Společenská odpovědnost firem
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
229 Kč 206 KčIhned ke stažení
i: 19189 n: 24777047r: 6917Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6917 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace poskytuje ucelený obraz o základních principech, oblastech, nástrojích či přístupech k problematice společenské odpovědnosti firem (CSR). Teoretická východiska jsou v knize doplněna i o výsledky řady výzkumů realizovaných k problematice CSR v České republice i ve světě. Kniha přináší také návod jakým způsobem implementovat CSR do organizace, stejně jako se snaží poukázat na hlavní možné výhody, které může CSR přinášet. Čtenáři mohou v knize najít i případové studie přibližující konkrétní přístupy vybraných organizací k CSR. Každá z nich nejen, že komplexně popisuje CSR politiku těchto organizací, ale také následně detailně představuje vybranou CSR aktivitu, která může být inspirativní pro další představitele podnikatelského sektoru. Kniha je určena nejen manažerům a podnikatelům, kteří chtějí implementovat CSR do firemních strategií nebo jiným způsobem rozšířit své aktivity v této oblasti, ale například i studentům vysokých škol s ekonomickým zaměř
ením.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Společenská odpovědnost firem
1. Koncept CSR 13
1.1 Formování konceptu CSR 14
1.2 Definice CSR 14
1.3 Charakteristické znaky konceptu CSR 17
2. Oblasti společenské odpovědnosti 19
2.1 Tři pilíře CSR (triple-bottom-line) 20
2.2 Ekonomická oblast 21
2.3 Sociální oblast 22
2.4 Environmentální oblast 23
3. Stakeholdeři 27
3.1 Vymezení stakeholderů 28
3.2 Členění stakeholderů 28
4. Argumenty pro přijetí společenské odpovědnosti 31
4.1 Nové prostředí a CSR 32
4.2 Proč být společensky odpovědnou firmou 33
4.3 CSR a zákaznické chování 38
5. Argumenty proti CSR 39
5.1 Friedmanova kritika CSR 40
5.2 Reichova kritika CSR 41
5.3 Další pohledy na CSR 41
6. Související koncepce a pojmy 45
6.1 Trvale udržitelný rozvoj 46
6.2 Podnikatelská etika (Business Ethics) 48
6.3 Firemní občanství (Corporate Citizenship) 53
6.4 Firemní filantropie (Corporate Philanthropy) 54
7. Evropská unie a CSR 59
7.1 CSR Europe 60
7.2 Lisabonský summit 61
7.3 Zelená kniha 61
7.4 CSR Business Marathon 62
7.5 European Multistakeholder Forum 62
7.6 Evropská aliance pro CSR 63
7.7 Enterprise 2020 63
8. CSR v České republice 65
8.1 Kořeny CSR a filantropie 66
8.1.1 Josef Hlávka - významný český filantrop 67
8.1.2 Tomáš Baťa a firma Baťa 70
8.2 Organizace na poli CSR a firemní filantropie v ČR 74
8.2.1 Fórum dárců 74
8.2.2 Business Leaders Forum (BLF) 76
8.2.3 Další organizace a důležité odkazy k CSR 77
8.3 Významná ocenění pro společensky odpovědné organizace v Česku 79
8.3.1 Národní cena ČR za společenskou odpovědnost 80
8.3.2 Sociálně prospěšný podnikatel roku 81
8.3.3 Top Filantrop 83
8.3.4 Ethnic Friendly 86
8.3.5 Cena zdraví a bezpečného životního prostředí 87
8.3.6 Cena VIA Bona 88
8.3.7 Sodexo Zaměstnavatel roku 89
8.3.8 Soutěž Firma roku: Rovné příležitosti 90
8.3.9 CSR Award 92
8.3.10 CZECH TOP 100 - žebříček 100 nejobdivovanějších firem
České republiky 93
8.3.11 Nejlepší zaměstnavatel České republiky
(Best Employers Česká Republika) 93
8.4 Další rozšiřování CSR v České republice 95
8.4.1 Usilování o přijetí CSR malými a středními podniky 95
8.4.2 Propagování konceptu společenské odpovědnosti firem 96
8.4.3 Přijetí jednotné strategie CSR 97
8.4.4 Uznání a ocenění CSR firem 98
8.4.5 Vzdělávání v oblasti CSR 99
8.4.6 Podpora výzkumu v oblasti CSR 101
8.4.7 Prohlubování dialogu mezi všemi zainteresovanými stranami 104
8.4.8 Spolupráce s ostatními vládami v oblasti CSR 104
8.4.9 Posilování transparentnosti, CSR reporting 105
9. Implementace CSR do firemní praxe 109
9.1 Závazek managementu k přijetí CSR 110
9.2 Identifikace klíčových stakeholderů 113
9.3 CSR strategie a její naplňování 116
9.4 Hodnocení CSR 119
9.5 Komunikace CSR 124
10. Případové studie:
Uplatňování CSR ve firemní praxi podnikatelských subjektů
v České republice 127
10.1 Společenská odpovědnost Československé obchodní banky, a.s. 128
10.1.1 Program "ČSOB a ERA pro podporu regionůů" 137
10.2 Společenská odpovědnost energetické skupiny Czech Coal 138
10.2.1 Identifikace klíčových stakeholderů a zjišťování jejich očekávání 140
10.2.2 Stanovení cílů v jednotlivých oblastech udržitelného rozvoje 141
10.2.3 Naplňování cílů udržitelného rozvoje 142
10.2.4 Program Monitoring faktorů udržitelného rozvoje 147
10.2.5 Publikace a komunikace výsledků 149
10.3 Společenská odpovědnost AGC Flat Glass Czech 153
10.3.1 Projekt "V Teplicích je budoucnostt" 157
10.4 Společenská odpovědnost společnosti Severočeské doly, a.s. 160
10.4.1 Informační centrum Severočeských dolů 165
Shrnutí 168
Summary 169
Příloha: Vlastní výzkum v oblasti CSR v České republice
1.1 Výzkumný problém, cíle výzkumu 170
1.2 Použité metody 171
1.2.1 Kvalitativní výzkum 172
1.2.2 Kvantitativní výzkum 173
1.3 Hlavní závěry a výsledky výzkumu 174
1.4 Výsledky v grafech 176
Literatura 190
Elektronické zdroje 195
Rejstřík 200
O Autorovi
Kunz VilémPůsobí jako odborný asistent na Katedře marketingové komunikace Fakulty ekonomických studií Vysoké školy finanční a správní.
Odborně se zaměřuje na problematiku sportovního marketingu a managementu, společenské odpovědnosti organizací a marketingové komunikace. Na VŠFS je garantem předmětů sportovní marketing, CSR reportování a média, public relations, řízení vztahů se zákazníky.
Věnuje se intenzivně publikační činnosti: je autorem či spoluautorem vysokoškolských skript a řady odborných knih, například Sportovní marketing: CSR a sponzoring (Grada Publishing, 2018), Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování (Grada Publishing, 2013), Společenská odpovědnost firem (Grada Publishing, 2012), Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál (Grada Publishing, 2010) či Základy podnikání (Grada Publishing, 2010), která získala Cenu Grady 2010 v kategorii ekonomické literatury. Dále je spoluautorem a autorem řady odborných statí, týkajících se zejména problematiky managementu sportu, sportovního marketingu, a společenské odpovědnosti organizací.
Spolupracuje také intenzivně s praxí a stal se prvním CSR manažerem v českém profesionálním sportovním klubu. Je jedním ze zakladatelů Asociace společenské odpovědnosti ve sportu, která se snaží o rozšiřování principů konceptu CSR v českém sportovním prostředí.
V roce 2008 získal za svoji disertační práci cenu profesora Františka Egermayera (v kategorii nejlepší disertační práce), kterou uděluje Česká společnost pro jakost. Za svůj přínos v oblasti společenské odpovědnosti sportu získal i ocenění Osobnost Ústeckého kraje za rok 2019.
Kontakt na autora: kunz.vilem@seznam.cz