0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Tvůrčí psaní 2

pro každého
Tištěná kniha
Šitá vazba
Titul doprodánr: 4666
E-kniha
PDF
271
Ihned ke stažení
i: 24384 n: 24777900r: 4666
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Autorka detailně rozebírá a vysvětluje stavbu novely a krůček po krůčku vede čtenáře k jejímu zvládnutí. Podrobně se věnuje problematice děje, budování postav a jejich charakterů, tvorbě dialogů, zvládnutí dramatického konfliktu a mnoha dalším aspektům tvorby dramatu.

Z obsahu knihy Tvůrčí psaní 2

1    Úvod    5
2    Přípravné období    8
2.1    Autorský deník    8
2.2    Jak se píše autorský deník    10
2.3    Role autorského deníku v přípravném období    13
2.4    Cvičení:    16
2.5    O čem příběh je?    17
2.5.1    Téma    17
2.5.2    Premisa    22
2.5.3    Nalezení premisy    24
2.5.4    Funkční a nefunkční premisy    27
2.5.5    Cvičení:    28
2.6    Lokace    28
3    Co, pro koho a jak vyprávět?    32
3.1    Cílová skupina    33
3.2    Žánr a forma zpracování    37
3.3    Způsoby a druhy vyprávění    43
3.4    Výběr autorské perspektivy a vyjadřovacího způsobu    53
3.5    Kompozice    55
3.6    Filmové vyprávění    58
3.7    Jednostránková synopse    63
3.7.1    Cvičení:    66
4    Filozofie děje    67
4.1    Co je to příběh?    68
4.2    Zápletka, konflikt, příběh    72
4.3    Stavba příběhu    74
4.3.1    Cvičení:    76
4.3.2    Cvičení:    80
4.4    Extrémy a kontrasty    80
4.4.1    Cvičení:    85
4.5    Scéna a odstavec    86
4.5.1    Cvičení:    89
4.5.2    Cvičení:    92
4.6    Překvapování čtenáře    92
4.6.1    Cvičení:    95
5    Jak doopravdy začít?    95
5.1    První dějství v povídce, novele a románu    96
5.2    Postava    104
5.3    Konflikt    110
5.4    Přesnost    112
5.5    Věrohodnost    114
5.6    První scéna díla    118
5.7    Cvičení:    121
5.8    První dějství ve filmu    122
6    Druhé dějství    124
6.1    Smysl druhého dějství    124
6.2    Než začnete psát druhé dějství    126
6.3    Výběr vhodných scén    128
6.4    Popis a flashback    131
6.5    Dramatizace druhého dějství    133
6.6    Struktura románu    136
6.7    Ukázky a rozbory povídek    137
6.7.1    Cvičení    151
6.8    Druhé dějství ve filmu    151
7    Postavy    152
7.1    Homo fictus    152
7.2    Jak správně vybudovat postavy    154
7.2.1    Fiktivní biografie    156
7.2.2    Cvičení:    158
7.2.3    Motivace a vývoj postavy    158
7.2.4    Cvičení:    161
7.3    Stereotypní postavy    162
7.3.1    Cvičení:    164
7.4    Archetypy    164
7.4.1    Cvičení:    165
7.5    Kapacita postavy    165
8    Dialogy    166
8.1    Literární dialog    166
8.2    Filmový dialog    173
8.3    Cvičení    176
9    Pohrajte si s koncem    177
9.1    Klimax (katastrofa, vyvrcholení)    177
9.2    Rozuzlení    179
9.3    Třetí dějství krátké povídky    180
9.4    Knihy na pokračování    183
9.5    Třetí dějství u televizních seriálů    185
9.6    Třetí dějství ve filmu    186
9.7    Zajímavé ukázky ke čtení    187
10    Závěrečné práce na rukopise    194
11    Typy pro pohodové psaní    199
11.1    Cvičení na povzbuzení fantazie    203
12    Nabízení a prodej díla    206
12.1    Jak nabízet rukopis knihy    207
12.2    Jak nabízet filmový nebo televizní scénář    208
13    Klíč k cvičením    210
14    Internetové odkazy    218
15    Seznam literatury    220
16    Rejstřík    222
17    O Autorce    226

 

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.3MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Tvůrčí psaní 2
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.3MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Tvůrčí psaní 2

pro každého
Autorka detailně rozebírá a vysvětluje stavbu novely a krůček po krůčku vede čtenáře k jejímu zvládnutí. Podrobně se věnuje problematice děje, budování postav a jejich charakterů, tvorbě dialogů, zvládnutí dramatického konfliktu a mnoha dalším aspektům tvorby dramatu.
Tištěná kniha
Šitá vazba
Titul doprodánr: 4666
E-kniha
PDF
271
Ihned ke stažení
i: 24384 n: 24777900r: 4666

Z obsahu knihy Tvůrčí psaní 2

1    Úvod    5
2    Přípravné období    8
2.1    Autorský deník    8
2.2    Jak se píše autorský deník    10
2.3    Role autorského deníku v přípravném období    13
2.4    Cvičení:    16
2.5    O čem příběh je?    17
2.5.1    Téma    17
2.5.2    Premisa    22
2.5.3    Nalezení premisy    24
2.5.4    Funkční a nefunkční premisy    27
2.5.5    Cvičení:    28
2.6    Lokace    28
3    Co, pro koho a jak vyprávět?    32
3.1    Cílová skupina    33
3.2    Žánr a forma zpracování    37
3.3    Způsoby a druhy vyprávění    43
3.4    Výběr autorské perspektivy a vyjadřovacího způsobu    53
3.5    Kompozice    55
3.6    Filmové vyprávění    58
3.7    Jednostránková synopse    63
3.7.1    Cvičení:    66
4    Filozofie děje    67
4.1    Co je to příběh?    68
4.2    Zápletka, konflikt, příběh    72
4.3    Stavba příběhu    74
4.3.1    Cvičení:    76
4.3.2    Cvičení:    80
4.4    Extrémy a kontrasty    80
4.4.1    Cvičení:    85
4.5    Scéna a odstavec    86
4.5.1    Cvičení:    89
4.5.2    Cvičení:    92
4.6    Překvapování čtenáře    92
4.6.1    Cvičení:    95
5    Jak doopravdy začít?    95
5.1    První dějství v povídce, novele a románu    96
5.2    Postava    104
5.3    Konflikt    110
5.4    Přesnost    112
5.5    Věrohodnost    114
5.6    První scéna díla    118
5.7    Cvičení:    121
5.8    První dějství ve filmu    122
6    Druhé dějství    124
6.1    Smysl druhého dějství    124
6.2    Než začnete psát druhé dějství    126
6.3    Výběr vhodných scén    128
6.4    Popis a flashback    131
6.5    Dramatizace druhého dějství    133
6.6    Struktura románu    136
6.7    Ukázky a rozbory povídek    137
6.7.1    Cvičení    151
6.8    Druhé dějství ve filmu    151
7    Postavy    152
7.1    Homo fictus    152
7.2    Jak správně vybudovat postavy    154
7.2.1    Fiktivní biografie    156
7.2.2    Cvičení:    158
7.2.3    Motivace a vývoj postavy    158
7.2.4    Cvičení:    161
7.3    Stereotypní postavy    162
7.3.1    Cvičení:    164
7.4    Archetypy    164
7.4.1    Cvičení:    165
7.5    Kapacita postavy    165
8    Dialogy    166
8.1    Literární dialog    166
8.2    Filmový dialog    173
8.3    Cvičení    176
9    Pohrajte si s koncem    177
9.1    Klimax (katastrofa, vyvrcholení)    177
9.2    Rozuzlení    179
9.3    Třetí dějství krátké povídky    180
9.4    Knihy na pokračování    183
9.5    Třetí dějství u televizních seriálů    185
9.6    Třetí dějství ve filmu    186
9.7    Zajímavé ukázky ke čtení    187
10    Závěrečné práce na rukopise    194
11    Typy pro pohodové psaní    199
11.1    Cvičení na povzbuzení fantazie    203
12    Nabízení a prodej díla    206
12.1    Jak nabízet rukopis knihy    207
12.2    Jak nabízet filmový nebo televizní scénář    208
13    Klíč k cvičením    210
14    Internetové odkazy    218
15    Seznam literatury    220
16    Rejstřík    222
17    O Autorce    226

 

O Autorovi

Dočekalová Markéta

Od roku 1996 působí jako scenáristka, napsala a zrealizovala v televizích více než 2000 scénářů a podepsala se pod téměř 700 dílů seriálu Ulice, u jehož vzniku stála. Je také autorkou filmu Hasiči. Od roku 2001 se věnuje výuce tvůrčího psaní a patří v oboru k nejznámějším lektorům. Vydala třídílnou řadu učebnic Tvůrčí psaní pro každého, které se staly na českém trhu bestsellery. Vyučuje scenáristiku na FAMU a tvůrčí psaní na několika dalších vysokých školách v ČR a Slovensku. V květnu 2011 vydala svůj první román s názvem Něco za něco.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 99
E-kniha 99
Tištěná 429
E-kniha 365
Tištěná 319
E-kniha 271
Tištěná 299
E-kniha 299

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace