociálního rozvoje
7.4.1 Cílové kompetence ve skupinách osobnostního rozvoje
7.4.2 Metody rozvoje kompetencí
7.4.3 Vrstevnické skupiny
7.5 Režimová opatření
7.6 Neurolingvistické programování

8. Relaxační techniky
8.1 Základní relaxační techniky
8.2 Základní relaxační polohy
8.3 Relaxační postupy a techniky
8.3.1 Relaxace na bázi dechových cvičení
8.3.2 Autogenní trénink - relaxační technika podle Schultze
8.3.3 Jacobsonova metoda - metoda progresivní relaxace
8.3.4 Alexandrova technika
8.3.5 Bensonova relaxační odpověď
8.3.6 Aromaterapie
8.3.7 Bodová relaxace
8.3.8 Sofrologická technika - tělesná relaxace
8.3.9 Couéismus
8.3.10 Psychowalkman
8.3.11 EEG Biofeedback
8.4 Kdy je cvičení relaxačních technik nevhodné?

9. Masáž jako prostředek relaxace
9.1 Automasáž obličeje a hlavy
9.2 Míčková facilitace - míčkování
9.3 Reflexologie

Slovníček pojmů
Literatura
Shrnutí
Summary
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Autorky publikace

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 399
E-kniha 339
Tištěná 189
E-kniha 161
Tištěná 229
E-kniha 195
Tištěná 599
E-kniha 509
Tištěná 219
E-kniha 186
Tištěná 249
E-kniha 212
[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace