0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Úvod do psychologie

2., přepracované a doplněné vydání

30%
SLEVA
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297  208  -30 %
Ihned ke stažení
i: 27260 n: 24729855r: 7679
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349  244  -30 %
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 01.4.2020 15:41
i: 27165 n: 24746753r: 7679
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vyhledávaná publikace s didaktickou pečlivostí charakterizuje stěžejní psychologické pojmy a zároveň čtenáře seznamuje s historií i aktuálním směřováním oboru.

Důraz je kladen na vyčlenění základních psychologických jevů, procesů a činností, díky nimž se člověk ve světě, v druhých lidech i v sobě samém orientuje a zvládá nároky smysluplného života.

Klíčové kapitoly jsou věnovány tématu osobnosti – její skladbě a vývojovým fázím. Nastíněny jsou také základy sociální a vývojové psychologie.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Úvod do psychologie

Předmluva ke druhému vydání

ČÁST PRVNÍ – K ROZLIŠENÍ PSYCHOLOGIE LAICKÉ A ODBORNÉ, ROZVÍJENÉ NA VĚDECKÉM ZÁKLADĚ
1. Čtyři znaky odborné, vědecky fundované psychologie
1.1 Znak prvý: Poznatky, terminologie, teorie
1.2 Znak druhý: Spolehlivé metody, metodické postupy a strategie
1.3 Znak třetí: Psychologie je rozvíjena ve vědeckých centrech, aplikačních institucích
1.4 Znak čtvrtý: Utváření vztahu k jiným vědním disciplínám
2. Členění psychologie – psychologické disciplíny

Stručná rekapitulace první části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST DRUHÁ – VĚDECKÁ PSYCHOLOGIE: OD PŘEDCHŮDCŮ K JEJÍMU ZRODU
1. Pět zastavení na cestě ke vzniku vědecké psychologie
1.1 Zastavení prvé – důraz na duši
1.2 Zastavení druhé – důraz na mysl, vědomí
1.3 Zastavení třetí – důraz na reagování
1.4 Zastavení čtvrté – zkoumání vztahu mezi psychickými jevy a mozkem
1.5 Zastavení páté – člověk jako příslušník národa či pohlcený davem
2. Zrod vědecké psychologie: Čtyři vybrané události jejího počátku
2.1 Založení první laboratoře
2.2 Vydání velkého syntetického díla
2.3 Klinická bádání, psychoterapeutická pomoc
2.4 První testování

Stručná rekapitulace druhé části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST TŘETÍ – SOUČASNÁ PSYCHOLOGIE: OBLASTI JEJÍHO VYMEZOVÁNÍ
1. Psychologie: Věda o psychice, o vědomém a nevědomém prožívání
1.1 Čtyři výchozí poznatky
1.2 Vědomí
1.2.1 Dvě základní charakteristiky vědomí
1.2.2 Změněné stavy vědomí
1.3 Vědomí v akci – pozornost 
1.4 Vědomí a nevědomí
1.5 K výzkumům souvisejícím s nevědomím
1.5.1 Podprahové vnímání
1.6 Spánek a sen
1.6.1 Stadia spánku
1.6.2 Sen
2. Psychologie: Věda o chování
3. Psychologie: Prožívání, chování a neurohumorální systém
3.1 K výzkumům psychických korelátů mozkových hemisfér
3.2 Nervová soustava, endokrinní systém a psychika
3.3 Mozek ve vývoji, plasticita mozku a psychika
4. Psychologie: Prožívání, chování a sociokulturní systém
4.1 K vymezení pojmu kultura
4.2 Přínosy terénních kulturněantropologických výzkumů
4.3 Dimenze charakterizující kulturu – jejich psychické koreláty

Stručná rekapitulace třetí části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST ČTVRTÁ – POHLED NA ZÁKLADNÍ DUŠEVNÍ JEVY: ÚVOD DO OBECNÉ PSYCHOLOGIE
1. Vnímání
1.1 Od počitku ke vjemu
1.2 Smyslové modality
1.2.1 K rozlišování druhů receptorů
1.2.2 Prahy vnímání
1.3 Organizace vjemového pole
2. Operování s primárními obsahy mysli: Představy a fantazie
2.1 K paměťové představivosti
2.2 K podobám a významu fantazijní představivosti
3. Myšlení
3.1 Druhy myšlení
3.2 Myšlení a jazyk
3.3 Pojmy – pojmotvorba
3.4 K vývoji myšlení
3.4.1 Piagetova koncepce čtyř stadií vývoje myšlení u dětí
3.4.2 Vygotského koncepce činitelů rozvoje myšlení
3.4.3 Škola a vedení žáků k rozvoji myšlení
4. Emoce/city
4.1 Důležité znaky emocí/citů
4.1.1 Prožívání emocí/citů
4.1.2 Fyziologické koreláty emocí
4.1.3 Výrazy/exprese emocí
4.1.4 Šíření emocí
4.1.5 Regulace emocí
4.2 Ke druhům emocí
4.2.1 K tématu základních emocí
4.2.2 Vyšší, respektive sociální emoce
4.3 Aktuální téma: Emoční inteligence
5. Motivace
5.1 Motiv a jeho skladba: Potřeby a incentivy
5.2 K analýze potřeb
5.3 Aktuální téma: Výkonová motivace
6. Učení: Základní činnost adaptace a rozvoje osobnosti
6.1 Paměť – předpoklad učení
6.1.1 Paměť jako proces – jeho tři fáze
6.1.2 K druhům paměti
6.2 K psychofyziologickým základům paměti a učení
6.3 Čtyři základní druhy učení
6.3.1 Učení signálům (podmiňování)
6.3.2 Učení operantní (instrumentální)
6.3.3 Učení nápodobou (imitací)
6.3.4 Učení vhledem
6.4 Učení disfunkční
6.5 Specifika lidského učení
6.6 Usilování o způsoby efektivního učení

Stručná rekapitulace čtvrté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST PÁTÁ – OSOBNOST
1. „Já“ a sebepojetí
1.1 Sebepojetí a jeho aktualizace
1.2 K obsahové orientaci sebepojetí
1.3 Sebepojetí a autoregulace osobnosti
2. Pohled na vlastnosti osobnosti: Čtveřice základních vlastností
2.1 Schopnosti
2.1.1 Inteligence
2.1.2 Mezníky pojetí inteligence
2.2 Temperament
2.2.1 Temperament jako vrozená vlastnost
2.2.2 Temperamentové dimenze
2.3 Charakter
2.4 Odolnost
2.4.1 Zátěž a stres
2.4.2 Posttraumatická stresová porucha
2.4.3 K choroboplodným dopadům stresu
2.4.4 Typy osobnosti a stres
2.4.5 Vulnerabilita versus resilientní vlastnosti osobnosti
2.4.6 Odolná – sebeozdravná osobnost
3. Pohled na vlastnosti osobnosti: Velká pětka – „big five“

Stručná rekapitulace páté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST ŠESTÁ – ČLOVĚK MEZI LIDMI: UVEDENÍ DO SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE
1. Mezilidské vztahy: Jejich význam a pojetí
1.1 Základní druhy mezilidských vztahů
1.1.1 Vztahy osobní blízkosti versus vztahy výkonově funkční
1.1.2 Vztahy zvnitřněné versus distancované
1.1.3 Vztahy zprostředkované
1.1.4 Vztahy posilující (aktivizující) versus oslabující (dezaktivizující)
1.2 K činitelům ovlivňujícím mezilidské vztahy
1.2.1 Vytváření dojmu – efekt primárnosti
1.2.2 Interaktivní posilování výchozího dojmu – efekt očekávání
1.2.3 Atribuční tendence: Základní atribuční chyba
1.2.4 Atribuční tendence: Aktivizující versus dezaktivizující atribuce
2. Sociální začlenění – problematika sociálních skupin
2.1 Hlavní znaky malé sociální skupiny
2.2 Pohled na druhy malých sociálních skupin
2.3 Jedinec ve skupině
2.3.1 Transformace individua v člena skupiny
2.3.2 Osobnost a role
2.4 Vedení skupiny
2.4.1 Styly vedení – řízení skupiny
2.4.2 K osobnosti efektivně řídícího vůdce – vedoucího
2.5 K uplatňování vlivu skupiny
2.5.1 K tématu konformity
2.5.2 K tématu poslušnosti
2.5.3 K tématu předsudků
3. Sociální interakce a komunikace
3.1 Základní podoby a dimenze komunikace
3.2 Druhy komunikace
3.2.1 Verbální komunikace
3.2.2 Paraverbální komunikace
3.2.3 Neverbální komunikace
3.2.4 Metakomunikace
3.3 Komunikace zdravá – funkční oproti nezdravé – disfunkční
4. Antisociální a prosociální jednání: Příklad agresivity versus altruismu a lidskosti
4.1 Agresivita jako příklad antisociálního jednání
4.1.1 K formám agresivity
4.1.2 K příčinám agresivity
4.2 Prosociální chování – altruismu
4.3 Prosociální chování – lidskost

Stručná rekapitulace šesté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST SEDMÁ – ČLOVĚK VE VÝVOJI: UVEDENÉ DO ZÁKLADŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE
1. Vývoj – souvislost s věkem
2. Pět základních úrovní vývoje
2.1 Vývoj jako zrání
2.2 Vývoj jako učení
2.3 Vývoj jako socializace
2.3.1 Fáze celoživotní socializace
2.3.2 Socializace funkční a disfunkční
2.4 Vývoj jako edukace
2.4.1 Edukace jako výchova
2.4.2 Edukace jako vzdělávání
2.5 Vývoj jako sebeutváření jedince
3. Polarity charakterizující vývoj
3.1 Kontinuita versus diskontinuita ve vývoji
3.2 Vzestupné – evoluční versus sestupné – involuční směřování vývoje
3.3 Vývojová normalita versus odchylky od ní
4. Vývojové epochy a období 
4.1 Prenatální věk
4.2 Vývojová epocha dětství
4.2.1 Období novorozenecké a kojenecké
4.2.2 Období batolecí
4.2.3 Období předškolní
4.2.4 Období raného školního věku
4.3 Epocha dospívání
4.3.1 Pubescence
4.3.2 Adolescence
4.4 Dospělost
4.4.1 Raná dospělost
4.4.2 Střední a vrcholná dospělost
4.4.3 Období pokročilé dospělosti
4.5 Stáří
4.5.1 Stáří rané versus stáří pokročilé
4.5.2 Pozitiva stáří – způsoby, jak čelit negativům stárnutí 

Stručná rekapitulace sedmé části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

Literatura
Rejstřík věcný 
Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 05. 2018
Katalogové číslo: 2347
ISBN: 978-80-247-4675-3
Formát / stran: 167×240, 312 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 12.19MB | 4.4MB | 3.76MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Úvod do psychologie
30%
SLEVA

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 05. 2018
Katalogové číslo: 2347
ISBN: 978-80-247-4675-3
Formát / stran: 167×240, 312 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 12.19 MB | 4.4 MB | 3.76 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
88% 16 hlasů

Úvod do psychologie

2., přepracované a doplněné vydání

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297  208  -30 %
Ihned ke stažení
i: 27260 n: 24729855r: 7679
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349  244  -30 %
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 01.4.2020 15:41
i: 27165 n: 24746753r: 7679
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vyhledávaná publikace s didaktickou pečlivostí charakterizuje stěžejní psychologické pojmy a zároveň čtenáře seznamuje s historií i aktuálním směřováním oboru.

Důraz je kladen na vyčlenění základních psychologických jevů, procesů a činností, díky nimž se člověk ve světě, v druhých lidech i v sobě samém orientuje a zvládá nároky smysluplného života.

Klíčové kapitoly jsou věnovány tématu osobnosti – její skladbě a vývojovým fázím. Nastíněny jsou také základy sociální a vývojové psychologie.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Úvod do psychologie

Předmluva ke druhému vydání

ČÁST PRVNÍ – K ROZLIŠENÍ PSYCHOLOGIE LAICKÉ A ODBORNÉ, ROZVÍJENÉ NA VĚDECKÉM ZÁKLADĚ
1. Čtyři znaky odborné, vědecky fundované psychologie
1.1 Znak prvý: Poznatky, terminologie, teorie
1.2 Znak druhý: Spolehlivé metody, metodické postupy a strategie
1.3 Znak třetí: Psychologie je rozvíjena ve vědeckých centrech, aplikačních institucích
1.4 Znak čtvrtý: Utváření vztahu k jiným vědním disciplínám
2. Členění psychologie – psychologické disciplíny

Stručná rekapitulace první části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST DRUHÁ – VĚDECKÁ PSYCHOLOGIE: OD PŘEDCHŮDCŮ K JEJÍMU ZRODU
1. Pět zastavení na cestě ke vzniku vědecké psychologie
1.1 Zastavení prvé – důraz na duši
1.2 Zastavení druhé – důraz na mysl, vědomí
1.3 Zastavení třetí – důraz na reagování
1.4 Zastavení čtvrté – zkoumání vztahu mezi psychickými jevy a mozkem
1.5 Zastavení páté – člověk jako příslušník národa či pohlcený davem
2. Zrod vědecké psychologie: Čtyři vybrané události jejího počátku
2.1 Založení první laboratoře
2.2 Vydání velkého syntetického díla
2.3 Klinická bádání, psychoterapeutická pomoc
2.4 První testování

Stručná rekapitulace druhé části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST TŘETÍ – SOUČASNÁ PSYCHOLOGIE: OBLASTI JEJÍHO VYMEZOVÁNÍ
1. Psychologie: Věda o psychice, o vědomém a nevědomém prožívání
1.1 Čtyři výchozí poznatky
1.2 Vědomí
1.2.1 Dvě základní charakteristiky vědomí
1.2.2 Změněné stavy vědomí
1.3 Vědomí v akci – pozornost 
1.4 Vědomí a nevědomí
1.5 K výzkumům souvisejícím s nevědomím
1.5.1 Podprahové vnímání
1.6 Spánek a sen
1.6.1 Stadia spánku
1.6.2 Sen
2. Psychologie: Věda o chování
3. Psychologie: Prožívání, chování a neurohumorální systém
3.1 K výzkumům psychických korelátů mozkových hemisfér
3.2 Nervová soustava, endokrinní systém a psychika
3.3 Mozek ve vývoji, plasticita mozku a psychika
4. Psychologie: Prožívání, chování a sociokulturní systém
4.1 K vymezení pojmu kultura
4.2 Přínosy terénních kulturněantropologických výzkumů
4.3 Dimenze charakterizující kulturu – jejich psychické koreláty

Stručná rekapitulace třetí části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST ČTVRTÁ – POHLED NA ZÁKLADNÍ DUŠEVNÍ JEVY: ÚVOD DO OBECNÉ PSYCHOLOGIE
1. Vnímání
1.1 Od počitku ke vjemu
1.2 Smyslové modality
1.2.1 K rozlišování druhů receptorů
1.2.2 Prahy vnímání
1.3 Organizace vjemového pole
2. Operování s primárními obsahy mysli: Představy a fantazie
2.1 K paměťové představivosti
2.2 K podobám a významu fantazijní představivosti
3. Myšlení
3.1 Druhy myšlení
3.2 Myšlení a jazyk
3.3 Pojmy – pojmotvorba
3.4 K vývoji myšlení
3.4.1 Piagetova koncepce čtyř stadií vývoje myšlení u dětí
3.4.2 Vygotského koncepce činitelů rozvoje myšlení
3.4.3 Škola a vedení žáků k rozvoji myšlení
4. Emoce/city
4.1 Důležité znaky emocí/citů
4.1.1 Prožívání emocí/citů
4.1.2 Fyziologické koreláty emocí
4.1.3 Výrazy/exprese emocí
4.1.4 Šíření emocí
4.1.5 Regulace emocí
4.2 Ke druhům emocí
4.2.1 K tématu základních emocí
4.2.2 Vyšší, respektive sociální emoce
4.3 Aktuální téma: Emoční inteligence
5. Motivace
5.1 Motiv a jeho skladba: Potřeby a incentivy
5.2 K analýze potřeb
5.3 Aktuální téma: Výkonová motivace
6. Učení: Základní činnost adaptace a rozvoje osobnosti
6.1 Paměť – předpoklad učení
6.1.1 Paměť jako proces – jeho tři fáze
6.1.2 K druhům paměti
6.2 K psychofyziologickým základům paměti a učení
6.3 Čtyři základní druhy učení
6.3.1 Učení signálům (podmiňování)
6.3.2 Učení operantní (instrumentální)
6.3.3 Učení nápodobou (imitací)
6.3.4 Učení vhledem
6.4 Učení disfunkční
6.5 Specifika lidského učení
6.6 Usilování o způsoby efektivního učení

Stručná rekapitulace čtvrté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST PÁTÁ – OSOBNOST
1. „Já“ a sebepojetí
1.1 Sebepojetí a jeho aktualizace
1.2 K obsahové orientaci sebepojetí
1.3 Sebepojetí a autoregulace osobnosti
2. Pohled na vlastnosti osobnosti: Čtveřice základních vlastností
2.1 Schopnosti
2.1.1 Inteligence
2.1.2 Mezníky pojetí inteligence
2.2 Temperament
2.2.1 Temperament jako vrozená vlastnost
2.2.2 Temperamentové dimenze
2.3 Charakter
2.4 Odolnost
2.4.1 Zátěž a stres
2.4.2 Posttraumatická stresová porucha
2.4.3 K choroboplodným dopadům stresu
2.4.4 Typy osobnosti a stres
2.4.5 Vulnerabilita versus resilientní vlastnosti osobnosti
2.4.6 Odolná – sebeozdravná osobnost
3. Pohled na vlastnosti osobnosti: Velká pětka – „big five“

Stručná rekapitulace páté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST ŠESTÁ – ČLOVĚK MEZI LIDMI: UVEDENÍ DO SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE
1. Mezilidské vztahy: Jejich význam a pojetí
1.1 Základní druhy mezilidských vztahů
1.1.1 Vztahy osobní blízkosti versus vztahy výkonově funkční
1.1.2 Vztahy zvnitřněné versus distancované
1.1.3 Vztahy zprostředkované
1.1.4 Vztahy posilující (aktivizující) versus oslabující (dezaktivizující)
1.2 K činitelům ovlivňujícím mezilidské vztahy
1.2.1 Vytváření dojmu – efekt primárnosti
1.2.2 Interaktivní posilování výchozího dojmu – efekt očekávání
1.2.3 Atribuční tendence: Základní atribuční chyba
1.2.4 Atribuční tendence: Aktivizující versus dezaktivizující atribuce
2. Sociální začlenění – problematika sociálních skupin
2.1 Hlavní znaky malé sociální skupiny
2.2 Pohled na druhy malých sociálních skupin
2.3 Jedinec ve skupině
2.3.1 Transformace individua v člena skupiny
2.3.2 Osobnost a role
2.4 Vedení skupiny
2.4.1 Styly vedení – řízení skupiny
2.4.2 K osobnosti efektivně řídícího vůdce – vedoucího
2.5 K uplatňování vlivu skupiny
2.5.1 K tématu konformity
2.5.2 K tématu poslušnosti
2.5.3 K tématu předsudků
3. Sociální interakce a komunikace
3.1 Základní podoby a dimenze komunikace
3.2 Druhy komunikace
3.2.1 Verbální komunikace
3.2.2 Paraverbální komunikace
3.2.3 Neverbální komunikace
3.2.4 Metakomunikace
3.3 Komunikace zdravá – funkční oproti nezdravé – disfunkční
4. Antisociální a prosociální jednání: Příklad agresivity versus altruismu a lidskosti
4.1 Agresivita jako příklad antisociálního jednání
4.1.1 K formám agresivity
4.1.2 K příčinám agresivity
4.2 Prosociální chování – altruismu
4.3 Prosociální chování – lidskost

Stručná rekapitulace šesté části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

ČÁST SEDMÁ – ČLOVĚK VE VÝVOJI: UVEDENÉ DO ZÁKLADŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE
1. Vývoj – souvislost s věkem
2. Pět základních úrovní vývoje
2.1 Vývoj jako zrání
2.2 Vývoj jako učení
2.3 Vývoj jako socializace
2.3.1 Fáze celoživotní socializace
2.3.2 Socializace funkční a disfunkční
2.4 Vývoj jako edukace
2.4.1 Edukace jako výchova
2.4.2 Edukace jako vzdělávání
2.5 Vývoj jako sebeutváření jedince
3. Polarity charakterizující vývoj
3.1 Kontinuita versus diskontinuita ve vývoji
3.2 Vzestupné – evoluční versus sestupné – involuční směřování vývoje
3.3 Vývojová normalita versus odchylky od ní
4. Vývojové epochy a období 
4.1 Prenatální věk
4.2 Vývojová epocha dětství
4.2.1 Období novorozenecké a kojenecké
4.2.2 Období batolecí
4.2.3 Období předškolní
4.2.4 Období raného školního věku
4.3 Epocha dospívání
4.3.1 Pubescence
4.3.2 Adolescence
4.4 Dospělost
4.4.1 Raná dospělost
4.4.2 Střední a vrcholná dospělost
4.4.3 Období pokročilé dospělosti
4.5 Stáří
4.5.1 Stáří rané versus stáří pokročilé
4.5.2 Pozitiva stáří – způsoby, jak čelit negativům stárnutí 

Stručná rekapitulace sedmé části
Náměty k promýšlení a cvičení
Základní doporučená literatura
Literatura k dalšímu studiu

Literatura
Rejstřík věcný 
Rejstřík jmenný

O Autorovi

Helus Zdeněk

Byl odborníkem v oblasti psychologie a pedagogiky. Zabýval se zejména problematikou dítěte, dětství, vlivy současného světa na vývoj dítěte (razí koncepci tzv. osobnostního přístupu k dětem a mládeži s důsledky pro školní vyučování a postavení dítěte v rodině) a problematikou vzdělávací, respektive školní úspěšnosti dětí a dospívajících.

Zdůrazňoval význam potencialit (možností dosahovat při určitých opatřeních lepších výsledků než bylo dosahováno dosud), motivace, citového prožívání, vývoje schopnosti učit se jak se učit a poznávat jak poznávat a odstraňování vnitřních bloků a bariér (úzkostí, sníženého sebevědomí apod.).

Zabýval se i přípravou učitelů, s důrazem na jejich kompetence zvládat nové úkoly a nároky, které přináší společnost vědění, ale také narůstající problémy související s krizovými jevy ve společnosti. Působil na Univerzitě Karlově v Praze. Byl mluvčím asociace děkanů pedagogických fakult.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 377  -30 %
E-kniha 321  -30 %
Tištěná 181  -30 %
E-kniha 154  -30 %
Tištěná 256  -30 %
E-kniha 217  -30 %
Tištěná 174  -30 %
E-kniha 148  -30 %
Tištěná 230  -30 %
E-kniha 196  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.