0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Strategický management lidských zdrojů

moderní trendy v HR

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
424  360 
Ihned ke stažení
i: 44422 n: 27168316r: 13160
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
499  424 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 25. 04. 2024 22:58
i: 44272 n: 27136759r: 13160
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Lidé se znalostmi, zkušenostmi, schopnostmi a dovednostmi tvoří cenné aktivum a v současné době nejvíce ovlivňují hodnotu organizace a konkurenceschopnost. Proto je vysoce aktuální zabývat se vhodným nastavením personálních aktivit, aby si organizace nejenom udržela své zaměstnance, ale také své místo na trhu.

V této knize se dozvíte, jak nastavit management lidských zdrojů v organizaci, jak aplikovat age management, společenskou odpovědnost, jak budovat značku zaměstnavatele a v neposlední řadě jak dosahovat konkurenční výhody v organizaci s důrazem na udržitelnost.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Strategický management lidských zdrojů

autorkách   .........................................................................................................  9
Poděkování   ............................................................................................................11
Úvodní slovo recenzentů   ......................................................................................12
Předmluva  ...............................................................................................................19

Úvod   .........................................................................................................................21
Cíl monografie   ...........................................................................................................25
Důležitost tématu monografie pro současnou praxi   ............................................... 26
Pro koho je monografie určena   ..................................................................................27
Základní struktura monografie   ....................................................................................29

1.      Management a marketing lidských zdrojů    ............................................. 31
1.1     Management lidských zdrojů   ............................................................................... 33
1.1.1  Digitalizace personální práce   ................................................................................. 39
Pozitivní a negativní aspekty digitalizace procesů v rámci  
strategického managementu lidských zdrojů   ................................................... 49
1.1.2  Systém personálních činností a péče o pracovníka   ....................................... 54
Péče o zaměstnance v kontextu BOZP   ............................................................... 56
Implementace personálních informačních systémů   ..................................... 58
Vzdělávání a rozvoj   .................................................................................................... 58
1.1.3  Znalostní management jako důležitá součást managementu  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 64
1.2     Marketing lidských zdrojů   ..................................................................................... 73
1.2.1  Základní principy marketingu lidských zdrojů  ............................................... 75
1.2.2  Rozdíl mezi managementem lidských zdrojů a marketingem  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 81
1.2.3  Snižování počtu odchodů zaměstnanců pomocí marketingu  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 83
1.2.4  Budování značky zaměstnavatele   ......................................................................... 86

2.      Strategický management lidských zdrojů   ................................................ 93
2.1     Strategie managementu lidských zdrojů a její význam   ............................. 97
2.2     Vliv organizační kultury na strategický management lidských zdrojů  ............ 102
2.3     Work-life balance pro spokojené zaměstnance i zaměstnavatele   ....... 105
2.3.1  Důsledky implementace work-life balance   ..................................................... 108
2.3.2  Výhody a nevýhody flexibilní pracovní doby   ................................................ 112

3.      Moderní trendy v personální činnosti   ..................................................... 117
3.1     Diverzita v pracovním kolektivu   ...................................................................... 117
3.1.1  Diverzity management jako moderní trend zaměstnávání lidí  ............... 119
Personální práce   ........................................................................................................ 121
Lidské zdroje   .............................................................................................................. 121
Organizační kultura   ................................................................................................. 122
3.1.2  Diverzita na pracovním trhu v 21. století   ........................................................ 122
Diverzita na pracovním trhu 21. století   ........................................................... 128
Genderová diverzita   ................................................................................................ 129
Věková diverzita   ........................................................................................................ 131
Spolupráce generací X, Y, Z   .................................................................................. 132
Kulturní a etnická diverzita   .................................................................................. 135
3.1.3  Důležité personální činnosti spjaté s diverzity managementem   ............ 136
Vytváření a analýza pracovních míst   ................................................................ 138
Získávání, výběr a příjímání pracovníků   ......................................................... 139
Personální plánování   ............................................................................................... 140
Motivace a odměňování    ........................................................................................ 141
Vzdělávání pracovníků   ........................................................................................... 143
Pracovní vztahy   ......................................................................................................... 145
Péče o pracovníky   ..................................................................................................... 146
Dodržování zákonů v oblasti práce a zaměstnávání pracovníků   ........... 147
Nastavení pracovních podmínek a flexibility práce   .................................... 149
Pracovní podmínky   ................................................................................................. 149
Flexibilita práce   ......................................................................................................... 150
3.2     Age management v kontextu strategického managementu  lidských zdrojů   ... 153
3.2.1  Ageismus a jeho eliminace    ..............................................................................158
3.2.2  Předpokládaný vývoj problematiky age managementu a jeho  význam   ........... 161
3.2.3  Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím aplikace age
managementu  ...165

4.     Metodika monografie   ........................................................................................ 173

5.      Kvantitativní a kvalitativní výzkum v českých organizacích   
ve vybraných oblastech strategického managementu   
lidských zdrojů   ....................................................................................................... 179
5.1     Vliv age managementu na strategický rozvoj organizací   ....................... 179
5.2     Kategorizace organizací podle opatření age managementu   .................. 185
5.3     Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím age  managementu   ............ 190
5.4     Systém rozvoje a vzdělávání jako důležitá součást strategického managementu
lidských zdrojů   ............ 192
5.5     Mezigenerační spolupráce jako stěžejní součást strategického   managementu
lidských zdrojů    ............................ 203
5.6     Aktivity organizací v oblasti společenské odpovědnosti  a udržitelnosti podporující strategický management lidských  zdrojů   ....................... 209
5.7     Inovace založené na znalostech zaměstnanců  ............................................. 222

6.      Strategický management lidských zdrojů v České republice 
a zahraničí  .........................................................................................................237

7.      Závěrečné shrnutí   ...................................................................................247
 
 
Seznam zkratek   ..................................................................................................255
Seznam tabulek   ..................................................................................................256
Seznam obrázků   .................................................................................................258
Abstrakt   ...............................................................................................................259
Abstract   ................................................................................................................261
Zusammenfassung   ............................................................................................. 263
Poité zdroje   ......................................................................................................265
 
 
 
 

Tištěná kniha

Datum vydání: 13.03.2023
Katalogové číslo: 39659
ISBN: 978-80-271-3675-9
Formát / stran: 167×240, 296 stran
Edice: Expert
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.47MB | 1.71MB | 0.74MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

„Autorky ve své knize vystihly všechny zákonitosti a problémy, které práce a komunikace s pracovníky přináší. Díky tomu se ve zdravé moderní firmě pozice personalisty opět dostává na „výsluní“. Je paradoxem, že Tomáš Baťa již před sto lety kladl na obsazení pozice personalisty vysoké nároky jak odborné, tak i morální. Autorky navazují na tuto filozofii a přetváří ji do současné praxe se všemi moderními trendy, které lze využít. Kniha je jedinečná svou koncepčností a systematičností popisu personálních procesů z pohledu moderní firmy založené na efektivitě, spolupráci a konkurenceschopnosti.“
 
Ing. Šárka Janků, Ph.D.
Zástupkyně Rady kvality ČR – Kvalita a udržitelný rozvoj
 
 
 
„Předkládaná monografie představuje publikaci, která je na současném knižním trhu svým způsobem mimořádným počinem. Inovační přístup autorek se promítá zejména v propojení strategických aspektů managementu lidských zdrojů s organizační kulturou a problematikou work-life balance. Ze všech uvedených hledisek je monografie vysoce doporučitelným textem pro všechny, kteří se problematikou managementu a personalistiky zabývají.“
 
doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc.
Vysoká škola ekonomická
 
 
 
„Originálna vedecká monografia sa zaoberá vysoko aktuálnou témou vzhľadom na fakt, že získať
a udržať si v organizácii vysoko angažovaných a kvalifikovaných zamestnancov je pre súčasných
zamestnávateľov kľúčovým faktorom úspechu organizácie. Obsah monografie jasne deklaruje hĺbku a šírku orientácie autoriek v problematike strategického manažmentu ľudských zdrojov a ich schopnosť predikovania vývoja v danej oblasti a poskytuje širokú poznatkovú základňu, na ktorej je možné stavať a charakterizovanú
problematiku ďalej skúmať.“
 
doc. Ing. Katarína Stachová, PhD.
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Strategický management lidských zdrojů

Tištěná kniha

Datum vydání: 13.03.2023
Katalogové číslo: 39659
ISBN: 978-80-271-3675-9
Formát / stran: 167×240, 296 stran
Edice: Expert
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.47 MB | 1.71 MB | 0.74 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Strategický management lidských zdrojů

moderní trendy v HR

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
424  360 
Ihned ke stažení
i: 44422 n: 27168316r: 13160
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
499  424 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 25. 04. 2024 22:58
i: 44272 n: 27136759r: 13160
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Lidé se znalostmi, zkušenostmi, schopnostmi a dovednostmi tvoří cenné aktivum a v současné době nejvíce ovlivňují hodnotu organizace a konkurenceschopnost. Proto je vysoce aktuální zabývat se vhodným nastavením personálních aktivit, aby si organizace nejenom udržela své zaměstnance, ale také své místo na trhu.

V této knize se dozvíte, jak nastavit management lidských zdrojů v organizaci, jak aplikovat age management, společenskou odpovědnost, jak budovat značku zaměstnavatele a v neposlední řadě jak dosahovat konkurenční výhody v organizaci s důrazem na udržitelnost.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Strategický management lidských zdrojů

autorkách   .........................................................................................................  9
Poděkování   ............................................................................................................11
Úvodní slovo recenzentů   ......................................................................................12
Předmluva  ...............................................................................................................19

Úvod   .........................................................................................................................21
Cíl monografie   ...........................................................................................................25
Důležitost tématu monografie pro současnou praxi   ............................................... 26
Pro koho je monografie určena   ..................................................................................27
Základní struktura monografie   ....................................................................................29

1.      Management a marketing lidských zdrojů    ............................................. 31
1.1     Management lidských zdrojů   ............................................................................... 33
1.1.1  Digitalizace personální práce   ................................................................................. 39
Pozitivní a negativní aspekty digitalizace procesů v rámci  
strategického managementu lidských zdrojů   ................................................... 49
1.1.2  Systém personálních činností a péče o pracovníka   ....................................... 54
Péče o zaměstnance v kontextu BOZP   ............................................................... 56
Implementace personálních informačních systémů   ..................................... 58
Vzdělávání a rozvoj   .................................................................................................... 58
1.1.3  Znalostní management jako důležitá součást managementu  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 64
1.2     Marketing lidských zdrojů   ..................................................................................... 73
1.2.1  Základní principy marketingu lidských zdrojů  ............................................... 75
1.2.2  Rozdíl mezi managementem lidských zdrojů a marketingem  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 81
1.2.3  Snižování počtu odchodů zaměstnanců pomocí marketingu  
lidských zdrojů   ............................................................................................................ 83
1.2.4  Budování značky zaměstnavatele   ......................................................................... 86

2.      Strategický management lidských zdrojů   ................................................ 93
2.1     Strategie managementu lidských zdrojů a její význam   ............................. 97
2.2     Vliv organizační kultury na strategický management lidských zdrojů  ............ 102
2.3     Work-life balance pro spokojené zaměstnance i zaměstnavatele   ....... 105
2.3.1  Důsledky implementace work-life balance   ..................................................... 108
2.3.2  Výhody a nevýhody flexibilní pracovní doby   ................................................ 112

3.      Moderní trendy v personální činnosti   ..................................................... 117
3.1     Diverzita v pracovním kolektivu   ...................................................................... 117
3.1.1  Diverzity management jako moderní trend zaměstnávání lidí  ............... 119
Personální práce   ........................................................................................................ 121
Lidské zdroje   .............................................................................................................. 121
Organizační kultura   ................................................................................................. 122
3.1.2  Diverzita na pracovním trhu v 21. století   ........................................................ 122
Diverzita na pracovním trhu 21. století   ........................................................... 128
Genderová diverzita   ................................................................................................ 129
Věková diverzita   ........................................................................................................ 131
Spolupráce generací X, Y, Z   .................................................................................. 132
Kulturní a etnická diverzita   .................................................................................. 135
3.1.3  Důležité personální činnosti spjaté s diverzity managementem   ............ 136
Vytváření a analýza pracovních míst   ................................................................ 138
Získávání, výběr a příjímání pracovníků   ......................................................... 139
Personální plánování   ............................................................................................... 140
Motivace a odměňování    ........................................................................................ 141
Vzdělávání pracovníků   ........................................................................................... 143
Pracovní vztahy   ......................................................................................................... 145
Péče o pracovníky   ..................................................................................................... 146
Dodržování zákonů v oblasti práce a zaměstnávání pracovníků   ........... 147
Nastavení pracovních podmínek a flexibility práce   .................................... 149
Pracovní podmínky   ................................................................................................. 149
Flexibilita práce   ......................................................................................................... 150
3.2     Age management v kontextu strategického managementu  lidských zdrojů   ... 153
3.2.1  Ageismus a jeho eliminace    ..............................................................................158
3.2.2  Předpokládaný vývoj problematiky age managementu a jeho  význam   ........... 161
3.2.3  Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím aplikace age
managementu  ...165

4.     Metodika monografie   ........................................................................................ 173

5.      Kvantitativní a kvalitativní výzkum v českých organizacích   
ve vybraných oblastech strategického managementu   
lidských zdrojů   ....................................................................................................... 179
5.1     Vliv age managementu na strategický rozvoj organizací   ....................... 179
5.2     Kategorizace organizací podle opatření age managementu   .................. 185
5.3     Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím age  managementu   ............ 190
5.4     Systém rozvoje a vzdělávání jako důležitá součást strategického managementu
lidských zdrojů   ............ 192
5.5     Mezigenerační spolupráce jako stěžejní součást strategického   managementu
lidských zdrojů    ............................ 203
5.6     Aktivity organizací v oblasti společenské odpovědnosti  a udržitelnosti podporující strategický management lidských  zdrojů   ....................... 209
5.7     Inovace založené na znalostech zaměstnanců  ............................................. 222

6.      Strategický management lidských zdrojů v České republice 
a zahraničí  .........................................................................................................237

7.      Závěrečné shrnutí   ...................................................................................247
 
 
Seznam zkratek   ..................................................................................................255
Seznam tabulek   ..................................................................................................256
Seznam obrázků   .................................................................................................258
Abstrakt   ...............................................................................................................259
Abstract   ................................................................................................................261
Zusammenfassung   ............................................................................................. 263
Poité zdroje   ......................................................................................................265
 
 
 
 

Recenze

„Autorky ve své knize vystihly všechny zákonitosti a problémy, které práce a komunikace s pracovníky přináší. Díky tomu se ve zdravé moderní firmě pozice personalisty opět dostává na „výsluní“. Je paradoxem, že Tomáš Baťa již před sto lety kladl na obsazení pozice personalisty vysoké nároky jak odborné, tak i morální. Autorky navazují na tuto filozofii a přetváří ji do současné praxe se všemi moderními trendy, které lze využít. Kniha je jedinečná svou koncepčností a systematičností popisu personálních procesů z pohledu moderní firmy založené na efektivitě, spolupráci a konkurenceschopnosti.“
 
Ing. Šárka Janků, Ph.D.
Zástupkyně Rady kvality ČR – Kvalita a udržitelný rozvoj
 
 
 
„Předkládaná monografie představuje publikaci, která je na současném knižním trhu svým způsobem mimořádným počinem. Inovační přístup autorek se promítá zejména v propojení strategických aspektů managementu lidských zdrojů s organizační kulturou a problematikou work-life balance. Ze všech uvedených hledisek je monografie vysoce doporučitelným textem pro všechny, kteří se problematikou managementu a personalistiky zabývají.“
 
doc. PhDr. Eva Bedrnová, CSc.
Vysoká škola ekonomická
 
 
 
„Originálna vedecká monografia sa zaoberá vysoko aktuálnou témou vzhľadom na fakt, že získať
a udržať si v organizácii vysoko angažovaných a kvalifikovaných zamestnancov je pre súčasných
zamestnávateľov kľúčovým faktorom úspechu organizácie. Obsah monografie jasne deklaruje hĺbku a šírku orientácie autoriek v problematike strategického manažmentu ľudských zdrojov a ich schopnosť predikovania vývoja v danej oblasti a poskytuje širokú poznatkovú základňu, na ktorej je možné stavať a charakterizovanú
problematiku ďalej skúmať.“
 
doc. Ing. Katarína Stachová, PhD.
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

O Autorovi

Urbancová Hana
Hana Urbancová (*1984)

Ing. Hana Urbancová, Ph.D. absolvovala doktorské studium v roce 2012 v oboru Management se zaměřením na lidské zdroje a strategický management. Od roku 2009 přednáší na univerzitách a vysokých školách v České republice předměty management lidských zdrojů, strategický management, age management a zároveň má zkušenosti na manažerských pozicích. Od roku 2017 působí na pozici ředitelky České akademie zemědělských věd. Je členkou poradních orgánů tuzemských organizací, například odborné sekce Rady kvality České republiky Společenská odpovědnost a udržitelný rozvoj, odborů České akademie zemědělských věd, Platformy pro bioekonomiku České republiky, České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj. Od roku 2021 je posuzovatelkou Slovenské akreditační agentury pro vysoké školství a členkou Rady  programu pro posilování účasti Slovenské republiky v evropské spolupráci  ve výzkumu a vývoji ve Slovenské republice. Je řešitelkou a spoluřešitelkou  několika projektů a grantů a pravidelně zveřejňuje výsledky své práce ve vědeckých časopisech a na mezinárodních konferencích. Je členkou vědeckých rad organizací, redakčních rad vědeckých časopisů, autorkou a spoluautorkou desítek vědeckých článků v databázi Web of Science s ohlasy v České  republice i v zahraničí a autorkou či spoluautorkou pěti monografií.
Vrabcová Pavla
Pavla Vrabcová (*1988)

Doc. Ing. Pavla Vrabcová, Ph.D. je absolventkou  bakalářského studijního oboru Management podniku, magisterského studijního oboru Pojišťovnictví a stejnojmenného doktorského studijního oboru na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci se zaměřením na environmentální pojištění. Jako docentka se habilitovala v roce 2022 na Technické univerzitě v Liberci v oboru Podniková ekonomika a management. V roce 2015 úspěšně dokončila Kurz vysokoškolské pedagogiky v rámci celoživotního vzdělávání. Je členkou poradních orgánů tuzemských organizací – odborné sekce Rady kvality České republiky Společenská odpovědnost a udržitelný rozvoj, Odbor ekonomiky, řízení, sociologie a informatiky, Odbor agrárních dějin České akademie zemědělských věd. Je zakládající členkou i tajemnicí Platformy pro bioekonomiku České republiky, České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Platformy zainteresovaných stran CSR, Finanční akademie Zlaté koruny a členkou redakčních rad odborných časopisů a programových/organizačních výborů vědeckých konferencí. Aktuálně zastává pozici proděkanky pro  vědu a výzkum na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci. Publikovala desítky odborných článků ve světově uznávaných databázích Web of  Knowledge, Scopus a dalších týkající se managementu zemědělských a lesnických podniků či multidisciplinárního oboru bioekonomiky, je řešitelkou vědecko-výzkumných projektů.

 

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 297 
E-kniha 252 
E-kniha 195 
Tištěná 254 
E-kniha 216 
Tištěná 246 
E-kniha 209 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.