0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Vizuální komunikační strategie v autismu

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 4604
Kurt byl malý chlapec, u něhož byl diagnostikován autismus. Byly mu tři roky, ale nepoužíval řeč. Spojovaly se jeho problémy s komunikací snad s jeho obtížemi v oblasti chování? Vztahovaly se jeho komunikační obtíže pouze k absenci řeči, nebo se jednalo o hlubší problém?Záměrem této publikace je pomoci rodičům a odborníkům pochopit komunikační obtíže dětí a dospělých s autismem, kteří stejně jako Kurt nemluví, včetně všech s poruchou autistického spektra. Kniha přináší mimo jiné charakteristiky lidí, kteří jsou nonverbální, a uvádí příklady přístupu k porozumění jejich komunikaci. Popisuje vztah mezi komunikací a různými obtížemi v oblasti chování. Rozebírá intervenční strategie, včetně použití znakové řeči a jiných systémů založených na obrázcích a symbolech. Naučte se s námi jak neelektronické komunikační přístupy, tak elektronické. Poznejte možnosti funkčních komunikačních dovedností.

Z obsahu knihy Vizuální komunikační strategie v autismu

Poděkování

Úvod

1. Co je komunikace?
1.1 Komunikativní behavioristé
1.1.1 Analýza komunikace na základě příčin a náslekdů
1.1.2 Jaké chování je komunikace?
1.1.3 Proč komunikujeme?
1.1.4 Kdy a kde komunikujeme?
1.1.5 Jak komunikujeme?
1.1.6 Závěr

2. Druhá strana mince u komunikace: porozumění
2.1 Proč je důležité rozumět komunikaci ostatních?
2.2 Čemu nasloucháme?
2.3 "Jakk" naslouchání
2.4 Kdy nasloucháme či rozumíme ostatním?
2.5 Kde posloucháme
2.6 Závěr

3. Nemůže mluvit? Nemůže komunikovat?
3.1 Proč mají některé děti problémy ve vývoji řeči?
1.2 Co se děje, když nemůžete komunikovat?
3.3 Kdo může těžit z osvojování neřečových komunikačních dovedností?
3.3.1 Kolik je vašemu dítěti let?
3.3.2 Jak dlouho se již vaše dítě věnuje výcviku vokálního napodobování?
3.3.3 Jak používá dítě v současné době vokalizaci?

4. Proč to dělá? Vztah mezi chováním a komunikací
4.1 Zvládání problémového chování, které slouží ke komunikaci
4.2 Problémy se zvládáním chování, které není komunikačního charakteru
4.3 Co je to výcvik funkční komunikace
4.4 Jak vymezujeme funkční kontrolu chování?
4.5 Kdy je nejpříhodnější doba pro výuku alternativních komunikačních dovedností?
4.6 Závěr
4.6.1 Jak začít s výukou dítěte, chceme-li jej naučit komunikovat "Pomoc!!"

5. Augmentativní a alternativní komunikační systémy
5.1 Co je to AAK?
5.2 Proč používat AAK?
5.3 A co vývoj řeči?
5.4 Typy symbolů AAK
5.4.1 Symboly bez pomůcek
1.1.2 Symboly s pomůckami
5.4.3 Abecední symboly
5.4.4 Techniky AAK
5.4.5 Návrh systému AAK
5.4.6 Jak učit vaše dítě používat vlastní systém AAK
5.4.7 A nakonec

6. Výměnný obrázkový komunikační systém (PECS): počáteční trénink
6.1 Vývoj PECS
6.2 Jaké jsou předpoklady pro začátek PECS?
6.3 Jaké jsou fáze výuky PECS
1.4 Jak začít s výukou PECS?
6.5 Rozlišování - co je pro vaše dítě odměnou?
6.6 Fáze první: Iniciování komunikace
6.7 Jak to udělat, aby odměna odměnou i zůstala
6.8 Fáze druhá: Rozšiřování použití obrázků
6.9 Fáze třetí: Volba vzkazu v rámci PECS
6.10 Výukové strategie k volbě sdělení
6.11 Obecná témata spojená s úspěšným diskriminačním výcvikem
6.12 Fáze čtvrtá: Zavedení větné struktury v rámci PECS
6.13 Tvorba efektivních lekcí fáze 1 a 2
6.13.1 Potřebné materiály
6.13.2 Nezbytné předpoklady
6.13.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
6.13.4 Fyzické uspořádání
6.13.5 Začátek lekce

7. Pokročilé lekce PECS
7.1 Rozšířené větné struktury
7.2 Fáze čtvrtá (pokračování): rozšiřování žádostí novými atributy
7.3 Tvorba efektivních lekcí se zahrnutím atributů
7.3.1 Potřebné materiály
7.3.2 Předpoklady
7.3.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
7.3.4 Fyzické uspořádání
7.3.5 Začátek lekce
7.4 Fáze pátá: Výuka, jak odpovídat na jednoduché otázky
7.5 Fáze šestá: Výuka komentování
7.6 Co přijde po šesté fázi
7.7 Používání PECS ve škole a doma
7.7.1 Ve škole
7.7.2 Doma
7.8 Používání PECS u vrstevníků a sourozenců
7.9 Jaký je vztah mezi PECS a vývojem řeči?
7.10 Odstraňování problémů v rámci PECS a kde hledat pomoc
7.11 Jak říci "NE!!" a přežít to
7.12Kde žádat o pomoc

8. Používání vizuálních strategií ke zlepšení porozumění
8.1 Porozumění instrukcím
8.2 Výuka plnění instrukce
8.3 Používané symboly
8.4 Dodržování rozvrhu
8.5 Porozumění změnám v rutinách a očekávaných výsledcích
8.6 Porozumění pojmu "Počkejj"
8.7 Porozumění přechodům
8.8 Porozumění systémům vizuálního povzbuzování a jejich používání aneb: Dohodněme se!
8.9 Otázky, které musí být zodpovězeny v rámci úplných smluv
8.10 Závěrečné poznámky

Literatura

Titul Vizuální komunikační strategie v autismu byl doprodán, nabízíme vám tématicky podobné tituly

Vizuální komunikační strategie v autismu

Kurt byl malý chlapec, u něhož byl diagnostikován autismus. Byly mu tři roky, ale nepoužíval řeč. Spojovaly se jeho problémy s komunikací snad s jeho obtížemi v oblasti chování? Vztahovaly se jeho komunikační obtíže pouze k absenci řeči, nebo se jednalo o hlubší problém?Záměrem této publikace je pomoci rodičům a odborníkům pochopit komunikační obtíže dětí a dospělých s autismem, kteří stejně jako Kurt nemluví, včetně všech s poruchou autistického spektra. Kniha přináší mimo jiné charakteristiky lidí, kteří jsou nonverbální, a uvádí příklady přístupu k porozumění jejich komunikaci. Popisuje vztah mezi komunikací a různými obtížemi v oblasti chování. Rozebírá intervenční strategie, včetně použití znakové řeči a jiných systémů založených na obrázcích a symbolech. Naučte se s námi jak neelektronické komunikační přístupy, tak elektronické. Poznejte možnosti funkčních komunikačních dovedností.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 4604

Z obsahu knihy Vizuální komunikační strategie v autismu

Poděkování

Úvod

1. Co je komunikace?
1.1 Komunikativní behavioristé
1.1.1 Analýza komunikace na základě příčin a náslekdů
1.1.2 Jaké chování je komunikace?
1.1.3 Proč komunikujeme?
1.1.4 Kdy a kde komunikujeme?
1.1.5 Jak komunikujeme?
1.1.6 Závěr

2. Druhá strana mince u komunikace: porozumění
2.1 Proč je důležité rozumět komunikaci ostatních?
2.2 Čemu nasloucháme?
2.3 "Jakk" naslouchání
2.4 Kdy nasloucháme či rozumíme ostatním?
2.5 Kde posloucháme
2.6 Závěr

3. Nemůže mluvit? Nemůže komunikovat?
3.1 Proč mají některé děti problémy ve vývoji řeči?
1.2 Co se děje, když nemůžete komunikovat?
3.3 Kdo může těžit z osvojování neřečových komunikačních dovedností?
3.3.1 Kolik je vašemu dítěti let?
3.3.2 Jak dlouho se již vaše dítě věnuje výcviku vokálního napodobování?
3.3.3 Jak používá dítě v současné době vokalizaci?

4. Proč to dělá? Vztah mezi chováním a komunikací
4.1 Zvládání problémového chování, které slouží ke komunikaci
4.2 Problémy se zvládáním chování, které není komunikačního charakteru
4.3 Co je to výcvik funkční komunikace
4.4 Jak vymezujeme funkční kontrolu chování?
4.5 Kdy je nejpříhodnější doba pro výuku alternativních komunikačních dovedností?
4.6 Závěr
4.6.1 Jak začít s výukou dítěte, chceme-li jej naučit komunikovat "Pomoc!!"

5. Augmentativní a alternativní komunikační systémy
5.1 Co je to AAK?
5.2 Proč používat AAK?
5.3 A co vývoj řeči?
5.4 Typy symbolů AAK
5.4.1 Symboly bez pomůcek
1.1.2 Symboly s pomůckami
5.4.3 Abecední symboly
5.4.4 Techniky AAK
5.4.5 Návrh systému AAK
5.4.6 Jak učit vaše dítě používat vlastní systém AAK
5.4.7 A nakonec

6. Výměnný obrázkový komunikační systém (PECS): počáteční trénink
6.1 Vývoj PECS
6.2 Jaké jsou předpoklady pro začátek PECS?
6.3 Jaké jsou fáze výuky PECS
1.4 Jak začít s výukou PECS?
6.5 Rozlišování - co je pro vaše dítě odměnou?
6.6 Fáze první: Iniciování komunikace
6.7 Jak to udělat, aby odměna odměnou i zůstala
6.8 Fáze druhá: Rozšiřování použití obrázků
6.9 Fáze třetí: Volba vzkazu v rámci PECS
6.10 Výukové strategie k volbě sdělení
6.11 Obecná témata spojená s úspěšným diskriminačním výcvikem
6.12 Fáze čtvrtá: Zavedení větné struktury v rámci PECS
6.13 Tvorba efektivních lekcí fáze 1 a 2
6.13.1 Potřebné materiály
6.13.2 Nezbytné předpoklady
6.13.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
6.13.4 Fyzické uspořádání
6.13.5 Začátek lekce

7. Pokročilé lekce PECS
7.1 Rozšířené větné struktury
7.2 Fáze čtvrtá (pokračování): rozšiřování žádostí novými atributy
7.3 Tvorba efektivních lekcí se zahrnutím atributů
7.3.1 Potřebné materiály
7.3.2 Předpoklady
7.3.3 Lidé, kteří jsou zapotřebí
7.3.4 Fyzické uspořádání
7.3.5 Začátek lekce
7.4 Fáze pátá: Výuka, jak odpovídat na jednoduché otázky
7.5 Fáze šestá: Výuka komentování
7.6 Co přijde po šesté fázi
7.7 Používání PECS ve škole a doma
7.7.1 Ve škole
7.7.2 Doma
7.8 Používání PECS u vrstevníků a sourozenců
7.9 Jaký je vztah mezi PECS a vývojem řeči?
7.10 Odstraňování problémů v rámci PECS a kde hledat pomoc
7.11 Jak říci "NE!!" a přežít to
7.12Kde žádat o pomoc

8. Používání vizuálních strategií ke zlepšení porozumění
8.1 Porozumění instrukcím
8.2 Výuka plnění instrukce
8.3 Používané symboly
8.4 Dodržování rozvrhu
8.5 Porozumění změnám v rutinách a očekávaných výsledcích
8.6 Porozumění pojmu "Počkejj"
8.7 Porozumění přechodům
8.8 Porozumění systémům vizuálního povzbuzování a jejich používání aneb: Dohodněme se!
8.9 Otázky, které musí být zodpovězeny v rámci úplných smluv
8.10 Závěrečné poznámky

Literatura

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 99
Tištěná 149
E-kniha 127
[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection. Parameter name: index

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace